abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52819339
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging
Wist je dat dat niet zo is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52819754
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wist je dat dat niet zo is?
zit je de boel weer de Flessen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 19:59:38 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52819792
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
http://www.nicospilt.com

Hier staat wel 'iets' van je gading bij denk ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 20:01:10 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52819831
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:38 schreef Q. het volgende:
Waar is het tram-topic?
Niet hier in ieder geval
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52820255
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je de boel weer de Flessen?
Bemoei je met je eigen zaken, figuur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:36:02 #131
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52820849
Wist je dat je in de met combinatie spits & DDAR-trein de kans het grootst is dat je een paar bosrten een kwartier lang in je rug gepriemd krijgt?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52820894
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:40:06 #133
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52820959
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Vertel
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52821706
In september zal er eindelijk begonnen worden met het op de goede hoogte brengen van de perrons in Noord-Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52821801
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:40 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Vertel
is Fles daar verwerkt ?

hoewel? NAH! vast niet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:14:04 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52821994
Artikeltje uit het AD:
quote:
Prorail belooft reizigers minder vertraging

Binnen twee jaar rijdt tien procent van de treinen die nu vertraagd zijn, op tijd. Dat belooft spoorbeheerder Prorail, die samen met NS miljoenen investeert in nieuwe apparatuur.

Prorail denkt ook meer ruimte op het spoor vrij te maken door treinen niet altijd meer vanaf hetzelfde perron te laten vertrekken. Op dit moment ligt de punctualiteit net onder de 88 procent. Om dit percentage omhoog te krijgen, komt er in de treinen een nieuw computersysteem. Dit laat de bestuurder zien wat er vóór hem gebeurt. Hij kan zo zes treinen ‘vooruit kijken’ en weet daardoor al vroeg of een eerdere trein vaart mindert of tot stilstand is gekomen.

,,De machinist kan daarop anticiperen door vaart te minderen. Dat scheelt de irritante stop die machinisten nu vaak moeten maken in het weiland of vlak voor het station,’’ zegt Maaike van Mourik, manager innovatie van Prorail. ,,Je voorkomt ergernis bij de reizigers, bespaart energie en het is beter voor de punctualiteit.’’

De NS is enthousiast over het systeem. Naast de positieve effecten op de punctualiteit zijn de Spoorwegen vooral enthousiast over de energiebesparing. Om meer treinen op het al druk bereden Nederlandse spoor te krijgen, gaat Prorail perrons anders gebruiken. Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek. De spoorbeheerder wil hier mee variëren. Op Schiphol loopt een proef. Dat vergroot daar de spoorcapaciteit met een derde. Verlichte pijlen wijzen reizigers de goede richting. Waarschijnlijk komt na Schiphol Den Bosch aan de beurt.

Extra capaciteit op het spoor is nodig, omdat de NS meer klanten krijgt en er dus extra treinen moeten rijden. Dit jaar bedraagt de reizigersgroei 3 tot 4 procent. Tot 2020 moeten er elk jaar 2,5 procent bijkomen. Tot en met 2012 investeert Prorail twee miljard euro in het opknappen van het spoor.
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52822165
quote:
Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek.
ja, en ik ben de Paashaas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52822259
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Artikeltje uit het AD:
[..]

Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Op schiphol werkt het aardig geloof ik hoor

Maar als ik Prorail was zou ik eerst eens zorgen dat de huidige systemen allemaal redundant uitgevoerd werden. Zodat we niet weer bij een stroomstoring ineens in het halve land geen treinverkeer meer hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:29:40 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52822590
Ik meende dat het pas 2010 het geval is dat ze alles dubbel hebben.

En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52822823
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
Het gaat volgens mij niet zo zeer om extra meters die je moet maken als je moet kopmaken op bijvoorbeeld 11b ipv 11a (zoals de treinen uit Den Haag en Rotterdam richting Amersfoort in Utrecht doen). Waar je veel meer op moet letten denk ik, is kruisende rijpaden. En wat dat betreft denk ik zeker wel dat dit systeem daar een positieve invloed op kan hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:46:17 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52823239
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52823395
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
En het is nog niet klaar hoor In Baarn wordt een compleet nieuw spoor +perron aangelegd om de traditionele kruising tussen de rijpaden Utrecht - Baarn en Amersfoort - Hilversum op te heffen. Alleen daarvoor dus, een compleet nieuw spoor met perron. Dat betekent dat het VEEL geld waard is, lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:56:51 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52823673
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:57:25 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52823701
Zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52824001
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
Als de NO weer in Hilversum gaat stoppen, bedoel je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 22:15:14 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52824417
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52825539
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?

Ik hoop dat hier tegenoverstaat dat de stop in Duivendrecht gaat vervallen, aangezien sinds de Utrechtboog in werking is genomen, daar bijna niemand meer hoeft over te stappen?
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 22:46:31 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52825666
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef Charango het volgende:
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?
De trein naar Enschede hoorde al bij de NO

En ja ze krijgen een extra stop onderweg naar Schiphol. Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52825760
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:

Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Nee, in de praktijk denk ik dat ook niet Hoewel ik het wel met Charango eens ben dat Duivendrecht een van de meest waardeloze stations ooit moet zijn. in 1993-94 voor veel geld uit de grond gestampt, en inmiddels alweer goeddeels overbodig...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 23:23:20 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52826944
Deze is cool:

quote:
Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Staat op de site van Nico Spilt
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')