Ik heb hier ook een kiwi tegen een muur op het zuiden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:17 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
als je nog wat ruimte over hebt, kan je er nog een kiwi naast zetten
http://www.esveld.nl/htmldia/a/accjen.htm
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:28 schreef Aneurism het volgende:
? wtf?
quote:Geel blad wordt veroorzaakt door een gebrek aan sporen-elementen en/of magnesium.
Vroeger werd er een emmer bloed bij het slachthuis gehaald en bij de struik gegooid.
Tegenwoordig heb je pakken Bloedmeel, te koop bij de Welkoop/Boerenbond.
Beetje een gat graven, bloedmeel er in en elke dag een flinke gieter water tot het opgelost is in de grond.
volgens mij moet je een mannetjeskiwi en een vrouwtjeskiwi hebben.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een kiwi tegen een muur op het zuiden.
Klimt/groeit als een gek, maar niente kiwi's![]()
Helemaal niet. Een emmer bloed zou nog steeds de beste oplossing zijn maar het is niet meer verkrijgbaar omdat het een van de belangrijkste grondstoffen voor allerlei soorten vleeswaar en snacks is.quote:
Dat klinkt wel logisch.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
volgens mij moet je een mannetjeskiwi en een vrouwtjeskiwi hebben.
Nee hoor, je hebt zelfbestuivende soorten, die heb ik ook in de tuin.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
volgens mij moet je een mannetjeskiwi en een vrouwtjeskiwi hebben.
quote:Op woensdag 19 september 2007 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een emmer bloed zou nog steeds de beste oplossing zijn maar het is niet meer verkrijgbaar omdat het een van de belangrijkste grondstoffen voor allerlei soorten vleeswaar en snacks is.
Ik vind wel dit:quote:Op donderdag 20 september 2007 09:30 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik probeer er wat meer over te vinden maar ik zie dit nergens anders staan op internet. Waar heb je dit vandaan als ik vragen mag?
Blijkbaar word het wel echt van bloed gemaaktquote:In de biologische landbouw kunnen beender- en bloedmeel als meststof worden gebruikt. Beendermeel mocht worden gebruikt als meststof op grasland in de melkveehouderij, maar in Nederland werd dat niet gedaan. Vanaf februari 2001 is het gebruik van beender- en bloedmeel op grasland verboden. Voor de intensieve tuinbouw geldt geen verbod.
Het gebruik van beender- en bloedmeel als meststof brengt voor zover bekend geen risico op BSE-verspreiding met zich mee:
De productie van beendermeel, zowel gangbaar als biologisch, moet aan strenge voorwaarden voldoen om te voorkomen dat ziektes als BSE zich kunnen verspreiden. Runderen met BSE worden nooit geslacht maar in hun geheel vernietigd.
Bloed kan, net als melk, voor zover bekend niet zijn besmet met BSE, en afgeleide producten zoals bloedmeel ook niet.
Besmetting met BSE kan alleen optreden als een dier de infectiebron binnenkrijgt. Planten die hun voedingstoffen uit bloed- of beendermeel halen, vormen geen besmettingsbron. De wortels kunnen de infectiebronnen (prionen) niet direct opnemen.
M'n druiven beginnen nu flink te groeien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:20 schreef Bluezz het volgende:
Super topic, zijn er nog mensen met foto's???
Je kunt 'm nu heel goed poten. Je loopt alleen het risico dat ie bevriest als het echt hard gaat, -12 ofzo. Dan de wortels goed afdekken met mest of potgrond.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef Thorical het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt en een "echte"druif gekocht een blauwe buitendruif Nero. Wanneer kan ik die planten nu al of moet ik wachten tot het voorjaar. En die druivelaar die er nu nog staat hoever moet ik die weghalen.
Deze foto's postte ik vorig jaar op 16 juli.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
M'n druiven beginnen nu flink te groeien.
Sommige trossen moeten nog een keer extra gekrent worden om te voorkomen dat ze later gaan rotten
Dit zijn blauwe Frankentalers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |