quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:48 schreef BOYS1985 het volgende:Het statement dat het PSG publiek rascistisch is onjuist. Er was 1 groep die opgeheven is die zich hiermee bezig hield.
Boulougne Boys? Zijn die opgeheven dan? Was dat naar aanleiding van de commotie omtrent dat spandoek tegen Lens? Ik dacht dat juist het 'linkse' Tigres Mystique recent verdwenen was.
quote:
Het publiek in het Parc Des Princes is geen vrouwen en kinderen publiek, het zijn over het algemeen 9 van de 10 zeer fanatieke fans die buiten de business seats helemaal achter de ploeg staan en dat laten merken.
Ik ben drie jaar geleden bij een wedstrijd geweest. 2-0 overwinning op Toulouse, twee goals van Pauleta. Vrij matige wedstrijd, maar de sfeer was echt overweldigend. Echt het beste waar ik ooit bij was, daar kon ook Milan-Inter niet aan tippen. Ik kijk dan ook erg uit naar PSG - Bordeaux 16 augustus.
quote:
Marseille en Paris Saint Germain zie je overal in Frankrijk, dit zijn namelijk by far de grootste clubs in het land.
Ze bezitten bijna 70% van alle voetbalfans in Frankrijk.
Vergelijkbaar met Nederland, waar Ajax en Feyenoord in elk gat wel aanhang hebben zitten. Alleen Ajacieden in Rotterdam of Feyenoorders in Amsterdam zie je dan weer zelden (behalve hier dan:

)
Daarom vond ik de situatie in Parijs zo opmerkelijk. Het waren echt niet alleen Algerijnen die met Marseille-spul rondliepen. Vooral die gast met zijn 'Anti PSG' bedrukking op zijn L'OM-shirt in de Parijse metro vond ik een bijzondere verschijning en dat was gewoon een Fransman.
Hoe komt het dat PSG en Marseille de grootste clubs zijn qua aanhang? Omdat ze uit de grootste steden komen? Saint-Etienne is historisch toch de succesvolste club?
Weet jij trouwens of er volk afkomt op dat Paris FC? Ze spelen best in een aardig stadion.
En hoe zie jij de kansen van PSG komend seizoen? Veel slechter kan het niet gaan, lijkt me. En Giuly en Makelele zijn ook geen verkeerde aankopen. Jammer van Thuram.