Gisteren is rond 19:00 bij ons in huis een CV-afsluitkraantje kapot gesprongen. Met als gevolg dat in onze nieuwe woning ruim 10 cm water stond (in elke kamer). En de woningen onder ons hebben ook een flinke waterschade opgelopen. Alle IKEA meubels (zoals boekenkasten e.d.) kunnen we per direct weggooien. Alle vloerbedekking ook. Een aantal CDs zijn beschadigt. Mijn Wii heeft in het water gelegen en weet ik niet of die het heeft overleefd. Een paar geleende boeken zijn beschadigd.
De politie heeft gisteravond onze deur geforceerd en heeft samen met de brandweer tot diep in de nacht onze woning proberen te redden. Samen met de buren overigens. Ze hebben geprobeerd zoveel mogelijk spullen te redden. Vanmiddag had ik 1 van de agenten aan de telefoon. Die heeft het allemaal uitgelegd en zat continu "We vinden het zo sneu voor jullie. Er stonden her en der wat kaarten met 'gefeliciteerd', 'samenwonen' e.d. Via de buren hoorden we dat jullie nog niet eens een week klaar waren en nu kunnen jullie opnieuw beginnen". Ik stond daarna echt even te huilen op het balkon
![]()
.
Het ergste is nog dat de woningbouw vereniging ons weigerde te bellen gisteravond. Ze hebben ons telefoonnummer, maar dat wilden ze niet. Verder raadde ze een medebewoner aan om maar een loodgieter te bellen om het op te lossen. Daar kom je lekker ver mee als de deuren op slot zitten. Ook weigerde ze vandaag eigenlijk te bellen. Het is dat onze buren vanmorgen iemand daar ongeveer over de balie hebben getrokken en geëist hebben dat ze moesten bellen. We werden pas rond 11:00 gebeld.
En nu? We zijn verzekerd. Dus we kunnen gewoon claimen voor onze inboedel. We moeten even afwachten wat de mede-bewoners doen e.d.
Met Evert gaat het prima. Hij eet en drinkt. Vind zijn kattenbak en zit zo nu en dan hier in de serre (bij mijn ouders) voor het raam. Op schoot wil nog niet echt, maar hij komt wel in de buurt. Hij komt ook naar iedereen toe voor een knuffel en aan te halen. Ook vind hij aandacht geweldig. Allemans vriendje dus. Hij is nog wel schuw. Elke beweging zit hij in de stress en je moet hem niet van voren benaderen. Verder is het echt een schatje. Iedereen hier in huis vind hem geweldig en laat hem lekker rond snuffelen. Vannacht slaapt hij nog wel bij mij en mijn vriendin op bed, omdt de kitten van mijn ouders het een sport vind om hem te pesten (en hij blaast maar terug).