Door professionals in te hurenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:55 schreef veldmuis het volgende:
Grote vlakken schilderen is niet zo moeilijk, als je maar ruimte hebt om met je kwast goed op en neer te strijken zodat de verf mooi egaal verspreid wordt en uit kan vloeien. Met hoekjes is het anders, daar kan je niet zo lekker strijken, en dekt het al snel wat minder, althans, bij mij dan. Schilderend klusvolk, help me eens? Hoe doe je dat handig?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:13 schreef JDude het volgende:
Kleiner kwastje pakken?
Snijdend?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:58 schreef tnimble het volgende:
Kun je eerst de randen naar de hoek toe snijdend verven,
Daarmee kan ik niet schilderen hoor, alleen smeren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:01 schreef Athmozz het volgende:
als ik in hoeken / op beue plaatsen moet schilderen gebruik ik van die 'radiateurborstels' gelijk de plaatselijke brico-uitbater ze noemt.
Je houd de kwast iets schuin en draait hem langzaam rond terwijl je langs het hou gaat zodat de toppen van de buitenste haren precies langs de rand rollen. Zo krijg je genoeg verf om het mooi te laten vloeien heel nauwkeurig op plekken. Je kunt zo ook heel mooi langs .v. een ruit schilderen zonder af te plakken en op de ruit te kliederen. als je een hele vast hand hebt kun je zelfs zo lijnen en vlakken zonder af te plakken op muren schilderen.quote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:52 schreef tnimble het volgende:
Je houd de kwast iets schuin en draait hem langzaam rond terwijl je langs het hou gaat zodat de toppen van de buitenste haren precies langs de rand rollen. Zo krijg je genoeg verf om het mooi te laten vloeien heel nauwkeurig op plekken. Je kunt zo ook heel mooi langs .v. een ruit schilderen zonder af te plakken en op de ruit te kliederen. als je een hele vast hand hebt kun je zelfs zo lijnen en vlakken zonder af te plakken op muren schilderen.
Kan ik bij jullie niet even oefenen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:53 schreef Kuukske het volgende:
[..]
. Dat is inderdaad een goede manier.
Als het goed gelukt is muis, dan weet ik nog wel een paar hoekjes die een kwast nodig hebben.
Tegen betaling.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:00 schreef veldmuis het volgende:
Kan ik bij jullie niet even oefenen?
ik had geen zin meer om te zoeken, het is een bokkepoot btw.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:19 schreef mvkooten het volgende:
Een radiatorkwast is inderdaad handig, zoals iemand hierboven al omschreef.
Maar ze zijn er ook veel kleiner
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |