Hier in de buurt zijn dat soort dingen ook wel is gebeurd. Triest, maar het kan gewoon natuurlijk zijn. Een propje dat losgeschoten is of wat dan ook, d'r hoeft natuurlijk niet veel met je hart te gebeuren om het stil te leggen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:55 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Klopt, een ploeggenoot van me zelfs, drie jaar geleden.
Het eventuele onderzoek zou dus nauwkeurig afgebakend moeten worden.
Moeilijk te beantwoorden. Andere vraag zou zijn of sterfgevallen vroeger eerder aan medische factoren toegeschreven werden, en of we nu meer paranoide zijn, of dat er echt een relatie bestaat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:13 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Absoluut gezien is dat logisch, maar ik vraag me dus af: ligt het aantal sterfgevallen in het profvoetbal nu relatief hoger dan in andere sporten? En is dat aantal gegroeid?
Kan ook. In ieder geval is er behoefte aan kennis over 'al die sterfgevallen' (tussen aanhalingstekens omdat niemand weet of ze daadwerkelijk in aantal toe zijn genomen). Er ligt hier een schone taak voor de FIFA om een onderzoek aan te kondigen, denk ik. Als blijkt dat we nu gewoon meer paranoide zijn, lijkt dat misschien een teleurstellende uitkomst van zo'n onderzoek, maar het zou velen ook geruststellen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:33 schreef D1 het volgende:
Moeilijk te beantwoorden. Andere vraag zou zijn of sterfgevallen vroeger eerder aan medische factoren toegeschreven werden, en of we nu meer paranoide zijn, of dat er echt een relatie bestaat.
Ik denk ook dat de FIFA een verantwoordelijk heeft om de onzekerheden die hiermee weer naar boven komen te onderzoeken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Kan ook. In ieder geval is er behoefte aan kennis over 'al die sterfgevallen' (tussen aanhalingstekens omdat niemand weet of ze daadwerkelijk in aantal toe zijn genomen). Er ligt hier een schone taak voor de FIFA om een onderzoek aan te kondigen, denk ik. Als blijkt dat we nu gewoon meer paranoide zijn, lijkt dat misschien een teleurstellende uitkomst van zo'n onderzoek, maar het zou velen ook geruststellen.
My thoughts exactly. "Show Must Go On"... Die prachtplaat van Queen werd toen met Marc-Vivien Foé ook al als drogreden gebruikt, en het tekent de mentaliteit van de FIFA. Die gasten zitten er voor zichzelf joh, niet voor football's sake.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:49 schreef D1 het volgende:
Ik denk ook dat de FIFA een verantwoordelijk heeft om de onzekerheden die hiermee weer naar boven komen te onderzoeken.
Helaas ben ik bang dat de mannetjes in Geneve banger zijn voor eventuele negatieve PR dan om werkelijk iets constructiefs te doen voor de voetbalgemeenschap.
quote:Engels duel gestaakt na instorten speler
28/8/2007 22:47
Nottingham Forest en Leicester City hebben hun League Cup-duel in de rust afgebroken. Het instorten van verdediger Clive Clarke was de aanleiding voor het vroegtijdige einde.
Zeker met in het achterhoofd de dood van Sevilla-verdediger Antonio Puerta sloeg de schrik om het hart. 'We vrezen voor een serieuze blessure van de speler van Leicester en hebben daarom besloten de wedstrijd uit te stellen', aldus Forest-manager Colin Calderwood.
Volgens een woordvoerder van Leicester City heeft Clarke in de ambulance medische ondersteuning gekregen en is hij bij kennis. De verdediger was in de rust in de kleedkamer onwel geworden.
Wielrennen is nog wel een tikje zwaarder. In de recente geschiedenis is er niemand van zijn fiets gevallen met hartaanval/stilstand. Slap excuus dus.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 03:59 schreef opinionr het volgende:
Vergeet niet dat voetballers super veel trainen.
Ze moeten zowel snel als fysiek sterk zijn. Om dat bij te houden train je intensief op het trainingveld, maar stap je daar buiten ook regelmatig in de fitness apperatuur.
Dat mag je hier niet zeggen, tenzij je een verschil maakt tussen mensen die het zelf dichtbij hebben meegemaakt en de typische FOK! mensen die alleen communiceren via dit forum en gewoon graag zoveel mogelijk overal posten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 04:08 schreef Edenoniphobic het volgende:
Zoiets is altijd erg voor de nabestaanden. Wat ik me nou afvraag, gezien de drama-posts hier en in het vorige topic, die mensen die hier van in tranen zitten/zaten, huilen jullie ook bij de dagelijkse doden van Irak en Afrika die jullie ook niet kennen, of is slechts de associatie met een voetballer de trigger. Dat vind ik nl weer nergens op slaan hier, dat selectieve uberdramatische.
Wat ik me nou afvraag, waarom bepaalde mensen in 'rouwtopics' altijd dit soort onzinnige vergelijkingen komen maken?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 04:08 schreef Edenoniphobic het volgende:
Zoiets is altijd erg voor de nabestaanden. Wat ik me nou afvraag, gezien de drama-posts hier en in het vorige topic, die mensen die hier van in tranen zitten/zaten, huilen jullie ook bij de dagelijkse doden van Irak en Afrika die jullie ook niet kennen, of is slechts de associatie met een voetballer de trigger. Dat vind ik nl weer nergens op slaan hier, dat selectieve uberdramatische.
Ik vind het eigenlijk wel zinnige diepgaande materie, maar goed, wellicht niet voor dit topic..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag, waarom bepaalde mensen in 'rouwtopics' altijd dit soort onzinnige vergelijkingen komen maken?
quote:Elegante Puerta liet Sevilla-aanhang dromen
Antonio Puerta heeft zich in zijn korte carrière zeer populair gemaakt. De op 22-jarige leeftijd overleden speler van Sevilla dwong bewondering af door zijn elegante spel binnen de lijnen en zijn onbesproken gedrag erbuiten.
De fijnbesnaarde linkspoot kreeg drie jaar geleden nog te horen dat hij beter op huurbasis zou kunnen vertrekken om elders meer speeltijd op te doen. Want bij het steeds sterker wordende Sevilla leek die kans miniem. Puerta wilde daar niets van weten en besloot te vechten voor z'n plek.
De geboren Sevillaan won de strijd en drie jaar later werd hij ondanks zijn jonge leeftijd beschouwd als een van de bepalende spelers in de kleedkamer. Niet door met zijn vuist op tafel te slaan, wel door zinnig te spreken en nooit voor problemen te zorgen.
Puerta veroverde definitief de harten van de aanhang van Sevilla in Gelsenkirchen. In de verlenging tegen Schalke 04 schoot hij zijn ploeg naar de finale met een fraaie en technisch knappe knal (You Tube). Sevilla won vervolgens ook de UEFA Cup, iets dat de Andalusiërs een jaar later herhaalden.
'Jouw goal veranderde ons leven, samen vechten wij voor het jouwe', viel te lezen op een spandoek tijdens het driedaagse ziekenhuisverblijf van Puerta. De steun haalde niets uit. De reeks van hartaanvallen die Puerta tijdens en na het duel met Getafe kreeg, had al teveel schade aangericht.
'De diamanten linkspoot heeft ons verlaten', sprak Sevilla-voorzitter José Maria del Nido triest na Puerta's dood. De aanvallend ingestelde linksback ligt tot woensdagmiddag 12.00 uur opgebaard in het stadion van Sevilla. Om 14.00 uur wordt hij begraven.
Op verzoek van zijn familie wordt er een Spaanse vlag en die van de club Sevilla over zijn kist gedrapeerd. Bovendien zullen de vijf prijzen die Puerta met Sevilla won, worden tentoongesteld. Puerta's vriendin is hoogzwanger. Over drie weken is ze uitgerekend.
Het overlijden van Puerta past in een triest rijtje voetbaldoden. De Spaanse sportkrant Marca maakte een lijst met een aantal vergelijkbare gevallen. Ook die spelers en scheidsrechter werd een hartfalen fataal tijdens een wedstrijd.
Was ook een klasse-verdediger met uitstraling, echt een gigantisch verlies.quote:
Er overlijdenkinderen die nooit iets mankeerde aan hartaanvallen. Ook aan de doping? Flikker op man.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:28 schreef Darklight het volgende:
Ja hoor
Er zijn ook zoveel 22-jarige personen die 5hartaanvallen krijgen, dream on
Dat kan echt niet. Die kinderen hebben dan vaak een geboren afwijking. Wat niet eerder opgemerkt is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:58 schreef VoreG het volgende:
[..]
Er overleden kinderen die nooit iets mankeerde aan hartaanvallen.
Dat bedoelt VoreG natuurlijk ook. Je kan in sommige gevallennechter prima functioneren met sommige aangeboren hartafwijkingen. En dus zal er nooit naar gezocht worden, en kan het plots afgelopen zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:02 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Dat kan echt niet. Die kinderen hebben dan vaak een geboren afwijking. Wat niet eerder opgemerkt is.
Triest, triestquote:Op zondag 2 september 2007 14:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Niet alleen bij grote Europese topclubs gebeuren soms drama's ...
Verongelukt na voetbalmatch
LIEDEKERKE/RONSE - Gisterochtend is Ronsenaar Jurgen Spileers (23, foto) om het leven gekomen bij een verkeersongeval in Liedekerke. Spileers was op de terugweg van een reservenwedstrijd van zijn voetbalclub KSK Ronse tegen Eendracht Aalst toen hij in de Pamelsestraat eerst tegen een woning en vervolgens tegen een elektriciteitspaal reed. Het slachtoffer was al overleden toen de hulpdiensten aankwamen.
Volgens het parket zijn er getuigen die het ongeval zagen gebeuren. Die verklaarden dat de wagen van de jonge voetballer om een onverklaarbare reden afweek. Er is geen ander voertuig bij het ongeval betrokken. Mogelijk kreeg Spileers een hartaanval.
Na een seizoen in eerste provinciale bij Kwik Eine was Spileers net teruggekeerd naar zijn roots als verdediger bij derdeklasser SK Ronse. Bij de Ronsese fusieclub was hij eerder ook al enkele seizoenen met wisselend succes aan de slag geweest. Behalve bij Ronse en Eine was Jurgen als jeugdspeler ook aan de slag geweest bij AA Gent.
Vanwege het tragische ongeval is de competitiestart van KSK Ronse in de 3de klasse, morgen tegen Eendracht Aalst, uitgesteld. De wedstrijd zal normaal op 12 september worden gespeeld. (fkd/kl)
quote:Spanje mag naam Puerta op shirt dragen
De UEFA heeft Spanje toestemming gegeven om vanavond te spelen in een shirt waarop de naam van Antonio Puerta prijkt. De Spaanse voetbalbond diende dit verzoek gisteren in om de onlangs overleden speler van Sevilla een eerbetoon te bewijzen.
Spanje neemt het vanavond in het kader van de EK-kwalificatie in een uitduel op tegen Ijsland. In navolging van AC Milan en Sevilla in de Europese supercup willen de voormalig teamgenoten van Puerta laten zien dat zij meeleven met de nabestaanden van de op 22-jarige leeftijd overleden middenvelder.
Puerta is namelijk geen onbekende voor de spelers van het Spaanse elftal. Op 7 oktober van het afgelopen jaar maakte de talentvolle voetballer zijn debuut in de hoofdmacht van La Furia Roja. In de wedstrijd tegen Zweden verving hij na 52 minuten Joan Capdevila. Het zou zijn eerste en tevens laatste interland zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |