quote:Meer aanhoudingen na vechtpartij
Nijmegen, 28-08-2007 • Naar aanleiding van het onderzoek naar de vechtpartij in de wijk Malvert heeft de recherche dinsdagmiddag nog drie verdachten aangehouden. De verdachten hadden zich gemeld aan het hoofdbureau van politie en werden daar aangehouden.
In totaal zijn nu zeven verdachten voor vechtpartij aangehouden. Zij worden verdacht van openlijke geweldpleging. De verdachten zijn zes Nijmegenaren in leeftijd variërend van 17 tot 30 jaar. De zevende verdachte is een 19-jarige inwoner van de gemeente Renkum.
Het slachtoffer ligt nog in het ziekenhuis.
Duikers
Door duikers van de politie is dinsdagmiddag gedoken in een vijver bij het winkelcentrum Malvert. Een getuige had verklaard dat hij gezien had dat iemand daar iets in gegooid had. Door de duikers is de vijver nauwkeurig onderzocht maar zij vonden niets wat voor het onderzoek van belang kan zijn. Ook een onderzoek in de putten rond het winkelcentrum, in samenwerking met de DAR, leverde helaas geen bruikbaar materiaal op.
(03)
Dat hoefde gij er niet bij te vertellen hoor, dat konden we zo ook wel raden.quote:Die marokkaanse jongen trok een mes en stak de andere jongen neer.
Geeft niks hoor, dat je nog in die fase zit. Daar raak je vanzelf wel weer uit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:30 schreef Fides het volgende:
Loop niet zo te kankeren op die jongen zijn afkomst. Alsof er geen Nederlandse teringlijers zijn.
Jij bent juist degene die nog in de 'ik-geef-af-op-buitenlanders-want-ik-heb-zelf-nog-nooit-wat-bereikt'-fase zit volgens mij.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:32 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Geeft niks hoor, dat je nog in die fase zit. Daar raak je vanzelf wel weer uit.
Is al goed hoor jongen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:36 schreef Fides het volgende:
[..]
Jij bent juist degene die nog in de 'ik-geef-af-op-buitenlanders-want-ik-heb-zelf-nog-nooit-wat-bereikt'-fase zit volgens mij.
Ja, want wat wel en niet in die uitzending komt geeft een objectief beeld van de wereld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Is al goed hoor jongen.
Ga maar lekker verder met je 'jamaar nederlanders zijn ook geen lieverdjes'-argumentatie. Gelukkig hoeft een mens maar één keer Opsporing Verzocht te kijken om te zien hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Ja, vast, want de redactie van een programma als 'Opsporing Verzocht' bij de ultrarechtse Publieke Omroep bestaat natuurlijk uit louter PVV-stemmers. En bovendien weten we al langer dat de Nederlandse politie ook overwegend extreem-rechts is, dus die zal zich ook wel door die sympathieën laten leiden bij het aanbrengen van de zaken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:44 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ja, want wat wel en niet in die uitzending komt geeft een objectief beeld van de wereld.
Daar komt namelijk geen redactie bij kijken die besluit wat ze wel en niet uit willen zenden, en de medewerkers op die redactie hebben zelf ook geen opvattingen m.b.t. politiek![]()
ga es naar buiten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:47 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ja, vast, want de redactie van een programma als 'Opsporing Verzocht' bij de ultrarechtse Publieke Omroep bestaat natuurlijk uit louter PVV-stemmers. En bovendien weten we al langer dat de Nederlandse politie ook overwegend extreem-rechts is, dus die zal zich ook wel door die sympathieën laten leiden bij het aanbrengen van de zaken.
Weet jij wie die selectie maakt dan? En wellicht zegt het ook iets over een deel van de nederlandse bevolking wat eerder hun tips doorgeeft als het een dader van een ander ras betreft.. En misschien zijn bij geweldvergrijpen regelmatig allochtonen betrokken omdat allochtonen én autochtonen niet voldoende begrip en respect voor elkaar opbrengen waardoor veel geweldsituaties uit dergelijke botsingen ontstaan..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:47 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ja, vast, want de redactie van een programma als 'Opsporing Verzocht' bij de ultrarechtse Publieke Omroep bestaat natuurlijk uit louter PVV-stemmers. En bovendien weten we al langer dat de Nederlandse politie ook overwegend extreem-rechts is, dus die zal zich ook wel door die sympathieën laten leiden bij het aanbrengen van de zaken.
Nou ik zou het heel frappant vinden als het alleen in NL zou zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:20 schreef BossFight het volgende:
[..]
Gebeurd het in andere landen ook omdat er iemand op iemand anders zijn tenen is gaan staan?
Ik vind dit nogal het uiterste van extreem eigenlijk.
Hoe kunnen die jongelui zo verdorven raken dat ze niet eens meer stilstaan bij wat ze doen.
Een jongeman met een beetje gezond verstand kan toch niet om deze reden een mes door iemand z'n lijf jagen.
Ik vind het gewoon ronduit bizar, en schrikbarend ook wel.
Je kunt er natuurlijk veel op afdingen, maar als je keer op keer bij iedere uitzending bijna alleen maar 'Noord-afrikaanse lichtgetinten' als daders voorbij ziet komen, dan kun je toch moeilijk blijven ontkennen dat er echt wat aan de hand is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:54 schreef Maartel het volgende:
[..]
Weet jij wie die selectie maakt dan? En wellicht zegt het ook iets over een deel van de nederlandse bevolking wat eerder hun tips doorgeeft als het een dader van een ander ras betreft.. En misschien zijn bij geweldvergrijpen regelmatig allochtonen betrokken omdat allochtonen én autochtonen niet voldoende begrip en respect voor elkaar opbrengen waardoor veel geweldsituaties uit dergelijke botsingen ontstaan..
Zoveel factoren spelen een rol, dat je niet op basis van dat uurtje televisie een beeld over de realiteit kan vormen.
Je kunt natuurlijk wel je eigen opvattingen erdoor bevestigd zien, als je dat wil.
En misschien is het ook precies wat het lijkt![]()
umm de verhouding tussen allochtoon en autochtoon in het plegen van misdaad, slaat toch echt door naar de allochtoonquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:30 schreef Fides het volgende:
Loop niet zo te kankeren op die jongen zijn afkomst. Alsof er geen Nederlandse teringlijers zijn.
Racistisch geweld tegen Angolees meisje
Nouja, als dat inderdaad het geval is dan moet je eens gaan bekijken wat voor een onvrede er bij deze bevolkingsgroep dat het hen beweegt tot het nemen van een toevlucht tot gewelddadig handelen..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:59 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk veel op afdingen, maar als je keer op keer bij iedere uitzending bijna alleen maar 'Noord-afrikaanse lichtgetinten' als daders voorbij ziet komen, dan kun je toch moeilijk blijven ontkennen dat er echt wat aan de hand is.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:04 schreef Maartel het volgende:
[..]
Nouja, als dat inderdaad het geval is dan moet je eens gaan bekijken wat voor een onvrede er bij deze bevolkingsgroep dat het hen beweegt tot het nemen van een toevlucht tot gewelddadig handelen..
Nogmaalsquote:Je kunt wel alleen in termen van strafmaatregelen denken, maar het lijkt mij handiger om te kijken naar de oorzaak, en of het discrimineren van zo'n bevolkingsgroep het niet alleen maar in de hand helpt of zelfs veroorzaakt heeft..
Doet zeer hé vriend,de WAARHEID.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:16 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Wat ben jij een irritant mannetje met je stinkende domme hersenscheten compleet met infantiele taalfouten. Niemand reageert op zoveel stompzinnigheid, zegt dat je niet wat? Ga je agressie ergens anders op botvieren, ga op een vechtsport of zo. Lazer op naar stormfront of, beter nog, naar voormalig Oost-Duitsland. Daar steken ze graag flats in brand waar allochtone gezinnen wonen, voel je je zeker thuis. Opgetreden moet er worden, jazeker, maar tegen agressieve VMBO-ers als jijzelf net zo goed. De ironie is namelijk dat het énige verschil tussen jou en het type allochtonen uit dit nieuwsbericht een verschil in huidskleur is, verder zijn er alleen maar Tokkie-achtige overeenkomsten..
Het kan aan mij liggen, maar zelfs met de meest verrotte opvoeding vergooi je niet al je mogelijkheden in je toekomstige leven door een paar steken als je niet iets goed dwars zit..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:11 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]sorry hoor.
Het komt zeker niet in je hoofd op dat sommige mensen gewoon opgevoed worden tot crimineel? Of liever gezegd: helemaal niet opgevoed?
Ach, als ik om me heenkijk zie ik ook een behoorlijk verrotte wereld, maar dat zou het zonder turken of marokkanen net zo goed zijn.. Zet dan maar alle mannen uit, want je hoeft maar naar Spoorloos te kijken om te zien dat die vele malen vaker betrokken zijn bij geweldsdelicten dan vrouwen..quote:Nogmaals, het welbekende maar nog nooit bewezen discriminatiegehuil. De grootste bullshit die ik gelezen heb sinds 2002. Ik denk dat jij en ik echt uitgepraat zijn, we leven blijkbaar in verschillende werelden.
"Al je mogelijkheden in je toekomstige leven"? Jij weet zeker niet wat de straffen voor minderjarigen zijn hier in Nederland?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:37 schreef Maartel het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar zelfs met de meest verrotte opvoeding vergooi je niet al je mogelijkheden in je toekomstige leven door een paar steken als je niet iets goed dwars zit..
Ja, dus? De meeste autochtonen (waaronder ik) zijn gemiddeld ook veel rijker, beter opgeleid en in een fijnere omgeving opgegroeid.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
umm de verhouding tussen allochtoon en autochtoon in het plegen van misdaad, slaat toch echt door naar de allochtoon![]()
Met flink wat aantekeningen op je strafblad is de kans dat je een fijne baan vind natuurlijk vrij kleinquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:48 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
"Al je mogelijkheden in je toekomstige leven"? Jij weet zeker niet wat de straffen voor minderjarigen zijn hier in Nederland?
.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat zielig voor die marokkaan, we moeten hem een reisje naar de efteling geven, arme jongen.
Ik heb al vaak gesolliciteerd, met wisselend succes, maar nog nooit iemand die naar m'n strafblad heeft gevraagd. Dat strafblad is alleen van belang voor enkele specifieke banen, en zelfs daar gelden er voor allochtonen vaak soepelere regels (bijvoorbeeld bij de politie).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:56 schreef Fides het volgende:
[..]
Met flink wat aantekeningen op je strafblad is de kans dat je een fijne baan vind natuurlijk vrij klein
Met die 'literatuur' veeg ik m'n reet af, is allemaal op (op z'n zachtst gezegd) twijfelachtig wetenschappelijk onderzoek gebaseerd. En het is zelfs maar de vraag of er in die tak van 'wetenschap' überhaupt sprake is van echte wetenschap aangezien het niet mogelijk is om theorieën met echte experimenten te onderbouwen (experimenteren op samenlevingen is nu eenmaal not done).quote:Ga jij eens wat wetenschappelijke literatuur over het ontstaan en de ontwikkeling van criminaliteit lezen, dan is het vrij logisch waarom allochtonen (maar ook mannen, jongeren, werklozen, verslaafden) zijn oververtegenwoordigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |