Vandaag lekker weertje, dus besloten van met een paar vrienden een tochtje te gaan fietsen in de Ardennen!
Helaas ging het bij het parkeren al mis. Op de parking stond naast ons een andere auto met een enorme hond, ik zou bijna zeggen witte wolf, in. Na per ongeluk een klein tikje met een achterwiel gegeven te hebben werd die hond zo dol dat het speeksel met klodders door het 2 cm openstaande raam vloog.
Het hels lawaai achter nog maar net achter ons gelaten, werd bij km 3 onze remmen op de proef gesteld. Een half blinde poedel ging plots tergend traag de weg over waarbij m'n voorrem doorknakte.
Na dan toch 20 km hondenvrij te hebben gebold, werd het weer tijd voor actie. Een pissed off vlooienbal, "model schapendrijver", kwam uit een zijstraat gerend. Die kwam net voor onze neus een andere "trouwe viervoeter" tegen waarbij een soort van schijngevecht ontstond, dat dan toch nog ontaardde in een spelletje "loop schuimend en grollend achter een fietser". Na even plankgas gegeven te hebben, speelden we de twee gelukkig kwijt. Godzijdank bestaat er adrenaline.
Niet veel later ging het weer mis. In een afdaling zoefden we langs een aantal geparkeerde auto's. In 1 ervan stond het raampje volledig open waaruit plots een grote Sint Bernard half met zijn lijf & met schuim op de lippen uit kwam hangen. Gelukkig kon iedereen het beest ontwijken, of we hadden serieus tegen het asfalt kunnen slagen.
Tegen de middag werd er gegeten ergens op een bankje aan de Ourthe, maar al snel werd de rust verstoord door een bedelende hond, waar blijkbaar niemand bij was. OK, we waren al blij dat hij geen kwaad deed.
Maar neen, het onvermijdelijke gebeurde dan toch. In een kleine afdaling stak plots weer zo'n mormel over, deze keer iets wit met zwarte plekken. Ik ging er nog net langs, maar mijn achtervolger raakte het schlemiele beest en belandde in de kant. Gelukkig stond er geen huis of paal, maar enkel wat hoog gras. Na een paar minuten kwam het baasje buiten op zoek naar de hond die een beetje verdwaasd aan de overkant van de weg zat. We hadden tenminste gerekend op een verontschuldiging, maar neen voor dat mens hadden wij maar niet over haar hond moeten rijden...
Klacht: In Wallonie mogen die dingen dus ongestoord rondlopen en mensen aanvallen.