Let je wel op dat je ook andere opties openhoud? Ik ken Liam alleen van dit forum (en als baby'tje heb ik hem 1x gezien), maar wat ik hier (in het bovenstaande) lees, zou het ook een ontwikkelingsvoorsprong kunnen zijn (en als die voorsprong steeds groter wordt, zou dat op hoogbegaafdheid kunnen duiden). Ik hoor nogal eens dat hoogbegaafden stempels krijgen (zelfs door bevoegde instanties) als adhd of pdd-nos, terwijl dat later niet bleek te kloppen (met meer uitdaging op school, of een juiste aanpak, verdwenen dan de kenmerken).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:58 schreef Belana het volgende:
...
hij lijkt zo groot en wijs omdat ie zo goed kan praten, maar hij is nog maar 3,5 jr.
we vermoeden wel steeds meer adhd bij hem. steeds meer mensen gaan het zeggen ook. hij is echt hyper hyper actief. gaat de hele dag door, zit werkelijk geen seconde stil, kletst de oren van je hoofd, wil alles tegelijk, heeft nergens geduld voor.
...
Klinkt als een heel goed idee ET!quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:56 schreef E.T. het volgende:
Ik heb net met Saskia een kalender gemaakt![]()
een geplastificeerde klassenfoto van het kdv op de dagen dat ze daarheen gaat, plaatjes van andere activiteiten die al vaststaan bij andere dagen, moet nog even een foto'tje van papa plastificeren ofzo en die in de weekenden plakken..
Wie weet krijgt ze zo een beetje de structuur van dagen door. Elke dag vraagt ze weer of ze vandaag naar het kdv gaat en of papa moet werken. En verder heb ik een hoop stickertjes en plaatjes uit tijdschriften die we er op kunnen plakken bij diverse gelegenheden.
En ook met het oog op papa's week weg volgende week kan ze nu ook zien wanneer dat is en wanneer we hem weer op gaan halen. En nu elke avond voor het slapen gaan dus de afgelopen dag doorstrepenBen benieuwd of het werkt.
En dan voor volgend jaar maar een leuke duidelijke kalender ofzo kopen.
we houden alles nog heel open wat dat betreft hoor. misschien dat school hem wel heel goed gaat doen, hij gaat naar de montessori school, kan ie ook lekker in eigen tempo dingen doen. maar we denken er aan omdat mijn man het zelf heeft en zijn vader ook en Ian met zijn PDD NOS. gewoon in de gaten houden zeg maar, dat is alles. ik ben aan hem gewend zoals ie is, weet ermee om te gaan inmiddels (altijd rustig blijven...) en het lijkt me handig om het vast een beetje met school te bespreken zodat ze eens op kunnen letten en kunnen vertellen wat hun bevindingen zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:05 schreef Grijs het volgende:
[..]
Let je wel op dat je ook andere opties openhoud? Ik ken Liam alleen van dit forum (en als baby'tje heb ik hem 1x gezien), maar wat ik hier (in het bovenstaande) lees, zou het ook een ontwikkelingsvoorsprong kunnen zijn (en als die voorsprong steeds groter wordt, zou dat op hoogbegaafdheid kunnen duiden). Ik hoor nogal eens dat hoogbegaafden stempels krijgen (zelfs door bevoegde instanties) als adhd of pdd-nos, terwijl dat later niet bleek te kloppen (met meer uitdaging op school, of een juiste aanpak, verdwenen dan de kenmerken).
Natuurlijk lees ik het vanuit mijn referentiekader, dus ik zou er volledig naast kunnen zitten![]()
Haha, "beoordelen" (die aanhalingstekens). Maar ik denk dat je gelijk hebt, als hij erg druk is o.i.d. dan hoor je het snel genoegquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:09 schreef Belana het volgende:
rottdog, das wel een goeie misschien ja, hun zelf laten "beoordelen".
ach ja, ik wil het ook allemaal niet zo zwaar makenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:55 schreef Grijs het volgende:
[..]
Haha, "beoordelen" (die aanhalingstekens). Maar ik denk dat je gelijk hebt, als hij erg druk is o.i.d. dan hoor je het snel genoeg.
Is de fontanel dan pas gesloten? Want toen wij met Mikael bij de kinderarts waren toen ie een maand of 8 was was de fontanel al helemaal geslotenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:00 schreef Sjeen het volgende:
Fuente... kinderen schijnen pas te kunnen springen met twee benen van de grond als de fontanel gesloten is. Gemiddeld is dat bij 1,5 jaar, dacht ik.
Gemiddeld he...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:20 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Is de fontanel dan pas gesloten? Want toen wij met Mikael bij de kinderarts waren toen ie een maand of 8 was was de fontanel al helemaal gesloten![]()
Ik schrok al omdat de ka toen ook al zei dat dat al wel heel snel was en dat dat in sommige gevallen niet altijd goed was als het al dichtgegroeid wasquote:
Mijn gedachte is dat als je ze alles van tevoren al verteld je eigenlijk Liam al "bestempelt" en dat is gewoon erg onnodig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:09 schreef Belana het volgende:
rottdog, das wel een goeie misschien ja, hun zelf laten "beoordelen".
ja dat is ook zoquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:43 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Mijn gedachte is dat als je ze alles van tevoren al verteld je eigenlijk Liam al "bestempelt" en dat is gewoon erg onnodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |