Dat heeft niet zoveel met 'terecht' zijn te maken. Het is gewoon een continuatietarief dat veel hypotheekverstrekkers hanteren. Aan jou de keus: of oversluiten naar een andere verstrekker of onderhandelen met je huidige verstrekker.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Is het terecht als een bank je na een rentevasteperiode die is afgelopen een hogere rente geeft dan dat je als nieuwe klant een hypotheek zoekt?
Kan 5.3% voor 10 jaar vast krijgen.
Heet naaien van je bestaande klanten die zijn gelokt met een lage rente.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Is het terecht als een bank je na een rentevasteperiode die is afgelopen een hogere rente geeft dan dat je als nieuwe klant een hypotheek zoekt?
Dat is gewoon het moderne klantmanagementquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Kan 5.3% voor 10 jaar vast krijgen.
we hebben voorlopig geen kinderwens of iets dergelijks, dus de voorspelling is dat we daar zeker wel een jaar of 5 kunnen wonen, in een 3 a 4 kamer woning. Zonder problemen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:01 schreef American_Nightmare het volgende:
De maandlasten zullen het probleem niet zijn, aangezien studentenkamers ook strontduur zijn. Het probleem wordt een hypotheekvertrekker te vinden die je het geld wil lenen.
Persoonlijk zou ik wachten tot je allebei een inkomen uit een fulltime baan hebt. Dan kun je meteen iets fatsoenlijks kopen ipv een kippenhok van 130.000. Ga er wel vanuit dat je een jaar of 5 moet blijven zitten om je kk eruit te hebben. Dat wil zeggen, als de markt blijft zoals ie nu is. Stort de huizenmarkt om wat voor reden dan ook plots in, dan heb je een probleem want dan kom je niet meer weg uit je veel te kleine huisje.
Ohquote:Op zaterdag 10 november 2007 09:54 schreef Lassekjus het volgende:
Uiteindelijk zal ik duurder uit zijn met het oversluiten naar een andere bank natuurlijk. En daar profiteren de banken dan gewoon van.
Tja, als dat de acceptatievoorwaarden zijn: waarom niet?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:23 schreef Alicey het volgende:
Is het normaal dat voor een levensverzekering die bij overlijden 40k van de hypotheeksom dekt er 2 vragenlijsten en 3 machtigingen moeten worden verstrekt ivm de medische acceptatie?
Nouja, ik heb geen idee wat gebruikelijk is, vandaar dus dat ik het vraag.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Tja, als dat de acceptatievoorwaarden zijn: waarom niet?
welke voorwaarden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:45 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik heb een hypotheek afgesloten bij de ABN Amro
70k spaar 4,85%
70k aflossingsvrij 4,95%
10 jaar vast
Redelijk goede voorwaarden toch?
Dat vroeg ik me ook af.quote:
Dat lijkt me met NHG en een zgn. budget-hypotheek waar je flink moet betalen als je hem wilt oversluiten of je rentevaste periode evt. wilt afkopen. Klopt?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:45 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik heb een hypotheek afgesloten bij de ABN Amro
70k spaar 4,85%
70k aflossingsvrij 4,95%
10 jaar vast
Redelijk goede voorwaarden toch?
In het nuttige linkjes-topic staan wat goede websites.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:20 schreef k_man het volgende:
Is er wat leesvoer her en der te vinden over voorwaarden en waar je verder op moet letten?
Anders kan men mij alles wijs maken, vrees ik.
Niet elke budgethypotheek is slecht.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat lijkt me met NHG en een zgn. budget-hypotheek waar je flink moet betalen als je hem wilt oversluiten of je rentevaste periode evt. wilt afkopen. Klopt?
Inderdaad met NHG en een budgetvariant.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat lijkt me met NHG en een zgn. budget-hypotheek waar je flink moet betalen als je hem wilt oversluiten of je rentevaste periode evt. wilt afkopen. Klopt?
Het is de budget-hypotheek van ABN. Die heeft dat niet. Die geeft korting op de rente vanwege de beperkte geldigheidsduur van de offerte. (binnen 3 maanden passeren)quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:41 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Inderdaad met NHG en een budgetvariant.
Wat ik er nu van weet obv een gesprek met de hyptheekadviseur zitten er niet dat soort dingen achter.
Binnenkort krijg ik de offerte en dan zal ik hem grondig bestuderen
Laatmeraden: de blauwe bank?quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal het je sterker vertellen: er is een verstrekker die een verlengingstarief hanteert van 1,0% hoger dan voor nieuwe klanten, in sommige gevallen.ik durf haast niet te zeggen wie
quote:
De Hypotheker doet dat wisselend, overigens. Goede voorwaarden? Ik zal niet flauw zijn door te zeggen dat "dat aan je eigen wensen ligt". Ik vind de voorwaarden niet echt slecht. Wel gaan ze slecht met bepaalde situaties om.(bijvoorbeeld: Voordeelhypotheek, klant heeft medische voorgeschiedenis, krijgt een verhoging van de premie...gaat niet akkoord en ziet af van de offerte. PB hanteert de voorwaarden strikt en eist een boete zoals deze hoort bij de Voordeelhypotheek: 1% van de hypotheeksom. Voor een rechtbank krijgen ze dat waarschijnlijk niet hard, maar sneu is het wel...)quote:het valt me op dat die bank altijd wordt voorgesteld als je bij de hypotheker langsgaat, 'omdat ze zulke goede voorwaarden hebben'. Is dat ook werkelijk zo?
Postbankklant hiero.quote:
Ik vermoed dat 't net zo'n argument is als de politieagent die tegen de arrestant zegt 'bekent u nu maar, dan kunnen we allemaal naar huis'.quote:Ze hebben niet de beste voorwaarden die er te vinden zijn, dus dat is verder een kul-argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |