Kneus.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
En als IK jouw buurman was had ik nu een V8 met open uitlaat als aandrijving voor m'n grasmaaier gekozen.
Pauper.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
En als IK jouw buurman was had ik nu een V8 met open uitlaat als aandrijving voor m'n grasmaaier gekozen.
Waarom dat laatste? Waarom meteen weer zo provoceren?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je zal een pleefiguur slaan. Je buurman is vrij om te kiezen wanneer hij overdag zijn gras maait.
Het duurt een half uurtje en daarna nog een kwartiertje met de kantmaaier. Drie kwartier dus, zolang blijft mijn kopje thee niet warm hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:32 schreef PeZu het volgende:
en hoelang moet je die kewlling wekelijks volhouden?
Omdat ik 't zo ongeveer gehad heb met luitjes die nergens meer tegen denken te kunnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:30 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waarom dat laatste? Waarom meteen weer zo provoceren?
Hij vraagt het toch maar gewoon? Misschien maakt het die buurman niet eens uit of hij zaterdag of zondag zijn gras afrijdt, en als de TS gelukkiger is met zaterdag en het maakt voor die buurman niet uit, dan is iedereen blij. Toch?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Omdat ik 't zo ongeveer gehad heb met luitjes die nergens meer tegen denken te kunnen.
"Jank, huil, m'n buurman maait zijn gras, snik, snotter. Op een zondag nogwel, snif."
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef Bastoenie het volgende:
Klaag je in het vooruit? Tis zaterdag
Ja, en in Staphorst is het eigenlijk verboden om 's zondags TV te kijken. Iets met "heilig" en zo. Is dat ook terecht?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef starla het volgende:
In Duitsland is het bij wet verboden om gras te maaien op een zondag, en terecht...
Als dat elke zondag op dezelfde tijd is, zet dan je kopje thee 3 kwartier laterquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:35 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het duurt een half uurtje en daarna nog een kwartiertje met de kantmaaier. Drie kwartier dus, zolang blijft mijn kopje thee niet warm hoor.
Ik zet altijd thee rond drie uur 's middags. Dan schijnt de zon perfect in mijn tuin, dus dat is hèt moment. Drie kwartier later is dat moment alweer verlopen en moet ik doen met minder.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:40 schreef BigBear het volgende:
[..]
Als dat elke zondag op dezelfde tijd is, zet dan je kopje thee 3 kwartier laterBovendien ben je er over een aantal weken vanaf, want dan hoeft het gras niet meer gemaaid te worden. Alleen is het ook geen weer meer om buiten te zitten
![]()
Je mist het punt; met TV kijken maak je geen overlast voor de buurt/buren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, en in Staphorst is het eigenlijk verboden om 's zondags TV te kijken. Iets met "heilig" en zo. Is dat ook terecht?
Je hebt duidelijk nog nooit bejaarde buren gehad...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:42 schreef starla het volgende:
[..]
Je mist het punt; met TV kijken maak je geen overlast voor de buurt/buren.
Nee, dat klopt, maar wat wil dat nou zeggen? Laat de la met drogredenen dicht en kom aub een keer met echte argumenten. Dat je bejaarde buren hebt en zij de TV op 110 dB hebben wil toch niet zeggen dat het zwaar irritant is als iemand op een zondag een klereherrie maakt? Ongeacht ze in Staphorst wonen of niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk nog nooit bejaarde buren gehad...
als iemand mij daarop zou aanspreken (en ik dus je buurman was) was dat DE reden om een benzinemaaier te kopenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:44 schreef floris.exe het volgende:
Kijk, het kan misschien allemaal wat kinderachtig overkomen, maar stel jezelf gewoon eens voor. Zaterdag hoor je altijd overal van alles, maar op zondag is het doorgaans erg rustig. Ook al is er niet echt meer zoiets als een officiële zondagsrust... het is rustiger dan anders. Dat vind ik heerlijk. Dan hoor je de blaadjes in de wind, de vogeltjes enzovoort. En dan opeens, op 3 meter afstand naast je: VRRRRRRMMMMM VRRRRRMMMMMMM RRRRMMRMRMRRRRR!
Die echte argumenten heb ik al genoemd. Mensen moeten niet zo zeuren om een beetje (nuttig) geluid.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:47 schreef starla het volgende:
Laat de la met drogredenen dicht en kom aub een keer met echte argumenten.
maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer moet ie het dan doen? En volgens mij ben je altijd nog vrij om je gras te maaien.
Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond. Maar nee, dan doet meneer helemaal niets.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer moet ie het dan doen? En volgens mij ben je altijd nog vrij om je gras te maaien.
mijn buren zijn ook redelijk bejaard en hebben onlangs zo'n home-cinema kitje gekocht. Blijkbaar kunnen ze ook zéér moeilijk de lage tonen horen, want zélfs tijdens het journaal staat die Subwoofer maximaal open en dan hoor je echt wel elke jingle afspelen tot in je woonkamer. Ik kan begrijpen dat je dat irritant vind, maar ik zet dan zelf gewoon de radio wat harder, daar raken ze toch niet overquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:47 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar wat wil dat nou zeggen? Laat de la met drogredenen dicht en kom aub een keer met echte argumenten. Dat je bejaarde buren hebt en zij de TV op 110 dB hebben wil toch niet zeggen dat het zwaar irritant is als iemand op een zondag een klereherrie maakt? Ongeacht ze in Staphorst wonen of niet.
Hier mogen we het de zondag wel afrijden als ik het goed leesquote:Het gebruik in open lucht van werktuigen die met een motor worden
aangedreven zoals grasmachines, zaagmachines, kettingzagen en dergelijke
meer, is verboden tussen 21.00 uur en 08.00 uur. Dit verbod geldt ook op
zondagen en wettelijke feestdagen tussen 08.00 uur en 10.00 uur en tussen
12.00 uur en 15.00 uur. Bij feestelijkheden of voor het uitvoeren van dringende
werken kan het College van Burgemeester en Schepenen of zijn gemachtigde,
schriftelijke afwijkingen op voormelde verbodsbepalingen toestaan.
wow, de kwelling, de kwellingquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:35 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het duurt een half uurtje en daarna nog een kwartiertje met de kantmaaier. Drie kwartier dus, zolang blijft mijn kopje thee niet warm hoor.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef starla het volgende:
[..]
maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag?
En dan heeft de andere buurman wel weer wat te zeiken dat ie op donderdagavond niet van zn bakkie koffie kan genieten...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond. Maar nee, dan doet meneer helemaal niets.
Misschien is je buurman joods? Weet jij veel... En 's avonds slapen de kinderen in de buurt. Toch netjes dat hij daar even rekening mee houdt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond. Maar nee, dan doet meneer helemaal niets.
Er is een vanuit de maatschappelijke beleving een verschil tussen de dochterdag en de zaterdag hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
[..]
En dan heeft de andere buurman wel weer wat te zeiken dat ie op donderdagavond niet van zn bakkie koffie kan genieten...
Dan zou TS klagen dat hij op zaterdag of op een doordeweekse avond gestoord wordt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef floris.exe het volgende:
Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond.
Ik ben de TSquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan zou TS klagen dat hij op zaterdag of op een doordeweekse avond gestoord wordt.![]()
Uiteraard.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Er is een vanuit de maatschappelijke beleving een verschil tussen de dochterdag en de zaterdag hoor.
Dat zou inderdaad echt ideaal zijn!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:58 schreef Athmozz het volgende:
Ik wil gewoon genetisch gemanipuleerd gras dat maximaal 5cm wordt en die lengte behoudt.
Dat bestaat allang en wordt o.a. gebruikt in verschillende sporten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:58 schreef Athmozz het volgende:
Ik wil gewoon genetisch gemanipuleerd gras dat maximaal 5cm wordt en die lengte behoudt.
Dat is meer van plastic dan dat het echt gras is... Ik wil echt autentiek niet groeiend gras. Traaggroeiend is er al (daardoor moeten wij maar 1x per twee weken afrijden), maar zichzelf stabiliserend is er nog niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat bestaat allang en wordt o.a. gebruikt in verschillende sporten.
Kunstgras.
je slaat een pleefiguur omdat de zondag voor een ieder vrij invulbaar is. Wil je hem van repliek dienen dan zou ik je boxen van je audio-quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:21 schreef floris.exe het volgende:
Sedert een aantal weken heeft mijn buurman het idee opgevat om standaard iedere zondagmiddag zijn gras te maaien met een electrische grasmaaier. Gevolg is dat de rust die er normaliter op zondagmiddag heerst bruut verstoord wordt. Ik vind het heel storend dat ik dan opeens word opgeschrikt door dat geluid, terwijl ik rustig in mijn tuin aan het genieten ben van een kopje thee en een boek.
Is het zinvol om mijn buurman hier op aan te spreken, of zal ik dan een pleefiguur slaan?
Of het is vlaams taalgebruik voor grasmaaien, of je kan zo slecht autorijden dat je elke keer opnieuw rij-examen moet doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dat is meer van plastic dan dat het echt gras is... Ik wil echt autentiek niet groeiend gras. Traaggroeiend is er al (daardoor moeten wij maar 1x per twee weken afrijden), maar zichzelf stabiliserend is er nog niet.
(of een automatische grasmachine zoals er al automatische stofzuigers zijn, dat zou ook een mooie oplossing)
Had dan nog ff 2 weken gewacht met posten, dan was je topickick 2 jaar geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:44 schreef Rusty1979 het volgende:
Uit de reacties blijkt wel hoe erg het gesteld is in Nederland. blabla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |