Ja, dat is inderdaad zo. En ze kunnen elkaar ook niet tegelijkertijd op etenquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Minstens net zo sterk, snel en slim is. Kan het dus zo zijn dat twee haaien, H1 en H2 precies even sterk, snel en slim zijn en derhalve H1 opgegeten zou kunnen worden door H2, maar ook omgekeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En #2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 82% gewijzigd door GlowMouse op 26-08-2007 13:20:31 ]eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:33 schreef Iblis het volgende:
Volgende poging:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik had het gevoel dat je door de sorteren de boel zou kunnen optimaliseren, daar je een bepaald segment aangeeft waaruit gegeten kan worden. De graaf hoeft zo niet expliciet gemaakt te worden.quote:Het matching algoritme twee keer uitvoeren is volgens mij ook niet correct! Het kan mis gaan als een eter precies twee mogelijke prooien heeft en een daarvan wordt in de eerste matching door een andere haai opgegeten. Een voorbeeld hiervan is:
eters: (10,10,101) en (100,100,100)
prooien: (5,10,5), (10,9,10), (11,1,10) en (11,10,1).
Het kan zijn dat de eerste matching eter 1 - prooi 1 en eter 2 - prooi 2 geeft. In de tweede matching is er dus niks meer voor eter 1. De beste keuze zou zijn dat eter 1 de eerste twee prooien eet en de andere de rest.
Klopt. Is dat te verhelpen door de eters twee maal op te nemen? En dan één keer te machten? Dan zal eter1 b.v. aan prooi1 gematcht worden, eter1' aan prooi2, en eter2 aan prooi3 en eter2' aan prooi 4.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:40 schreef Iblis het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je wel wat een Taylorreeks is? Als je de definituie bekijkt, kun je de ontwikkeling toch gewoon uitschrijven? De restterm schatten is heel eenvoudig. Kom, iets meer eigen initiatiefquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:15 schreef KaterPils het volgende:
Hulp nodig met wiskunde:
De functie g(x) is gegeven door: g(x) = 3e-machtswortel uit x+1
i) bepaal de tweede orde Taylorreeksonwikkeling rond x = 0
ii) laat zien dat |R3(x)|< 5x^3 / 81
iii) Bepaal de 3e-machtswortel uit 1003
En nog een over limieten:
Bepaal de volgende limiet:
Lim x-> oneindig ln(x) / x
Dank u vriendelijk.
Nee. Een ongerichte graaf is een paar verzamelingen (V,E) waarbij de elementen van E ongeordende paren van verschillende elementen van V zijn. Deze definitie laat niet toe dat er twee kanten tussen twee knopen lopen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:59 schreef GlowMouse het volgende:
Mogen er in een samenhangende ongerichte graaf twee kanten zijn tussen twee knopen?
Ik vermoed dat er een voorwaarde m.b.t. timing mist? Kan een haai die al een andere haai gegeten heeft nu wel of niet opgegeten worden door nog een andere haai? Logisch gezien kan een haai natuurlijk niet tegelijkertijd twee haaien eten, dus zou een haai zowel eter als prooi moeten kunnen zijn. Dit zie ik echter niet terug in de aangedragen oplossingen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:47 schreef Wolfje het volgende:
De koning heeft inderdaad 10 slaven nodig.
Nu een vraagje over algoritmen!
Gegeven n haaien waarvan de kracht, snelheid en intelligentie (dit zijn constanten) bekend zijn. Een haai kan een andere haai opeten als hij minstens net zo sterk, snel en slim is. Voorts is gegeven dat een haai maximaal 2 andere haaien kan opeten. Geef een algoritme om het kleinst aantal haaien dat na de lunch nog in leven is, te bepalen.
quote:Op zondag 2 september 2007 02:54 schreef cjs het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een voorwaarde m.b.t. timing mist? Kan een haai die al een andere haai gegeten heeft nu wel of niet opgegeten worden door nog een andere haai?
Waaruit ik zou afleiden dat een haai zeker niet postuum nog een andere haai kan eten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:43 schreef Wolfje het volgende:
En ze kunnen elkaar ook niet tegelijkertijd op eten.
Jawel, mijn oplossing houdt daar impiliciet met de manier van coderen van de bipartiete graaf rekening mee.quote:Logisch gezien kan een haai natuurlijk niet tegelijkertijd twee haaien eten, dus zou een haai zowel eter als prooi moeten kunnen zijn. Dit zie ik echter niet terug in de aangedragen oplossingen?
We kunnen een partiële ordening op jouw haaien aanbrengen, van klein naar groot:quote:Stel je hebt de haaien (1,1,2), (1,2,1), (2,1,1), (1,1,3), (1,2,3) en (3,3,3). Volgens de voorwaarden is het zelfs mogelijk dat (1,1,3) (1,1,2) opeet en dat vervolgens (1,2,3) (1,2,1) en (1,1,3) opeet en weer vervolgens dat (3,3,3) (2,1,1) en (1,2,3) opeet.
Om vervolgens dit stukje te missen:quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:49 schreef Iblis het volgende:
[..]
Drie haaien: (1,1,2), (1,2,1) en (2,1,1): Deze kunnen elkaar niet opeten.
Nog drie haaien: (1,1,3), (3,3,3) en (3,1,1): Deze kunnen elkaar niet opeten. (Wel dus!)
Haai (1,1,3) kan (1,1,2) eten, en verder niet. (3,1,1) kan (2,1,1) eten. (3,3,3) eet alle drie de haaien uit het eerste rijtje.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
]
De volgorde wordt dan:
[(3,3,3), (1,1,3), (3,1,1), (1,1,2), (2,1,1), (1,2,1)]
(3,1,1) eet (2,1,1) op, (1,1,3) eet (1,1,2) op, en (3,3,3) eet (1,1,3) en (3,1,1) op.
Wat maakt een graaf verschillend? 2 reguliere grafen zijn per definitie alleen cykels (i.e. rondjes), dus op 6 punten heb je of:quote:Op donderdag 6 september 2007 16:23 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik heb een probleem met een wiskunde project. Het gaat over grafen. De opgave is:
Hoeveel 2-reguliere grafen G=(V,E) bestaan er met V={1,2,3,4,5,6}? En hoeveel 3-reguliere grafen?
Onze hele klas (6VWO) komt er niet uit, en de leraar werkt niet mee. Wijzelf dachten 60, maar dat was in elk geval niet goed, er moet nog iets bij volgens de projectleidster.
Iemand die mij kan helpen?
1 2 3 | | | *--*--* |
1 2 3 | \ / \ / * * |
1 2 3 4 5 | / \ * * \ / *--* |
1 2 3 4 5 | / \ /| |\ / \ / \ * * --> *-+---+-* of *---X---* \ / \| |/ \ / \ / *---* *---* *---* |
1 2 3 4 5 6 7 | *---* *---* *---* /| |\ /| |\ /| |\ 6*-+---+-*3 5*-+---+-*2 4*-+---+-*1 \| |/ \| |/ \| |/ *---* *---* *---* 5 4 4 3 3 2 |
Hartstikke bedanktquote:Op donderdag 6 september 2007 21:00 schreef Iblis het volgende:
[..]Uitleg.
Maar goed, dit is wel het idee... hopelijk heb je er wat aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |