Bullshit.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:59 schreef Geqxon het volgende:
Het is de taak van het Operating System om de fouten van brakke hardware op te vangen. Responsibility enzo.
een mac kan ook niets aanvangen met kapot geheugen erin, ook niets met een kapotte harde schijf erin... Defecte hardware (en sweex hoort daar zelfs in de doos eigenlijk al onder) kan je bijna nooit zomaar opvangen, en zeker niet softwarematig.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:59 schreef Geqxon het volgende:
Het is de taak van het Operating System om de fouten van brakke hardware op te vangen. Responsibility enzo.
Nee, maar hij kan wel een duidelijke melding geven. Zoals: "De USB-hub heeft een stroom-piek veroorzaakt", in plaats van dergelijke eindeloze "Connecting..." meldingen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:16 schreef Athmozz het volgende:
[..]
een mac kan ook niets aanvangen met kapot geheugen erin, ook niets met een kapotte harde schijf erin... Defecte hardware (en sweex hoort daar zelfs in de doos eigenlijk al onder) kan je bijna nooit zomaar opvangen, en zeker niet softwarematig.
Mac OS X 10.04, de eerste release was een monster van Bugs... echt een schande dat ze dat toen utbrachten, die crashede om de haverklap met flinke kernel Panics en connecten over het network kon door een corrupte netBios al tot crashen leidde...quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:14 schreef F04 het volgende:
Vista zit ook nog vol met bugs. [...] Hoe zit dat in de Mac Os X?
stroompieken op je usb meldt windows ook hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, maar hij kan wel een duidelijke melding geven. Zoals: "De USB-hub heeft een stroom-piek veroorzaakt", in plaats van dergelijke eindeloze "Connecting..." meldingen.
Juist, dat bedoelde ik ook. Waarom meld hij dan niet dat het ingevoerde WEP / WPA wachtwoord foutief is?quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
stroompieken op je usb meldt windows ook hoor.
Hij blijft een "aantal" pogingen doen, maar naar wat ik weet zegt hij het ook wel (na een eindje). Het is inderdaad dom dat dat niet automatisch gebeurd, het lijkt me toch dat die router dat vrij snel door moet hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Juist, dat bedoelde ik ook. Waarom meld hij dan niet dat het ingevoerde WEP / WPA wachtwoord foutief is?
Och, het is slechts een sub-argument. Back on-topic!quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, dat is natuurlijk argumentatie van lik me kutje. Omdat de kans dat ze staan te wardriven in je straat klein is, hoeft windows geen behoorlijke errormeldingen op het scherm te tonen?
Want jij weet exact waar je heen wilt? Tot op de pixel nauwkeurig?quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:07 schreef F04 het volgende:
VLC is een player die alles kan afspelen, alleen vind ik hem in vergelijking met Mediaplayer Classic van Gabest een stukje slechter.
Hoofdpunt wat ik zelf slecht van van VLC is dat als je op de seekbalk klikt dat hij niet naar het punt gaat waar je 'm hebben wel, wat in tegenstelling met Media player classic wel kan.
Inderdaad. Sinds ik m'n muziek beheer in iTunes wil ik echt niks anders meer.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:16 schreef magnifor het volgende:
Quicktime + iTunes + Perian.
Muziek en video. Klaar...
Ik denk dat dat voornamelijk door het verleden komt. De eerste programma's voor DTP en grafische dingen zijn voor de Mac ontwikkeld, zoals Adobe Photoshop, PageMaker en QuarkXPress. De Mac was ook de eerste computer voor het grote publiek met een grafische interface en waarop je een laserprinter kon aansluiten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
waarom gebruikt men in de grafische sector voornamelijk macs?
Nee, hooguit is kleurmanagement nét ietsjes meer uitgekristalliseerd...quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
ik heb wel eens gehoord vanwege de perfecte beeldschermen...is dat zo?
Omdat je het totale beeldscherm standaard kan kalibreren itt Windows.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
ik heb wel eens gehoord vanwege de perfecte beeldschermen...is dat zo?
Ja, of hou je mond ffequote:Op maandag 27 augustus 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat je het totale beeldscherm standaard kan kalibreren itt Windows.
Zelfs Excel was er eerst alleen maar voor de Mac, later pas voor de pc.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee, hooguit is kleurmanagement nét ietsjes meer uitgekristalliseerd...
Apple gebruikt traditioneel natuurlijk in zn modellen wel goed beeldschermen en ook de Studio Display's hebben een erg goede naam.
maar de grond is vooral dat in de vroege jaren negentig de software voor mac absoluut vele en vele malen beter was, toen was bv Photoshop,, Illustrator en Quark niet eens verkrijgbaar voor de PC en het Desktop Publishing (DTP) Werk was onmogelijk te doen op een PC...
(sowieso is enorm veel PC-software oorspronkelijk afkomstig van de Mac, zelfs Word was als GUI-textverwerker vele malen eerder beschikbaar op de Mac en concurreerde daar met macWrite en Claris Works, toen PC-gebruikers hooguit Windows 3.1 als schil voor gewone DOS-programma's hadden, zonder integratie binnen een echte GUI met vensters en menu's)
Kan gewoon geheugen is, zorg wel dat je een beetje merk geheugen koopt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:59 schreef F04 het volgende:
Maar hoe zit dat eigelijk met geheugen? Kan je gewoon naar de winkel hier in de buurt om een reepje van 1GB geheugen, of moet je weer 'speciaal'geheugen kopen van Apple?
Er gaan normale SATA schijven in.quote:Hoe zit dat met Harddisks trouwens?
Nee, FCP waar ik zeer benieuwd naar ben kan niet op Windows.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je nou zo onzeker bent, koop dan lekker ene windows machine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |