abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53227515
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:56 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ach, leuk: echt heel spannend is het niet, maar sfeer is wel OK en echt moeilijk is het ook niet.
Ik vind het opzich ook wel meevallen. Tijdens de intro kreeg ik van iedereen te horen hoe kut het eerste blok zou zijn, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet. Het volgende blok wordt natuurlijk wel gewoon veel leuker..

Wanneer heb jij trouwens je verpleegstage, weet je dat al?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kantar op 16-09-2007 20:49:41 ]
pi_53228561
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:17 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, idd. Het volgende blok is echt veel leuker! Je kunt trouwens ook de responsiecollege's volgen. Computerpraktica trouwens ook wel, eentje meer of minder valt ook niet op.
Doe ook de RC's al, zelfs bij de werkgroep loop ik (volgens mij illegaal) al mee. Woensdag komt patient langs.
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:39 schreef Kantar het volgende:

[..]

Ik vind het opzich ook wel meevallen. Tijdens de intro kreeg ik van iedereen te horen hoe kut het eerste blok zou zijn, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet. Het volgende blok wordt natuurlijk wel gewoon veel leuker..

Wanneer heb jij trouwens je verpleegstage, weet je dat al?
Pas in periode 5. Ik zit voor het volgende blok ik groep 4.
pi_53229804
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:16 schreef dotKoen het volgende:

Pas in periode 5. Ik zit voor het volgende blok ik groep 4.
Ah ok, ik in periode 3. Heb er opzich al wel zin in, maar eerst maar eens dit en het volgende blok door zien te komen.. Ik zit overigens in groep 14, misschien dat we nog eens samen responsie hebben ofzo...

Oh ja, welke ziekte behandelen jullie tijdens de werkgroepen? Wij hebben voor donderdag een diabetes-patiënt weten te strikken tijdens onze speurtocht in het ziekenhuis.
pi_53230169
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:01 schreef Kantar het volgende:

[..]

Ah ok, ik in periode 3. Heb er opzich al wel zin in, maar eerst maar eens dit en het volgende blok door zien te komen.. Ik zit overigens in groep 14, misschien dat we nog eens samen responsie hebben ofzo...

Oh ja, welke ziekte behandelen jullie tijdens de werkgroepen? Wij hebben voor donderdag een diabetes-patiënt weten te strikken tijdens onze speurtocht in het ziekenhuis.
Hoe moet ik me dat voorstellen? Gewoon naar de interne gelopen en aan iedereen zonder witte jas gevraagd of ze zin hebben om hun hele ziektegeschiedenis + vragen over hun sociaal leven etc. aan een stel studenten uit te leggen?

Bij mij (nou ja, het groepje dat ik lastigval ) kende een groepsgenoot kende een epilepsiepatiënt en die wilde langskomen.

Ik vind die 3 dagen voorbereiding voor de verpleegstage best kort. Wat moet je nu zeggen als mensen bijvoorbeeld helemaal in huilen uitbarsten enzo (en dan niet omdat ik ze zo slecht behandel, maar omdat ze ziek zijn ? Kan wel wat verzinnen, maar weet niet wat je nu wel en niet kan of mag doen.
pi_53245431
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dat voorstellen? Gewoon naar de interne gelopen en aan iedereen zonder witte jas gevraagd of ze zin hebben om hun hele ziektegeschiedenis + vragen over hun sociaal leven etc. aan een stel studenten uit te leggen?

Bij mij (nou ja, het groepje dat ik lastigval ) kende een groepsgenoot kende een epilepsiepatiënt en die wilde langskomen.

Ik vind die 3 dagen voorbereiding voor de verpleegstage best kort. Wat moet je nu zeggen als mensen bijvoorbeeld helemaal in huilen uitbarsten enzo (en dan niet omdat ik ze zo slecht behandel, maar omdat ze ziek zijn ? Kan wel wat verzinnen, maar weet niet wat je nu wel en niet kan of mag doen.
Dat was plan B. We zijn inderdaad wel gewoon naar de interne gelopen en hebben daar vervolgens aan de balie gevraagd of zij misschien een patiënt wisten die bereid was om zo'n interview te geven, en er bleek toen net een man opgenomen te zijn die wel vaker voorlichting enzo geeft over zijn ziekte, dus dat was wel ideaal.

Volgens mij leer je in die voorbereiding nog best veel hoor. Ik neem aan dat we toch wel geleerd worden hoe je in bepaalde situaties moet handelen enzo, maar goed, anders gaan we gewoon improviseren..
pi_53248518
Die voorbereiding is idd wel handig, maar je leert niet echt superveel ofzo hoor. Je gaat 2 middagen naar de HAN, afdeling HBO-V. Daar leer je een beetje dingen over je handen wassen, bedden opmaken, etc. Wij moesten elkaar ook wassen en tandenpoetsen . Maar dat was meer lol dan dat je er echt wat aan hebt.
pi_53253562
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:45 schreef Nuna het volgende:
Die voorbereiding is idd wel handig, maar je leert niet echt superveel ofzo hoor. Je gaat 2 middagen naar de HAN, afdeling HBO-V. Daar leer je een beetje dingen over je handen wassen, bedden opmaken, etc. Wij moesten elkaar ook wassen en tandenpoetsen . Maar dat was meer lol dan dat je er echt wat aan hebt.
WTF!!

Of volgens de OK manier?
pi_53253639
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]
Niet meehuilen i.i.g.

En soms hoef je ook niets te zeggen. Laat een stilte heersen. Meestal vult de patient deze stilte weer op na dat ze half of helemaal zijn uitgehuild.
pi_53264110
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:34 schreef DDM het volgende:

[..]

WTF!!

Of volgens de OK manier?
Haha, ja zoiets. Ik ben al die handelingen eigenlijk alweer vergeten . Ik ben trouwens wel nog op de OK geweest! Heb een keizersnede van dichtbij mogen zien .
pi_53277838
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:49 schreef Nuna het volgende:

[..]

Haha, ja zoiets. Ik ben al die handelingen eigenlijk alweer vergeten . Ik ben trouwens wel nog op de OK geweest! Heb een keizersnede van dichtbij mogen zien .
Oke
Ja cool is dat he! Ik heb er meer dan 10 meegemaakt tijdens mijn co-schappen. Ben de tel kwijt
Maar echt machtig om het kind nog in de gesloten dooierzak te zien zitten. Ook is het prachtig hoe hard die uterus is na de sectio. Dan mag je er lekker in en aan voelen zeg maar
Maar dat ding is dan zo keihard.

Echt respect voor oxytocine en die spiercellen in de uterus
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:14:25 #131
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53284966
psychiatrie is wel zoo saai...

zucht, nog 7 dagen
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:59:57 #132
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53286867
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:14 schreef ralfie het volgende:
psychiatrie is wel zoo saai...

zucht, nog 7 dagen
Psychiatrie is toch alleen maar praten, overleg, discussieren, beredeneren en dan weer ff bespreken?

tenminste dat hoorde ik van iemand die dat deed.

haat het niet dan schaad het niet...
pi_53287954
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:59 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

Psychiatrie is toch alleen maar praten, overleg, discussieren, beredeneren en dan weer ff bespreken?

tenminste dat hoorde ik van iemand die dat deed.

Dat ligt er aan waar het plaatsvindt. Zoals jij het beschrijft is dat een typische poliklinische situatie.
In de kliniek en vooral tijdens de acute psychiatrie (de crisisdienst e.d.) komen er gelukkig nog andere dingen bij kijken
pi_53291489
Succes iedereen, straks met de VGT .
pi_53295704
Ik had 20 van de 200 vragen ingevuld

Gelukkig was dit ook een proeftoets voor eerstejaars
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_53297749
Als je er daar 18 ofzo van goed hebt dan heb je al genoeg punten voor halverwege het 2e jaar
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_53297761
Die toets... Ik heb serieus iets van 40 vragen beantwoord waarvan ik er misschien 4 of 5 echt 100% zeker wist. Ach ja, gelukkig telt ie nog niet mee.
pi_53298578
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:59 schreef intoxicated het volgende:
Als je er daar 18 ofzo van goed hebt dan heb je al genoeg punten voor halverwege het 2e jaar
Ja precies . Wij moeten nu minimaal 8% geloof ik halen, voor een voldoende. Ik heb er nu ongeveer 75 ingevuld, toch wel redelijk wat gegokt nog haha..
pi_53298674
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:11 schreef DDM het volgende:

[..]

Oke
Ja cool is dat he! Ik heb er meer dan 10 meegemaakt tijdens mijn co-schappen. Ben de tel kwijt
Maar echt machtig om het kind nog in de gesloten dooierzak te zien zitten. Ook is het prachtig hoe hard die uterus is na de sectio. Dan mag je er lekker in en aan voelen zeg maar
Maar dat ding is dan zo keihard.

Echt respect voor oxytocine en die spiercellen in de uterus
Hm, nu ben ik jaloers Lijkt me echt tof, om dat kind in die dooierzak zien te zitten! Ik moest toen de foto's maken, dus heb ik niet alles 100% kunnen volgen haha.
pi_53298724
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:59 schreef intoxicated het volgende:
erg he

Tegenwoordig hebben ze die geschatte norm van het internet gehaald, maar op de site stond vroeger dat een 6e jaars 26% moest halen. Voor de laatste vorig jaar was het 16% voor jaar 3...

Wel kut trouwens, dat je dat van te voren niet mee weet, hoe kan ik dan berekenend die toets maken?

had er iets van 50-60 ofzo btw
pi_53299785
Ohh... en zo irritant, dat de antwoorden pas om 16:00 komen (en de DOS zet ze er dan meestal pas nog later op)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_53300934
Je kunt ze meestal al wel snel bekijken op de site van Panacea, de studievereniging in Groningen.
pi_53302565
pi_53303917
Ik had niets te doen dus heb alles maar nagekeken... Blijkbaar had ik ietsjes meer dan 40 vragen beantwoord; 82 om precies te zijn. Daarvan heb ik er 39 goed en daarmee heb ik volgens mij uiteindelijk 21,17 punten gehaald. En dat zegt me verder echt helemaal niets..
pi_53305238
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:03 schreef intoxicated het volgende:
http://www.umcn.nl/fmw/db/sleutel_laatste_VT.htm
Nijmegen was eerder
Haha, natuurlijk
pi_53305617
8 punten voor eerstejaars. best netjes
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 19 september 2007 @ 18:23:09 #147
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53306458
man man man, ik heb personeel om mijn vgt na te kijken, dat ga ik zelf toch niet doen...

tot nu toe nog geeneen vgt onvoldoende en nooit wat voor gedaan behalve een lekker relaxed morgentje niks doen, maak me nergens druk over.

en ja, psychiatrie, is praten, praten, vergaderen, overleggen, praten, verslagen scrijven, praten, vergaderen, vergaderen, crisisdienst ( ), en praten niet te vergeten. Zal blij zijn als ik er van af ben
  woensdag 19 september 2007 @ 19:27:49 #148
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53308235
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:19 schreef Nuna het volgende:
Succes iedereen, straks met de VGT .
Kan iemand even uitleggen wat die VGT precies is? Ik zit in Roffa namelijk en volgens mij doe wij niet aan zulks.
  woensdag 19 september 2007 @ 19:30:15 #149
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53308309
We hadden wel een LM van de heer Heijboer en Linschoten (clubartsen Feyenoord) met als patiënt niemand minder dan Slory.

Uiteraard bekend als de nieuwe laterale spits bij Feyenoord en Nederlands international ( )
pi_53309233
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:30 schreef Heinekenner het volgende:
We hadden wel een LM van de heer Heijboer en Linschoten (clubartsen Feyenoord) met als patiënt niemand minder dan Slory.

Uiteraard bekend als de nieuwe laterale spits bij Feyenoord en Nederlands international ( )
De 2 colleges daarvoor waren wel supersaai man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')