abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53134586
Wauw Luchtbel! Dat vind ik knap van haar zeg!!! Je bent zeer terecht trots! Randy tekende laatst een rondje als hoofd met een paar stippen er in (ogen, neus, mond) maar kraste er vervolgens weer zo doorheen dat je er niets meer van zag!

Hier weer een vermoeiend dagje. Ze hebben me zo gesloopt vandaag dat ik vanavond een uur in bad heb liggen weken. *waar is de wallen-onder-de-ogen-smiley?!* Zou op zich niet zo bijzonder zijn, ware het niet dat wij niet eens een bad hebben! (kinderzwembadje!)
Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat. Hoewel het voor mij net zo spannend zou moeten zijn omdat ik hem ook nog nooit aan de zorg van een ander heb overgedragen, ben ik alleen maar bezig met hoe hij het gaat vinden. Het kan echt 2 kanten op. Of hij legt zich er bij neer dat het zo gaat als ik uitgelegd heb en hij vindt het hartstikke leuk, of ik moet hem krijsend over het schoolplein slepen. Ik hoop maar het eerste! Maar wat je zegt, Livelink... kan ik ook eindelijk eens ongestoord aandacht aan Tinka besteden.
pi_53135293
Luchtbel mooie tekeningen maakt e al hoor!!

Job wat goed

[ Bericht 83% gewijzigd door Anitra op 13-09-2007 18:45:58 (weet ineens weer wrom ik hier niet meer kwam :\')) ]
pi_53137886
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:07 schreef livelink het volgende:
2h2h, gezellig dat je mee wil praten over Charity.

Ik vind het eigenlijk wel heel knap van Melvin dat hij al een deur op slot kan doen, maar misschien moet je voorlopig toch maar de sleutels uit de deuren halen, Jambo

Job kan zonder zijwieltjes fietsen. Het viel ons al de hele tijd op dat zijn zijwieltjes eigenlijk nauwelijks de grond raakten, dus we hebben ze er maar eens onder vandaan gehaald. Hij had het echt nauwelijks door. Feitelijk fietste hij al zonder zijwieltjes.

[afbeelding]

We zijn zo blij met dit minifietsje dat we op de vrijmarkt hebben gekocht dit jaar
Hij is zo klein dat de kinderen gewoon met de voeten op de grond kunnen. Katja heeft op dit fietsje eindelijk zonder zijwieltjes leren fietsen en Job nu dus ook.
Zohee!! Job, goed zeg.
Livelink, leuke foto ook
* is beetje jaloers, maar weet dat Elise het straks ook wel kan
En Jolie, al een paar mooie tekeninegn zeg! Met expressie!!

Hier een papa met flinke rugpijn.. Gisteravond de kamermuren van Elise helemaal roze geverfd... Maar het ziet er wel mooi uit al! Binnenkort nog wat roze en fuchsia dingetjes kopen, kast verven, ed. en dan heeft mevrouw een mooie nieuwe kamer voor haar verjaardag.
  donderdag 13 september 2007 @ 09:30:46 #179
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53139080
LB, volgens mij is mijn zoon toch net iets ouder dan jouw dochter, maar dat kan Léon echt niet hoor. Die begint nu net zo'n beetje rondjes te maken en dan nog niet eens omdat hij dat bewust doet. Ik vind dit echt zo knap van Jolie, het is echt een rappe.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 september 2007 @ 10:00:49 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53139578
Jolie Mooie ketting gemaakt...

Ik ga heel voorzichtig zeggen hier dat ik denk dat we een doorbraak hebben... Sinds maandag geen ongelukjes meer gehad. Ben helemaal blij en trots enzo
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 september 2007 @ 10:14:59 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53139831
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:00 schreef Sjeen het volgende:
Jolie Mooie ketting gemaakt...

Ik ga heel voorzichtig zeggen hier dat ik denk dat we een doorbraak hebben... Sinds maandag geen ongelukjes meer gehad. Ben helemaal blij en trots enzo
mijn grote kleine meisje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53149005
Haai! Ik ben Eveliene, al geruime tijd lurker en nu toch maar een eigen account aangemaakt. Ik heb 2 kids, Floris van bijna 5 en Noortje van bijna 3.

Mijn kleine meid is nu ruim 2 jr en 9 mnd. Voor de zomervakantie heb ik haar met veel moeite en doorzettingsvermogen (lang leve de 'beloning'stickers!) zindelijk gekregen.

Ook in de vakantie ging alles goed, heel af en toe (1x in de 10 dgn) heeft ze nog een klein ongelukje, als ze erg moe is. Verder helemaal droog!

Na de 3 weken vakantie met ons gezinnetje gingen de kindjes nog een weekje logeren bij opa&oma, de ouders van mijn man. En nu is ze weer helemaal terug bij af.
1 week zonder consequente aandacht voor het potje (Noortje, moet je een plasje doen? Ga maar snel dan!). Pfff.
Ben nu alweer 3 weken aan het proberen haar opnieuw zindelijk te krijgen, maar tot nu toe geen geluk. Het liefste zou ik haar even een rustpauze geven van een weekje, en dan met frisse moed opnieuw gaan beginnen. Maar helaas, wij wonen in Engeland, en de groep van de nursery waar ze nu in zit, moet ze zindelijk zijn. Dus elke dag gezeur als ik haar op kom halen, erg vervelend voor mijn meisje om dat steeds te moeten horen van haar teachers, dat geeft natuurlijk geen fijn gevoel!

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken?
Mama van Floris, Leonore en ?
  donderdag 13 september 2007 @ 16:29:57 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53149080
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:27 schreef --Eveliene-- het volgende:
Haai! Ik ben Eveliene, al geruime tijd lurker en nu toch maar een eigen account aangemaakt. Ik heb 2 kids, Floris van bijna 5 en Noortje van bijna 3.

Mijn kleine meid is nu ruim 2 jr en 9 mnd. Voor de zomervakantie heb ik haar met veel moeite en doorzettingsvermogen (lang leve de 'beloning'stickers!) zindelijk gekregen.

Ook in de vakantie ging alles goed, heel af en toe (1x in de 10 dgn) heeft ze nog een klein ongelukje, als ze erg moe is. Verder helemaal droog!

Na de 3 weken vakantie met ons gezinnetje gingen de kindjes nog een weekje logeren bij opa&oma, de ouders van mijn man. En nu is ze weer helemaal terug bij af.
1 week zonder consequente aandacht voor het potje (Noortje, moet je een plasje doen? Ga maar snel dan!). Pfff.
Ben nu alweer 3 weken aan het proberen haar opnieuw zindelijk te krijgen, maar tot nu toe geen geluk. Het liefste zou ik haar even een rustpauze geven van een weekje, en dan met frisse moed opnieuw gaan beginnen. Maar helaas, wij wonen in Engeland, en de groep van de nursery waar ze nu in zit, moet ze zindelijk zijn. Dus elke dag gezeur als ik haar op kom halen, erg vervelend voor mijn meisje om dat steeds te moeten horen van haar teachers, dat geeft natuurlijk geen fijn gevoel!

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken?
ja, ik zit hier middenin ... geen tip helaas. Ik wacht gewoon rustig tot zich een nieuwe kans aandient.
Maar ja, da's voor jou geen optie begrijp ik...

ik wacht dus ook maar lekker op tips. misschien brengt het voor Bram ook licht in de luier-duisternis
maar ja, daar heb je weinig aan, sorry...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 13 september 2007 @ 16:35:52 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53149244
Luchtbel, ik heb het nog niet gezegd (dat Maria het Jolie niet nadoet) of ze zegt vandaag ineens: ik ga een poppetje tekenen! Met veel vertellen erbij, maakte ze dit:

Sjeen, wat goed van Isa!

En Eveliene, ik kan je er geen tips over geven, sorry. Welkom hier!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53149380
Ik denk dat ik haar dit weekend wel rust geef, lekker een luier aan, en dan zondag goed erover praten, en maandag weer beginnen. Ze wordt er zelf ook een beetje kriegelig van, elke keer weer die natte broek en toch wel een beetje teleurgestelde mama.
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_53149546
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:35 schreef Sugar het volgende:
Luchtbel, ik heb het nog niet gezegd (dat Maria het Jolie niet nadoet) of ze zegt vandaag ineens: ik ga een poppetje tekenen!
Da's wel maf Sugar. Want een poos terug zei je hier dat Maria het nooit over de dood had (nav een praatje van wederom Jolie) en prompt kwam je melden dat ze zei dat Storm dood moest....

Overigens erg knap, van zowel Jolie als Maria!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  donderdag 13 september 2007 @ 16:51:34 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53149718
Ja, dat klopt!
Ik vind dit ook wel gek. Dat van de dood ook, maar dat woord kende ze wel en ik bedoelde toen dat ze het nooit zo echt over de dood had gehad. Ze had het woord weleens gezegd. Maar dat was ook gek, dat ze dattoen juist zei, ja.

En dit ook: ze heeft wel vaker gezegd dat ze een poppetje ging tekenen, maar uiteindelijk kon ik er dan haast nooit iets uithalen later. Doorbraakje dus, maar wel heel toevallig, vind ik ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 13 september 2007 @ 19:23:02 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53152922
Een echte 'kop-poter' van Maria

Eveline, ik heb ook zo'n moeite met het zindelijkheidsproces van mijn zoontje. Ik wilde het ook opgeven, maar het kdv heeft mij moed ingepraat en me ervan weten te overtuigen dat we gewoon door moesten gaan zonder luier en de ongelukjes op de koop toe moesten nemen. Dat doe ik dus maar, soms met de moed der wanhoop. Ik weet hoe je je voelt. Sterkte! (Oh, en Job is al bijna 4, dus ik vind jouw dochter echt al heel erg knap!)

Mammietje, hoe ging het vandaag met Randy op de peuterspeelzaal?

En voor Isa, petje af
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 13 september 2007 @ 19:40:37 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53153362
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:40 schreef --Eveliene-- het volgende:
Ik denk dat ik haar dit weekend wel rust geef, lekker een luier aan, en dan zondag goed erover praten, en maandag weer beginnen. Ze wordt er zelf ook een beetje kriegelig van, elke keer weer die natte broek en toch wel een beetje teleurgestelde mama.
Wel sneu hoor dat ze al zo vroeg bij jullie zindelijk moeten zijn op de nursery. Of is dat te vergelijken met de peuterspeelzaal? Want hoe zit dat eigenlijk op de psz, mogen ze daar ook pas heen als ze zindelijk zijn? We zijn met Léon pas met 3 jaar gaan oefenen trouwens, maar ook omdat ik dacht dat hij eraan toe was. En hij heeft nu 1x per week wel een ongelukje nog. Te druk met spelen op het kdv/psz en pas merken dat hij moet als de druk al te hoog is. En dan meestal ook alleen omdat meneer zo nodig 'stoer' moet plassen, dus staand. En dat slingert met hoge nood natuurlijk alle kanten op.

Hoe dan ook: Welkom!
  donderdag 13 september 2007 @ 19:48:20 #190
37150 livelink
pi_53153536
Kwam Léon zelf op het idee om staand te plassen? Ik heb Job gewoon vanaf het begin af aan op de wc gezet, staand plassen lijkt me te moeilijk.
  Jubileum moderator donderdag 13 september 2007 @ 19:49:37 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53153580
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:46heeft Anitra haar halve post leeggehaald:
Is dit omdat er nauwelijks op gereageerd is? (oprecht nieuwsgierig ben ik)

Jolie ik vind het knap, en Maria ook al zo knap!

Eveline welkom hier! Wat leuk een lurker die toch komt meekletsen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 13 september 2007 @ 21:03:21 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53155521
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:48 schreef livelink het volgende:
Kwam Léon zelf op het idee om staand te plassen? Ik heb Job gewoon vanaf het begin af aan op de wc gezet, staand plassen lijkt me te moeilijk.
Nee, had hij van papa gezien. En voor ik het wist hing hij zijn piemel over de rand en zei: "Ik ga stoer plassen." Ik heb liever dat hij gaat zitten, maar paps werkt ook niet echt mee. Ze staan nu serieus soms samen te plassen. Ik vind dat zo niks hč. Maar het zal wel iets van male-bounding zijn ofzo.
Ik heb hem nog wel zo ver dat hij bij anderen gewoon zittend plast en ook op het kdv. Maar ze staan er niet altijd bij als hij plast, dus dan gaat het wel eens mis.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:05:07 #193
37150 livelink
pi_53155564
Ik zie het echt voor me, samen plassen
  donderdag 13 september 2007 @ 21:08:33 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53155678
Nou, dat zittend plassen was hier ook geen succes hoor . Freek presteerde het om dan onder de bril door te plassen. Kon ik toch nog dweilen .
Toen ie eenmaal alleen ging plassen was dat altijd staand (krukje erbij ) en dat ging eigenlijk altijd goed.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:09:58 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53155724
Je brengt idd gelijk een gedachte bij me op. Ik ben ook erg fan van zittend-plassende mannen, maar stinkie wil daar niet aan helaas... dus ik vrees ik dat bij onze zoon er ook niet echt in zal kunnen krijgen.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:10:19 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53155735
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:05 schreef livelink het volgende:
Ik zie het echt voor me, samen plassen
Het is ook echt een komisch gezegd. Mini en Maxi.
pi_53157749
Wat goed zeg, Maria en Jolie Ik heb vanavond ook even aan Amber gevraagd of ze een poppetje wilde tekenen, maar het lukte haar niet. Ze ging enthousiast aan de gang, maar was teleurgesteld dat het niet lukte.
pi_53157900
Piet (4) kan nog steeds geen poppetjes tekenen. althans, hij heeft zich in z'n hoofd gehaald dat ie 't niet kan, dus dat probeert ie ook niet meer.

ik vind 't razend knap Maria & Jolie!

hier ook een staand-plasser. en dan 't liefst zonder handen he. op z'n nieuwe school mogen ze alleen zittend plassen, dat vond hij echt schokkend.

Anna heeft 't hele wc / potjes gebeuren ook alweer een tijdje volstrekt naast zich neer gelegd. helaas Eveliene heb ik ook geen tips voor je, behalve dan rustig afwachten en misschien juist in 't weekend een tijdje in de blote billen laten lopen. zodat ze 't meteen voelt als ze plast, en er dan misschien wel het potje / de wc voor opzoekt?
  donderdag 13 september 2007 @ 22:23:56 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_53158179
dat tekenen is echt knap zeg! wow Liam krast alleen maar en net als Piet zegt hij dat hij het niet kan. punt. Liam leert net een beetje puzzelen man en dan moet ik daar met veel geduld bij blijven ook

plassen, nou, dat doen alle mannen hier zittend, gelukkig krijgen mijn zoons dat voorbeeld dus ook, ben ik erg blij mee. ook dan kan er in boogjes geplast worden overigens...

ow en anitra, ik ben ook wel even nieuwsgierig ik pm je even
stormy waters...
sailin'
pi_53160243
Het was vandaag zover! Mijn zoon naar de peuterspeelzaal!
Vanmorgen al vroeg voor ons doen opgestaan (8 uur) en dat was best nog doorwerken om op tijd (9.30) op schooltje te zijn. We eten normaal gesproken pas op dat tijdstip! Dus Tinka in de kleren gehezen en beneden in de box geplant en op naar Randy's kamer. Had me voorgenomen om pas beneden te zeggen dat het DE dag was, maar hij was het er ab-so-luut niet mee eens dat hij het bed uit moest (zoals de hele week al) dus toch maar gezegd dat het moest omdat het hij straks naar schooltje moest. Ik had gebrul en ernstig tumult verwacht, maar hij was even stil en vroeg toen: "Nu?" "Ja nu. Even aankleden en dan krijg je in de kinderwagen een krentenbolletje en gaan we naar schooltje" Hij was weer even stil en ging toen alles bijlangs wat ik hem verteld had, alsof hij even bevestigd wilde hebben dat hij alles goed begrepen had. "Ga jij mee?" Ja, ik breng jou naar school. "En ga jij dan met de juf praten?" Ja, en daarna ga ik naar huis, he? Tot jij klaar bent met spelen, dan kom ik jou weer ophalen. "Ga jij mij dan wel een kus geven voordat jij weggaat?" Jaah, natuurlijk, dat had ik beloofd he? "Hebben ze ook een deur? Is die wel dicht?" Wat bedoel je? "Bij de juffen? Want dan ga ik snel weglopen, dan ren ik zo naar Tinka toe"! (Mijn grootste angst, wat ik altijd bewust nooit in zijn buurt heb gezegd om hem niet op het idee te brengen!)
Beneden zonder protest in de kinderwagen. Joh... ging hij het mij echt zo makkelijk maken?
Onderweg toch nog eens alle info doornemen. Wat waren de mogelijke scenario's wat hij allemaal zou kunnen gaan doen? Spelen in poppenhoek, kleitafel, knutselen, kringetje zitten, liedjes zingen, limonade met koekje, buiten spelen...
We zijn er en komen langs het raam van zijn klasje. Kijk, daar is het he? Ik zie de poppenhoek al. "Oh ja... wat kan je daar nog meer allemaal doen? We komen binnen en Randy duikt achter mijn been als de juf er aan komt: "Mama, ga jij nu weg?" klinkt het piepend achter mij... "Nee joh... mama gaat eerst nog even met mij praten" zegt de juf. Perfect! Precies wat ik hem verteld heb en in dezelfde bewoordingen! Randy gaat spelen en Tinka trekt er ook op uit. Juf kletst honderduit en verteld allerlei info die ik al wist omdat ik al eerder op verkenningsgesprek ben geweest. Juf wijst me de kapstok buiten het lokaal waar ik zijn jas op kan hangen en ik heb nog geen stap uit het lokaal of Randy rent in paniek achter me aan. "Jij mag nog niet weg" Nee, ik ga toch ook nog helemaal niet weg, ik heb jou toch nog niet een kus gegeven en gezegd dat ik wegga? Onee, dat is ook zo. Gerustgesteld gaat hij weer spelen en waagt zich steeds verder het lokaal in. Uiteindelijk staat hij aan de andere kant en speelt op de vensterbank voor het raam.
Het moment is gekomen, ik ga weg. Ik ga naar hem toe en vraag of hij leuk speelgoed heeft gevonden. Randy knikt en murmelt goedkeurend. Ik zeg dat ik wegga en dat ik hem straks weer kom ophalen. Hij geeft me een kus en laat me gewoon gaan, zonder problemen. Blij en opgetogen dat het zo soepel gaat, vertrek ik. Eenmaal buiten realiseer ik me dat ik langs het raam moet, waar hij voor staat te spelen. Owjee... zou ik voorbij kunnen sluipen zonder dat hij me ziet? Maar de juf staat al zwaaiend naast hem en zegt iets tegen hem. Ik zie hem zoekend rondkijken en als hij me -uitbundig zwaaiend- ziet, lacht hij stralend en zwaait enthousiast terug! Heerlijk! Dat is boven verwachting zeg! En wat ben ik trotsssssss op hem!

Het was 10.00 toen ik er wegkwam en om 11.15 (even voordat alle andere moeders komen) moet ik hem weer ophalen. Dus 2 telefoontjes en evenveel koppen koffie later hijs ik Tinka op de fiets. Een paar taaitaaitjes mee, want hij zal wel trek hebben, vanmorgen wilde hij niet eten. Als ik de klas binnenkom, zitten ze in een kringetje en zingen liedjes. Randy ziet me niet eens en zit als een geslagen hond heel zielig de kring rond te kijken, hij zit naast de juf. De juf zegt dat het heel goed is gegaan, hij heeft zelfs meegeknutseld en dat schijnt uitzonderlijk te zijn voor de 1e keer. (Tja, knutselen is voor Randy wat voor ons de 100.000 winnen is! Zo kan ik het ook! ) Ik vraag of hij ook tegen ze gepraat heeft, want normaal gesproken zegt hij geen woord tegen vreemden. Juf: "Nou hij heeft niet veel gezegd, maar wat hij zei, daar dacht ik wel bij: Zo jongeman, jij KAN wel heel goed praten!" Mama glimt van trots! En ze hebben op het moment een thema "Winkelen" en tijdens een kringgesprek over de bakker had hij enthousiast uitgeroepen dat je daar ook koekjes kan kopen! Wauw... mijn kanjer praat al tijdens het kringgesprek! Glimglim... Randy ziet me ineens. Zijn vermoeide gezicht begint ineens op te vrolijken en hij zwaait heel voorzichtig met zijn hand op schoot, alsof hij niet helemaal zeker weet of het wel mag! Even raak ik ontroerd, wat wordt mijn mannetje toch groot en wat is hij tegelijk klein tussen al die andere kindjes. Maar hij blijft mooi zitten! Als ik hem even later wenk, probeert hij naar me toe te komen, maar dat lukt bijna niet omdat alle stoeltjes te dicht op elkaar staan. Even lijkt hij in paniek te raken, maar als de weg vrij wordt gemaakt voor hem, komt hij snel naar me toe. Ik neem hem mee en eenmaal achter op de fiets knabbelt hij lekker de taaitaaitjes op en beantwoord al mijn vragen en ook spontaan komen er steeds meer verhalen los.
Ook thuis is het Juf voor en na en komt er steeds meer info over wat hij gedaan heeft. Geweldig! Wat is hij enthousiast. Ik vind hem stoer en volgens mij vindt hij dat zelf ook wel!
*Misschien moet ik toch columns gaan schrijven i.p.v. in een topic posten... Sorry voor het lange verhaal maar weer! *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')