Dezequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:34 schreef ArendBarend het volgende:
welke ben jij?
quote:
Nee joh, voor dat we het weten kan het naar NWSquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:51 schreef ArendBarend het volgende:
Moet dit niet in t nostalgie forum?
Conscription is a general term for involuntary labor demanded by some established authorityquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:04 schreef Daniel1976 het volgende:
'95 - '95 42e PALUA BTSCH Ede Wageningen.
Ach het was net als scouting alleen kreeg je er voor betaald en het was best lache en eigenlijk vind ik dat ie weer ingevoerd moet worden.
Hadden ze in Nieuwersluis dan een gevangenis elftal?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:22 schreef tong80 het volgende:
Ik was wel rechtsbuiten in het militaire elftal
Ik denk dan altijd aan zoeen bezorgbrommer van de Jolidequote:
Ik was briljant in het militaire elftal. Heb daar echt Al Bundy-achtige herinneringen aan. Je weet wel: " Four touchdowns in one game."quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:22 schreef tong80 het volgende:
Ik was wel rechtsbuiten in het militaire elftal
We deden ook aan bezorging, maar dan artikelen van 45 kilo het stuk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd aan zoeen bezorgbrommer van de Jolide
Ah, liefquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
We deden ook aan bezorging, maar dan artikelen van 45 kilo het stuk.![]()
[afbeelding]
Flaming Hot on the spotquote:
Ik ben een keer zo ziek geweest toen ik een loempia en friet online had besteld bij de Jolide. Minstens 2 dagen kotsen en uit mijn reet pissenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd aan zoeen bezorgbrommer van de Jolide
Biertje 50 of 60 cent ofzoquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:12 schreef Darklight het volgende:
Is wel een leuke tijd hoor
Lekker goedkoop zuipen, en ik zat in Ermelo, 40%vrouw ofzo
En de frikandellen en het bier voor 1 gulden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:32 schreef Cobra4 het volgende:
En lang leve de Cadi artikelen tijdens een oefening in het buitenland!
Als de Cadi wagen het veld in kwam rijden stoof iedereen uit zijn opstellingen om in de rij te staan voor een broodjebal met mayo, om 0900 uur.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:33 schreef Thelonious het volgende:
[..]
En de frikandellen en het bier voor 1 gulden.
Die spullen waren ook van de Cadi.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:40 schreef Lucky8 het volgende:
Cadi is volgens mij Kadi, als in Kantine Dienst. Waren die goedkope sigaretten en drank ook van de kadi? Of was dat de Nato shop? Ik weet het toch niet meer. Wel dat we de sigaretten in natte camouflagenetten mee naar nederland namen.
Nu nog steeds trouwens, pas nog 2 euro 70 voor een liter wodka betaald.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die spullen waren ook van de Cadi.Erg hoor die prijzen toen voor drank en sigaretten.
Is Kanis& Gunnink nog steeds het huismerk?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nu nog steeds trouwens, pas nog 2 euro 70 voor een liter wodka betaald.
Beter een enkelbandje dan Nieuwersluis. Oh nee, de militaire gevangenis bestaat niet meer.quote:Op zondag 26 augustus 2007 03:42 schreef tong80 het volgende:
Vorige week was in één vandaag een reportage over de laatste dienstweigeraar. Moest een maand met een censor aan zijn enkel lopen. Collega's kwamen niet bij. Overal bordjes met 'crimineel in de buurt'enzo.
De eerste dag, vond de sergeant ook dat ik met niet geschoren had. Zei ik....vond ik niet nodig sergeant. DAT MAKEN WIJ WEL UIT.....ooopssss, gaat het hier zoquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:23 schreef Thelonious het volgende:
Lichting 95, geneeskundige troepen.
Had er een enorme hekel aan en gelukkig mocht ik na 6 maanden opzouten.
De adjudant die iedere dag woedend was omdat ik me niet goed had geschoren.
![]()
*Meldt zich ook*quote:
Een kennis van mij was ook dienstweigeraar en heeft zijn vervangende dienstplicht achter de bar van een jeugdherberg gestaan.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:47 schreef L-Dopa het volgende:
[..]
*Meldt zich ook*
Wat een goeie tijd was dat, voor mijn vervangende dienstplicht mocht ik bij de Vereniging voor Dienstweigeraars werken, 4 dagen in de week, van 10:00-16:00 uur. Beetje voorlichting geven aan andere dienstweigeraars, stukkies schrijven voor het partijverenigingsblad en ouwehoeren met mijn twee ook tewerkgestelde collega's.
Het hele traject om erkend te worden als dienstweigeraar was dan wel weer minder overigens.
TEG-ger?quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:08 schreef Thelonious het volgende:
Mij was verteld dat als we niet op waren komen dagen in 95 op de eerste dag ze er verder geen probleem van hadden gemaakt. Helaas was ik dus wel op komen dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |