Hij is zelf niet meer helemaal ''helder''. Familie van de vriendin hebben de auto zomaar op het internet gezet, en wij zijn bang dat ze met het geld er vandoor gaat. Het gaat toch om +/- 6000 euro.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:11 schreef ManAtWork het volgende:
Als de auto op naam van je oom staat, kan een ander die toch niet verkopen? Hij zal de auto dus moeten verkopen.
Dus: waarom verkoopt je oom de auto niet? Dan kan hij met het geld doen wat hij wil.
Het 'ouder iemand' heeft er recht op. Dat is dan ook degene die recht heeft op het geld. Zolang die persoon nog in leven is blijft dat ook zo.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:05 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als een ouder iemand een dure auto heeft, maar er zelf niet meer ik kan rijden, wie heeft er dan recht op?
Nee, dat zn vriendin de auto verkoopt en er met het geld vandoor gaat.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:16 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Dus jullie gaan er niet mee akkoord dat je oom z'n eigen auto verkoopt?
Is snap niks van dit topic.
Maar hij is dement aan het worden, en denkt er niet goed over na. Zn vriendin is m wss straks gepeerd met het geld.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:16 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het 'ouder iemand' heeft er recht op. Dat is dan ook degene die recht heeft op het geld. Zolang die persoon nog in leven is blijft dat ook zo.
Wij zijn als familie niet blij dat zij met veel dingen er vandoor zal gaan. Ze heeft het ons niet eens verteld dat ze de auto zal verkopen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:19 schreef Essebes het volgende:
een auto kan verkocht worden door degene die het 'overschrijvingsbewijs' kan tonen op het postkantoor. Die vriendin zal daar dus naar alle waarschijnlijkheid bij kunnen komen als ik TS goed begrijp.
Wat ik uit de post niet kan halen is de mening van de oom himself?
ff kort door de bocht...wie zijn jullie, als familie, om je nu al te bemoeien met iets als een erfenis?? je spreekt immers over "het geld dan kwijt zijn". Heel simpel gezegd: een erfenis ontstaat pas op moment van overlijden en niet eerder.
Als er gelat wordt, dan beslissen oom en vriendin toch samen wat er met de auto moet gebeuren, en als er verkocht wordt beslissen ze toch samen wat met het geld te doen.
Ik kan me wel voorstellen, dat het feit dat hij officieel niet gescheiden is, grote (zo niet heeeele grote) problemen zal opleveren indien oom werkelijk overlijd. Misschien kunnne jullie je energie daarin steken?
Dat weet ze vast wel. Ze heeft gewoon nergens recht op vinden wij. Mijn tante wel.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef Essebes het volgende:
Ik neem aan dat die vriendin weet dat jouw oom formeel nog getrouwd is? Misschien is zij nu wel al haar 'erfenis' bij elkaar aan het sprokkelen? Probleem is alleen dat er in dit soort situaties erg weinig aan te doen is.
als dan de vriendin als bewindvoerder wordt aangesteld verandert de situatie niet echt ten goedequote:Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Voor dit soort gevallen is er onderbewindstelling. Er wordt dan een bewindvoerder voor je oom aangesteld die de financiële zaken behartigt. Zijn familie kan dit via een kantonrechter regelen. Er moet natuurlijk wel worden aangetoond dat hij zelf niet meer in staat is zijn financiën naar behoren te beheren.
Ehm weet ik niet precies. Sowieso 10 jaar ofzoquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef Essebes het volgende:
Hoe lang latten ze al???
Lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:26 schreef Essebes het volgende:
[..]
als dan de vriendin als bewindvoerder wordt aangesteld verandert de situatie niet echt ten goede![]()
en dit is een emotionele reactie die (imho) niet echt ergens op slaat. Je zegt zelf al dat je oom en tante als 20 jaar niet meer een stel zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Dat weet ze vast wel. Ze heeft gewoon nergens recht op vinden wij. Mijn tante wel.
het is dus best een tijd al. Waarom zou een ondertoezichtstelling dan aan de familie toegekend worden ipv aan de partner waar hij de laatste 10 jaar een relatie mee heeft? Klinkt niet echt logisch.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:26 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ehm weet ik niet precies. Sowieso 10 jaar ofzo.
Nee, maar nu mijn oom dement aan het worden is heeft zij weer andere dingen te doen. Het gaat om veel geld, en als zij straks dat heeft is ze gevlogen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:27 schreef Essebes het volgende:
[..]
en dit is een emotionele reactie die (imho) niet echt ergens op slaat. Je zegt zelf al dat je oom en tante als 20 jaar niet meer een stel zijn.
officieel is er niks vastgelegd. en wij als familie hebben ook gewoon recht op een deel.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:29 schreef Essebes het volgende:
[..]
het is dus best een tijd al. Waarom zou een ondertoezichtstelling dan aan de familie toegekend worden ipv aan de partner waar hij de laatste 10 jaar een relatie mee heeft? Klinkt niet echt logisch.
pas bij overlijden van de oom. Alles wat daarvoor gebeurt is zijn eigen zaak.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:30 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
officieel is er niks vastgelegd. en wij als familie hebben ook gewoon recht op een deel.
Dat is ook de bedoeling. Wij willen hem absoluut nu niks afnemen, maar wij vinden dat ze het niet kan maken dat ze nu al de inboedel voor haar zelf opstrijkt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
pas bij overlijden van de oom. Alles wat daarvoor gebeurt is zijn eigen zaak.
ik sluit me hierbij aan. Kan er niets aan doen maar krijg een rottige smaak in m'n mond. De familie gaat er niet mee akoord...quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:44 schreef hummus het volgende:
Inhalige aasgier! Jeetje, als die oom al tien jaar LAT met z'n vriendin, wie ben jij dan om je er tegenin te gaan bemoeien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |