abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52694465
Als een ouder iemand een dure auto heeft, maar er zelf niet meer ik kan rijden, wie heeft er dan recht op? Een oom van mij heeft een lat-relatie, maar is officeel niet gescheiden nog wel getrouwd. De ''scheiding'' is wel iets van 20 jaar geleden. De oom kan er niet voor zorgen, en zijn ''vriendin'' wil het verkopen. Wij gaan daar niet mee akkoord.

Heeft zij recht op het geld? Ze hebben niet officieel een relatie. En als ze het al verkocht heeft, zijn we het geld dan kwijt?

Serieuze antwoorden graag.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:11:51 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_52694600
Als de auto op naam van je oom staat, kan een ander die toch niet verkopen? Hij zal de auto dus moeten verkopen.
Dus: waarom verkoopt je oom de auto niet? Dan kan hij met het geld doen wat hij wil.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_52694647
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:11 schreef ManAtWork het volgende:
Als de auto op naam van je oom staat, kan een ander die toch niet verkopen? Hij zal de auto dus moeten verkopen.
Dus: waarom verkoopt je oom de auto niet? Dan kan hij met het geld doen wat hij wil.
Hij is zelf niet meer helemaal ''helder''. Familie van de vriendin hebben de auto zomaar op het internet gezet, en wij zijn bang dat ze met het geld er vandoor gaat. Het gaat toch om +/- 6000 euro.
pi_52694693
Dus jullie gaan er niet mee akkoord dat je oom z'n eigen auto verkoopt?

Is snap niks van dit topic.
pi_52694707
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:05 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als een ouder iemand een dure auto heeft, maar er zelf niet meer ik kan rijden, wie heeft er dan recht op?
Het 'ouder iemand' heeft er recht op. Dat is dan ook degene die recht heeft op het geld. Zolang die persoon nog in leven is blijft dat ook zo.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52694742
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:16 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Dus jullie gaan er niet mee akkoord dat je oom z'n eigen auto verkoopt?

Is snap niks van dit topic.
Nee, dat zn vriendin de auto verkoopt en er met het geld vandoor gaat.
pi_52694762
een auto kan verkocht worden door degene die het 'overschrijvingsbewijs' kan tonen op het postkantoor. Die vriendin zal daar dus naar alle waarschijnlijkheid bij kunnen komen als ik TS goed begrijp.

Wat ik uit de post niet kan halen is de mening van de oom himself?

ff kort door de bocht...wie zijn jullie, als familie, om je nu al te bemoeien met iets als een erfenis?? je spreekt immers over "het geld dan kwijt zijn". Heel simpel gezegd: een erfenis ontstaat pas op moment van overlijden en niet eerder.

Als er gelat wordt, dan beslissen oom en vriendin toch samen wat er met de auto moet gebeuren, en als er verkocht wordt beslissen ze toch samen wat met het geld te doen.

Ik kan me wel voorstellen, dat het feit dat hij officieel niet gescheiden is, grote (zo niet heeeele grote) problemen zal opleveren indien oom werkelijk overlijd. Misschien kunnne jullie je energie daarin steken?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_52694763
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:16 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het 'ouder iemand' heeft er recht op. Dat is dan ook degene die recht heeft op het geld. Zolang die persoon nog in leven is blijft dat ook zo.
Maar hij is dement aan het worden, en denkt er niet goed over na. Zn vriendin is m wss straks gepeerd met het geld.
pi_52694785
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:19 schreef Essebes het volgende:
een auto kan verkocht worden door degene die het 'overschrijvingsbewijs' kan tonen op het postkantoor. Die vriendin zal daar dus naar alle waarschijnlijkheid bij kunnen komen als ik TS goed begrijp.

Wat ik uit de post niet kan halen is de mening van de oom himself?

ff kort door de bocht...wie zijn jullie, als familie, om je nu al te bemoeien met iets als een erfenis?? je spreekt immers over "het geld dan kwijt zijn". Heel simpel gezegd: een erfenis ontstaat pas op moment van overlijden en niet eerder.

Als er gelat wordt, dan beslissen oom en vriendin toch samen wat er met de auto moet gebeuren, en als er verkocht wordt beslissen ze toch samen wat met het geld te doen.

Ik kan me wel voorstellen, dat het feit dat hij officieel niet gescheiden is, grote (zo niet heeeele grote) problemen zal opleveren indien oom werkelijk overlijd. Misschien kunnne jullie je energie daarin steken?
Wij zijn als familie niet blij dat zij met veel dingen er vandoor zal gaan. Ze heeft het ons niet eens verteld dat ze de auto zal verkopen.

Het verhaal is vaag, maar dat ligt hem denk ik ook aan het emotionele aspect.

Ik denk dat die problemen er ook komen, mijn tante heeft er dan eigenlijk recht op, maar als ze nu snel die auto al aan het verkopen zijn valt er denk ik weinig te zeggen.

Wij willen als familie het zelf met mijn oom regelen, maar die vriendin die verkoopt die auto met haar eigen familie en dat zit ons gewoon dwars .

Wij zijn absoluut niet op het geld of zulkiets uit, het is een principe-kwestie.
pi_52694860
Ik neem aan dat die vriendin weet dat jouw oom formeel nog getrouwd is? Misschien is zij nu wel al haar 'erfenis' bij elkaar aan het sprokkelen? Probleem is alleen dat er in dit soort situaties erg weinig aan te doen is.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:25:21 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52694867
Voor dit soort gevallen is er onderbewindstelling. Er wordt dan een bewindvoerder voor je oom aangesteld die de financiële zaken behartigt. Zijn familie kan dit via een kantonrechter regelen. Er moet natuurlijk wel worden aangetoond dat hij zelf niet meer in staat is zijn financiën naar behoren te beheren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52694871
Hoe lang latten ze al???
(Roos Vonk)
pi_52694883
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef Essebes het volgende:
Ik neem aan dat die vriendin weet dat jouw oom formeel nog getrouwd is? Misschien is zij nu wel al haar 'erfenis' bij elkaar aan het sprokkelen? Probleem is alleen dat er in dit soort situaties erg weinig aan te doen is.
Dat weet ze vast wel. Ze heeft gewoon nergens recht op vinden wij. Mijn tante wel.
pi_52694888
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Voor dit soort gevallen is er onderbewindstelling. Er wordt dan een bewindvoerder voor je oom aangesteld die de financiële zaken behartigt. Zijn familie kan dit via een kantonrechter regelen. Er moet natuurlijk wel worden aangetoond dat hij zelf niet meer in staat is zijn financiën naar behoren te beheren.
als dan de vriendin als bewindvoerder wordt aangesteld verandert de situatie niet echt ten goede
(Roos Vonk)
pi_52694894
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef Essebes het volgende:
Hoe lang latten ze al???
Ehm weet ik niet precies. Sowieso 10 jaar ofzo .
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:27:15 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52694900
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:26 schreef Essebes het volgende:

[..]

als dan de vriendin als bewindvoerder wordt aangesteld verandert de situatie niet echt ten goede
Lijkt me onwaarschijnlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52694905
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Dat weet ze vast wel. Ze heeft gewoon nergens recht op vinden wij. Mijn tante wel.
en dit is een emotionele reactie die (imho) niet echt ergens op slaat. Je zegt zelf al dat je oom en tante als 20 jaar niet meer een stel zijn.
(Roos Vonk)
pi_52694937
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:26 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Ehm weet ik niet precies. Sowieso 10 jaar ofzo .
het is dus best een tijd al. Waarom zou een ondertoezichtstelling dan aan de familie toegekend worden ipv aan de partner waar hij de laatste 10 jaar een relatie mee heeft? Klinkt niet echt logisch.
(Roos Vonk)
pi_52694941
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:27 schreef Essebes het volgende:

[..]

en dit is een emotionele reactie die (imho) niet echt ergens op slaat. Je zegt zelf al dat je oom en tante als 20 jaar niet meer een stel zijn.
Nee, maar nu mijn oom dement aan het worden is heeft zij weer andere dingen te doen. Het gaat om veel geld, en als zij straks dat heeft is ze gevlogen.
pi_52694949
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:29 schreef Essebes het volgende:

[..]

het is dus best een tijd al. Waarom zou een ondertoezichtstelling dan aan de familie toegekend worden ipv aan de partner waar hij de laatste 10 jaar een relatie mee heeft? Klinkt niet echt logisch.
officieel is er niks vastgelegd. en wij als familie hebben ook gewoon recht op een deel.
pi_52694977
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:30 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

officieel is er niks vastgelegd. en wij als familie hebben ook gewoon recht op een deel.
pas bij overlijden van de oom. Alles wat daarvoor gebeurt is zijn eigen zaak.
(Roos Vonk)
pi_52695051
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:31 schreef Essebes het volgende:

[..]

pas bij overlijden van de oom. Alles wat daarvoor gebeurt is zijn eigen zaak.
Dat is ook de bedoeling. Wij willen hem absoluut nu niks afnemen, maar wij vinden dat ze het niet kan maken dat ze nu al de inboedel voor haar zelf opstrijkt.
pi_52695249
Inhalige aasgier! Jeetje, als die oom al tien jaar LAT met z'n vriendin, wie ben jij dan om je er tegenin te gaan bemoeien?
pi_52695617
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:44 schreef hummus het volgende:
Inhalige aasgier! Jeetje, als die oom al tien jaar LAT met z'n vriendin, wie ben jij dan om je er tegenin te gaan bemoeien?
ik sluit me hierbij aan. Kan er niets aan doen maar krijg een rottige smaak in m'n mond. De familie gaat er niet mee akoord...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_52697276
Dat is juist helemaal NIET de bedoeling. Het is WEL de bedoeling dat het goed verdeeld wordt, dus dat zij ook een deel krijgt.

Overigens leeft die oom nog steeds, dus is er wss niks aan de hand. Zij is hier juist de aasgier, omdat ze nu alles van hem probeert de verkopen en in bezit te nemen. Wij zijn helemaal nergens op uit, behalve hetgene dat zij alles opstrijkt, in plaats van met nog de nabestaanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')