abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2008 @ 11:46:52 #101
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58740053
Zeker, ze hadden met geluk een goed team, dat bij elkaar bleef. en nu hebben ze het meeste geld van frankrijk
pi_58740133
Ik vind het maar raar.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_58740311
pi_58741010
DIe franse competitie is echt de vreemdste competitie die er is. Nergens anders zie je zoveel schommelingen. In een paar jaar tijd spelen ploegen CL of worden ze zelfs kampioen en degraderen ze. Eerst Nantes en nu RC Lens. Andersom ook, ploegen promoveren en gaan het jaar erna meteen de CL in. Kijk maar naar Lille. Bovendien stunten er ook regelmatig ploegen uit veel lagere divisies in die bekertoernooien daar.
  zondag 18 mei 2008 @ 14:20:38 #105
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58742326
Paaskonijn hoe kom je zo bij die club ?
pi_58742367
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Paaskonijn hoe kom je zo bij die club ?
Door hard te trainen en talent te hebben!
pi_58742497
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

Door hard te trainen en talent te hebben!
Dat dus, ik kon het niet beter verwoorden.
pi_60448424
Vandaag in VI een overzicht van de selecties van de Franse clubs, voor zover die nu bekend zijn. Kan natuurlijk nog eea wijzigen voor 1 september.

De opmerkelijkste transfers wat mij betreft:

Adama Coulibaly van Lens naar Auxerre
Dariusz Dudka van Wisla Kraków naar Auxerre
Steve Savidan van Valenciennes naar Caen
Yoan Gouffran van Caen naar Bordeaux
Diego Placente van San Lorenzo naar Bordeaux
Yoann Gourcuff van AC Milan naar Bordeaux
Kevin Gameiro van Strasbourg naar Lorient
Thorstein Helstad van SK Brann naar Le Mans
Freddy Adu van Benfica naar Monaco
Ivan Klasnic van Werder Bremen naar Nantes
Michael Gravgaard van FC Kopenhagen naar Nantes
Ederson van Nice naar Lyon
Hugo Lloris van Nice naar Lyon
Jean Makoun van Lille naar Lyon
Miralem Pjanic van Metz naar Lyon
Hatem Ben Arfa van Lyon naar Marseille
Hilton van Lens naar Marseille
Bakari Koné van Nice naar Marseille
Chaouki Ben Saada van Bastia naar Nice
Emerse Faé van Reading naar Nice
Ludovic Giuly van Roma naar PSG
Claude Makélélé van Chelsea naar PSG
Asamoah Gyan van Udinese naar Rennes
Carlos Bocanegra van Fulham naar Rennes
Daisuke Matsui van Le Mans naar Saint-Étienne
Jacques Faty van Marseille naar Sochaux
Luigi Pieroni van Nantes naar Valenciennes
Rafael Schmitz van Lille naar Valenciennes
Daniel Braaten van Bolton naar Toulouse
Etienne Didot van Rennes naar Toulouse
Soren Larsen van Schalke naar Toulouse
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60449534
ik neem op 9 augustus wederom een kijkje op de openingsdag van de Ligue1, nu bij Valenciennes - AS St. Etienne, vorig seizoen PSG - Sochaux. Ben benieuwd.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:22:12 #110
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60450062
Ik zat al een tijdje in Parijs en ben voorlopig ook nog niet weg. Ga in ieder geval nog naar Paris FC - Laval (Ligue 3) en Paris SG- Bordeaux.

Wat ik me af vraag is hoe het zit met de verhoudingen tussen Marseille en Paris. Haat en nijd ten top, maar intussen zie ik in Parijs bijna net zoveel mensen met L'OM-spullen lopen als die met PSG-outfit. Een groepje jongetjes dat vluchtig 'alé Marseille' roept als ze langs de PSG-fanshop aan de Champs-Elysées wandelen, een jongen in Marseille-shirt in de metro met de bedrukking 'Anti PSG', het voetbalspelletje op de kermis waar de hoofdprijs een shirt is van Marseille of Lyon (geen PSG), de pizza-algerijn op de hoek die zegt Marseille aan te hangen en niets van PSG moet hebben etc.

Olympique Marseille is groot in Parijs. Wat zit hier achter? In Amsterdam heb ik nooit meer gezien dan een Feyenoord-rugzak op de Albert Cuyp.
pi_60450968
import noord-afrikanen en 'succes' supporters.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:07:39 #112
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60451280
Waarom zijn Noord-Afrikanen standaard voor Marseille? Paris-SG heeft wel wat exteem-rechtse supportersgroepen, maar de bezoekers van Parc des Princes zijn ook echt niet allemaal blanke Pierretjes. Vooral veel donkere Afrikanen, lijkt het wel. Bestaat er echt een etnische tegenstelling en waarom voelt de ene groep immigranten zich wel tot de lokale club aangetrokken en de ander niet? Veel mensen met Marseille-spul zijn ook autochtone Fransen.

En successupporters zouden toch enkel bij Lyon moeten uitkomen?
pi_60451522
Er wonen nauwelijk autochtonen in Marseille en vrijwel alle Noord Afrikanen beginnen hun veroveringstocht door Frankrijk in Marseille

1 + 1 = 2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:48:33 #114
148870 BOYS1985
Parijzenaar
pi_60452302
Ok hier even een reactie van een echte parijzenaar.

Het statement dat het PSG publiek rascistisch is onjuist. Er was 1 groep die opgeheven is die zich hiermee bezig hield. Het publiek in het Parc Des Princes is geen vrouwen en kinderen publiek, het zijn over het algemeen 9 van de 10 zeer fanatieke fans die buiten de business seats helemaal achter de ploeg staan en dat laten merken.

Marseille en Paris Saint Germain zie je overal in Frankrijk, dit zijn namelijk by far de grootste clubs in het land.
Ze bezitten bijna 70% van alle voetbalfans in Frankrijk.
Algerijnen vooral dragen graag uit dat ze voor Marseille zijn (OOK IN PARIJS). Maar ik ben nog nooit ook maar 1 Marseille fan tegengekomen op een wedstrijddag of dicht bij het Parc Des Prinses.

Lyon is inderdaad een succesclub, als lyon binnen 5 jaar geen kampioen meer word, dan zijn deze fans weer voor PSG of OM.
PARIS SAINT GERMAIN...
En PSG. Word Kampioen. En PSG. Word Kampioen!
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:30:13 #115
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60453198
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:48 schreef BOYS1985 het volgende:
Het statement dat het PSG publiek rascistisch is onjuist. Er was 1 groep die opgeheven is die zich hiermee bezig hield.
Boulougne Boys? Zijn die opgeheven dan? Was dat naar aanleiding van de commotie omtrent dat spandoek tegen Lens? Ik dacht dat juist het 'linkse' Tigres Mystique recent verdwenen was.
quote:
Het publiek in het Parc Des Princes is geen vrouwen en kinderen publiek, het zijn over het algemeen 9 van de 10 zeer fanatieke fans die buiten de business seats helemaal achter de ploeg staan en dat laten merken.
Ik ben drie jaar geleden bij een wedstrijd geweest. 2-0 overwinning op Toulouse, twee goals van Pauleta. Vrij matige wedstrijd, maar de sfeer was echt overweldigend. Echt het beste waar ik ooit bij was, daar kon ook Milan-Inter niet aan tippen. Ik kijk dan ook erg uit naar PSG - Bordeaux 16 augustus.
quote:
Marseille en Paris Saint Germain zie je overal in Frankrijk, dit zijn namelijk by far de grootste clubs in het land.
Ze bezitten bijna 70% van alle voetbalfans in Frankrijk.
Vergelijkbaar met Nederland, waar Ajax en Feyenoord in elk gat wel aanhang hebben zitten. Alleen Ajacieden in Rotterdam of Feyenoorders in Amsterdam zie je dan weer zelden (behalve hier dan: )
Daarom vond ik de situatie in Parijs zo opmerkelijk. Het waren echt niet alleen Algerijnen die met Marseille-spul rondliepen. Vooral die gast met zijn 'Anti PSG' bedrukking op zijn L'OM-shirt in de Parijse metro vond ik een bijzondere verschijning en dat was gewoon een Fransman.

Hoe komt het dat PSG en Marseille de grootste clubs zijn qua aanhang? Omdat ze uit de grootste steden komen? Saint-Etienne is historisch toch de succesvolste club?

Weet jij trouwens of er volk afkomt op dat Paris FC? Ze spelen best in een aardig stadion.

En hoe zie jij de kansen van PSG komend seizoen? Veel slechter kan het niet gaan, lijkt me. En Giuly en Makelele zijn ook geen verkeerde aankopen. Jammer van Thuram.
pi_60453385
Parijs lijkt me te groot voor alleen PSG. Wie zegt dat die gast in de metro niet een student uit 1 of ander dorp is die gewoon voor Marseille is. Een autochtone geboren parijzenaar zou in principe voor PSG moeten zijn.
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:04:41 #117
159022 AminBen
El Maestro
pi_60455494
Algerijnen zijn overwegend voor Marseille maar Afrikanen in Parijs zijn verder net zo goed voor PSG hoor.
Verder trekt L'OL onder de nieuwste generatie voetbalvolgers in Frankrijk ook veel mensen aan en ik zie ze niet snel uit de top geraken.

PSG is echt mega, moet je voorstellen als die club eens echt een paar jaar achter elkaar top gaat presteren (ook Europees)..
Bij de laatste bekerfinale zag je dat ook, prachtige staande ovatie voor Pauleta bij zijn wissel toen trouwens,
pi_60512061
Vanavond naar Paris FC - Laval. Topwedstrijd
pi_60515439
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:40 schreef Cruoninga het volgende:
Vanavond naar Paris FC - Laval. Topwedstrijd
Begon die wedstrijd al om 6 uur ipv 8 uur. Gelukkig mocht ik nog wel even gratis de laatste twee minuten zien. Paris FC won met 1-0. Waren zo'n 1500 man, (stadion van 20.000) waaronder een fanatieke aanhang van letterlijk 4 man met vlag en megafoon. Na de wedstrijd kwam het gehele elftal van Paris ze alle vier persoonlijk een handje geven.

Nog wel een mannetje of 40 mee van uitploeg Laval en dat ligt toch wel een flink stukje weg.
De volgende wedstrijd is op dezelfde dag als de eerste thuiswedstrijd Paris SG. Ik heb in mijn hakkelfrans nog aan een beveiligingsvrouw daar proberen te vragen wat dat voor gevolgen heeft voor de toch al karige opkomst bij Paris FC, maar het enige wat ik als antwoord kreeg was dat dit niet Paris Saint-Germain was. Zo ver was ik zelf gelukkig ook nog wel.

Maar hé, stadion erbij voor de lijst. Kaartje erbij voor de verzameling (gevonden op stoeltje na afloop) en dat allemaal zonder eerst 90 minuten lang kut voetbal te moeten zien en nog gratis ook. Zoals ik al zei: Topwedstrijd
pi_60515543
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:45 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Begon die wedstrijd al om 6 uur ipv 8 uur. Gelukkig mocht ik nog wel even gratis de laatste twee minuten zien.
pi_60525244
Je mag het stadion pas meetellen als je minimaal 45 minuten voetbal hebt gezien. (volgens het Duitse Groundhoppersverband )
pi_60528468
Lyon verliest de super cup dus van Bordeaux, voorproefje voor de competitie? (vast niet )
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:55:40 #123
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60539257
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef MaxPower het volgende:
Je mag het stadion pas meetellen als je minimaal 45 minuten voetbal hebt gezien. (volgens het Duitse Groundhoppersverband )
Serieus? Ze hebben gewoon een minimumtijd? Dus als je heel Europa door reist voor een wedstrijd die nu 40 minuten wordt gestaakt vanwege hevige regenval heb je pech?
Nou deed ik dat (en met mij de rest op allerlei voetbalfora) sowieso al niet door ook stadions mee te tellen die ik buiten een wedstrijd om heb bezocht.
pi_60539711
Saint-Étienne wordt gewoon kampioen dit seizoen.
pi_60539873
Hugo Lloris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')