Rolhorrenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat heeft de IKEA niet?
hier is het wel aluminium maar geen borstelsquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:27 schreef mcDavid het volgende:
Zeer praktische dingen die rolhorren!
Mijn ouders hebben ze overal hangen, ik weet niet welk merk het is maar volgens mij is het niet een erg dure uitvoering, gewoon plastic geleiding en de schroefjes zitten ook in het zicht. Maar het ziet er prima uit en werkt als een trein!
oh en wtf moet je met tochtborstels aan een hor? is het idee niet júíst dat je wat wind door het huis wilt als je die hor gebruikt
En als je wit wilt, snap ik de materiaalkeus voor aluminium niet. Plastic kan van zichzelf wit zijn (en het plastic van tegenwoordig wordt écht niet met een jaartje geel). Of als het toch gelakt wordt, dan staal.
Schijnt bij jou de zon van binnenuit naar buiten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier is het wel aluminium maar geen borstelsgewoon een glad afgewerkte strip
![]()
plastic + zon = ramp doorgaans
Dan heb je nog steeds geen ROLhorquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:33 schreef Solingjan het volgende:
En zelf maken???
Houten frame. Schilderen
Alu gaas er op nieten. Bij de beter dhz of boerenbond.
Hier overheen geschilderde triplex strookjes nieten of met kleine schroefjes.
Scharniertjes. ene kant
Haakje of slotje andere kant
2 tientjes???
ja die hebben we hier ook. maar zonder borstels. en met wind blijft het PRIMA er tussen.. je moet alleen niet je gordijn er tegen aan laten waaien, dan wordt het er wel uitgedrukt,quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:21 schreef Marsepein het volgende:
Nee, het moet een rolhor worden, lijkt me veel praktischer. De borstel in de zijgeleding zorgen ervoor dat de hor ook met een beetje wind dicht mag blijven.
En waarom geen plastic? Ik was bij de bouwmarkt en vond het plastic nu niet zo heel stevig. Het ibeldealle kanten op, en zelfs in de bouwmarkt kon je zoen dat het vergeelde.
En sanger, het is nu niet erger door de zwangerschap, het is altijd erg bij haar. Ik heb er zelf niet tot nauwelijks last van.
Al met al denk ik dat ik even slik, en dan toch de duurdere kwalitatief betere rolhor van alu koop. Morgen de eerste 2 halen, en dan in de slaapkamer monteren. En het alu is wit geanodiseerd of zoiets.
Merk en type, weet je die toevallig. Er even naar kijken kan ik altijd doen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 04:40 schreef mcDavid het volgende:
Nogmaals: de plastic dingen bij mijn ouders doen het prima en zien er ook prima uit! Maar er zal vast verschil in kwaliteit in zitten, dus dan moet je het wel treffen. (en niet voor de állergoedkoopste plastic variant gaan)
kzal vanmiddag/vanavond ff kijken!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 07:59 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Merk en type, weet je die toevallig. Er even naar kijken kan ik altijd doen, natuurlijk.
Ik denk overigens dat het een hor van bruynzeel wordt. En bij de Gamma hebben ze nu 20% korting op horren.
gezien de uitsteekijzers gok ik naar buitenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:32 schreef sanger het volgende:
Heb je eigenlijk ramen die naar binnen of buiten opengaan Marsepein?
Het zijn uiteindelijk de Haamstra ultra's geworden, je hoeft dus niet meer te kijkenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
kzal vanmiddag/vanavond ff kijken!
Gelukkig heb ik naar buiten draaiende ramen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:32 schreef sanger het volgende:
Heb je eigenlijk ramen die naar binnen of buiten opengaan Marsepein?
als je van die goedkope prullen had dan had je als nog een jaar later dezen gehaalt :-) neem dat maar van mij aan :-)quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:49 schreef Marsepein het volgende:
Oh, en al met al was ik voor 2 ramen (78x124) inclusief nieuwe uitzetijzers 138 euro kwijt, dat is inclusief de korting. Zonder korting zou het 173 euro zijn. Ik zie dat zelfs de uitzetijzers in de aanbieding zijn![]()
Toch een hoop geld, ondanks de korting.
heb je ook over de hele breedte een handvat? waar je iets in kan leggen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:02 schreef Marsepein het volgende:
Vooralsnog ben ik voor de hamstra's gegaan omdat die er in de bouwmarkt gewoon deugdelijker uitzagen dat de Fikszo's. Maar schijn kan bedriegen. Het monteren was niet eenvoudig, met name het sluit mechanisme. Dat had de neiging om open te springen. En om 's nachts wakker te worden van 'pffffffffrt - KLABAM' leek me niet prettig. Uiteindelijk is dat ook goedgekomen. De eerste nacht is prima gegaan.
Morgen foto's, beloofd![]()
voordeel is wel dat je je hor op elke stand open KAN zettenquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:42 schreef Marsepein het volgende:
Die tip is extreem handig, maar niet meer nodig. Morgen zal ik met foto's uitleggen hoezo!
wel als je er slecht bij kan om je hor weer te pakken als die er vandoor isquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:04 schreef Marsepein het volgende:
En hor half open heeft toch geen enkel nut![]()
quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:39 schreef Marsepein het volgende:
Een soortgelijk raam, nu nog zonder hor. Duidelijk is de afwerklat te zijn van 3 cm breed waarop de hor geschroefd moet worden:
[afbeelding]
Detailopname van die lat. Het probleem was dus dat de onderste afwerklat iets naar buiten komt waardoor de sluiting van de hor automatisch open wordt gedrukt:
[afbeelding]
Raam met hor, waarbij de hor naar beneden is:
[afbeelding]
Detailopname van de casette:
[afbeelding]
En hier zie je hoe ik dat openwippen heb voorkomen, gewoon een extra schroefje erbij, om de zijgeleiders te dwingen om op het houten randje te blijven. Het onderste schroefje is dus niet standaard:
[afbeelding]
op je pui kan ook een hor hoor :>quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:11 schreef Troel het volgende:
Horren zijn ondingen om te kopen. Belachelijk duur. Ik wil eigenlijk ook horren, maar ik krijg op onze slaapkamer (fijne schuifpui met aluminium kozijnen) geen hordeur gemonteerd. Van die flappen gaat niet werken, want dat wappert en daar word je wakker van. En waarom dan horren in de andere kamers monteren als je een kamer horvrij laat?
Kan prima. Hobbel bij Veldhoen naar binnen en vraag om advies.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:11 schreef Troel het volgende:
Horren zijn ondingen om te kopen. Belachelijk duur. Ik wil eigenlijk ook horren, maar ik krijg op onze slaapkamer (fijne schuifpui met aluminium kozijnen) geen hordeur gemonteerd. Van die flappen gaat niet werken, want dat wappert en daar word je wakker van. En waarom dan horren in de andere kamers monteren als je een kamer horvrij laat?
Lijkt me erg sterk, want ik heb nergens waar ik het aan vast kan makenquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op je pui kan ook een hor hoor :>
met supermontage kit van bison met instant® tack technologie moet t zeker kunnenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk, want ik heb nergens waar ik het aan vast kan maken
Nou zal het hier boven wellicht kunnen, maar beneden kan er zeker geen hor.
Veldhoen ben ik al geweest, konden niet helpen
Werkt niet...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met supermontage kit van bison met instant® tack technologie moet t zeker kunnen![]()
Guess what! Dat zijn precies de dingen die mijn ouders ook hebbenquote:Op maandag 27 augustus 2007 08:39 schreef Marsepein het volgende:
Een soortgelijk raam, nu nog zonder hor. Duidelijk is de afwerklat te zijn van 3 cm breed waarop de hor geschroefd moet worden:
[afbeelding]
Detailopname van die lat. Het probleem was dus dat de onderste afwerklat iets naar buiten komt waardoor de sluiting van de hor automatisch open wordt gedrukt:
[afbeelding]
Raam met hor, waarbij de hor naar beneden is:
[afbeelding]
Detailopname van de casette:
[afbeelding]
En hier zie je hoe ik dat openwippen heb voorkomen, gewoon een extra schroefje erbij, om de zijgeleiders te dwingen om op het houten randje te blijven. Het onderste schroefje is dus niet standaard:
[afbeelding]
Inderdaad bij naar binnen draaiende ramen is dat perfect, je kunt dan zelfs de Tesa plakhorren overwegen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:32 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn ramen gaan naar binnen open. En buiten heb ik van de aluminium horprofielen zitten van de karwei. Zitten vast met magneetjes. 1 keer per jaar hang ik ze erin en 1 keer haal ik ze eruit.
Ideaal.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:04 schreef mcDavid het volgende:
Guess what! Dat zijn precies de dingen die mijn ouders ook hebben
Die zijn geen succes kan ik je alvast vertellen. Zeker als de wind vol op het raam staat. Op de niet windkant ging het trouwens wel goed.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Inderdaad bij naar binnen draaiende ramen is dat perfect, je kunt dan zelfs de Tesa plakhorren overwegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |