abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52708161
Ik heb geen idee of het hier wel hoort, maar dat hoor ik vanzelf wel.

Begin dit jaar heb ik via internet een (ras) kat gekocht. Toen hij kwam was hij al redelijk mager, dit kwam ivm stress bij de vorige eigenaar.
Hij werd bij ons steeds zieker, we zijn er verschijnende keren mee naar de dierenarts geweest. Deze wist in eerste instantie niet wat er met onze kat aan de hand was, maar na veel (dure) onderzoeken en een operatie kwamen ze erachter dat hij een zeer zware (chronische) voedselallergie heeft.

Deze onderzoeken hebben ons veel geld gekost, dus ik ging verhaal halen bij de vorige eigenaar. Deze vertelde mij dat ze het echt niet wist. (deze vorm van voedselallergie worden ze mee geboren). Zij had de kat zelf uit Polen geimporteerd en was er nogal boos over dat ze zelf ook een zieke kat gekocht had.
Ze wilde de kat wel terug nemen en hem daar door haar dierenarts laten behandelen, maar dan waren wij onze kat kwijt. Als ander voorstel had ze om, voor alle onkosten die wij gemaakt hadden, ons een kitten uit een van haar nestjes te schenken. (dit als bedankje omdat wij de kat niet hadden laten inslapen)

Nou, na veel overleg hebben we toch besloten om het aanbod aan te nemen en waren nu in verwachting van een nieuw kitten.
In eerste instantie had ze ons een kitten beloofd van een bepaalde poes, deze poes kreeg helaas maar 1 kitten en die had ze al verzegd. Maar niet getreurd, ze had nog een nestje op komst, dan mochten we er daar 1 van uitzoeken.

Dus wij weer geduldig wachten, uiteindelijk werd er een pracht kerel geboren. We waren echt super blij, het contact ging heel goed. We kregen iedere week een mail met hoe hard onze kerel groeide en dat we maar snel eens langs moesten komen. Ook kregen we iedere week nieuwe foto's toegestuurd.

Op een gegeven moment hoorde ik maar niks meer van ze, we konden ze telefonisch niet bereiken en via de mail kregen we geen reactie.
Dit duurde ongeveer een maand, totdat ik vandaag een mail kreeg.
De eigenaresse van de catery was gebeten door 1 van haar katten en had met een zware bloedvergiftiging in het ziekenhuis gelegen, hierdoor was ze niet in staat om onze mails te beantwoorden.

In de tussentijd hield haar man de website bij (is een website van hun cattery) maar hij kon niet in haal mailbox komen, vandaar dat er niet terug gemaild werd.
Nou stond er in dit mailtje dat manlief (die niks van onze regeling wist, volgens haar) in de tijd dat zij in het ziekenhuis lag, ons kitten verkocht heeft naar mensen in Oostenrijk. Of wij wel een ander kitten uit wilden zoeken.

Ik heb terug gemaild of ze de Oostenrijkers niet af kunnen zeggen aangezien het kitten al verzegd was aan ons, hier heb ik verder nog geen reactie op gekregen.

Ik vraag me af, mochten ze zeggen dat ze het kitten toch aan de Oostenrijkers verkopen, ik ook nog enig recht heb.

Ik heb alle mails bewaard waarin staat dat ze mij een kitten aanbieden en ook welk kitten. Kan ik met enige rechtsvorm mij het kitten toe eigenen? Wat voor rechten heb ik hier, zijn hier uberhaupt rechten voor, of sta ik macheloos en moet ik maar wachten op een nieuw nestje (om dan waarschijnlijk dit hele gedonder weer te doorstaan)

Wat ik me ook afvraag is, als het nou niet doorgaat met het kitten of ik haar ook kan 'aanklagen' om het feit dat zij me inweze een zieke kat verkocht heeft? Alle onderzoeken en operatie hebben mij zeker een kleine ¤1500 gekost. Kan ik dan op een of andere manier ervoor zorgen dat hun toch nog een deel of misschien wel alles moeten vergoeden?\

Wie kan mij antwoord geven op mij vragen of mij iig hiermee helpen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:18:34 #2
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52708592
Kat? begin er niet aan!

Kat kun je niks leren, kan alleen schijten, liggen, luieren en muizen vangen..

Geld gewoon terugeisen, en bij een boer vragen of z'n kat jongen krijgt, dat zijn iig goede katten!
pi_52708668
als je niks hebt toe te voegen, reageer dan gewoon niet..
pi_52708934
Zit er handel in katten ? oostenrijk, polen WTF.....

pluk er 1 van de straat, scheit beesten.
pi_52708939
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:18 schreef Curri het volgende:
Kat? begin er niet aan!

Kat kun je niks leren, kan alleen schijten, liggen, luieren en muizen vangen..

Geld gewoon terugeisen, en bij een boer vragen of z'n kat jongen krijgt, dat zijn iig goede katten!
rot eens op lelijke mongool
pi_52709146
Koop dan geen kat van intenet via een broodfokker!
Het is niet diervriendelijk en jij werkt er aan mee!
Die mensen zien alleen maar geld.
Zoek liever een goede fokkerij die geregistreerd staat.
pi_52709220
Het enige wat je kan doen aan je probleem is trouwens melding maken bij de dierenbescherming, maar ja je had het kunnen weten.
Moet je maar niet goedkoop aan een raskat willen komen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:33:26 #8
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_52709236
Ik zou een andere fokker zoeken, deze zou ik niet meer vertrouwen.
pi_52709617
Je kan trouwens ook je verhaal hier kwijt www.internetoplichting.nl , misschien is die cattery daar ook bekend?
Echt dit soort smerige fokkerijen moeten zo snel mogelijk verdwijnen, vreselijk voor die dieren ook.
Hoe vaak per jaar krijgen ze nestjes? Het ene nest eruit en hoppa weer.
Die diertjes worden zo niet oud.
Bah.. en dat is dan nog rustig uitgedrukt.
pi_52709849
ik heb het verhaal verder niet gelezen, maar ik zou em voor de zekerheid toch af laten maken.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:50:47 #11
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_52709880
Wat een vervelend maar bekend verhaal...Je wordt genaait, zoveel mag duidelijk zijn.
Ik zou op z'n minst aangifte gaan doen. Je hebt bewijs van gemaakte afspraken, je kunt aantonen dat je een berg onkosten gemaakt hebt en er is geen dienst geleverd, afspraken zijn niet nagekomen.
Of je daar je centen mee terug gaat krijgen weet ik niet, maar het lijkt me wel in je voordeel om hiermee toch ff naar de plitie te gaan.
En ik hoop dat jullie straks wel een mooi gezond kitten krijgen
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_52710108
Voer eens bij internetoplichting het woordje raskat in en zie eens wat eruit rolt!
Aan jou verdienen ze niet op die kat dus houden ze jullie aan het lijntje.
En dat van die bloedvergiftiging is volgens mij een onzin verhaal. Ook gewoon puur om te rekken. Haar man hield wel de site bij, dan kon hij ook niet ff de mailtjes checken? Kom op zeg!
Gewoon aangifte doen, je mails laten zien, je verhaal doen bij internetoplichting en bij de dierenbescherming.

[ Bericht 11% gewijzigd door quirina op 26-08-2007 22:11:16 ]
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:57:30 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52710127
Je bent dus zwaar genaaid door een dubieuze katten-broodfokker? Haal gewoon voor 10 euro een kitten bij een lief gezinnetje op Marktplaats!
censuur :O
pi_52710281
Net of je op marktplaats niet genaaid word? Daar stikt het van de broodfokkers!
Kijk liever eens in een dierenartsenpraktijk ( voor boerderijkatten) of in een asiel.
pi_52710519
Euhm..... deze mensen bieden je ter vervanging een andere kat aan. Een kitten zelfs. Volgens de huidige wetgeving valt een kat (of hond for that matter) onder de consumentenwetgeving wat inhoudt dat ze een eventuele zieke kat moeten vergoeden of vervangen. Dat doet ze. Je krijgt van hen zelfs een kitten ipv een volwassen kat. Ik denk dus dat je geen poot hebt om op te staan, omdat zij hun verplichting (meer dan) nakomen.

Ik snap overigens niet dat je zomaar je oude kat hebt kunnen inruilen voor een andere....
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_52710637
Ze bieden wel een andere kat aan, maar die krijgen ze niet..
pi_52710856
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:12 schreef quirina het volgende:
Ze bieden wel een andere kat aan, maar die krijgen ze niet..
Als ze je ter compensatie een kitten willen doen ipv een volwassen kat denk ik niet dat je kunt gaan mauwen dat je een specifiek kitten wil en het moet doen met het kitten dat ze je toewijzen. Lijkt me (qua recht en wetgeving) alleszins redelijk.
pi_52711556
Ja maar die kat was haar al toegezegd, dan is het toch niet redelijk?
Dat is je afspraken dan niet nakomen.
pi_52711733
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:33 schreef quirina het volgende:
Ja maar die kat was haar al toegezegd, dan is het toch niet redelijk?
Dat is je afspraken dan niet nakomen.
Ze krijgt voor haar volwassen kat een kitten terug.
Niet het kitten dat ze wil, maar wel een kitten. Qua geld is een kitten 'meer' waard dan een volwassen en bovendien zieke kat. Maak dit aanhangig bij een advocaat, consumentenbond of wat dan ook, geven ze je een willekeurig kitten en kun je die 'fokker' weinig tot helemaal niets maken.
pi_52711869
Eerst maar eens zien of ze uberhaupt een kat krijgen.. Maar zuiver vinden doe ik het niet.
pi_52712359
volgens mij zou ze een kitten krijgen ter compensatie en de volwassen kat ook houden hoor, ze ruilt hem niet
  maandag 27 augustus 2007 @ 07:43:42 #22
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52718762
Helemaal geen zaken doen met broodfokkers.
Beste oplossing. Wordt je niet genaaid, krijg je geen gestresste/doorgefokte/zieke katten. Allemaal voordelen. Voor jou en je kat.

Als dan al die broodfokkers op 3 hoog achter met een marktplaats pc even kunnen doodhongeren, werd het weer gezellig op huisdierengebied
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:26:31 #23
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52719592
idd meeste koop-van-pro-fokker-verhalen die ik heb gehoord eindigen in een financieel drama en een hond/kat die maar even plezier geeft.

Maar goed, een hond/kat die je koopt is gewoon, volgens de wet, een product. Die moet voldoen aan wat je mag verwachten (dus niet dat hij defect raakt/aankomt). Lijkt me dat je iig een (deel) van de schade kan verhalen.

Op het 2e punt denk ik dat je recht heb op een gelijkwaardig exemplaar, dat je een kitten krijgt is dus al meer dan je mag verwachten. Welk kitten is denk ik niet helemaal jou keuze, hoewel het nidt netjes is van hullie om hun afspraken niet na te komen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:35:27 #24
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52719786
Hier 2 straten verderop is ook een cattery met raskatten, wel toevallig dat die vrouw pools is en dat ze regelmatig naar polen gaan met een lege stationcar en terugkomen met een volle

Daarna is heel marktplaats ineens bezaait met haar advertenties

Kattenhandel FTW
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_52719987
1500 euro aan een kat gespendeerd en dan alleen nog de ziektekosten ik wil niet weten wat dat beest qua aanschaf gekost heeft. Ik ben een echte dierenliefhebber maar die kat had ik dus mooi allang de pijp uit laten gaan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')