Letterlijk ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:29 schreef tuiterdespuiter het volgende:
ps. ik heb dit al geprobeerd na te vragen bij de bouwers van het complex, maar die sturen me LETTERLIJK van het kastje naar de muur.
Staat er nu een kastje waar je die aquaria wilt? Want dan is het een hint, dan moet je duidelijk die aquaria bij 'die muur' plaatsen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Letterlijk ?
"U kunt beter van de kast naar die muur daar lopen ?"
Ja; disclaimer: als de boel instort, ben ik niet aansprakelijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:29 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Nu is mijn vraag: gaat mijn vloer dit houden
behulpzaam -1quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:49 schreef LENUS het volgende:
Kwestie van mechanica (statica).
Ja sorry, heb pas een paar lessen kunnen volgen, kan hier over een maand meer over vertellenquote:
Richtlijn is ongeveer een 500kilo per vierkante meter, meer niet hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:38 schreef _Flash_ het volgende:
Het enige dat je als antwoord krijgt is een algemene uitspraak dat een vloer normaal gezien zo'n 700 tot 3000 kilogram per vierkante meter kan dragen.
Houd er rekening mee dat er ook met een puntlast (ter waarde van een vlakje van 1 m2) op een vloer in acht wordt gehouden, welke een waarde krijgt van 10 KN. Als het goed is staat dat ook in de NEN 6702quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:18 schreef maok het volgende:
Even wat nagezocht. De minimale belasting waar mee gerekend moet worden staat in NEN 6702 (normering in de bouw). Het gaat dan om de verandelijke belasting maar er is ook nog zoiets als 'Belastingsfactoren voor uiterste grenstoestanden'. Helaas heb ik die hier niet dus in kan het niet precies nakijken. Als ik google kom ik op 1,75 kN/m2 uit voor de veranderdelijke belasing voor woningen (als het kan zou ik de NEN er ook nog even op na slaan). Dat houdt in dat er 175kg per m2 kan staan op de vloer. Voor 1200kg heb je in theorie dus minimaal 7m2 aan vloeroppervlak nodig (aangezien de belasting over de vloer wordt verdeeld). Maar er staan ook nog ander dingen op de vloer zoals meubels, mensen en ik dacht dat je zelfs dat je niet dragende wandjes moet mee reken maar dat weet ik niet zeker.
Of het kan is dus mede afhankelijk wat er verder nog in je woning staat, het vloeroppervlak en aantal scheidingswanden.
Op zich een typische Twente student opmerking...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ja sorry, heb pas een paar lessen kunnen volgen, kan hier over een maand meer over vertellen![]()
Oja, die factor was ik inderdaad nog vergeten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:21 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat er ook met een puntlast (ter waarde van een vlakje van 1 m2) op een vloer in acht wordt gehouden, welke een waarde krijgt van 10 KN. Als het goed is staat dat ook in de NEN 6702
Dit om boekenkasten toe te staan, alsook wordt het op platte daken gebruikt i.v.m. installaties
Vergeet niet dat in de berekening de veranderlijke belasting met 1,3 wordt vermenigvuldigd, naast een toevoeging van het eigen gewicht van de constructie (welek met een factor 1,2 wordt vermenigvuldigd) voor de berekening. Er zit dus een redelijke marge in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |