daaps??? Wat is dat?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:05 schreef Terecht het volgende:
daaps
Dialect? En zo ja, welk dan?quote:
Ja, een vriend had net Van Dale op zijn laptop geďnstalleerd en als test heb ik daaps opgegeven: doof, gek. Wel aangegeven dat het gew. was, maar niet welk gewest dan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:55 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven, ik kwam het van de week toevallig tegen.
Dezelfde van Dale als waarvan ik eerder sprak, noemde ook: bij je slippen pakken: iemand aanspreken om iets te vragen. Met slippen werden volgens ons dan de slippen van een jacquet bedoeld.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:51 schreef Dingest het volgende:
Lurven waren vroeger verstelbare banden op de rug van kleding. Zo kon je kleding met je meegroeien, zeg maar (lurven strakker; strakkere kleding, lurven losser; lossere kleding).
Althans, zo legde men het mij uit.
Waarschijnlijk stoot ik nu mensen tegen het hoofd, maar ik wil jullie vragen NIET eigennamen, stofnamen, plaatsnamen e.d. te posten. Niemand zegt acetylsalicylzuur i.p.v. aspirine, maar om die nu te postenquote:Op vrijdag 2 november 2007 17:13 schreef Siding het volgende:
Wetenschappelijk FTW![]()
Brisantie
Fulguriet
Ik weet het nu zeker, ik wil Fulguriet voor mijn verjaardag![]()
Wetenschappelijke termen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:13 schreef Siding het volgende:
Wetenschappelijk FTW![]()
Brisantie
Fulguriet
Ik weet het nu zeker, ik wil Fulguriet voor mijn verjaardag![]()
Is dat niet ŕ votre santé?quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:22 schreef tgs. het volgende:
Uit het Frans wanneer we op elkaar gezondheid proosten. A voutre of zoiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |