abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52656958
Na een hele lange tijd zijn we er toch achter. Er moeten horren geplaatst worden bij ons boven

Net even bij de bouwmarkt wezen kijken, en ik schrok me de tandjes. Een beetje knappe rolhor, met tochtborstels in de geleiding en van aluminium kost per raam tussen de 60 en 80 euro

Vier van die dingen plus een deurhor maakt dan dat ik voor minimaal 300 euro aan horren ga kopen en vast ga zetten. Bovendien moet ik ze dan nog op lengte maken, en de breedte ook aanpassen.
Dat vind ik iets te gortig.

Ik ben er dan nog niet, alle ramen moeten andere uitzetijzers krijgen (telescopisch), kosten ook nog even 20 euro per stuk.

ZIjn er goedkopere alternatieven dan het bouwmarkt spul, maar wel degelijk, dus geen slabberdiwabski plastic wat na 1 jaar geel is. Maar mooi van aluminium, liefst wit en een beetje knappe (verborgen) montage.

Iemand ervaring met een gordijnenwinkel en op maat gemaakte horren?

Ik kan natuurlijk ook voor de retegoedkope tesa oplossing gaan. Klitteband en hor, voila. Maar echt fraai vind ik dat niet. Maar goed, als het zo goedkoop is dan kun je ook elk jaar wisselen. Ik hoef dan ook geen uitzetijzers te wisselen.

Edit: Oh ja, morgen moeten de eerste 2 in slaapkamer al worden gemonteerd. Zwangere vrouwen kunnen onredelijk zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsepein op 24-08-2007 18:59:34 ]
pi_52657744
had hier eerst ook van die plakrommel.. na 3 weken zon kwam het er gewoon afzetten.. nu lekkere rolhorren ( t kost wel wat maar heb je ook wat ) en telescoop dingen ipv metalen uitzet stokken en t gaat prima? hebben er hier geen spijt van,

alleen volgend jaar gaan ze er af ivm er nieuwe (kunstof) kozijnen in komen, met bijpassende horren etc

mijn advies, inversteer in een paar deugelijke horren!
pi_52657776
Koop gewoon die dure horren.
Je hebt er tig jaren plezier van.
pi_52657856
[quote]Op vrijdag 24 augustus 2007 18:45 schreef Marsepein het volgende:

ik schrok me de tandjes. Een beetje knappe rolhor...(WAT EEN WOORDKEUZE)

Met het lezen van deze woorden hoop ik dat je voor je rolhorren 500 euro moet betalen,
Je kan beter de show stelen....dan je steel showen ! ! !
pi_52658021
Heeft IKEA eigenlijk horren?
pi_52658719
wat heeft de IKEA niet?
pi_52659697
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat heeft de IKEA niet?
Rolhorren
pi_52661102
Ik wil ook een rolhor, die verrekte vliegen en spinnen altijd .
pi_52661263
Zeer praktische dingen die rolhorren!
Mijn ouders hebben ze overal hangen, ik weet niet welk merk het is maar volgens mij is het niet een erg dure uitvoering, gewoon plastic geleiding en de schroefjes zitten ook in het zicht. Maar het ziet er prima uit en werkt als een trein!

oh en wtf moet je met tochtborstels aan een hor? is het idee niet júíst dat je wat wind door het huis wilt als je die hor gebruikt

En als je wit wilt, snap ik de materiaalkeus voor aluminium niet. Plastic kan van zichzelf wit zijn (en het plastic van tegenwoordig wordt écht niet met een jaartje geel). Of als het toch gelakt wordt, dan staal.
pi_52661336
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:27 schreef mcDavid het volgende:
Zeer praktische dingen die rolhorren!
Mijn ouders hebben ze overal hangen, ik weet niet welk merk het is maar volgens mij is het niet een erg dure uitvoering, gewoon plastic geleiding en de schroefjes zitten ook in het zicht. Maar het ziet er prima uit en werkt als een trein!

oh en wtf moet je met tochtborstels aan een hor? is het idee niet júíst dat je wat wind door het huis wilt als je die hor gebruikt

En als je wit wilt, snap ik de materiaalkeus voor aluminium niet. Plastic kan van zichzelf wit zijn (en het plastic van tegenwoordig wordt écht niet met een jaartje geel). Of als het toch gelakt wordt, dan staal.
hier is het wel aluminium maar geen borstels gewoon een glad afgewerkte strip

plastic + zon = ramp doorgaans
pi_52661375
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hier is het wel aluminium maar geen borstels gewoon een glad afgewerkte strip

plastic + zon = ramp doorgaans
Schijnt bij jou de zon van binnenuit naar buiten?
pi_52661432
En zelf maken???

Houten frame. Schilderen
Alu gaas er op nieten. Bij de beter dhz of boerenbond.
Hier overheen geschilderde triplex strookjes nieten of met kleine schroefjes.
Scharniertjes. ene kant
Haakje of slotje andere kant

2 tientjes???
pi_52662005
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:33 schreef Solingjan het volgende:
En zelf maken???

Houten frame. Schilderen
Alu gaas er op nieten. Bij de beter dhz of boerenbond.
Hier overheen geschilderde triplex strookjes nieten of met kleine schroefjes.
Scharniertjes. ene kant
Haakje of slotje andere kant

2 tientjes???
Dan heb je nog steeds geen ROLhor
echt, je moet ze een poosje gebruiken om het gemak ervan in te zien!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:17:20 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52662786
Ik lift even mee. Mijn vriendin loopt ook al enige tijd te zeuren dat er horren moeten komen omdat ze bang is voor spinnen en gestoken wordt door de muggen.

@Marsepein, wordt jouw vrouw ook extra gestoken nu ze zwanger is? Normaal had ze er geen last van, maar sinds de zwangerschap wordt ze lekgeprikt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52662946
Nee, het moet een rolhor worden, lijkt me veel praktischer. De borstel in de zijgeleding zorgen ervoor dat de hor ook met een beetje wind dicht mag blijven.

En waarom geen plastic? Ik was bij de bouwmarkt en vond het plastic nu niet zo heel stevig. Het ibeldealle kanten op, en zelfs in de bouwmarkt kon je zoen dat het vergeelde.

En sanger, het is nu niet erger door de zwangerschap, het is altijd erg bij haar. Ik heb er zelf niet tot nauwelijks last van.

Al met al denk ik dat ik even slik, en dan toch de duurdere kwalitatief betere rolhor van alu koop. Morgen de eerste 2 halen, en dan in de slaapkamer monteren. En het alu is wit geanodiseerd of zoiets.
pi_52663196
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:21 schreef Marsepein het volgende:
Nee, het moet een rolhor worden, lijkt me veel praktischer. De borstel in de zijgeleding zorgen ervoor dat de hor ook met een beetje wind dicht mag blijven.

En waarom geen plastic? Ik was bij de bouwmarkt en vond het plastic nu niet zo heel stevig. Het ibeldealle kanten op, en zelfs in de bouwmarkt kon je zoen dat het vergeelde.

En sanger, het is nu niet erger door de zwangerschap, het is altijd erg bij haar. Ik heb er zelf niet tot nauwelijks last van.

Al met al denk ik dat ik even slik, en dan toch de duurdere kwalitatief betere rolhor van alu koop. Morgen de eerste 2 halen, en dan in de slaapkamer monteren. En het alu is wit geanodiseerd of zoiets.
ja die hebben we hier ook. maar zonder borstels. en met wind blijft het PRIMA er tussen.. je moet alleen niet je gordijn er tegen aan laten waaien, dan wordt het er wel uitgedrukt,

maar goed een paar oogjes en wat staalkabel maakt een prima net om je gordijn van je hor af te houden :p
pi_52669566
Nogmaals: de plastic dingen bij mijn ouders doen het prima en zien er ook prima uit! Maar er zal vast verschil in kwaliteit in zitten, dus dan moet je het wel treffen. (en niet voor de állergoedkoopste plastic variant gaan)
pi_52669789
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 04:40 schreef mcDavid het volgende:
Nogmaals: de plastic dingen bij mijn ouders doen het prima en zien er ook prima uit! Maar er zal vast verschil in kwaliteit in zitten, dus dan moet je het wel treffen. (en niet voor de állergoedkoopste plastic variant gaan)
Merk en type, weet je die toevallig. Er even naar kijken kan ik altijd doen, natuurlijk.

Ik denk overigens dat het een hor van bruynzeel wordt. En bij de Gamma hebben ze nu 20% korting op horren.
pi_52671131
20% op horren \o/ das toch wel aantrekkelijk?
pi_52671204
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 07:59 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Merk en type, weet je die toevallig. Er even naar kijken kan ik altijd doen, natuurlijk.

Ik denk overigens dat het een hor van bruynzeel wordt. En bij de Gamma hebben ze nu 20% korting op horren.
kzal vanmiddag/vanavond ff kijken!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:32:36 #21
65960 sanger
pi_52673820
Heb je eigenlijk ramen die naar binnen of buiten opengaan Marsepein?
pi_52674772
Even een TVPtje hier!
pi_52677206
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:32 schreef sanger het volgende:
gezien de uitsteekijzers gok ik naar buiten
pi_52677419
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

kzal vanmiddag/vanavond ff kijken!
Het zijn uiteindelijk de Haamstra ultra's geworden, je hoeft dus niet meer te kijken
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:32 schreef sanger het volgende:
Gelukkig heb ik naar buiten draaiende ramen.

De eerste 2 horren zijn gemonteerd. Het was gelukkig niet zo eenvoudig als dat de verpakking deed geloven. De breedte was op maat, en daar hoefde ik niets aan te doen. Dat kan ook niet met dit type rolhor. De lengte is tot 150 cm en eventueel inkortbaar. Maar leg me eens uit waarom ik dt zou inkorten? Kortom aan de maten hoefde ik niets te veranderen.

Nu heb ik kozijnen met naar buiten draaiende ramen, maar vanwege het hele dikke glas en de driedubbele sponning kon ik ze niet in de dag monteren. Op het kozijn dus.

De casette was snel geplaatst, de geleiders op lengte maken was ook een fluitje van een eurocent. Maar dan. Vastzetten met kleine schroefjes. Eerst maar even aan beide kanten 2 stuks, zodat het in ieder geval vat zit. Even testen. Ja hoor, gaat mooi door de geleiders ....

Maar helaas hier hield de pret op. Het klik mechanisme wat voor de sluiting moet zorgen werkte niet, of heel slecht. Met een klein zuchtje wind, KLABAM, hor weer open.

Hoe dat nu weer op te lossen. Even heel goed naar kozijn en hor gekeken, nu bleek het dat het deel van het kozijn waar de kliksluiting zit iets naar voren te kantelen waardoor automatisch de greep uit 'de klik' wordt geduwd. Eerst geprobeerd met kleine vulplaatjes dat op te lossen, dat bleek niet te werken en zag er ook heel slecht uit. Daarna eerst maar eens alle schroeven van de geleiders vastgezet, en dat ging al beter. De horren bleven dicht, ook met een klein zuchtje wind, maar met ferme tocht oid, PLOF, weer omhoog.

Toen heb ik uiteindelijk helemaal onderin de geleiders ook nog maar een schroefje gezet. Daardoor dwing je de geleiders op zijn plaats en worden ze niet omgedrukt door het kozijn wat iets gekanteld zit. EN voila, dat was de oplossing. We kunnen nu genieten van een mugvrije, spinvrije slaapkamer.

Net nog even de website van de fabrikant gecontroleerd, blijkt dat het een instelbaar sluitmechanisme is, wat niet in de handleiding wordt uitgelegd. Ik heb ook geen idee hoe dat werkt, want er is niets te stellen. Het zijn 2 nokjes die in de greep vallen. Zonder schroefje om te stellen oid.

Er wachten nog wel 2 uitdagingen, een hor in de voorslaapkamer, dat is ongeveer hetzelfde als in onze slaapkamer. En een hor in de kleinste kamer. En dat wordt lastig als ik voor hetzelfde type kies. Het randje waar ik wat kan opschroeven is slechts 1,5 cm breed en valt niet binnen de standaardmaten van dit type hor. Ik moet daar ws een lat langs maken, om een passend geheel te krijgen, maar dan komt er ook weer schilderwerk etc etc bij kijken. Omdat dat toch de babykamer wordt, en we daar sowieso nog moeten schilderen stel ik dat even uit tot we daar aan de gang gaan.
pi_52677474
Oh, en al met al was ik voor 2 ramen (78x124) inclusief nieuwe uitzetijzers 138 euro kwijt, dat is inclusief de korting. Zonder korting zou het 173 euro zijn. Ik zie dat zelfs de uitzetijzers in de aanbieding zijn

Toch een hoop geld, ondanks de korting.
pi_52678348
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:49 schreef Marsepein het volgende:
Oh, en al met al was ik voor 2 ramen (78x124) inclusief nieuwe uitzetijzers 138 euro kwijt, dat is inclusief de korting. Zonder korting zou het 173 euro zijn. Ik zie dat zelfs de uitzetijzers in de aanbieding zijn

Toch een hoop geld, ondanks de korting.
als je van die goedkope prullen had dan had je als nog een jaar later dezen gehaalt :-) neem dat maar van mij aan :-)

been there, done that zeg maar
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:33:46 #27
65960 sanger
pi_52693880
Foto's
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 22:23:11 #28
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52711085
Voor diegene die nog willen kopen: Hamstra horren zijn mooi spul, veel van die horren zijn makkelijk op maat te maken en ze gaan als zoete broodjes weg, zegmaar . Voor de Fikszo zou ik niet gaan (veel klachten ).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:45:34 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52711989
Volgens mij hebben wij juist de Hamstra's weggedaan en er Fikszo's voor teruggehangen.
Degenen die er nu hangen, hangen er langer dan de voorgangers en zonder problemen. (al kan ik niet goed meer herinneren wat de problemen bij de voorgangers waren; staat me vaag iets van het oprolmechanisme bij )

Zal morgenochtend eens nakijken welke er nu hangen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52712548
Vooralsnog ben ik voor de hamstra's gegaan omdat die er in de bouwmarkt gewoon deugdelijker uitzagen dat de Fikszo's. Maar schijn kan bedriegen. Het monteren was niet eenvoudig, met name het sluit mechanisme. Dat had de neiging om open te springen. En om 's nachts wakker te worden van 'pffffffffrt - KLABAM' leek me niet prettig. Uiteindelijk is dat ook goedgekomen. De eerste nacht is prima gegaan.

Morgen foto's, beloofd
pi_52713361
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:02 schreef Marsepein het volgende:
Vooralsnog ben ik voor de hamstra's gegaan omdat die er in de bouwmarkt gewoon deugdelijker uitzagen dat de Fikszo's. Maar schijn kan bedriegen. Het monteren was niet eenvoudig, met name het sluit mechanisme. Dat had de neiging om open te springen. En om 's nachts wakker te worden van 'pffffffffrt - KLABAM' leek me niet prettig. Uiteindelijk is dat ook goedgekomen. De eerste nacht is prima gegaan.

Morgen foto's, beloofd
heb je ook over de hele breedte een handvat? waar je iets in kan leggen?

koperpijpje aan 1 kant dich maken en vol gieteren met lood en die er in leggen
pi_52713843
Die tip is extreem handig, maar niet meer nodig. Morgen zal ik met foto's uitleggen hoezo!
pi_52714266
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:42 schreef Marsepein het volgende:
Die tip is extreem handig, maar niet meer nodig. Morgen zal ik met foto's uitleggen hoezo!
voordeel is wel dat je je hor op elke stand open KAN zetten
pi_52714508
En hor half open heeft toch geen enkel nut
pi_52718309
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:04 schreef Marsepein het volgende:
En hor half open heeft toch geen enkel nut
wel als je er slecht bij kan om je hor weer te pakken als die er vandoor is

(voor oa je raam te openen cq sluiten
pi_52719100
Een soortgelijk raam, nu nog zonder hor. Duidelijk is de afwerklat te zijn van 3 cm breed waarop de hor geschroefd moet worden:

Detailopname van die lat. Het probleem was dus dat de onderste afwerklat iets naar buiten komt waardoor de sluiting van de hor automatisch open wordt gedrukt:

Raam met hor, waarbij de hor naar beneden is:

Detailopname van de casette:

En hier zie je hoe ik dat openwippen heb voorkomen, gewoon een extra schroefje erbij, om de zijgeleiders te dwingen om op het houten randje te blijven. Het onderste schroefje is dus niet standaard:
pi_52720417
dit is dus toch perfect? toen wij ons huis kochten zaten er al overal van deze rolhorren in. echt ideaal en goed dicht itt zelfgemaakte voorzethorren van hout. een voorzethor moet van een hoekprofiel zijn gemaakt.

laat me toch, ben een blindganger
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:11:24 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_52720442
Horren zijn ondingen om te kopen. Belachelijk duur. Ik wil eigenlijk ook horren, maar ik krijg op onze slaapkamer (fijne schuifpui met aluminium kozijnen) geen hordeur gemonteerd. Van die flappen gaat niet werken, want dat wappert en daar word je wakker van. En waarom dan horren in de andere kamers monteren als je een kamer horvrij laat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52725597
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:39 schreef Marsepein het volgende:
Een soortgelijk raam, nu nog zonder hor. Duidelijk is de afwerklat te zijn van 3 cm breed waarop de hor geschroefd moet worden:
[afbeelding]

Detailopname van die lat. Het probleem was dus dat de onderste afwerklat iets naar buiten komt waardoor de sluiting van de hor automatisch open wordt gedrukt:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En hier zie je hoe ik dat openwippen heb voorkomen, gewoon een extra schroefje erbij, om de zijgeleiders te dwingen om op het houten randje te blijven. Het onderste schroefje is dus niet standaard:
[afbeelding]
! dopjes :/ ik heb hier gewoon een afwerkstrip over de gehele lengte van de geleider? ziet er mooier uit dan dopjes op je schroefjes
pi_52725657
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:11 schreef Troel het volgende:
Horren zijn ondingen om te kopen. Belachelijk duur. Ik wil eigenlijk ook horren, maar ik krijg op onze slaapkamer (fijne schuifpui met aluminium kozijnen) geen hordeur gemonteerd. Van die flappen gaat niet werken, want dat wappert en daar word je wakker van. En waarom dan horren in de andere kamers monteren als je een kamer horvrij laat?
op je pui kan ook een hor hoor :>
pi_52736572
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:11 schreef Troel het volgende:
Kan prima. Hobbel bij Veldhoen naar binnen en vraag om advies.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:43:18 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_52748909
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op je pui kan ook een hor hoor :>
Lijkt me erg sterk, want ik heb nergens waar ik het aan vast kan maken
Nou zal het hier boven wellicht kunnen, maar beneden kan er zeker geen hor.

Veldhoen ben ik al geweest, konden niet helpen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52751232
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Lijkt me erg sterk, want ik heb nergens waar ik het aan vast kan maken
Nou zal het hier boven wellicht kunnen, maar beneden kan er zeker geen hor.

Veldhoen ben ik al geweest, konden niet helpen
met supermontage kit van bison met instant® tack technologie moet t zeker kunnen
pi_52751579
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

met supermontage kit van bison met instant® tack technologie moet t zeker kunnen
Werkt niet...
pi_52751853
ik zou ze dan aanklagen..

we krijgen hier strax nog een schuifpui.. MET HOR dus als je ff gedult heb tot volgend jaar? :-P
pi_52752026
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:39 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Guess what! Dat zijn precies de dingen die mijn ouders ook hebben
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:32:01 #47
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52752550
Mijn ramen gaan naar binnen open. En buiten heb ik van de aluminium horprofielen zitten van de karwei. Zitten vast met magneetjes. 1 keer per jaar hang ik ze erin en 1 keer haal ik ze eruit.
Ideaal.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52761675
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:32 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn ramen gaan naar binnen open. En buiten heb ik van de aluminium horprofielen zitten van de karwei. Zitten vast met magneetjes. 1 keer per jaar hang ik ze erin en 1 keer haal ik ze eruit.
Ideaal.
Inderdaad bij naar binnen draaiende ramen is dat perfect, je kunt dan zelfs de Tesa plakhorren overwegen.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:04 schreef mcDavid het volgende:
Guess what! Dat zijn precies de dingen die mijn ouders ook hebben

Toeval bestaat niet
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:45:22 #49
65960 sanger
pi_52772507
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:10 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Inderdaad bij naar binnen draaiende ramen is dat perfect, je kunt dan zelfs de Tesa plakhorren overwegen.
Die zijn geen succes kan ik je alvast vertellen. Zeker als de wind vol op het raam staat. Op de niet windkant ging het trouwens wel goed.
pi_52824496
Ik ben deze week ook bezig geweest met het ophangen van rolhorren, ik heb bij de gamma de bruynzeel gekocht. Op zich ben ik best handig alleen niet altijd even geduldig .
Om kort te zijn de bruynzeel horren vond ik niks, slap plasic, scheef hordoek en het inelkaar zetten van de casette ging ook moeizaam. Ook het recht vastplakken en oprollen van het doek ging niet vanzelf, heel anders dan bij de rolgordijnen die ik op maat heb gemaakt.

Het ophangen ging op zich goed maar de schroeven trokken de eindkappen enigszins scheef waardoor na een paar keer op en neer rollen het terugrol systeem uit de pal schoot en het doek dus niet meer terug rolt in de casette. Als dat drie keer gebeurt ben je dus echt niet meer blij
Als je ze tussen het kozijn plaatst zit het misschien steviger maar dat paste niet bij dit raam.

Al met al heb ik nu de Hamstra Ultra gekocht, kant en klaar cassete al op gerold en gespannen.
1 minpuntje: Er is maar ruimte voor 1 schroef aan beide kanten van de casette om hem aan het kozijn te schroefen. Het is in iedergeval wel een degelijke inbus schroef.
Ik ga ze dit weekend ophangen en nog kijken naar een uitzetstang die geschikt is voor een uitklap raam van 100 bij 150. Want ik wil mijn raam nog wel wijd open kunnen zetten en hij moet ook stevig genoeg zijn om niet bij ieder zuchtje wind open of dicht te klappen.

Dus goedkoop blijkt dus weer eens duurkoop te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')