quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:57 schreef Puckzzz het volgende:jongen!!!
koop nu gewoon een fucking setje man! elk type/set/merk heeft voor en nadelen.
je kan wel eerst maanden vooronderzoek op inet gaan doen...maar JIJ bent degene die ermee moet (leren!!!) werken.
en...
quote:
Eén van de zegeningen van digitale fotografie is dat je met betaalbare flitsoplossingen als die van Falcon Eyes of van die chinese ebaydingen heel aardig kunt spelevaren in studioland.
Vatten we het hele topic even snel samen dan geldt voor FE-spullen ongeveer dat het weliswaar niet 'top of the bill' is, maar dat eventuele beperkingen hoofdzakelijk schuilen in de robuustheid van het materiaal, en die is voor hobbygebruik bij FE meer dan voldoende. Het licht is dus gewoon net zo in orde als dat van andere merken
licht is licht moet je maar denkenVoor studioverlichting geldt dat je voor 100% op je skills aangewezen bent, het enige wat die flitsers doen is het op jouw commando leveren van een flits die je zelf in model moet zien te kneden.
Ik vind voor startende studiofotografen die betaalbare spullen een zegen voor de mensheid, nog niet eens zo lang geleden had je een behoorlijke financiele barriere voor studiofotografie, een bruikbare set flitslicht ging dan niet voor onder de pakweg ¤ 2500 . Momenteel koop je een leuk speelsetje voor de pijs die ik destijds voor de adapterringen van mijn softboxen kwijt wasAdviesje blijft om eerst een standaardset flitsers+box/plu/etc aan te schaffen en die met de ingebouwde slaves en bijgeleverde kabels te gebruiken, je komt er dan tijdens het gebruik wel achter of je een radiotrigger of zo echt hard nodig hebt. IR-triggers vind ik een afrader, ik heb er zelfs met Broncolor ellende mee gehad(en dan kostte die IRtrigger twee keer zoveel als een setje FE-flitsers)