Je bent dus geen dierenliefhebben, maar een rand debiel. Als je een dierenvriend was, dan had je je kat me alle mogelijke middelen proberen te redden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:45 schreef American_Nightmare het volgende:
1500 euro aan een kat gespendeerden dan alleen nog de ziektekosten
ik wil niet weten wat dat beest qua aanschaf gekost heeft. Ik ben een echte dierenliefhebber maar die kat had ik dus mooi allang de pijp uit laten gaan.
Onzin.. 1500 euro aan een jonge kat spenderen is gewoon waanzin. Als je het beest al jaren hebt is het misschien nog een ander verhaal, mits er een redelijke kans is dat ie na die behandelingen wel weer even mee kan.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:44 schreef Toolmaker het volgende:
[..]
Je bent dus geen dierenliefhebben, maar een rand debiel. Als je een dierenvriend was, dan had je je kat me alle mogelijke middelen proberen te redden.
Aangifte van..??quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:44 schreef Toolmaker het volgende:
[..]
Je bent dus geen dierenliefhebben, maar een rand debiel. Als je een dierenvriend was, dan had je je kat me alle mogelijke middelen proberen te redden.
Over het vervangen van een defect product: Als jij een nieuwe auto koopt, en na een paar maanden valt je auto uit elkaar, dan neem je ook geen genoegen met een vervangende 2e hands auto van 3 jaar oud. Hetzelfde geldt voor een kat. Als je een jonge kat koopt n deze blijkt volgens de wettelijke maatstaven defect, en kan niet gerepareerd worden, dan heb je recht op een vervangende kitten.
Probleem hier is wel dat de fokker de defecte kat kan terugvragen, en dan kun je wel raden wat er met die kat gebeurd. Grote kans dat ie vrij gauw na het omruilen een enkeltje kattenhemel krijgt.
Ik zou in jou geval even informatie inwinnen bij de rechtswinkel in de buurt, en evt. aangifte doen.
Broodfokkers doen een kitten niet weg voor 10 euro... Meer moet je niet betalen, minder ook niet, want dan riskeer je dat kittens pytonvoer worden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:02 schreef quirina het volgende:
Net of je op marktplaats niet genaaid word? Daar stikt het van de broodfokkers!
Kijk liever eens in een dierenartsenpraktijk ( voor boerderijkatten) of in een asiel.
En daarbij maakt het niet uit of het om een schadevergoeding gaat of niet. In het andere geval hadden ze toch wel redelijk wat kosten van dierenarts, onderzoeken en medicijnen kunnen terugbetalen, lijkt me (ook al gaat het om levende have waarbij je dit soort dingen altijd kunt meemaken, een dier wordt nog steeds als een goed gezien en er is kennelijk een gebrekkig goed verkocht).quote:Ook mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig (en helemaal als die op email staan). Je doet zaken met de cattery, dus als manlief niets van de afspraken af weet (wat me overigens sterk lijkt) is dat hun probleem. Het katje hoort naar jou te gaan en niet naar Oostenrijk.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:44 schreef Toolmaker het volgende:
Als je een jonge kat koopt n deze blijkt volgens de wettelijke maatstaven defect, en kan niet gerepareerd worden, dan heb je recht op een vervangende kitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |