abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:48:27 #26
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_52677440
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:44 schreef floris.exe het volgende:
Kijk, het kan misschien allemaal wat kinderachtig overkomen, maar stel jezelf gewoon eens voor. Zaterdag hoor je altijd overal van alles, maar op zondag is het doorgaans erg rustig. Ook al is er niet echt meer zoiets als een officiële zondagsrust... het is rustiger dan anders. Dat vind ik heerlijk. Dan hoor je de blaadjes in de wind, de vogeltjes enzovoort. En dan opeens, op 3 meter afstand naast je: VRRRRRRMMMMM VRRRRRMMMMMMM RRRRMMRMRMRRRRR!
als iemand mij daarop zou aanspreken (en ik dus je buurman was) was dat DE reden om een benzinemaaier te kopen
pi_52677446
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:47 schreef starla het volgende:
Laat de la met drogredenen dicht en kom aub een keer met echte argumenten.
Die echte argumenten heb ik al genoemd. Mensen moeten niet zo zeuren om een beetje (nuttig) geluid.

Moet je maar niet in een stad willen wonen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52677447
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer moet ie het dan doen? En volgens mij ben je altijd nog vrij om je gras te maaien.
maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag?
I feel kinda Locrian today
pi_52677448
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef Repeat het volgende:
Wanneer moet ie het dan doen? En volgens mij ben je altijd nog vrij om je gras te maaien.
Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond. Maar nee, dan doet meneer helemaal niets.
pi_52677469
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:47 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar wat wil dat nou zeggen? Laat de la met drogredenen dicht en kom aub een keer met echte argumenten. Dat je bejaarde buren hebt en zij de TV op 110 dB hebben wil toch niet zeggen dat het zwaar irritant is als iemand op een zondag een klereherrie maakt? Ongeacht ze in Staphorst wonen of niet.
mijn buren zijn ook redelijk bejaard en hebben onlangs zo'n home-cinema kitje gekocht. Blijkbaar kunnen ze ook zéér moeilijk de lage tonen horen, want zélfs tijdens het journaal staat die Subwoofer maximaal open en dan hoor je echt wel elke jingle afspelen tot in je woonkamer. Ik kan begrijpen dat je dat irritant vind, maar ik zet dan zelf gewoon de radio wat harder, daar raken ze toch niet over
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Lieve Belg zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:49:47 #31
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_52677470
quote:
Het gebruik in open lucht van werktuigen die met een motor worden
aangedreven zoals grasmachines, zaagmachines, kettingzagen en dergelijke
meer, is verboden tussen 21.00 uur en 08.00 uur. Dit verbod geldt ook op
zondagen en wettelijke feestdagen tussen 08.00 uur en 10.00 uur en tussen
12.00 uur en 15.00 uur. Bij feestelijkheden of voor het uitvoeren van dringende
werken kan het College van Burgemeester en Schepenen of zijn gemachtigde,
schriftelijke afwijkingen op voormelde verbodsbepalingen toestaan.
Hier mogen we het de zondag wel afrijden als ik het goed lees
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:50:28 #32
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52677491
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:35 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het duurt een half uurtje en daarna nog een kwartiertje met de kantmaaier. Drie kwartier dus, zolang blijft mijn kopje thee niet warm hoor.
wow, de kwelling, de kwelling
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_52677497
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef starla het volgende:

[..]

maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag?
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond. Maar nee, dan doet meneer helemaal niets.
En dan heeft de andere buurman wel weer wat te zeiken dat ie op donderdagavond niet van zn bakkie koffie kan genieten...
pi_52677502
quote:

[..]

Misschien is je buurman joods? Weet jij veel... En 's avonds slapen de kinderen in de buurt. Toch netjes dat hij daar even rekening mee houdt.
pi_52677504
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

[..]

En dan heeft de andere buurman wel weer wat te zeiken dat ie op donderdagavond niet van zn bakkie koffie kan genieten...
Er is een vanuit de maatschappelijke beleving een verschil tussen de dochterdag en de zaterdag hoor.
pi_52677529
quote:
Hou zou het zaterdags kunnen doen, of door de week op een avond.
Dan zou TS klagen dat hij op zaterdag of op een doordeweekse avond gestoord wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_52677535
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan zou TS klagen dat hij op zaterdag of op een doordeweekse avond gestoord wordt.
Ik ben de TS .
pi_52677604
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:51 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Er is een vanuit de maatschappelijke beleving een verschil tussen de dochterdag en de zaterdag hoor.
Uiteraard.

Maar ik voel het volgende topic al aankomen:

KLB / Grasmaaien op donderdagavond

Mn buurman maait elke donderdagavond zn gras, net als ik lekker zit bij te komen van een dag hard werken. Kan ie dat niet op zondag doen ofzo?
pi_52677636
Ik wil gewoon genetisch gemanipuleerd gras dat maximaal 5cm wordt en die lengte behoudt.
pi_52677673
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:58 schreef Athmozz het volgende:
Ik wil gewoon genetisch gemanipuleerd gras dat maximaal 5cm wordt en die lengte behoudt.
Dat zou inderdaad echt ideaal zijn!
pi_52677798
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:58 schreef Athmozz het volgende:
Dat bestaat allang en wordt o.a. gebruikt in verschillende sporten.
Kunstgras.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_52677855
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat bestaat allang en wordt o.a. gebruikt in verschillende sporten.
Kunstgras.
Dat is meer van plastic dan dat het echt gras is... Ik wil echt autentiek niet groeiend gras. Traaggroeiend is er al (daardoor moeten wij maar 1x per twee weken afrijden), maar zichzelf stabiliserend is er nog niet.
(of een automatische grasmachine zoals er al automatische stofzuigers zijn, dat zou ook een mooie oplossing)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:11:21 #43
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52677927
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:21 schreef floris.exe het volgende:
Sedert een aantal weken heeft mijn buurman het idee opgevat om standaard iedere zondagmiddag zijn gras te maaien met een electrische grasmaaier. Gevolg is dat de rust die er normaliter op zondagmiddag heerst bruut verstoord wordt. Ik vind het heel storend dat ik dan opeens word opgeschrikt door dat geluid, terwijl ik rustig in mijn tuin aan het genieten ben van een kopje thee en een boek.

Is het zinvol om mijn buurman hier op aan te spreken, of zal ik dan een pleefiguur slaan?
je slaat een pleefiguur omdat de zondag voor een ieder vrij invulbaar is. Wil je hem van repliek dienen dan zou ik je boxen van je audio- installatie naar buiten richten en ff wat heavy metal draaien
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:45:59 #44
36461 Joppy
geen colaboy
pi_52678732
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Dat is meer van plastic dan dat het echt gras is... Ik wil echt autentiek niet groeiend gras. Traaggroeiend is er al (daardoor moeten wij maar 1x per twee weken afrijden), maar zichzelf stabiliserend is er nog niet.
(of een automatische grasmachine zoals er al automatische stofzuigers zijn, dat zou ook een mooie oplossing)
Of het is vlaams taalgebruik voor grasmaaien, of je kan zo slecht autorijden dat je elke keer opnieuw rij-examen moet doen

edit:
TS, het is een elektrische maaier, oftewel stel je niet aan en wees blij dat het geen motormaaier is
Let the beat control your body!
pi_52678767
Dat eerste.
pi_71761253
Uit de reacties blijkt wel hoe erg het gesteld is in Nederland. Men durft niet eens meer aan de buurman te vragen of hij misschien op een ander tijdstip of op een andere dag zijn gras wil maaien. Bang voor represailles, of bang voor reacties van andere mensen omdat jij graag op zondag rustig in je tuintje wil zitten (vanuit geloofovertuiging of om andere redenen, wat niet moet uitmaken als we rekening met elkaar houden).

Het moet verdorie toch geen enkel probleem zijn om onze 'problemen' hoe klein ook bespreekbaar te maken. Ik hoor enkele mensen stoer zeggen dat ze bij zo'n opmerking nog meer lawaai zouden willen maken, maar waar komt die frustratie dan vandaan? Waar komt de frustratie vandaan om elkaar nog meer te willen kwellen in plaats van als gezellig buren naast elkaar te wonen.

Misschien reageert die buurman wel heel aardig, drinken jullie samen een kopje thee onder het vrolijke gefluit van de vogeltjes om vervolgens samen die vogels te verjagen door het gras te maaien.
pi_71761345
Echte mannen chillen op zondag met een jonko en een bierie.

Maar dit geheel terzijde natuurlijk.
pi_71761761
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:44 schreef Rusty1979 het volgende:
Uit de reacties blijkt wel hoe erg het gesteld is in Nederland. blabla
Had dan nog ff 2 weken gewacht met posten, dan was je topickick 2 jaar geweest.
sjeeses
pi_71762543
Je moet blij zijn dat ie het niet op zondagmorgen om half 8 doet
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:54:13 #50
36461 Joppy
geen colaboy
pi_71771564
Maai ik een keer op Zondag het gras, verschijnt de dag erna dit topic in mijn Active topics...
Let the beat control your body!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')