abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52676923
Sedert een aantal weken heeft mijn buurman het idee opgevat om standaard iedere zondagmiddag zijn gras te maaien met een electrische grasmaaier. Gevolg is dat de rust die er normaliter op zondagmiddag heerst bruut verstoord wordt. Ik vind het heel storend dat ik dan opeens word opgeschrikt door dat geluid, terwijl ik rustig in mijn tuin aan het genieten ben van een kopje thee en een boek.

Is het zinvol om mijn buurman hier op aan te spreken, of zal ik dan een pleefiguur slaan?
pi_52676950
Je zal een pleefiguur slaan. Je buurman is vrij om te kiezen wanneer hij overdag zijn gras maait.

En als IK jouw buurman was had ik nu een V8 met open uitlaat als aandrijving voor m'n grasmaaier gekozen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:23:47 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52676975
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

En als IK jouw buurman was had ik nu een V8 met open uitlaat als aandrijving voor m'n grasmaaier gekozen.
Kneus.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_52677022
Niet zeuren, wij hadden hier net een optocht van vrachtwagens die luid toeterend langsreden, gezellig samen met de brandweer en politie
_!
pi_52677028
quote:

Pauper.
feest
pi_52677078
quote:
Je zal een pleefiguur slaan. Je buurman is vrij om te kiezen wanneer hij overdag zijn gras maait.

Waarom dat laatste? Waarom meteen weer zo provoceren?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:32:37 #7
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52677119
en hoelang moet je die kewlling wekelijks volhouden?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_52677187
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:32 schreef PeZu het volgende:
en hoelang moet je die kewlling wekelijks volhouden?
Het duurt een half uurtje en daarna nog een kwartiertje met de kantmaaier. Drie kwartier dus, zolang blijft mijn kopje thee niet warm hoor.
pi_52677197
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:30 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Waarom dat laatste? Waarom meteen weer zo provoceren?
Omdat ik 't zo ongeveer gehad heb met luitjes die nergens meer tegen denken te kunnen.

"Jank, huil, m'n buurman maait zijn gras, snik, snotter. Op een zondag nogwel, snif."

Is het al eens in je opgekomen dat die buurman misschien wel een heel drukke werkweek zou kunnen hebben en door de week geen tijd heeft om z'n gras te maaien? Het is GVD maar grasmaaien. Als hij nu elke week z'n betonnen stoepje ging opbreken met een drilboor, ja, dan zou je een punt hebben. Nu niet. Gras heeft onderhoud nodig. En dat onderhoud gebeurt onder anderen door het te maaien.
pi_52677204
In Duitsland is het bij wet verboden om gras te maaien op een zondag, en terecht...
I feel kinda Locrian today
pi_52677212
Klaag je in het vooruit? Tis zaterdag
pi_52677220
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Omdat ik 't zo ongeveer gehad heb met luitjes die nergens meer tegen denken te kunnen.

"Jank, huil, m'n buurman maait zijn gras, snik, snotter. Op een zondag nogwel, snif."
Hij vraagt het toch maar gewoon? Misschien maakt het die buurman niet eens uit of hij zaterdag of zondag zijn gras afrijdt, en als de TS gelukkiger is met zaterdag en het maakt voor die buurman niet uit, dan is iedereen blij. Toch?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52677236
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef Bastoenie het volgende:
Klaag je in het vooruit? Tis zaterdag
pi_52677241
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef starla het volgende:
In Duitsland is het bij wet verboden om gras te maaien op een zondag, en terecht...
Ja, en in Staphorst is het eigenlijk verboden om 's zondags TV te kijken. Iets met "heilig" en zo. Is dat ook terecht?
pi_52677275
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:35 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het duurt een half uurtje en daarna nog een kwartiertje met de kantmaaier. Drie kwartier dus, zolang blijft mijn kopje thee niet warm hoor.
Als dat elke zondag op dezelfde tijd is, zet dan je kopje thee 3 kwartier later Bovendien ben je er over een aantal weken vanaf, want dan hoeft het gras niet meer gemaaid te worden. Alleen is het ook geen weer meer om buiten te zitten
pi_52677303
Dan ga je ff fokken he. Met de boxjes op tien. Net zoals op zaterdagmiddag.

Vervuilt m'n avatar het scherm net zoals bij jullie? Oh nee, toch niet.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_52677309
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:40 schreef BigBear het volgende:

[..]

Als dat elke zondag op dezelfde tijd is, zet dan je kopje thee 3 kwartier later Bovendien ben je er over een aantal weken vanaf, want dan hoeft het gras niet meer gemaaid te worden. Alleen is het ook geen weer meer om buiten te zitten
Ik zet altijd thee rond drie uur 's middags. Dan schijnt de zon perfect in mijn tuin, dus dat is hèt moment. Drie kwartier later is dat moment alweer verlopen en moet ik doen met minder.
pi_52677314
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:39 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ja, en in Staphorst is het eigenlijk verboden om 's zondags TV te kijken. Iets met "heilig" en zo. Is dat ook terecht?
Je mist het punt; met TV kijken maak je geen overlast voor de buurt/buren.
pi_52677328
Hoewel ik niet gristelijk ben, hou ik wel rekening met den zondagsrust, als herrie of wat dan ook op andere dagen kan doe ik dat.
Too old too rock 'n roll, too young too die
pi_52677347
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:42 schreef starla het volgende:

[..]

Je mist het punt; met TV kijken maak je geen overlast voor de buurt/buren.
Je hebt duidelijk nog nooit bejaarde buren gehad...
pi_52677360
Kijk, het kan misschien allemaal wat kinderachtig overkomen, maar stel jezelf gewoon eens voor. Zaterdag hoor je altijd overal van alles, maar op zondag is het doorgaans erg rustig. Ook al is er niet echt meer zoiets als een officiële zondagsrust... het is rustiger dan anders. Dat vind ik heerlijk. Dan hoor je de blaadjes in de wind, de vogeltjes enzovoort. En dan opeens, op 3 meter afstand naast je: VRRRRRRMMMMM VRRRRRMMMMMMM RRRRMMRMRMRRRRR!
pi_52677405
Ja, kut voor je man, moet je mijn buurkinderen is hoor als die dikke zeug van een buurvrouw het plastic zwembadje weer heeft buitengezet. Daar ga je van binnen zitten.

Tegenklacht: zeik niet.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_52677418
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk nog nooit bejaarde buren gehad...
Nee, dat klopt, maar wat wil dat nou zeggen? Laat de la met drogredenen dicht en kom aub een keer met echte argumenten. Dat je bejaarde buren hebt en zij de TV op 110 dB hebben wil toch niet zeggen dat het zwaar irritant is als iemand op een zondag een klereherrie maakt? Ongeacht ze in Staphorst wonen of niet.
pi_52677433
Wanneer moet ie het dan doen? En volgens mij ben je altijd nog vrij om je gras te maaien.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:48:12 #25
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_52677436
wij hebben zo'n grafmongool in de buurt die elke zaterdag ochtend met een kettingzaag hout gaat zagen voor zn kachel zelfs in de zomer
happen naar de baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')