FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Audi's nieuwe A4
eer-ikwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:15
Ziet er weer verdomd goed uit als je 't mij vraagt.



Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.



De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi’s bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.



Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto’s te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.





Lekker karretje
ENlarge_YourPenisNOWwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:22
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
Meyer_Lanskywoensdag 29 augustus 2007 @ 08:47
Erg mooi weer.
tong_pohwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:48
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
Ik vind hem ook veel van de 3 serie weg hebben. Alhoewel ik deze mooier vind. Het lijkt meer een geheel dan bij de BMW.
Rekkiewoensdag 29 augustus 2007 @ 08:48
Nice!
WaStEdwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:50
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:48 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik vind hem ook veel van de 3 serie weg hebben. Alhoewel ik deze mooier vind. Het lijkt meer een geheel dan bij de BMW.
Vind hem nogal wat weghebben van de A5

Nee ik zie ook veel BMW lijnen, vooral van de 3 coupe, maar zeer zeker een verkoopsucces voor Audi in het zakelijke segment... ja.. nu al.
OAwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:55
Ziet er prima uit!
Jammer dat het budget nèt aan ontoereikend is....
michiel5woensdag 29 augustus 2007 @ 08:56
Mooie wagen inderdaad, wellicht wat voor de volgende lease periode.

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de huidige audi modellen? Voor mij alweer een tijdje geleden dat ik er in 1 heb gezeten.
BlaZwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:58
dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.


Deze wordt denk ik me volgende auto
WaStEdwoensdag 29 augustus 2007 @ 08:58
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:56 schreef michiel5 het volgende:
Mooie wagen inderdaad, wellicht wat voor de volgende lease periode.

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de huidige audi modellen? Voor mij alweer een tijdje geleden dat ik er in 1 heb gezeten.
Ik heb een A4 2.0 TDi gehad als voorloop auto, ik kwam uit een Passat. Echt de meest geweldige auto die ik een tijd gehad heb Wegligging en rijeigenschappen van de huidige A4 zijn echt fantastisch. Heerlijke automaat ook.
Athmozzwoensdag 29 augustus 2007 @ 09:00
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:55 schreef OA het volgende:
Jammer dat het budget nèt aan ontoereikend is....
Ik kan er (de oude dan) aan als ik een 2.0TDI neem, maar ik vind 40k voor die auto (uitgerust dan) toch wel van het goede te veel...
Rekkiewoensdag 29 augustus 2007 @ 09:11
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik kan er (de oude dan) aan als ik een 2.0TDI neem, maar ik vind 40k voor die auto (uitgerust dan) toch wel van het goede te veel...
Voor minder heb je een gelijke motor met een ruim gevulde auto van een het zustermerk
Jo0Lzwoensdag 29 augustus 2007 @ 09:16
Mooie wagen.
Beetje boven m'n budget helaas, verwacht ik.
_jero_woensdag 29 augustus 2007 @ 09:21
Jammer, het huidige en het model daarvoor zijn stukken mooier. De achterkant en de omhooglopende lijn in de zijdeuren is een kopie van de nieuwe BMW 3-serie die ook stukken minder mooi is dan het vorige model. Zonde...
Areyoutalkingtomewoensdag 29 augustus 2007 @ 09:21
Mooi!!
eer-ikwoensdag 29 augustus 2007 @ 09:22
Ben benieuwd naar de niewe (R)S4.
Zal ook wel een keer komen denk?
BoNiwoensdag 29 augustus 2007 @ 10:34
Op de één of andere manier doet de kont me denken aan de oude Toledo....
Verder wel een mooie auto, maar niet echt vernieuwend helaas.
Pascal86woensdag 29 augustus 2007 @ 10:54
Ik ben totaal geen auto gek maar audi zijn gewoon kunstwerken
Quannumwoensdag 29 augustus 2007 @ 10:56
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:22 schreef eer-ik het volgende:
Ben benieuwd naar de niewe (R)S4.
Zal ook wel een keer komen denk?
Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
eer-ikwoensdag 29 augustus 2007 @ 11:04
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Quannum het volgende:

[..]

Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
Denk het wel ja
Even kijken of daar al wat over te vinden is.
ThaFreakwoensdag 29 augustus 2007 @ 11:10
En een paar pics van de 3.2 6 cilinder







ThaFreakwoensdag 29 augustus 2007 @ 11:11
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Quannum het volgende:

[..]

Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
als die uberhaubt komt voor dit model
Rekkiewoensdag 29 augustus 2007 @ 11:12
Mmmmm die 3.2 is erg aangenaam om te zien.
Meyer_Lanskywoensdag 29 augustus 2007 @ 11:32
De 3.2 wordt het erg mooi nu alleen nog de euro's bij elkaar sprokkelen.
Inderdaadwoensdag 29 augustus 2007 @ 11:34
Ziet er inderdaad erg mooi uit!
Jimmiewoensdag 29 augustus 2007 @ 11:39
Vind de 'vorige' A4 toch een stuk meer karakter hebben (in hoeverre je daar bij Audi van kan spreken)
leolinedancewoensdag 29 augustus 2007 @ 12:16
Dit blijft imho de mooiste:



edit: En nee, niet omdat wij die rijden. Vergelijk hem maar eens goed met het huidige model. Naar mijn mening is het oudere model mooier. De nieuwe zal waarschijnlijk wel weer net een tikke beter rijden, maar dat is logisch

[ Bericht 57% gewijzigd door leolinedance op 29-08-2007 19:39:38 ]
HansvanOchtenwoensdag 29 augustus 2007 @ 13:23
Tsjah, audi heeft me nooit aangesproken en deze is daar geen uitzondering op.
Vreemde lichten met die "golf" van ledjes
RaTzwoensdag 29 augustus 2007 @ 13:37
Hij lijkt wel erg veel op de A5. Ik vraag me af of je het verschil wel kunt zien als je er recht achter rijdt of je ziet hem van voren aankomen. Iets meer verschil met de A5 had best gemogen, maar dat neemt niet weg dat het een schitterende auto is .
Rekkiewoensdag 29 augustus 2007 @ 13:42
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:37 schreef RaTz het volgende:
Hij lijkt wel erg veel op de A5. Ik vraag me af of je het verschil wel kunt zien als je er recht achter rijdt of je ziet hem van voren aankomen. Iets meer verschil met de A5 had best gemogen, maar dat neemt niet weg dat het een schitterende auto is .
Waarom zou je persé het verschil willen zien als je er recht achter of voor rijdt?

Hyperdudewoensdag 29 augustus 2007 @ 18:59
Weet je wat ik nou zo vreemd vind? Heel veel mensen vinden/vonden de laatste "Bangle" BMW's lelijk. En toch zie je bij andere merken allerlei kenmerken van dat BMW design terug.

Ook is mijn ervaring dat je de laatste tijd een auto steeds vaker "in het echt"moet bekijken ipv. van plaatjes. De Audi A5 vind ik op papier mooier dan een BMW 3 Coupé; maar als je ze naast elkaar zet vind ik de BMW veel mooier.

Iig. is het wel een verbetering voor Audi; die dingen lijken nu allemaal verschrikkelijk veel op elkaar, en hebben ook een wat gemakkelijk "maak alles maar lekker rond" design. Beetje inspiratieloos vind ik de huidige A4/A6 ed. En een Passat lijkt bij de huidige generaties teveel op een A4 zolangzamerhand.
Lausteenwoensdag 29 augustus 2007 @ 22:51
Lijkt wel een mislukte BMW.

Het vorige model vond ik echt prachtig, maar dit model is achteruitgang.
MuseMusedonderdag 30 augustus 2007 @ 12:15
Komt er ook een a4 coupe? Of moet de A5 dat in principe zijn, want als dat zo is dan vind ik het prijsverschil met de 3serie coupe wel erg groot (15k)
ihugsterdonderdag 30 augustus 2007 @ 15:03
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:15 schreef eer-ik het volgende:
Ziet er weer verdomd goed uit als je 't mij vraagt.

[afbeelding]

Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.

[afbeelding]

De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi’s bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.

[afbeelding]

Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto’s te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.

[afbeelding]

[afbeelding]

Lekker karretje
Mwah.. leuke foto's maar om daar nu helemaal opgewonden van te geraken is ook wel het andere uiterste. Ik vind dit soort wagens altijd een soort ripoff van de wat duurderde klassewagens zoals BMW en Mercedes. Of benik nu wat teveel vooringenomen met dat soort wagens?
eer-ikdonderdag 30 augustus 2007 @ 15:05
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:03 schreef ihugster het volgende:

[..]

Mwah.. leuke foto's maar om daar nu helemaal opgewonden van te geraken is ook wel het andere uiterste. Ik vind dit soort wagens altijd een soort ripoff van de wat duurderde klassewagens zoals BMW en Mercedes. Of benik nu wat teveel vooringenomen met dat soort wagens?
ten eerste is het lame om de OP te quoten

Verder raak ik er niet opgewonden van, maar vind ik het een toffe auto.
Daarbij staan audi's toch wel tussen BMW en Mercedes in toch?
Of zie ik dat nou verkeerd?
Bartholomeusdonderdag 30 augustus 2007 @ 15:16
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:10 schreef ThaFreak het volgende:
En een paar pics van de 3.2 6 cilinder

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wit

Koop je zo'n bom van een auto, moet je besparen op een fatsoenlijke kleur
eer-ikdonderdag 30 augustus 2007 @ 15:19
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Wit

Koop je zo'n bom van een auto, moet je besparen op een fatsoenlijke kleur
bij sommige wagens is wit anders best een toffe kleur.
Vind het hierbij ook niet lelijk trouwens.
Rekkiedonderdag 30 augustus 2007 @ 15:26
-_-
ForumGekvrijdag 31 augustus 2007 @ 00:48
Wat veel knopjes rond de pook !? Dan heb je al die veiligheid shit wel nodig !

Verder wel een mooie auto, maar ik zou dan voor de A5 gaan. Helemaal als je hem gaat kopen, denkt tenminste niet iedereen dat je aan het leasen bent.
MPGvrijdag 31 augustus 2007 @ 00:56
Mooie wagen
Goede competitie voor de BMW 3
darkskevrijdag 31 augustus 2007 @ 08:54
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:48 schreef ForumGek het volgende:
Wat veel knopjes rond de pook !? Dan heb je al die veiligheid shit wel nodig !

Verder wel een mooie auto, maar ik zou dan voor de A5 gaan. Helemaal als je hem gaat kopen, denkt tenminste niet iedereen dat je aan het leasen bent.
Alleen jammer dat de A5 dubbel zo duur is als een A4
H3rt0gJ4nvrijdag 31 augustus 2007 @ 09:32
Mmm ben wel benieuwd naar de prijzen, hoewel onze grote kabouter bos weer geweldige plannen heeft om de leaserijder te gaan korten... en de benzineprijzen te verhogen... *zucht*

Maar on-topic, geweldige auto op de plaatjes. Trouwens helemaal eens met eerdere poster dat je tegenwoordig vaak de auto beter in het echt kan zien en ze dan toch net wat anders ogen...
MisterJ.Lovrijdag 31 augustus 2007 @ 09:40
Waarom is de achterkant en de voor koplampen zo lelijk
Hyperdudevrijdag 31 augustus 2007 @ 09:42
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Waarom is de achterkant en de voor koplampen zo lelijk
Omdat het anders zou misstaan bij de rest van die kar?

KLACHT: moderne autoos worden steeds lelijker, en je moet er ook nog langer tegenaankijken door steeds meer files.
beschuitvrijdag 31 augustus 2007 @ 09:47
vind de achterlichten niet supermooi met dat afhangende hoekje, maar wát een smoel staat er toch weer op dien bak hè!
garnage-patrickvrijdag 31 augustus 2007 @ 14:50
wat een enorme spiegels!

dat vind ik weer wat minder..
eer-ikvrijdag 31 augustus 2007 @ 14:52
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef garnage-patrick het volgende:
wat een enorme spiegels!

dat vind ik weer wat minder..
beter dan dat ze vroeger deden, met aan de rechterkant zoeen stompie
rompompomvrijdag 31 augustus 2007 @ 14:54
Ik wilde graag een bestelling plaatsen voor het volledige bestuur van de AFC Ajax. De bedrijfsresultaten zijn dusdanig dat het er wel af kan.
OAvrijdag 31 augustus 2007 @ 14:55
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

beter dan dat ze vroeger deden, met aan de rechterkant zoeen stompie
Dat heb ik echt altijd afschuwelijk gevonden....
Welke idioot dat heeft bedacht...
M5vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:58
erg mooi. leuke motoren . en weer een evolutie van het quattro-systeem
Sorcerer8472zaterdag 1 september 2007 @ 01:45
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)

Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.

Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).

Ben erg benieuwd Idd hard sparen voor die euro's!
Jimmiezaterdag 1 september 2007 @ 01:58
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:58 schreef M5 het volgende:
erg mooi. leuke motoren . en weer een evolutie van het quattro-systeem
Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?
draaijerzaterdag 1 september 2007 @ 09:56
Super mooie bak. Ik ga mijn wagen verkopen en voor de nieuwe A4. Dit keer denk ik dat ik lekker een diesel ga rijden
M5zaterdag 1 september 2007 @ 12:12
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:58 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?


quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.

[ Bericht 1% gewijzigd door M5 op 01-09-2007 12:23:59 ]
justmattiezaterdag 1 september 2007 @ 12:33
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
ga eens ff je mond spoelen man

BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat
ThaFreakzaterdag 1 september 2007 @ 19:23
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)

Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.

Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).

Ben erg benieuwd Idd hard sparen voor die euro's!
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
Pascal86zaterdag 1 september 2007 @ 23:48
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:33 schreef justmattie het volgende:

[..]

ga eens ff je mond spoelen man

BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi
Jimmiezondag 2 september 2007 @ 00:20
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef M5 het volgende:

[..]



quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
justmattiezondag 2 september 2007 @ 00:22
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:48 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi
vind ik wel, sowieso is audi strakker afgewerkt dan VW, dat dan weer wel
M5zondag 2 september 2007 @ 01:45
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:20 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
En dat is nu precies het voordeel t.o.v. vele andere AWD systemen, die vaak (op BMW en Mercedes na) aangedreven worden op het voor diff, en bij quattro is dat op het midden diff. Met de aandrijving op het midden diff heeft het niet veel zin om sperdiffs te gebruiken in de voor en achter diffs. Pas als je echt veel vermogen hebt (>500 pk) dan zou het nut kunnen hebben. Het is ook geen off-road systeem dus wat moet je met die dure voor en achter diffs als je ze toch nooit gebruikt. Alleen in extreme situaties (sneeuw/ijs of zand) en dan met lage snelheid zou het nut kunnen hebben om een sper diff voor of achter te gebruiken, maar in die situaties volstaat een electronisch systeem.
En dan wordt er bij andere AWD systemen vaak gebruik gemaakt van een Visco midden diff, wat er voor zorgt dat je vermogens verlies hebt.

Quattro zoals het nu gebruikt wordt heeft ook niets meer vandoen met de Quattro rally-wagens uit de jaren 80 omdat die 3 mechanisch gesperde diffs gebruikten en geen torsendiff. En de TT en de A3 hebben een Haldex systeem, dat is ook een ander verhaal.
Cool_Runnerzondag 2 september 2007 @ 08:14
Beetje alfa/bmw -achtig. Zal het wel weer goed doen bij het leasevolk
trojezondag 2 september 2007 @ 10:41
Mooi man, ook het interieur. Lease van mijn A4 loopt komende februari af, wellicht precies op tijd om de nieuwe te bestellen
trojezondag 2 september 2007 @ 10:45
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
MisterJ.Lozondag 2 september 2007 @ 10:58
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Zeg maar gewoon status
SilentRimmermaandag 3 september 2007 @ 18:18
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Misschien heb je gelijk als je met 'kwaliteit' duidt op de afwerking aan gebruikte material. Kwaliteit in de zin van duurzaamheid zullen ze niet voor elkaar onderdoen.

Daarnaast betaal je ook de naam, maar dat doe je bij volkswagen eigenlijk ook al.
MikeyManmaandag 3 september 2007 @ 19:16
Erg mooi, maar die ledjes mogen ze wat mij betreft wel van al die audi's aflaten
joeltjewoensdag 5 september 2007 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
I totally agree, en geniet er dagelijks van

Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen

Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...

Ben benieuwd straks in de winkel...
leolinedancewoensdag 5 september 2007 @ 16:03
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
True
leolinedancewoensdag 5 september 2007 @ 16:09
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:57 schreef joeltje het volgende:

[..]

I totally agree, en geniet er dagelijks van

Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen

Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...

Ben benieuwd straks in de winkel...
Ik was nooit een fan van automaatbakken. Maar sinds de Multitronic van Audi ben ik helemaal om. Echt gewéldig. Onze Audi A4 komt uit 2003, maar hij rijdt wel zó fijn met deze automaat! Als optie kun je ook nog de schakelfunctie op het stuur nemen, die zit er bij ons ook op. Geen noodzaak, wel een leuke gadget
draaijerzaterdag 22 september 2007 @ 20:30
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zeg maar gewoon status
Heb je gezien hoe vreselijk lelijk een passat er van binnen uit ziet..
Boven de 160/170 met z'n 4en is een passat zo'n zwevende bak rommel.. Niks gevoel en gewoon vaag rijgedrag