quote:Feyenoord neemt afscheid van Jansen
02 mei 2008
Michael Jansen keert niet terug naar de Kuip. De verdediger werd in de winterstop overgenomen van Vitesse, waarna hij direct voor een half jaar verhuurd werd aan De Graafschap. Aangezien hij in Doetinchem echter niet heeft weten te overtuigen, verlengt Feyenoord Jansens aflopende verbintenis niet.
"Michael is op de weg terug, maar nu in onze optiek nog niet klaar voor Feyenoord", zegt technisch directeur Peter Bosz van de Rotterdamse club, verwijzend naar de hartproblemen waarmee de jonge verdediger de afgelopen jaren kampte.
Mwah, hij begon als basisspeler maar is die plek kwijtgeraakt. En de laatste weken heb ik hem amper zien spelen..quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
Tsja, beetje raar beleid. Hij was best vaak basisspeler van De Graafschap. Nu al.
Logisch natuurlijk, hij is 2 jaar aan het vechten om weer terug te komen en als het dan even tegenzit lijkt het me logisch om te stoppen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:26 schreef Cyberia18 het volgende:![]()
Volgens mij kan hij beter per direct een punt achter zijn carrière zetten.
Hij heeft toch amper voor De Graafschap gespeeld? Dat terwijl hij wel fit was in de 2e seizoenshelft...quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:42 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Logisch natuurlijk, hij is 2 jaar aan het vechten om weer terug te komen en als het dan even tegenzit lijkt het me logisch om te stoppen.
Jij was op je 23ste uit eigen beweging gestopt met profvoetbal, omdat je na 2 jaar afwezigheid even geen basisplaats bij de Graafschap hebt?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:47 schreef Cyberia18 het volgende:
Hij heeft toch amper voor De Graafschap gespeeld? Dat terwijl hij wel fit was in de 2e seizoenshelft...
De clubs lopen met een te grote angst om hem een basisplek, laat staan speelminuten te geven. Lullig voor zo'n jongen natuurlijk maar ik had het wel geweten.
Het belangrijkste voor deze jongen is dat hij de draad weer kan oppakken, echter moet hij natuurlijk wel speelminuten maken. Om die reden en hoop had Feyenoord hem ook eerst verhuurd aan hun.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 01:02 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Jij was op je 23ste uit eigen beweging gestopt met profvoetbal, omdat je na 2 jaar afwezigheid even geen basisplaats bij de Graafschap hebt?
quote:Michael Jansen staat open voor Jupiler League
07 mei 2008
Michael Jansen voelt zich niet te groot om komende zomer over te stappen naar een club uit de Jupiler League. De verdediger is momenteel eigendom van Feyenoord, maar zijn contract bij de Rotterdamse club wordt niet verlengd. Hierdoor kan hij transfervrij op zoek naar een nieuwe werkgever, mogelijk op een lager niveau.
"Volgens mijn zaakwaarnemer zijn er wel wat mogelijkheden. Misschien komt daar deze week al duidelijkheid over. Ik weet niet of De Graafschap met mij verder wil, maar ik sta overal voor open. Het belangrijkste voor mij is dat ik elke week speel en niet na een slechte wedstrijd uit het team verdwijn", zegt Jansen, die sinds januari op huurbasis bij De Graafschap speelt, in De Gelderlander.
Mocht dat in de Eredivisie niet kunnen, wijst de voormalig jeugdinternational een transfer naar een club uit de Jupiler League zeker niet bij voorbaat af. "Dat zie ik niet als een stap terug. Als ik gedurende een langere periode elke wedstrijd speel, heb ik namelijk een stap voorwaarts gemaakt", aldus de 23-jarige centrumverdediger.
Dat is echt onzin hoor, angst om hem op te stellen. Die jongen is in staat om net als ieder ander te spelen. Dat De Graafschap hem zo weinig heeft gebruikt is logisch, twee jaar niet spelen haal je niet zomaar weer in. Daar komt ook nog eens bij dat De Graafschap in een moeilijke situatie zat.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:47 schreef Cyberia18 het volgende:
De clubs lopen met een te grote angst om hem een basisplek, laat staan speelminuten te geven. Lullig voor zo'n jongen natuurlijk maar ik had het wel geweten.
Speelde bij DGS, als ie speelde, centraal in de verdediging.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja en hij kent Theo Bos goed he. Alleen hebben we al 2 spelers voor linksback / half gehaald. Dus denk niet dat die zal komen.
Ben benieuwd wat die nog kan bereiken, ik zie een VI interview over 9 jaar alweer voor me hoor.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef Poepoog het volgende:
Ik vind op dit moment Cambuur nu ook niet de slechte JL team om voor te ballen.
quote:Groningen volgt Michael Jansen
Door Jeroen de Laat
Woensdag, 08 april 2009, 13:56
Michael Jansen staat in de belangstelling van FC Groningen. De verdediger kan ook langer bij zijn huidige werkgever sc Cambuur-Leeuwarden blijven, maar wil eerst met andere geïnteresseerde clubs praten.
Volgens technisch manager Henk Veldmate van Groningen staat Jansen op een schaduwlijst. "Michael heeft zich bij ons uitstekend doorontwikkeld", aldus algemeen directeur Alex Pama van Cambuur in VI. "We willen daarom ook graag met hem verder, maar als er belangstelling is vanuit de Eredivisie, dan is het natuurlijk niet zeker of hij op onze aanbieding in zal gaan."
De 24-jarige Jansen kwam een aantal jaren niet in actie vanwege een hartaandoening. Hij vertrok bij Vitesse en tekende bij Feyenoord. Maar een verhuurperiode bij De Graafschap liep op niets uit. In Leeuwarden bloeide de verdediger op en speelde totnogtoe 32 competitieduels.
quote:'Groningen wil Jansen drie jaar binden'
FC Groningen heeft Michael Jansen een contractaanbieding gedaan. Dat meldt het Dagblad van het Noorden. De 24-jarige verdediger van Cambuur Leeuwarden kan in de Martinistad voor drie seizoenen tekenen.
De linksbenige centrale mandekker komt dit seizoen uit voor de Friezen. Met de ambitieuze club strijd hij nog altijd om promotie naar de Eredivisie. Jansen is in het elftal van Stanley Menzo een vaste waarde, maar zijn contract loopt in de zomer af, waardoor hij transfervrij naar Groningen kan overstappen.
Jansen begon zijn carrière als zeer groot talent bij Vitesse. Hartkwalen gooiden echter roet in het eten, waarna hij jarenlang moest revalideren. Zijn contract met Vitesse werd ontbonden, maar via Feyenoord en De Graafschap kwam hij dit seizoen in Friesland terecht.
quote:FC Groningen contracteert Michael Jansen
FC Groningen heeft Michael Jansen vastgelegd voor de komende twee seizoenen. De linksbenige verdediger is afkomstig van Cambuur Leeuwarden en tekende een contract tot medio 2011 met een optie voor nog eens één seizoen. De 24-jarige speler moet nog een medische keuring ondergaan.
Jansen maakte op zijn twaalfde de overstap van de amateurs van SV Nijmegen naar jeugdopleiding van de Vitesse. In december 2002 debuteerde Jansen in de Eredivisie. Tot medio 2005 speelde hij 59 competitieduels en kwam vijfmaal tot scoren. Vervolgens brak een moeilijke periode aan van twee seizoenen waarin Jansen kampte met hartritmestoornissen.
In 2007 overwon Jansen deze medische klachten en werd hij weer fit verklaard. In januari 2008 werd het contract met Vitesse ontbonden en maakte Jansen de overstap naar Feyenoord. Door de Rotterdamse club werd hij een halfjaar verhuurd aan De Graafschap. Voor de club uit Doetinchem speelde hij vijf competitieduels.
In de zomer van 2008 maakte hij de overstap naar Cambuur Leeuwarden in de Jupiler League. Bij die club speelde dit seizoen nagenoeg alle duels. Hij scoorde hij twee treffers in 34 ontmoetingen. Cambuur neemt later deze maand deel aan de play-offs. Het contract bij de Friese club loopt af op 30 juni 2009. Hierdoor hoeft FC Groningen geen vergoedingssom voor Jansen te betalen.
Manager technische zaken Henk Veldmate over de nieuwe aanwinst: “Michael is een speler die op twee posities uit de voeten kan. Zowel als linksback als centraal in de verdediging. Het is een jonge speler met veel ervaring. Nu hij zijn fysieke klachten heeft overwonnen, is hij in staat zijn potentie waar te maken. Bij FC Groningen willen we hem graag die kans bieden, omdat we denken aan hem een hele waardevolle speler te hebben.”
FC Groningen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |