Wist je dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging![]()
http://www.nicospilt.comquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
Bemoei je met je eigen zaken, figuur.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je de boel weer de Flessen?
Vertelquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.quote:Prorail belooft reizigers minder vertraging
Binnen twee jaar rijdt tien procent van de treinen die nu vertraagd zijn, op tijd. Dat belooft spoorbeheerder Prorail, die samen met NS miljoenen investeert in nieuwe apparatuur.
Prorail denkt ook meer ruimte op het spoor vrij te maken door treinen niet altijd meer vanaf hetzelfde perron te laten vertrekken. Op dit moment ligt de punctualiteit net onder de 88 procent. Om dit percentage omhoog te krijgen, komt er in de treinen een nieuw computersysteem. Dit laat de bestuurder zien wat er vóór hem gebeurt. Hij kan zo zes treinen ‘vooruit kijken’ en weet daardoor al vroeg of een eerdere trein vaart mindert of tot stilstand is gekomen.
,,De machinist kan daarop anticiperen door vaart te minderen. Dat scheelt de irritante stop die machinisten nu vaak moeten maken in het weiland of vlak voor het station,’’ zegt Maaike van Mourik, manager innovatie van Prorail. ,,Je voorkomt ergernis bij de reizigers, bespaart energie en het is beter voor de punctualiteit.’’
De NS is enthousiast over het systeem. Naast de positieve effecten op de punctualiteit zijn de Spoorwegen vooral enthousiast over de energiebesparing. Om meer treinen op het al druk bereden Nederlandse spoor te krijgen, gaat Prorail perrons anders gebruiken. Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek. De spoorbeheerder wil hier mee variëren. Op Schiphol loopt een proef. Dat vergroot daar de spoorcapaciteit met een derde. Verlichte pijlen wijzen reizigers de goede richting. Waarschijnlijk komt na Schiphol Den Bosch aan de beurt.
Extra capaciteit op het spoor is nodig, omdat de NS meer klanten krijgt en er dus extra treinen moeten rijden. Dit jaar bedraagt de reizigersgroei 3 tot 4 procent. Tot 2020 moeten er elk jaar 2,5 procent bijkomen. Tot en met 2012 investeert Prorail twee miljard euro in het opknappen van het spoor.
ja, en ik ben de Paashaasquote:Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek.
Op schiphol werkt het aardig geloof ik hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Artikeltje uit het AD:
[..]
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Het gaat volgens mij niet zo zeer om extra meters die je moet maken als je moet kopmaken op bijvoorbeeld 11b ipv 11a (zoals de treinen uit Den Haag en Rotterdam richting Amersfoort in Utrecht doen). Waar je veel meer op moet letten denk ik, is kruisende rijpaden. En wat dat betreft denk ik zeker wel dat dit systeem daar een positieve invloed op kan hebbenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
En het is nog niet klaar hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
Als de NO weer in Hilversum gaat stoppen, bedoel je?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
De trein naar Enschede hoorde al bij de NOquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef Charango het volgende:
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?
Nee, in de praktijk denk ik dat ook nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Staat op de site van Nico Spiltquote:Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |