abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54493365
Is het terecht als een bank je na een rentevasteperiode die is afgelopen een hogere rente geeft dan dat je als nieuwe klant een hypotheek zoekt?

Kan 5.3% voor 10 jaar vast krijgen.
pi_54494069
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Is het terecht als een bank je na een rentevasteperiode die is afgelopen een hogere rente geeft dan dat je als nieuwe klant een hypotheek zoekt?

Dat heeft niet zoveel met 'terecht' zijn te maken. Het is gewoon een continuatietarief dat veel hypotheekverstrekkers hanteren. Aan jou de keus: of oversluiten naar een andere verstrekker of onderhandelen met je huidige verstrekker.

Ik zal het je sterker vertellen: er is een verstrekker die een verlengingstarief hanteert van 1,0% hoger dan voor nieuwe klanten, in sommige gevallen. ik durf haast niet te zeggen wie
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54500137
Uiteindelijk zal ik duurder uit zijn met het oversluiten naar een andere bank natuurlijk. En daar profiteren de banken dan gewoon van.
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:08:50 #254
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54500244
quote:
Heet naaien van je bestaande klanten die zijn gelokt met een lage rente.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:12:49 #255
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54500288
quote:

Dat is gewoon het moderne klantmanagement
Trouw wordt bestraft. Kijk maar naar je telefoon abbo.
Enige oplossing voor de consument is een andere bank zoeken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_54500543
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:01 schreef American_Nightmare het volgende:
De maandlasten zullen het probleem niet zijn, aangezien studentenkamers ook strontduur zijn. Het probleem wordt een hypotheekvertrekker te vinden die je het geld wil lenen.

Persoonlijk zou ik wachten tot je allebei een inkomen uit een fulltime baan hebt. Dan kun je meteen iets fatsoenlijks kopen ipv een kippenhok van 130.000. Ga er wel vanuit dat je een jaar of 5 moet blijven zitten om je kk eruit te hebben. Dat wil zeggen, als de markt blijft zoals ie nu is. Stort de huizenmarkt om wat voor reden dan ook plots in, dan heb je een probleem want dan kom je niet meer weg uit je veel te kleine huisje.
we hebben voorlopig geen kinderwens of iets dergelijks, dus de voorspelling is dat we daar zeker wel een jaar of 5 kunnen wonen, in een 3 a 4 kamer woning. Zonder problemen.

En ik woon nu in een klein twee kamer woninkje waar we al 'practisch' samenwonen: we zijn altijd bij mij, alleen staan al zijn spullen op zijn kamer, omdat dat bij mij onder geen beding gaat passen

Eisen zijn vooral: eigen stek(je) met plaats voor de motoren. En met het risico dat de huizenmarkt instort heb je altijd te maken als beginnend koper, want als beginnend koper, moet je geen huis van 3 ton willen (tenzij je richie rich heet) in mijn ogen. Mijn idee was en is: eerst klein huisje kopen van rond de anderhalve ton, en dan lekker starten, jezelf proberen op de huizenmarkt te zetten. En daarmee moet je risico's nemen. Je moet er geen paleis van willen maken met gouden afzettingen maar een beetje opwaarderen kan geen kwaad.

Als je overigens kijkt op www.vivare.nl, woningbouwvereniging in het Oosten, kun je daar voor anderhalve ton eengezinswoningen kopen die net uit de verhuur komen. Zitten standaard keukens in, standaard douches, en wat heb je nog meer nodig als starter? als je dan eens geld hebt, na sparen, kan je daar prima een nieuwe keuken/douche in laten zetten. Later. Eerste prioriteit is een gezellige woonkamer en een fijn bed

Maar je hebt ergens wel gelijk.. pas kopen als we beide een baan hebben maar voor onze 'eisen' is er zo weinig te huren met onze meettijd
Ja doei.
pi_54509152
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 09:54 schreef Lassekjus het volgende:
Uiteindelijk zal ik duurder uit zijn met het oversluiten naar een andere bank natuurlijk. En daar profiteren de banken dan gewoon van.
Oh

Heb je dat al laten uitrekenen?

Als jij op een hypotheek van 150.000 euro 0,3% per jaar kunt besparen levert dat 0,3% * 150.000 = 450 euro per jaar (bruto op). De oversluitkosten (ongeveer 2500 euro in dit voorbeeld) heb je er dan relatief snel uit. Als je ervoor zorgt dat de afsluitprovisie ook nog eens komt te vervallen, ben je helemaal spekkoper....
pi_54523355
tvp
pi_54524164
5,3% 10jr vast is niet zo heel scherp. Ik heb vorige week bij de Rabobank 5,2% 15jr vast kunnen regelen (is momenteel 5,6%). Afdingen is dus prima mogelijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:23:41 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54876436
Is het normaal dat voor een levensverzekering die bij overlijden 40k van de hypotheeksom dekt er 2 vragenlijsten en 3 machtigingen moeten worden verstrekt ivm de medische acceptatie?
pi_54876802
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:23 schreef Alicey het volgende:
Is het normaal dat voor een levensverzekering die bij overlijden 40k van de hypotheeksom dekt er 2 vragenlijsten en 3 machtigingen moeten worden verstrekt ivm de medische acceptatie?
Tja, als dat de acceptatievoorwaarden zijn: waarom niet?
pi_54876916
Soort van tvp.

Vanmiddag intakegesprek gehad bij een tussenpersoon. Die gaat nu aan het rekenen.
pi_54876918
Ik heb een hypotheek afgesloten bij de ABN Amro
70k spaar 4,85%
70k aflossingsvrij 4,95%
10 jaar vast

Redelijk goede voorwaarden toch?
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:18 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54877012
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Tja, als dat de acceptatievoorwaarden zijn: waarom niet?
Nouja, ik heb geen idee wat gebruikelijk is, vandaar dus dat ik het vraag. Het komt op mij nogal nutteloos over. Als het echter gebruikelijk is dan zal het wel zo zijn.
pi_54877353
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:45 schreef ryan_atwood het volgende:
70k spaar 4,85%
70k aflossingsvrij 4,95%
10 jaar vast

welke voorwaarden?
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:13:20 #266
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_54877536
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:03 schreef Brad het volgende:

[..]

welke voorwaarden?
Dat vroeg ik me ook af.

Het zijn juist de voorwaarden waar nog wel eens overheen wordt gekeken wanneer mensen zich teveel blindstaren op de (ook niet onbelangrijke) rentepercentages .
Krekker is de bom!
pi_54877669
Is er wat leesvoer her en der te vinden over voorwaarden en waar je verder op moet letten?

Anders kan men mij alles wijs maken, vrees ik.
pi_54877871
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:45 schreef ryan_atwood het volgende:
70k spaar 4,85%
70k aflossingsvrij 4,95%
10 jaar vast

Dat lijkt me met NHG en een zgn. budget-hypotheek waar je flink moet betalen als je hem wilt oversluiten of je rentevaste periode evt. wilt afkopen. Klopt?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_54877895
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:20 schreef k_man het volgende:
Is er wat leesvoer her en der te vinden over voorwaarden en waar je verder op moet letten?

Anders kan men mij alles wijs maken, vrees ik.
In het nuttige linkjes-topic staan wat goede websites.
pi_54877908
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat lijkt me met NHG en een zgn. budget-hypotheek waar je flink moet betalen als je hem wilt oversluiten of je rentevaste periode evt. wilt afkopen. Klopt?
Niet elke budgethypotheek is slecht. (althans; wat is slecht...dat ligt aan jezelf)
pi_54878047
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Moody het volgende:

[..]

Inderdaad met NHG en een budgetvariant.
Wat ik er nu van weet obv een gesprek met de hyptheekadviseur zitten er niet dat soort dingen achter.
Binnenkort krijg ik de offerte en dan zal ik hem grondig bestuderen
pi_54878186
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:41 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

Inderdaad met NHG en een budgetvariant.
Wat ik er nu van weet obv een gesprek met de hyptheekadviseur zitten er niet dat soort dingen achter.
Binnenkort krijg ik de offerte en dan zal ik hem grondig bestuderen
Het is de budget-hypotheek van ABN. Die heeft dat niet. Die geeft korting op de rente vanwege de beperkte geldigheidsduur van de offerte. (binnen 3 maanden passeren)
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:32:35 #273
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54878619
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:53 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik zal het je sterker vertellen: er is een verstrekker die een verlengingstarief hanteert van 1,0% hoger dan voor nieuwe klanten, in sommige gevallen. ik durf haast niet te zeggen wie
Laatmeraden: de blauwe bank?

het valt me op dat die bank altijd wordt voorgesteld als je bij de hypotheker langsgaat, 'omdat ze zulke goede voorwaarden hebben'. Is dat ook werkelijk zo?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54878763
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:32 schreef gronk het volgende:

[..]

Laatmeraden: de blauwe bank?

quote:
het valt me op dat die bank altijd wordt voorgesteld als je bij de hypotheker langsgaat, 'omdat ze zulke goede voorwaarden hebben'. Is dat ook werkelijk zo?
De Hypotheker doet dat wisselend, overigens. Goede voorwaarden? Ik zal niet flauw zijn door te zeggen dat "dat aan je eigen wensen ligt". Ik vind de voorwaarden niet echt slecht. Wel gaan ze slecht met bepaalde situaties om.(bijvoorbeeld: Voordeelhypotheek, klant heeft medische voorgeschiedenis, krijgt een verhoging van de premie...gaat niet akkoord en ziet af van de offerte. PB hanteert de voorwaarden strikt en eist een boete zoals deze hoort bij de Voordeelhypotheek: 1% van de hypotheeksom. Voor een rechtbank krijgen ze dat waarschijnlijk niet hard, maar sneu is het wel...)

Ze hebben niet de beste voorwaarden die er te vinden zijn, dus dat is verder een kul-argument.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:57:30 #275
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54879479
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:37 schreef Five_Horizons het volgende:

Postbankklant hiero. Gaat een aardige onderhandelingssessie worden als ik over 4 jaar m'n hypotheek moet laten verlengen.

(typisch geval van 'duh, achteraf gezien had ik die al die kleine lettertjes moeten opvragen en vergelijken voor een setje hypotheken, voor ik m'n krabbel d'r onder zette.' Maar goed, gedane zaken enzo..)
quote:
Ze hebben niet de beste voorwaarden die er te vinden zijn, dus dat is verder een kul-argument.
Ik vermoed dat 't net zo'n argument is als de politieagent die tegen de arrestant zegt 'bekent u nu maar, dan kunnen we allemaal naar huis'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')