eh, je kan avi's gewoon afspelen met flip4mac. Officieel door Microsoft aangeradenquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:48 schreef F04 het volgende:
Zo te zien heeft Mac OS X toch wel wat issues met non-apple videoformaaten.
Even wat gegoogle: http://www.animemusicvide(...)VIs_and_other_fables
En aangezien het overgrote deel hier op de pc AVI is wil ik toch heel veel van deze computer op een mac kunnen gebruiken.
Dan zou ik het artikel toch nog een keer goed lezen...quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:48 schreef F04 het volgende:
En aangezien het overgrote deel hier op de pc AVI is wil ik toch heel veel van deze computer op een mac kunnen gebruiken.
Dat is natuurlijk niet zo 1 op 1 te zeggen. Dat is ook afhankelijk van de applicatie en of die alle OS specific truukjes gebruiktquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:45 schreef F04 het volgende:
[..]
Ik bedoel, dat een computer met 2ghz intel proc, dit kan een apple of een dell zijn, ze bevatten allebei de zelfde proc, maar zal de computer veel beter draaien als ik er een Mac OS exemplaar bestel, of zijn de prestaties het zelfde ook onder een 2ghz met Windows?
2005. Met behulp van oa Flip4Mac en VLC kan je gewoon alles bekijken. Ik moet het eerste filmpje nog tegenkomen wat ik niet kan kijken. Oh. DRM-Windows Media zou wel eens niet kunnen. Maar daar kan ik mee leven.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:48 schreef F04 het volgende:
Of zoek uit wat "Fables" in ""Macs can't play AVIs" and other fables" betekend.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:51 schreef Jarno het volgende:
Dan zou ik het artikel toch nog een keer goed lezen...
Gelukkig is OS X standaard multi-lingual.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Of zoek uit wat "Fables" in ""Macs can't play AVIs" and other fables" betekend..
Ik heb geen voorkeur voor een OS, gebruik zelf XP, 2003 server, OS-X en Linux op verschillende bakken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:19 schreef nietzman het volgende:
Zal ik nog maar eventjes herhalen dat de meeste Macmensen hier wél ervaring hebben met Windows, en de meeste Windowsers géén ervaring hebben met de Mac?
Hoe zit wát met OSX?quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:14 schreef F04 het volgende:
Vista zit ook nog vol met bugs. Die Aero functie van Vista zuigt wel enorm veel ram en snelheid weg. Daarom gebruik ik in XP of Vista altijd de classic mode. Hoe zit dat in de Mac Os X?
Nah, het widget watereffect doet het dan bv niet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:15 schreef nietzman het volgende:
OsX heeft geen classic mode.
OsX's Aero draait nog vloeiend op oude G3tjes van acht jaar oud.
Quartz Extreme zorgt juist dat het sneller werkt ipv. langzamer.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:14 schreef F04 het volgende:
Vista zit ook nog vol met bugs. Die Aero functie van Vista zuigt wel enorm veel ram en snelheid weg. Daarom gebruik ik in XP of Vista altijd de classic mode. Hoe zit dat in de Mac Os X?
In Mac OS kun je alle soorten filmpjes gewoon afspelen. Bijvoorbeeld met VLC Player of met Perian in QuickTime.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:22 schreef F04 het volgende:
Kan een Macpro ism Mac os X ook Avi's afspelen? (k-lite codec pack)
Ik denk trouwens aan een MacPro, of een high end werkstation van Dell.
VLC player is ook een aanrader voor op een Windows bak.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Mac OS kun je alle soorten filmpjes gewoon afspelen. Bijvoorbeeld met VLC Player of met Perian in QuickTime.
Ik gebruik liefst opensource software zoals VLC, Foobar, Open-office, DC++, OddCast.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:00 schreef Neverstop het volgende:
Mac OS X.
Het enige waar ik me echt aan irriteer is dat niks gratis is.. Kun je voor Windows 100en freeware programma's vinden, voor OSX kom je meestal bij een zeer beperkte shareware versie uit.
Voordeel is echter wel dat je je niet zo druk hoeft te maken om "foute software".
Och. Trialware is in OS X binnen een muisklikje of drie te resetten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:00 schreef Neverstop het volgende:
Mac OS X.
Het enige waar ik me echt aan irriteer is dat niks gratis is.. Kun je voor Windows 100en freeware programma's vinden, voor OSX kom je meestal bij een zeer beperkte shareware versie uit.
Voordeel is echter wel dat je je niet zo druk hoeft te maken om "foute software".
In elk OS , je moet wel de weg weten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Och. Trialware is in OS X binnen een muisklikje of drie te resetten.
Is het in Windows dan ook zo makkelijk als het weggooien van een plist bestandje?quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In elk OS , je moet wel de weg weten.![]()
Waarom zou je met Avid gelijk in Windows werken? Avid software is er ook voor Mac OS X.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:32 schreef F04 het volgende:
Final cut is zelf ook door Apple gemaakt, dus ik denk dat het zeker weten wel goed moet werken in Mac, maar Avid word ook heel veel gebruikt, maar dan in windows.
ntfs in os x is read only. Dus lezen gaat wel.quote:Op maandag 27 augustus 2007 02:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vandaag weer achter een Mac ding kan niet eens NTFS lezen.
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050521110452194&lsrc=osxhquote:Op maandag 27 augustus 2007 03:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Nope, niet eens.
In principe werkt het meteen, zonder dat je iets op je modem moet veranderen. Als je voor het eerst je Macbook thuis aanzet, geeft hij vanzelf een lijstje met gevonden draadloze netwerken. Wel moet je even nagaan hoe je draadloze verbinding beveiligd is (als dat al zo is), want dan heb je een wachtwoord nodig om op je netwerk te komen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:42 schreef Locusta het volgende:
Ook een klein vraagje: Ik zit er aan te denken om een macbook te kopen. Thuis hebben we een draadloze internetverbinding, kan ik hier meteen met de mac op? Ik lees heel veel over het gemakkelijke "plug and play", geld dit ook voor draadloos internet? Moet ik nog wat op de modem installeren? Of doet het internet op de mac het meteen nadat ik hem voor de eerste keer aanzet?
ben nogal internetverslaafd jaaangezien geen van mijn vrienden een mac hebben, zal ik hulp bij eventuele problemen hulp via internet moeten krijgen en dan is het handig als internet meteen (en zonder problemen) werkt
Windows kan niet eens HFS+ , HFSX of UFS lezen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 02:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vandaag weer achter een Mac ding kan niet eens NTFS lezen.
Vanaf XP SP2 werkt het perfect onder windowsquote:Op maandag 27 augustus 2007 08:03 schreef Q. het volgende:
Draadloos internet werkt op OS X in mijn beleving een heel stuk beter dan op Windows (vooral XP, in Vista is het iets verbeterd). Aanzetten en hij ziet meteen de netwerken. Je kan ook heel snel van netwerk wisselen via een dropdown in je system menu:
[afbeelding]
Ik vind het in SP2 ook nog een drama hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vanaf XP SP2 werkt het perfect onder windowsDaarvoor was het een drama.
Dan stel je je gewoon aan dus.quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vind het in SP2 ook nog een drama hoor.
Ja? Waarom?quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vind het in SP2 ook nog een drama hoor.
False positives. Dat hij zegt dat hij verbonden is, terwijl je accespoint allang unplugged is. Van dat soort leutig spul.quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Waarom?
"Er zijn beschikbare draadloze netwerken" *klik* wachtwoord ingeven, klaar.
Werkt niet lastiger of makkelijker als in OSX eigenlijk
quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
False positives. Dat hij zegt dat hij verbonden is, terwijl je accespoint allang unplugged is. Van dat soort leutig spul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |