Zonder welk licht?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:45 schreef ThijsThijs het volgende:
Leuk en grappig gedaan met die wekkerNog wat detail shots zonder licht van dichtbij (A)?
Jouw (enigzins weggestopte) beschermengeltjequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:31 schreef Elixabete het volgende:
[..]
licht van de klok
licht van de PC?
licht van de kamer?
Zonlicht?
de 3 grote heb ik zelf gemaaktquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef dikkedorus het volgende:
Heb je die drie grote gaten er ook zelf in gemaakt? Want die gaan mooi mee met de casing, en die gaatjes neit.
de lampen in de kast wel ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:42 schreef Devrim_ het volgende:
Kan je die lampjes wel uitzetten als je dat wilt?
Lijkt me echt vervelend al die lampjes aan als je gaat slapen
De voeding heb ik erbij gekocht omdat de standaard voeding die erin zat opgeblazen is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:46 schreef Athmozz het volgende:
'K vind het tof gedaan.
Het is de eerste waar het me opvalt dat je voor de vorm van de "windows in wording" (je ging er nog plexi achter hangen toch?) de vorm van de case zelf gebruikt, wat echt wel mooi uitkomt.
Wat ik me nu afvraag; welke case is dat? Afgaand op de voeding zou ik moeten zeggen een Thermaltake (als het een meegeleverd is toch), maar de case zelf vind ik geen stijlkenmerken van TT hebben (en dat zijpaneel komt overeen met veel van de zijpanelen op noname kastjes, terwijl het doorlopende rack verdacht veel lijkt op het standaardrack van een Tybotech).
edit; pakt die klok zijn voeding rechstreeks uit je PC-voeding, of moet je nog een tweede stekker insteken.
Ik dacht hier in Nederland dat de ORANJE kabel altijd onder spanning staat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:49 schreef dikkedorus het volgende:
GMTA, het is een 9volt blokje. Anders gaat de klok uit als je PC uitgaat. (hoewel dat wel te fixen is volgens mij, niet?, er is toch een stand-by kabeltje die altijd onder spanning staat?)
Waarom zo lastig doen, die 5VSB lijnen kunnen vaak niet veel leveren. Klokje is eentje op 230V, dus de aansturing gewoon op 230 houden. Kapje van de voeding eraf; 230V aftappen vanaf de connector waar de 230 binnenkomt (gewoon draadje op solderen) en op de behuizing van je voeding (aan de binnenkant van je pc uiteraard) een klein steekstekkertje (cinch ofzo) steken waar je dan die 230 kan aftappen. Stekker op de wekker vervanen door hetzelfde type vanop je voeding, en je kan ze makkelijk in & uitpluggen. Wel een beetje opletten dat je de 230V NIET op je case zetquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:49 schreef dikkedorus het volgende:
GMTA, het is een 9volt blokje. Anders gaat de klok uit als je PC uitgaat. (hoewel dat wel te fixen is volgens mij, niet?, er is toch een stand-by kabeltje die altijd onder spanning staat?)
Edit: die is 5 volt (5VSB).
is het mogelijk om die "stroom" stekkertjes te gebruiken die bijvoorbeeld dop IDE schijven zitten?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom zo lastig doen, die 5VSB lijnen kunnen vaak niet veel leveren. Klokje is eentje op 230V, dus de aansturing gewoon op 230 houden. Kapje van de voeding eraf; 230V aftappen vanaf de connector waar de 230 binnenkomt (gewoon draadje op solderen) en op de behuizing van je voeding (aan de binnenkant van je pc uiteraard) een klein steekstekkertje (cinch ofzo) steken waar je dan die 230 kan aftappen. Stekker op de wekker vervanen door hetzelfde type vanop je voeding, en je kan ze makkelijk in & uitpluggen. Wel een beetje opletten dat je de 230V NIET op je case zet.
Klok werkt alleen op batterijen dacht ik?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom zo lastig doen, die 5VSB lijnen kunnen vaak niet veel leveren. Klokje is eentje op 230V, dus de aansturing gewoon op 230 houden. Kapje van de voeding eraf; 230V aftappen vanaf de connector waar de 230 binnenkomt (gewoon draadje op solderen) en op de behuizing van je voeding (aan de binnenkant van je pc uiteraard) een klein steekstekkertje (cinch ofzo) steken waar je dan die 230 kan aftappen. Stekker op de wekker vervanen door hetzelfde type vanop je voeding, en je kan ze makkelijk in & uitpluggen. Wel een beetje opletten dat je de 230V NIET op je case zet.
op mijn werk hebben wij geen kabels meer maar Koperen balken waar 380 met 250Ampere doorheen lopen en dat is afgedekt met een dun plastic doorzichtig plaatjequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:22 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Klok werkt alleen op batterijen dacht ik?
Maar 230 kan je idd direct uit de eurostekker halen.
@elixabete: het kan theoretisch misschien net, maar 230V moet je altijd in een goed beschermde draad houden. Lekker dik, lekker veilig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |