Ik heb geen idee of het hier wel hoort, maar dat hoor ik vanzelf wel.
Begin dit jaar heb ik via internet een (ras) kat gekocht. Toen hij kwam was hij al redelijk mager, dit kwam ivm stress bij de vorige eigenaar.
Hij werd bij ons steeds zieker, we zijn er verschijnende keren mee naar de dierenarts geweest. Deze wist in eerste instantie niet wat er met onze kat aan de hand was, maar na veel (dure) onderzoeken en een operatie kwamen ze erachter dat hij een zeer zware (chronische) voedselallergie heeft.
Deze onderzoeken hebben ons veel geld gekost, dus ik ging verhaal halen bij de vorige eigenaar. Deze vertelde mij dat ze het echt niet wist. (deze vorm van voedselallergie worden ze mee geboren). Zij had de kat zelf uit Polen geimporteerd en was er nogal boos over dat ze zelf ook een zieke kat gekocht had.
Ze wilde de kat wel terug nemen en hem daar door haar dierenarts laten behandelen, maar dan waren wij onze kat kwijt. Als ander voorstel had ze om, voor alle onkosten die wij gemaakt hadden, ons een kitten uit een van haar nestjes te schenken. (dit als bedankje omdat wij de kat niet hadden laten inslapen)
Nou, na veel overleg hebben we toch besloten om het aanbod aan te nemen en waren nu in verwachting van een nieuw kitten.
In eerste instantie had ze ons een kitten beloofd van een bepaalde poes, deze poes kreeg helaas maar 1 kitten en die had ze al verzegd. Maar niet getreurd, ze had nog een nestje op komst, dan mochten we er daar 1 van uitzoeken.
Dus wij weer geduldig wachten, uiteindelijk werd er een pracht kerel geboren. We waren echt super blij, het contact ging heel goed. We kregen iedere week een mail met hoe hard onze kerel groeide en dat we maar snel eens langs moesten komen. Ook kregen we iedere week nieuwe foto's toegestuurd.
Op een gegeven moment hoorde ik maar niks meer van ze, we konden ze telefonisch niet bereiken en via de mail kregen we geen reactie.
Dit duurde ongeveer een maand, totdat ik vandaag een mail kreeg.
De eigenaresse van de catery was gebeten door 1 van haar katten en had met een zware bloedvergiftiging in het ziekenhuis gelegen, hierdoor was ze niet in staat om onze mails te beantwoorden.
In de tussentijd hield haar man de website bij (is een website van hun cattery) maar hij kon niet in haal mailbox komen, vandaar dat er niet terug gemaild werd.
Nou stond er in dit mailtje dat manlief (die niks van onze regeling wist, volgens haar) in de tijd dat zij in het ziekenhuis lag, ons kitten verkocht heeft naar mensen in Oostenrijk. Of wij wel een ander kitten uit wilden zoeken.
Ik heb terug gemaild of ze de Oostenrijkers niet af kunnen zeggen aangezien het kitten al verzegd was aan ons, hier heb ik verder nog geen reactie op gekregen.
Ik vraag me af, mochten ze zeggen dat ze het kitten toch aan de Oostenrijkers verkopen, ik ook nog enig recht heb.
Ik heb alle mails bewaard waarin staat dat ze mij een kitten aanbieden en ook welk kitten. Kan ik met enige rechtsvorm mij het kitten toe eigenen? Wat voor rechten heb ik hier, zijn hier uberhaupt rechten voor, of sta ik macheloos en moet ik maar wachten op een nieuw nestje (om dan waarschijnlijk dit hele gedonder weer te doorstaan)
Wat ik me ook afvraag is, als het nou niet doorgaat met het kitten of ik haar ook kan 'aanklagen' om het feit dat zij me inweze een zieke kat verkocht heeft? Alle onderzoeken en operatie hebben mij zeker een kleine ¤1500 gekost. Kan ik dan op een of andere manier ervoor zorgen dat hun toch nog een deel of misschien wel alles moeten vergoeden?\
Wie kan mij antwoord geven op mij vragen of mij iig hiermee helpen.