abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52721200
Heeft iemand hier Het leven uit een dag van AFTh?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:50:29 #127
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_52722491
Ik denk dat Frollo dat wel heeft.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:58:02 #128
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52722670
Nee hoor.
pi_52722697
Ik zou het zo niet weten, ik heb het niet in ieder geval, maar dtb is wel een afthlezer. Hoezo?

Kan je in Japan wel lekkere kroketten eten eigenlijk, JAM?
pi_52722740
Ik ben op zoek naar (de precieze locatie van) een citaat over leven in de breedte: " (...) alle gebeurtenissen zich gelijktijdig afspelen, in plaats van elkaar tijdrovend op te volgen."
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:10:27 #131
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_52722986
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:59 schreef Gellius het volgende:
Ik zou het zo niet weten, ik heb het niet in ieder geval, maar dtb is wel een afthlezer. Hoezo?

Kan je in Japan wel lekkere kroketten eten eigenlijk, JAM?
Nee, Gellius, er vallen in Japan geen lekkere kroketten te eten en daar staat ook niets, maar dan ook echt helemaal niets, tegenover. Men zou kunnen zeggen: 'Nee, er vallen in Japan geen lekkere kroketten te eten, maar daar staat tegenover dat je wel hele lekkere vis kan eten!', echter, de mensen die dat beweren hebben het simpelweg niet begrepen, het genot van een kroket; het genot van een kroket die je drie dagen in de zak van je oude regenjas hebt bewaard om op smaak te laten komen, even op te warmen in magnetron en dan met een likje zaanse mosterd erop in een keer door te slikken alsof het een haring is. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dat best mis.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:10:29 #132
15967 Frollo
pi_52722988
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben op zoek naar (de precieze locatie van) een citaat over leven in de breedte: " (...) alle gebeurtenissen zich gelijktijdig afspelen, in plaats van elkaar tijdrovend op te volgen."
Dan heb je waarschijnlijk meer aan De slag om de Blauwbrug, de proloog van de Tandeloze Tijd.
pi_52725058
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:10 schreef Frollo het volgende:

Dan heb je waarschijnlijk meer aan De slag om de Blauwbrug, de proloog van de Tandeloze Tijd.
Die heb ik wel, maar ik heb geen tijd om het helemaal opnieuw te lezen. Het citaat komt toch wel voor in Het leven uit een dag? Het thema komt er toch wel in aan de orde?

Ik hoop ook een klein beetje op Lienekien, als ze dit leest.
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:48:07 #134
15967 Frollo
pi_52725331
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die heb ik wel, maar ik heb geen tijd om het helemaal opnieuw te lezen. Het citaat komt toch wel voor in Het leven uit een dag? Het thema komt er toch wel in aan de orde?
Geen idee, ik ben er nooit doorheen gekomen, door Het leven uit een dag. Het maakt in elk geval geen deel uit van de Tandeloze Tijd, dus ik betwijfel of het 'leven in de breedte'-thema er wel (expliciet) in zit.
pi_52725478
Hier wordt uitgelegd van wel.
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:56:01 #136
15967 Frollo
pi_52725555
Dan weet ik het ook niet.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:45:18 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52728713
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop ook een klein beetje op Lienekien, als ze dit leest.
Ik kan je niet helpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52731161
We zijn weer thuis!
Gesprek ging prima, baan is vrijwel zeker binnen!
Alleen vrees ik (tamelijk gegrond) dat mijn referenties zout in het eten gaan gooien
pi_52731265
Je hebt je bij je vorige werkgevers volstrekt onmogelijk gemaakt?

Als het gesprek uitstekend ging en ze hebben een prima indruk van je, vinden ze het misschien niet nodig om de referenties na te bellen. Dat doen ze misschien alleen bij twijfel? Of is dat te optimistisch gedacht?
pi_52731298
Zout in het eten is trouwens heel zo erg nog niet
pi_52731351
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:21 schreef thaleia het volgende:
Je hebt je bij je vorige werkgevers volstrekt onmogelijk gemaakt?
Het valt wel mee, maar mijn laatste werkgever was een WE-baan om na overspannenheid weer op de rit te komen (hetgeen ik in mijn gesprek vrij bewust achterwege heb gelaten) en ik ben daar 2 keer ruim een maand 'ziek' geweest om uiteindelijk een maand geleden overspannen uit dienst te gaan..

De werkgever daarvoor (waar ik ook overspannen vertrok maar daarvoor 4 jaar lang me 200% heb ingezet) heeft wel een uitstekende referentie beloofd, maar dat weegt er vrees ik niet tegenop (en ze vragen doorgaans naar de laatste 2 werkgevers zeiden ze...)
pi_52731683
Hm, da's klote. Hopelijk bellen ze gewoon niet.
Ik heb wel in een soortgelijke situatie het voordeel van de twijfel gekregen op m'n huidige school trouwens, ik had bij de vorige een maand of twee overspannen thuis gezeten kort voordat ik er wegging. Van m'n nieuwe baas kreeg ik te horen dat hij die school gebeld had en dat ze "een heel open en eerlijk gesprek hadden gehad". Geen idee wat daar gezegd is, maar ik ben er zeker niet in een slechte sfeer weggegaan, dus ik denk dat ze iets hebben gezegd als: "ze bedoelde het goed, maar in die puinzooi die het hier in de sectie klassieke talen was viel voor een jonge onervaren docent gewoon ook niet te werken"

Of misschien hebben ze wel iets negatievers gezegd, maar hoe dan ook m'n nieuwe werkgever nam de gok. Vervolgens viel ik na een maand werken direct twee maanden uit omdat m'n moeder op sterven lag en overleed Gelukkig duurde m'n proeftijd een jaar en kon ik in de laatste zes maanden nog laten zien wat ik waard was.

Voordeel was bij mij natuurlijk wel dat er een flink tekort is aan classici. Maar ook jouw sollicitatiecommissie heeft vast geen zin om weer een hele sollicitatieprocedure op poten te zetten. Waren er nog veel andere gegadigden? Als die geen al te beste indruk hebben gemaakt gaan ze wellicht toch voor jou ondanks een twijfelachtige referentie.

En wanneer hoor je iets?

Hopelijk hangt jouw laatste werkgever net als bij mij ook een verhaal op als "hij bedoelde het goed en heeft in principe veel in z'n mars, maar op deze specifieke plek zat hij gewoon niet op z'n plek". Dat kan best, voor een echt negatieve referentie moet je over het algemeen veel kwaad bloed gezet hebben. Heb je dat niet maar functioneerde je gewoon niet zo best, dan gunnen ze je vaak wel de kans bij een andere werkgever en geven er een positieve draai aan.
pi_52731969
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:39 schreef thaleia het volgende:
Hm, da's klote. Hopelijk bellen ze gewoon niet.
Ik heb stiekem nog de hoop dat ze er alleen over begonnen om te kijken of ik er oké op reageerde (en dat deed ik)..
quote:
Voordeel was bij mij natuurlijk wel dat er een flink tekort is aan classici. Maar ook jouw sollicitatiecommissie heeft vast geen zin om weer een hele sollicitatieprocedure op poten te zetten. Waren er nog veel andere gegadigden? Als die geen al te beste indruk hebben gemaakt gaan ze wellicht toch voor jou ondanks een twijfelachtige referentie.
Het klonk uit hun verhaal alsof er maar één andere kandidaat was.. en in het gesprek bleek ook dat ze 2 vergelijkbare vacature hadden ipv 1... dus klonk het redelijk als "we vinden je nu geschikt, als we dat blijven vinden is het rond".. maarja, die referenties hè...
quote:
Hopelijk hangt jouw laatste werkgever net als bij mij ook een verhaal op als "hij bedoelde het goed en heeft in principe veel in z'n mars, maar op deze specifieke plek zat hij gewoon niet op z'n plek". Dat kan best, voor een echt negatieve referentie moet je over het algemeen veel kwaad bloed gezet hebben. Heb je dat niet maar functioneerde je gewoon niet zo best, dan gunnen ze je vaak wel de kans bij een andere werkgever en geven er een positieve draai aan.
Ik ben gelijk langsgegaan bij mijn werkgever om te kijken of die wilde 'refereren' en wat ie dan zou zeggen.. Die vond me ten eerste vrij manisch dat ik nu weer aan het solliciteren was ("het gaat nu wel goed, maar je weet zelf wel dat dat bij jou nooit lang duurt.." En bedankt! ), en zei vrij duidelijk "als ze vragen hoe je functioneerde ga ik niet liegen..."
Maar hij zou er nog wel even over nadenken... Kwaad bloed heb ik nooit gezet, ik vrees eerder dat ie m'n sollicitatie nog zou kunnen 'saboteren' uit goede bedoelingen ('Maartel moet nu nog helemaal niet gaan werken...")
pi_52732096
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:52 schreef Maartel het volgende:
ik vrees eerder dat ie m'n sollicitatie nog zou kunnen 'saboteren' uit goede bedoelingen ('Maartel moet nu nog helemaal niet gaan werken...")
God ja, daar ben je dan mooi klaar mee.

Hm, we hopen er het beste van, en gaan eten, of liever gezegd eerst eten halen bij de supermarkt...suggesties?
pi_52732573
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hm, we hopen er het beste van, en gaan eten, of liever gezegd eerst eten halen bij de supermarkt...suggesties?
Mexicaans?
Nouja, dat doe ik in ieder geval
pi_52732614
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kan je niet helpen.
M'n schoonmoeder heeft het boek in huis, dus ik lees het aankomende maand nog wel even na om er zeker van te zijn dat ik niet iets verkeerds zeg.

Heb ik trouwens toch nog een manier gevonden om Murakami in m'n scriptie te verwerken. En ik heb vandaag alweer negen uur gewerkt.
pi_52732745
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef thaleia het volgende:

[..]

Gewoon aardappeltjes, boontjes, ribkarbonaadje doen.
pi_52733298
Een dode vos.

pi_52735217
M'n eindwerkstuk voor het vak "Literatuuronderwijs" is eindelijk af. op een paar taaldingetjes en linkjes die ik nog moet aanpassen na.
pi_52735386
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:48 schreef hummus het volgende:
M'n eindwerkstuk voor het vak "Literatuuronderwijs" is eindelijk af. op een paar taaldingetjes en linkjes die ik nog moet aanpassen na.
ziet er (op het eerste gezicht, zo snel lees ik niet) goed uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')