iddquote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:06 schreef Tuvai.net het volgende:
Mensen die geld 'stufi' noemen verdienen het per definitie al niet.
Pourquoi?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:06 schreef Tuvai.net het volgende:
deze maand krijg ik nog stufi alst goed is. want word pas per 31`augustus uitgeschreven bola......quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:26 schreef De_Ananas het volgende:
Misschien omdat je niet meer studeerd!
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:30 schreef AstroStart het volgende:
Ze hadden studiefinanciering allang moeten afschaffen. Dat is echt gemaakt voor luie honden, die geen zin hebben om te werken naast hun studie (en alleen maar willen feesten).
En ja, ik ben student, dus met afschaffing wordt ik ook getroffen.
JA KOM LATEN WE GEEN STUFI MEER UITKEREN ZODAT STUDENTEN DIE GEEN RIJKE OUDERS HEBBEN NIET MEER KUNNEN STUDERENquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:30 schreef AstroStart het volgende:
Ze hadden studiefinanciering allang moeten afschaffen. Dat is echt gemaakt voor luie honden, die geen zin hebben om te werken naast hun studie en alleen maar willen feesten.
Dat argument slaat nergens op. Mijn ouders verdienen allebei, maar ik moet gewoon alles zelf betalen. 12 uur in de week werken en ik heb genoeg geld om dat te betalen. Daarvoor heb ik de studiefinanciering niet nodig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:37 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
JA KOM LATEN WE GEEN STUFI MEER UITKEREN ZODAT STUDENTEN DIE GEEN RIJKE OUDERS HEBBEN NIET MEER KUNNEN STUDEREN
![]()
kijk mij veel geld verdienenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:45 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Dat argument slaat nergens op. Mijn ouders verdienen allebei, maar ik moet gewoon alles zelf betalen. 12 uur in de week werken en ik heb genoeg geld om dat te betalen. Daarvoor heb ik de studiefinanciering niet nodig.
Maar wat zie je? Veel studenten feesten en werken niet en moeten dan rondkomen van hun stufi. Te zielig voor woorden, want dan ben je wel heel erg zelfstandig. Nee, willen die gasten geld hebben? Laat ze het maar gaan lenen bij de IB-groep.
Kijk mij een zielige reactie geven, omdat ik geen tegenargument hebquote:
jij studeert zeker ook niet meer?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:26 schreef De_Ananas het volgende:
Misschien omdat je niet meer studeerd!
Ja van 48 uur per maand kan je je studie betalenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:45 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Dat argument slaat nergens op. Mijn ouders verdienen allebei, maar ik moet gewoon alles zelf betalen. 12 uur in de week werken en ik heb genoeg geld om dat te betalen. Daarvoor heb ik de studiefinanciering niet nodig.
Maar wat zie je? Veel studenten feesten en werken niet en moeten dan rondkomen van hun stufi. Te zielig voor woorden, want dan ben je wel heel erg zelfstandig. Nee, willen die gasten geld hebben? Laat ze het maar gaan lenen bij de IB-groep.
ligt eraan wat voor bijbaan natuurlijk. In de supermarkt of als pizzabezorger waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja van 48 uur per maand kan je je studie betalen!
En een kamer!
jij?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]
mensen die de moeite nemen om studiefinanciering volledig uit te spreken zijn per definitie irritant
ik wil wel werken maar ik kan niet werkenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:45 schreef AstroStart het volgende:
[..]
nee kut postbank deze ik zit bij de rabo en heb het al langquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:05 schreef B_BOY het volgende:
[..]
idd
en ik werk gewoon hoor, verdien genoeg per maand maar heb gisteren weer een partij geld overgezet naar mijn spaarrekening omdat ik verwachtte dat ik vandaag wel stufi binnen zou hebben.
KUT IB
Ja, niet iedereen heeft een of andere lamballenstudie waar 'ie met gemak nog eventjes een volledige baan naast heeft heur.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:30 schreef AstroStart het volgende:
Ze hadden studiefinanciering allang moeten afschaffen. Dat is echt gemaakt voor luie honden, die geen zin hebben om te werken naast hun studie en alleen maar willen feesten.
BULLSHITquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik wil wel werken maar ik kan niet werkenmijn ouders verdienen nooit genoeg om mij te 'onderhouden' ik betaal mijn complete opleiding, verzekeringen en weet ik veel wat allemaal nog meer zelf.
de reden dat ik niet kan werken is doodeenvoudig: ik heb er geen tijd voor vanwege mijn opleiding, komt ook nog bij dat er hier zoveel jongere mensen ook willen werken en die worden wel aangenomen want ze zijn veel goedkoper
oh en ik ben géén feestende nietsnutstudent
dusmet je theorie
Kom op gozer, je doet ICT en vult vakken. Voor beide richten ze tegenwoordig chimpansees af.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:30 schreef Trigalti het volgende:
BULLSHIT
Ik zit gvd dagelijks van 9 - half 6 op stage.. Vervolgens naar huis rushen en dan ff snel eten.
Dan werken, en normaal heb ik ook nog studie.. Niet zeiken dat het te druk is.
En dan nog iets, ik moet ook alles zelf betalen. Inwoonkosten, verzekering, school alles..
Dusmet je theorie
En je komt rond met 48 uur werken per maand? Hoeveel krijg je per uur? 50 euro ofzo?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:30 schreef Trigalti het volgende:
[..]
BULLSHIT
Ik zit gvd dagelijks van 9 - half 6 op stage.. Vervolgens naar huis rushen en dan ff snel eten.
En dan nog iets, ik moet ook alles zelf betalen. Inwoonkosten, verzekering, school alles..
Dusmet je theorie
"Ik heb geen tijd!". Wat een wanargument is dat. Ik heb een fulltime (40 uren) baan (werkdagen van 9 tot half 5), op zaterdag werk ik van 9 tot half 7 en zondag van 12 tot half 7 in een ijssalon, en ten slotte heb ik thuis ook een eigen business (webdesign, applicaties ontwerpen) waar ik met gemak 3 á 4 uurtjes per dag mee bezig ben. Ik ken mensen die nog niet eens HALF zo veel tijd aan werken spenderen als mezelf, maar constant het excuus "Ik heb geen tijd!" gebruiken. Yeah right. Zolang je op vrijdag- en zaterdagavond lekker met je 'matties' in de plaatselijke kroeg kunt hangen heb je ook tijd genoeg om een baantje er bij te pakken. Dus niet zielig doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik wil wel werken maar ik kan niet werkenmijn ouders verdienen nooit genoeg om mij te 'onderhouden' ik betaal mijn complete opleiding, verzekeringen en weet ik veel wat allemaal nog meer zelf.
de reden dat ik niet kan werken is doodeenvoudig: ik heb er geen tijd voor vanwege mijn opleiding, komt ook nog bij dat er hier zoveel jongere mensen ook willen werken en die worden wel aangenomen want ze zijn veel goedkoper
oh en ik ben géén feestende nietsnutstudent
dusmet je theorie
ik heb mezelf al een keer bijna overspannen gewerkt, en dat doe ik niet nog een keer. en daar komt bij: welk gedeelte van 'ik ben te oud om hier aan de slag te komen' begrijp je niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:30 schreef Trigalti het volgende:
[..]
BULLSHIT
Dusmet je theorie
leuk levenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:36 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
"Ik heb geen tijd!". Wat een wanargument is dat. Ik heb een fulltime (40 uren) baan (werkdagen van 9 tot half 5), op zaterdag werk ik van 9 tot half 7 en zondag van 12 tot half 7 in een ijssalon, en ten slotte heb ik thuis ook een eigen business (webdesign, applicaties ontwerpen) waar ik met gemak 3 á 4 uurtjes per dag mee bezig ben. Ik ken mensen die nog niet eens HALF zo veel tijd aan werken spenderen als mezelf, maar constant het excuus "Ik heb geen tijd!" gebruiken. Yeah right. Zolang je op vrijdag- en zaterdagavond lekker met je 'matties' in de plaatselijke kroeg kunt hangen heb je ook tijd genoeg om een baantje er bij te pakken. Dus niet zielig doen.
Tijd heb je nooit, die moet je maken.
Verklaar je sarcastische reactie nader.quote:
HET GAAT OVER STUDENTEN MAN MONGOOLquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Verklaar je sarcastische reactie nader.Ik heb overigens een prima leven hoor. Ondanks al die vréselijke uren werk (want goh, werken is altijd erg en nooit leuk natuurlijk) heb ik nog steeds tijd over om genoeg te gaan doen. Gek hé?
Ik studeer overigens helemaal niet meer dus waar héb je het over?
Het ging over tijdsbesteding. Neem eens een cursusje begrijpend lezen, infantiele Brabo.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
HET GAAT OVER STUDENTEN MAN MONGOOL![]()
ik vind het leuk en goed van je dat je zoveel werkt, en dat je zoveel uren kunt draaien. ik kan dat niet. maakt mij dat meteen minder? maakt mij dat lui? lijkt me nogal kort door de bocht, want ik wil wel werken, en heb ook gewerkt, maar heb indertijd geen vast contract gekregen. probeer dan maar eens als (toendertijd) 19jarige een bijbaan te vinden met een beetje fatsoenlijke tijden (dus niet overdag, want dan zit ik op school)quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Verklaar je sarcastische reactie nader.Ik heb overigens een prima leven hoor. Ondanks al die vréselijke uren werk (want goh, werken is altijd erg en nooit leuk natuurlijk) heb ik nog steeds tijd over om genoeg te gaan doen. Gek hé?
Ik studeer overigens helemaal niet meer dus waar héb je het over?
Waarom maak je je geld niet gewoon over naar je spaarrekening als het binnen is ipv een dag ervoor?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:05 schreef B_BOY het volgende:
[..]
idd
en ik werk gewoon hoor, verdien genoeg per maand maar heb gisteren weer een partij geld overgezet naar mijn spaarrekening omdat ik verwachtte dat ik vandaag wel stufi binnen zou hebben.
KUT IB
Dat zijn niet mijn woorden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik vind het leuk en goed van je dat je zoveel werkt, en dat je zoveel uren kunt draaien. ik kan dat niet. maakt mij dat meteen minder? maakt mij dat lui?
Samequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:57 schreef snowwie2 het volgende:
En het geld staat erop!
Na 4 jaar wordt dit de laatste donatie door de overheid
Auwquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:57 schreef snowwie2 het volgende:
En het geld staat erop!
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:49 schreef AstroStart het volgende:
[..]
Kijk mij een zielige reactie geven, omdat ik geen tegenargument heb![]()
DAAR GAAT HET HEEL NIET OVER. STUDENTEN HEBBEN GEWOON MINDER TIJD OM TE WERKEN, GEK HÉ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het ging over tijdsbesteding. Neem eens een cursusje begrijpend lezen, infantiele Brabo.
Het gros van de studenten zit natuurlijk ook elke dag minimaal 8 uren op school, om vervolgens nog eens 2 uren aan huiswerk te spenderen als ze thuis zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
DAAR GAAT HET HEEL NIET OVER. STUDENTEN HEBBEN GEWOON MINDER TIJD OM TE WERKEN, GEK HÉ?
![]()
Als student heb je vaak niet genoeg tijd om genoeg te werken zodat je ALLES kan betalen. Daarvoor is de stufi bedacht, daar gaat het overquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:14 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het gros van de studenten zit natuurlijk ook elke dag minimaal 8 uren op school, om vervolgens nog eens 2 uren aan huiswerk te spenderen als ze thuis zijn.Dream on.
Ehm, ik zit momenteel op stage.. En ja.... vakkenvullen is kutwerk.. Maar ik verdien er wel mijn geld mee..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kom op gozer, je doet ICT en vult vakken. Voor beide richten ze tegenwoordig chimpansees af..
als je een fatsoenlijke studie doet wel ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:14 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het gros van de studenten zit natuurlijk ook elke dag minimaal 8 uren op school, om vervolgens nog eens 2 uren aan huiswerk te spenderen als ze thuis zijn.Dream on.
"rushen" "snel eten"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:30 schreef Trigalti het volgende:
[..]
BULLSHIT
Dusmet je theorie
Yeah, met voldoende tijd om nog eventjes rustig te FOK!en terwijl je links en rechts een netwerkje aan elkaar knoopt en voor helpdeskje speelt. Leer mij die ICT opleidingen kennen, heb er zelf ook doorheen moeten wandelen met twee vingers in m'n neus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:20 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Ehm, ik zit momenteel op stage.. En ja.... vakkenvullen is kutwerk.. Maar ik verdien er wel mijn geld mee..
bij mij staat het er al lang op als ik over 1 ding niet hoef te klagen bij de rabo is het wel de snelheidquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:46 schreef -Muse- het volgende:
Ik heb ook nog niets binnen :s Ik heb dan wel geen Postbank maar de Rabobank is ook niet de snelste.
ligt misschien aan je lokale vestigingquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:49 schreef -Muse- het volgende:
Ik mag ook niet klagen, het overmaken tussen rekeningen gebeurd direct en de service is prima. Alleen zit ik hier nu te wachten op mijn stufi, en dan duurt het altijd erg lang
Jij denk volgens mij echt dat ICT gelijk staat aan vuinlisophalen ofniet? ICT komt meer bij kijken dan wat jij hier zit te brabbelen en je vorige reactiequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yeah, met voldoende tijd om nog eventjes rustig te FOK!en terwijl je links en rechts een netwerkje aan elkaar knoopt en voor helpdeskje speelt. Leer mij die ICT opleidingen kennen, heb er zelf ook doorheen moeten wandelen met twee vingers in m'n neus.
Leuk dat je tijd genoeg voor alles hebt, maar spreek alsjeblieft voor jezelf en niet voor mensen die wél met een studie bezig zijn.
Klopt, ik heb het vier jaar gedaan zonder ook maar enig idee te krijgen wat de opleiding of het vakgebied inhoud.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:10 schreef Syd het volgende:
Jij denk volgens mij echt dat ICT gelijk staat aan vuinlisophalen ofniet? ICT komt meer bij kijken dan wat jij hier zit te brabbelen en je vorige reactie![]()
![]()
Welke opleiding en wat voor niveau ? en welke school uiteraad?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het vier jaar gedaan zonder ook maar enig idee te krijgen wat de opleiding of het vakgebied inhoud..
Dan volgde je ook geen opleiding, zeker niveau 2 of 3.quote:zonder ook maar enig idee te krijgen wat de opleiding of het vakgebied inhoud]
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:10 schreef Syd het volgende:
[..]
Jij denk volgens mij echt dat ICT gelijk staat aan vuinlisophalen ofniet? ICT komt meer bij kijken dan wat jij hier zit te brabbelen en je vorige reactie![]()
![]()
Dat stelt dat hij kennis van zaken heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yeah, met voldoende tijd om nog eventjes rustig te FOK!en terwijl je links en rechts een netwerkje aan elkaar knoopt en voor helpdeskje speelt. Leer mij die ICT opleidingen kennen, heb er zelf ook doorheen moeten wandelen met twee vingers in m'n neus.
Leuk dat je tijd genoeg voor alles hebt, maar spreek alsjeblieft voor jezelf en niet voor mensen die wél met een studie bezig zijn.
Psies, maar ik doelde ook niet op TI, IT, of al die andere HBO computerklasjes.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:17 schreef Syd het volgende:
hbet klopt dat ROC gewoon kutopleidingen geven,
Ahh okay, dan ben ik het met je eens, ROC is gewoon bagger, maar ICT niveau 4 heeft echt wel inhoud hoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Psies, maar ik doelde ook niet op TI, IT, of al die andere HBO computerklasjes.
En wat was toendertijds? verschil tussen niv 2 - 3 en niv 4 is dat je op 2 -3 basis dingen over ICT krijgt, en op niv 4 een specifieke richting opgaat, hier kun je namelijk keizen uit : Applicatie Beheer / NetwerkBeheer / ICTBeheerquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:34 schreef Tuvai.net het volgende:
Dus ICT Niveau 3 heeft geen inhoud en niveau 4 wel?Toen ik toendertijds op MBO zat en niveau 4 deed, was er echt geen merkbaar verschil, alleen dat wij 2 á 3 weken met de lesstof voorsprong hadden.
Laat mer raden; je woont nog thuis?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:30 schreef AstroStart het volgende:
Nouja, wij ook, en dat stelde ook geen drol voor. Het enige verschil was dat ze in de eerste jaren HalfLife tegen elkaar speelden en in de latere Counterstrike.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:55 schreef Syd het volgende:
En wat was toendertijds? verschil tussen niv 2 - 3 en niv 4 is dat je op 2 -3 basis dingen over ICT krijgt, en op niv 4 een specifieke richting opgaat, hier kun je namelijk keizen uit : Applicatie Beheer / NetwerkBeheer / ICTBeheer
Jha, maar dat heeft echt met je eigen instelling te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, wij ook, en dat stelde ook geen drol voor. Het enige verschil was dat ze in de eerste jaren HalfLife tegen elkaar speelden en in de latere Counterstrike.
dat zegt alles over de opleiding (mits je hem zo haalt)quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:17 schreef Syd het volgende:
[..]
Jha, maar dat heeft echt met je eigen instelling te maken.
Dat zegt niks over de opleiding :p
lol nice waar kan ik die halenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:22 schreef B_BOY het volgende:
[..]
paar van deze jongens gekocht
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:10 schreef Syd het volgende:
[..]
![]()
dus je hebt microsoft certificaat, je hebt novell certificaart, je hebt cisco certificaart ? Linux nog, allemaal gehaald zonder/weinig te leren?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:50 schreef Qwea het volgende:
[..]Kom op zeg. Wat denk je nou, dat een ict opleiding god is?
Ik doe zelf ook die opleiding en ik ben het helemaal met nietz eens.
Als je niet met je luie reet van je bureaustoel af komt niet nee. Je lijkt wel zo'n gast uit probleemwijken man "En even een uitkering fixen, want werk is tegenwoordig ook moeilijk te vinden."quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Alleen weekendwerk kan ik doen, maar dat is niet ff 1 2 3 te vinden.
![]()
Als je zelf alles moet betalen en stufi zou afgeschaft worden moet je écht veel uren maken wil je quite draaien...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je niet met je luie reet van je bureaustoel af komt niet nee. Je lijkt wel zo'n gast uit probleemwijken man "En even een uitkering fixen, want werk is tegenwoordig ook moeilijk te vinden."
Overal word geschreeuwd om personeel, in bijna elk productiebedrijf lopen de Polen, Hongaren, Tsjechen etc al rond, en jij kan geen werk vinden? Dat het niet het werk is dat jij meteen leuk vind kan ik me inderdaad voorstellen, maar overal is werk te vinden.
Toen ik overigens een zaterdagbaan zocht afgelopen jaar ben ik met de fiets het industrieterrein opgereden en de productiebedrijven (metaal etc.) afgegaan, en bij de 2e was het al raak, ik kon een week later beginnen. Werk is saai, maar het verdient goed dus ik kan studeren zonder afhankelijk te zijn van mijn stufi (wat ik nu dus allemaal spaar).
kolruyt in turnhout is echt zwaar cheap daar.quote:
Ja totdat: Je straks geen baan vindt en dus naar het GAK mag (of hoe heet dat tegenwoordig), je er achter komt dat je met je startsalaris in aanmerking komt voor huursubsidie, je eerste eigen huisje koopt en een VT-formulier invult etc. etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:57 schreef snowwie2 het volgende:
En het geld staat erop!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |