abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:20:23 #1
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52690959
Regelmatig zie ik ze staan, bij de sociale dienst. Ze krijgen dan weer hun uitkering betaald.
Er loopt een typische zakenman voorbij het loket, die het niet kan laten deze mensen een denigrerende opmerkingen toe te roepen. Voor hem is het een grap, voor die oudere vrouw is het bittere ernst.
Maar ja, zo is het in deze wereld. Ik denk niet dat er ooit iets zal veranderen.
Zo kom ik ook regelmatig een klein jongetje tegen, zijn ouders hebben geen geld voor dure merkkleren. Leeftijdsgenootjes willen daarom niet met hem omgaan, hij hoort er niet bij. Ik kom een ambtenaar tegen en vraag hem waarom hij geen aandacht schenkt aan de individuele situaties van zijn medemens, maar meer hecht aan de 'regels zijn regels' mentaliteit. 'Ik doe ook maar m'n werk' wordt me toegensnauwd. De wetten zijn er om mensen te helpen, maar ja, soms vallen de wetten nadelig uit voor mensen. Vrijdagmiddag in de kroeg herken ik een vaste klant van de sociale dienst. Wij zijn bezig met ons weekend in te luiden. En de man, hij blijkt ook vaste klant van de kroeg te zijn. Hij zit in de kroeg om hier maar zijn laatste beetje geld en hoop te verdrinken.
pi_52690997
Und jetzt? Is het tijd voor zelfreflectie om het licht te zien?
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:24:18 #3
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52691020
Ja, das echt kei kut.
lege ton
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:25:37 #4
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_52691037
wat is de klacht?
................reken er maar niet op.
pi_52691153
life is a Bitch, nu moet ik huile, maar die man heeft toch een leuke avond als jij er niet was geweest.

maar wat is nu de klacht>??
dat mensen hun uitkering in de kroeg opzuipen?
of dat ik er niet was??
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:37:36 #6
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52691169
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:20 schreef Gluckskafer het volgende:
Zo kom ik ook regelmatig een klein jongetje tegen, zijn ouders hebben geen geld voor dure merkkleren. Leeftijdsgenootjes willen daarom niet met hem omgaan, hij hoort er niet bij.
Leuk verzonnen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_52691376
De klacht is volgens mij dat TS door zijn bier heen is.
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:58:18 #8
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_52691409
Die mensen maken het hunzelf TS.Technisch gezien kun je in Nerderland gewoon niet arm ijn/verhongeren.ik werkte op m'n 13 al hier en daar zonder ook iets aan m'n ouders te vragen en kocht ik zo spulletjes.Die ouders van dat kind doen dat zeker expres om meer meelij te ontvangen.Als je iets over zou hebben aan een persoon zou die persoon wel je kind zijn.
*Hosselcopter*
  zondag 26 augustus 2007 @ 03:01:45 #9
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_52691448
zelf geschreven?

Ik vind het best een goed stuk,

you got a point
  zondag 26 augustus 2007 @ 03:10:24 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_52691542
quote:
Zo kom ik ook regelmatig een klein jongetje tegen, zijn ouders hebben geen geld voor dure merkkleren. Leeftijdsgenootjes willen daarom niet met hem omgaan, hij hoort er niet bij. Ik kom een ambtenaar tegen en vraag hem waarom hij geen aandacht schenkt aan de individuele situaties van zijn medemens, maar meer hecht aan de 'regels zijn regels' mentaliteit. 'Ik doe ook maar m'n werk' wordt me toegensnauwd.
Dus jij vindt dat mensen met meer geld dan de ouders van het kind zonder merkkleren meer belasting moeten gaan betalen zodat de betreffende ouders merkkleren kunnen kopen voor hun kind?

Is het de schuld van de ouders, van familie van de ouders, van de ambtenaar of van mensen met meer geld dat het kind geen merkkleding kan dragen? Of is het kind een alto en wil het helemaal geen merkkleding dragen? Of is het kind te lui om een bijbaantje te zoeken? Of zijn de ouders te lui om hard te werken? Of geven de ouders veel geld aan goede doelen zodat kinderen in arme landen die nog niet eens kleding hebben kunnen eten ofwel overleven en hebben de ouders daarom geen geld voor overbodige dure merkkleding? Of zijn er nog 1001 andere oorzaken te bedenken waarom de ambtenaar geen tijd en energie stopt in een individu?
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 03:22:45 #11
16961 legacythe2nd
pi_52691671
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:10 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat mensen met meer geld dan de ouders van het kind zonder merkkleren meer belasting moeten gaan betalen zodat de betreffende ouders merkkleren kunnen kopen voor hun kind?

Is het de schuld van de ouders, van familie van de ouders, van de ambtenaar of van mensen met meer geld dat het kind geen merkkleding kan dragen? Of is het kind een alto en wil het helemaal geen merkkleding dragen? Of is het kind te lui om een bijbaantje te zoeken? Of zijn de ouders te lui om hard te werken? Of geven de ouders veel geld aan goede doelen zodat kinderen in arme landen die nog niet eens kleding hebben kunnen eten ofwel overleven en hebben de ouders daarom geen geld voor overbodige dure merkkleding? Of zijn er nog 1001 andere oorzaken te bedenken waarom de ambtenaar geen tijd en energie stopt in een individu?
Het zou ook kunnen zijn dat die ouders niet in staat zijn om te werken?
pi_52691690
mooi
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52691727
koop je toch 2de hand merkkleding voor 2 tientjes.

Niemand die het weet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')