abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:05:58 #26
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52721485
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:58 schreef Belana het volgende:
...
hij lijkt zo groot en wijs omdat ie zo goed kan praten, maar hij is nog maar 3,5 jr.
we vermoeden wel steeds meer adhd bij hem. steeds meer mensen gaan het zeggen ook. hij is echt hyper hyper actief. gaat de hele dag door, zit werkelijk geen seconde stil, kletst de oren van je hoofd, wil alles tegelijk, heeft nergens geduld voor.
...
Let je wel op dat je ook andere opties openhoud? Ik ken Liam alleen van dit forum (en als baby'tje heb ik hem 1x gezien), maar wat ik hier (in het bovenstaande) lees, zou het ook een ontwikkelingsvoorsprong kunnen zijn (en als die voorsprong steeds groter wordt, zou dat op hoogbegaafdheid kunnen duiden). Ik hoor nogal eens dat hoogbegaafden stempels krijgen (zelfs door bevoegde instanties) als adhd of pdd-nos, terwijl dat later niet bleek te kloppen (met meer uitdaging op school, of een juiste aanpak, verdwenen dan de kenmerken).
Natuurlijk lees ik het vanuit mijn referentiekader, dus ik zou er volledig naast kunnen zitten

En Piet is alweer 4 Gefeliciteerd!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:56:46 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52722639
Ik heb net met Saskia een kalender gemaakt
een geplastificeerde klassenfoto van het kdv op de dagen dat ze daarheen gaat, plaatjes van andere activiteiten die al vaststaan bij andere dagen, moet nog even een foto'tje van papa plastificeren ofzo en die in de weekenden plakken..
Wie weet krijgt ze zo een beetje de structuur van dagen door. Elke dag vraagt ze weer of ze vandaag naar het kdv gaat en of papa moet werken. En verder heb ik een hoop stickertjes en plaatjes uit tijdschriften die we er op kunnen plakken bij diverse gelegenheden.

En ook met het oog op papa's week weg volgende week kan ze nu ook zien wanneer dat is en wanneer we hem weer op gaan halen. En nu elke avond voor het slapen gaan dus de afgelopen dag doorstrepen Ben benieuwd of het werkt.
En dan voor volgend jaar maar een leuke duidelijke kalender ofzo kopen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52723111
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:56 schreef E.T. het volgende:
Ik heb net met Saskia een kalender gemaakt
een geplastificeerde klassenfoto van het kdv op de dagen dat ze daarheen gaat, plaatjes van andere activiteiten die al vaststaan bij andere dagen, moet nog even een foto'tje van papa plastificeren ofzo en die in de weekenden plakken..
Wie weet krijgt ze zo een beetje de structuur van dagen door. Elke dag vraagt ze weer of ze vandaag naar het kdv gaat en of papa moet werken. En verder heb ik een hoop stickertjes en plaatjes uit tijdschriften die we er op kunnen plakken bij diverse gelegenheden.

En ook met het oog op papa's week weg volgende week kan ze nu ook zien wanneer dat is en wanneer we hem weer op gaan halen. En nu elke avond voor het slapen gaan dus de afgelopen dag doorstrepen Ben benieuwd of het werkt.
En dan voor volgend jaar maar een leuke duidelijke kalender ofzo kopen.
Klinkt als een heel goed idee ET!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:25:42 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_52723297
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:05 schreef Grijs het volgende:

[..]

Let je wel op dat je ook andere opties openhoud? Ik ken Liam alleen van dit forum (en als baby'tje heb ik hem 1x gezien), maar wat ik hier (in het bovenstaande) lees, zou het ook een ontwikkelingsvoorsprong kunnen zijn (en als die voorsprong steeds groter wordt, zou dat op hoogbegaafdheid kunnen duiden). Ik hoor nogal eens dat hoogbegaafden stempels krijgen (zelfs door bevoegde instanties) als adhd of pdd-nos, terwijl dat later niet bleek te kloppen (met meer uitdaging op school, of een juiste aanpak, verdwenen dan de kenmerken).
Natuurlijk lees ik het vanuit mijn referentiekader, dus ik zou er volledig naast kunnen zitten
we houden alles nog heel open wat dat betreft hoor. misschien dat school hem wel heel goed gaat doen, hij gaat naar de montessori school, kan ie ook lekker in eigen tempo dingen doen. maar we denken er aan omdat mijn man het zelf heeft en zijn vader ook en Ian met zijn PDD NOS. gewoon in de gaten houden zeg maar, dat is alles. ik ben aan hem gewend zoals ie is, weet ermee om te gaan inmiddels (altijd rustig blijven...) en het lijkt me handig om het vast een beetje met school te bespreken zodat ze eens op kunnen letten en kunnen vertellen wat hun bevindingen zijn.
stormy waters...
sailin'
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:42:02 #30
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52723681
Zou ze juist niets vertellen Belana en afwachten wat zij van Liam vinden.

Moet Zoë nog steeds inschrijven voor de basisschool
pi_52735838
Noah werd vanochtend wakker met zijn in zijn piemel. Ik dacht dat het misschien kwam dat ie zn plas te lang had opgehouden, want toen ik hem een schone luier aan had gedaan kwam er meteen een flinke plas. Maar hij heeft het de hele dag door nog een aantal keer gehad. Mijn vader paste vanmiddag op, en toen waren ze naar de speeltuin en toen had het weer en wilde hij zelfs meteen naar huis (terwijl hij normaal juist nooit mee naar huis wil).

Komt het iemand toevallig bekend voor? Als het morgen nog zo is ga ik natuurlijk wel naar de huisarts, maar dacht misschien herkent iemand het. Ik moest zelf denken aan blaasontsteking, maar hij had vanochtend dus wel een grote plas, en geen kleine beetjes. En tijdens het plassen zei ie niks over pijn, maar ervoor en erna wel. Terwijl toen ik zelf blaasontsteking had ik juist kleine beetjes moest plassen en het juist pijn deed tíjdens het plassen. Of kunnen er bij kinderen andere verschijnselen zijn bij blaasontsteking?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:17:56 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52735954
Nou, het klinkt wat lullig, letterlijk, maar had ie misschien een stijf piemeltje? Kan best pijnlijk zijin, voor kleine jongetjes.

[ Bericht 61% gewijzigd door Leah op 27-08-2007 22:49:34 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52736097
Mijn neefje had dat ook een tijdje terug. Die had dan idd een stijf piemeltje. Want dat stopte ie in een keer waar ie mee bezig was en zei dan au au au en greep naar zijn luier. Toen mijn schoonzus ging kijken had ie hem mooi rechtop staan. Dus als ie het nu weer heeft zegt ie zelf al: Gaat zo weer over
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52736149
Vanochtend toen ik keek niet in elk geval. En hij heeft dat wel al vaker gehad maar dan had ie het nooit over pijn. En het was dus niet maar één keer, maar meerdere keren vandaag, zeker een keer of 5. En hij moest echt huilen van de pijn ook.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:50:53 #35
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52740165
Toch nog steeds herkenbaar Tex..

Maar, je moedergevoel weet het nog altijd het beste, ik zou het gewoon even laten checken door de HA.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:09:59 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_52744740
rottdog, das wel een goeie misschien ja, hun zelf laten "beoordelen".

tex, als je het niet vertrouwd gewoon ff naar de huisarts gaan toch?
stormy waters...
sailin'
pi_52745134
Het zou nog best een blaasontsteking kunnen zijn Tex. Je plast niet altijd kleine beetjes bij een blaasontsteking! Ik zou denk ik ook gewoon even naar de HA gaan.

Even een 'stom' vraagje. Hoe oud waren jullie kids toen ze met 2 beentjes tegelijk de lucht in sprongen? Dus echt springen zeg maar? Sara doet dit namelijk al een tijdje, en ik hoorde laastst dat dit niet goed zou zijn ofzo?
Het is trouwens heerlijk genieten hier met kwebbel Sara, echt alles wordt tegenwoordig benoemd en dan komt er een heel 'verhaal' bij. Gister ging madam met haar handtasje en een nijntje boekje in de zon zitten 'lezen'
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:28:09 #38
156412 hestria
erg gastvrij
pi_52745173
zou me niet zo'n zorgen maken, miesje begon te springen met een maand of 15/16 en toen ze 1,5 was kon ze springen. meestal zijn meiden ook sneller als jongens. en als ze kunnen springen zijn ze er echt wel aan toe.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:55:54 #39
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52746433
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 07:09 schreef Belana het volgende:
Haha, "beoordelen" (die aanhalingstekens). Maar ik denk dat je gelijk hebt, als hij erg druk is o.i.d. dan hoor je het snel genoeg .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:00:35 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52746534
Fuente... kinderen schijnen pas te kunnen springen met twee benen van de grond als de fontanel gesloten is. Gemiddeld is dat bij 1,5 jaar, dacht ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:01:19 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_52746545
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:55 schreef Grijs het volgende:

[..]

Haha, "beoordelen" (die aanhalingstekens). Maar ik denk dat je gelijk hebt, als hij erg druk is o.i.d. dan hoor je het snel genoeg .
ach ja, ik wil het ook allemaal niet zo zwaar maken
stormy waters...
sailin'
pi_52748216
Ooh in dat geval geen probleem dus!
Kan Sara lekker blijven springen
Sara
Merel
Ukje
pi_52748342
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:00 schreef Sjeen het volgende:
Fuente... kinderen schijnen pas te kunnen springen met twee benen van de grond als de fontanel gesloten is. Gemiddeld is dat bij 1,5 jaar, dacht ik.
Is de fontanel dan pas gesloten? Want toen wij met Mikael bij de kinderarts waren toen ie een maand of 8 was was de fontanel al helemaal gesloten
Liefde
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:30:56 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52748575
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:20 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Is de fontanel dan pas gesloten? Want toen wij met Mikael bij de kinderarts waren toen ie een maand of 8 was was de fontanel al helemaal gesloten
Gemiddeld he...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52748997
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gemiddeld he...
Ik schrok al omdat de ka toen ook al zei dat dat al wel heel snel was en dat dat in sommige gevallen niet altijd goed was als het al dichtgegroeid was Schoot me even weer door de gedachten toen je zei ongeveer 1,5
Liefde
pi_52750248
Fuente, Myhron springt hier al een hele tijd met twee beentjes tegelijk. En zij is maar één maandje ouder dan Sara. We hebben een aantal maanden terug dan ook een trampoline voor haar gekocht, waar ze helemaal gek op is. Volgens mij is het juist goed voor haar evenwicht en conditie.

Nu ze kan fieten heeft de trampoline wel een beetje afgedaan, trouwens.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:43:55 #47
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52751692
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 07:09 schreef Belana het volgende:
Mijn gedachte is dat als je ze alles van tevoren al verteld je eigenlijk Liam al "bestempelt" en dat is gewoon erg onnodig.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:16:35 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_52752228
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:43 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Mijn gedachte is dat als je ze alles van tevoren al verteld je eigenlijk Liam al "bestempelt" en dat is gewoon erg onnodig.
ja dat is ook zo dus dank voor de goeie tip, meen ik!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:49:07 #49
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52756443
Amber is voor de 2e keer uit logeren bij oma hier ver vandaan Oma was eerst een paar dagen hier en nu is ze met oma mee. Van het weekend gaan we haar weer ophalen pas
Erg he, ik had het er gewoon moeilijk mee, toen ze zo trots over de galerij wegbeende met haar koffertje

Vanmorgen ook naar het cb geweest. Amber weegt precies 14 kilo en was 97,5 cm. Ogen waren prima. Ze is zelf op haar eigen fietsje meegefietst
Ogen zijn ook goedgekeurd.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Jubileum moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:53:57 #50
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52761224
Iris is vandaag voor het eerst naar de basisschool gegaan, een ochtendje wennen. Dapper ging ze vanmorgen op weg, en ze had er zin in. Vrolijk zwaaide ze ons na het afscheid uit en huppelend kwam ze de school weer uit om 12 uur. Ze vond het hartstikke leuk, ze had wel eventjes gehuild toen we net weg waren "ik miste jullie zo erg ineens mama" maar was lief getroost door de juf. Bij het buiten spelen kwam ze Bram tegen, die op dezelfde school maar in een andere klas zit, en dat was ook helemaal geweldig.
Ze was helemaal af vanmiddag en moest ook even alle spanning eruit huilen toen ik haar belde (ik moest werken) maar later zat ze weer vol verhalen.

edit= even foto's toevoegen:

Bix het boekje waarin we nu lezen kun je nergens meer krijgen, maar ik had uit de bieb oa deze gehaald:
Hoera, ik ga naar groep 1

[ Bericht 11% gewijzigd door Lois op 28-08-2007 20:23:02 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')