Nee hoor, de poetische inhoud van het boek is zeker goed. En met de goede chonlogische gids erbij kun je Mohammeds route van begin tot eind zien. Vond het als atheist zijnde leuk om te lezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef Kadoc het volgende:
Nou en, er staat toch alleen maar waardeloze onzin in. Lees dan een echt boek.
Lijkt mij ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef __Saviour__ het volgende:
bij een goede boekenwinkel hebben ze die echt wel
Niet echt nee omdat de verhaaltjes toch echt zijn opgeschreven door iemand, en het boek een zeer grote impact heeft op de geschiedenis en de wereld waarin we nu leven. Ietsje meer dan laten we zeggen Sneeuwwitje. Hoewel die is ook cool.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:06 schreef Tahiti het volgende:
Heb je ook bij de sprookjesboeken gekeken?
Zeker, het is grappig om te lezen, maar na één keer heb je dat ook wel gezien. Dan kun je nog beter Dianetics erbij pakken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Nee hoor, de poetische inhoud van het boek is zeker goed. En met de goede chonlogische gids erbij kun je Mohammeds route van begin tot eind zien. Vond het als atheist zijnde leuk om te lezen.![]()
Sprookjes ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:08 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Niet echt nee omdat de verhaaltjes toch echt zijn opgeschreven door iemand,
Sprookjes ook.quote:en het boek een zeer grote impact heeft op de geschiedenis en de wereld waarin we nu leven.
Klopt.quote:Ietsje meer dan laten we zeggen Sneeuwwitje. Hoewel die is ook cool.
Dan mag jij mij degene aanwijzen die zweert bij Sneeuwwitje alle joden te vernietigenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:10 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Klopt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:10 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Klopt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef LostFormat het volgende:
Reageer je ook zo gefrustreerd als ze geen abrikozenjam in de AH hebben?
Weet waar ze te koop zijn, heb er nu eentje cadeau gekregen van mijn oom. Maar het ging me er meer om dat die winkel het niet in zijn assoritiment had en weigerde het op te nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:22 schreef Victor_Eremita het volgende:
Bij Derijks hebben ze ze wel. Ik heb er ooit eentje als verjaardagscadeautje gekocht.
Hulde aan je uitspraakquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou eerder ontzettend pissig worden op de beheerder die waarschijnlijk uit blinde haat je koran heeft verscheurd. Ben overigens volledig atheïst maar reacties als 'er staat alleen maar waardeloze onzin in' etc zijn nogal kortzichtig als je bedenkt wat voor invloed religie op de wereldgeschiedenis heeft gehad. Als je dat eindelijk in perspectief ziet, moet je het maar eens overwegen de grote religieuze werken te lezen en anders voor altijd je domme mening over religie voor je te houden.
Eeh ja, vertaling is complex en de poetische context komt er niet goed uit naar voren. Maar het is gewoon de Koran vertaald, alleen dingen kunnen je ontgaan vanwege de vertaling. Maar de goede vertalers leggen alles nog een keer netjes uit met voetnoten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef Syd het volgende:
De koran haha, maar ik wil hem altijd nog keer lezen, maar mij is verteld dat de vertaalde versie iets heel anders is dan in het orgineel.
Je kunt ook Arabisch leren...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef Syd het volgende:
De koran haha, maar ik wil hem altijd nog keer lezen, maar mij is verteld dat de vertaalde versie iets heel anders is dan in het orgineel.
Dat mogen alleen moslims doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:27 schreef alors het volgende:
Spreek een fatwa uit over die winkel.
Van wie mogen hun dat alleenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:41 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat mogen alleen moslims doen.![]()
moet je wel op KORAN zoeken hé?!! AHAHHH!H!H!!::quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:44 schreef remlof het volgende:
Gelukkig heb ik al een Qor'aan. Belachelijk dat ze zo moeilijk te krijgen zijn tegenwoordig.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Van wie mogen hun dat alleen
Waarom?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]
moet je wel op KORAN zoeken hé?!! AHAHHH!H!H!!::![]()
:D!!!
D:!:DD):):) :!!
Je moet toch wat schrijven als je zelf geen antwoord op je beweringen weetquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:45 schreef Paramnesia het volgende:
[..]Jouw intelligentie-niveau schat ik zo rond de 90? Kom ik in de buurt. Mooi zo, ga maar terug naar je Praatjesmakers-topic en laat de grote mensen rustig discussieren.
Met liefde,
Para
maar gek, als je op koraan zoekt dan kan je met de 1ste hit al rectificaties beluisteren!quote:
scientologyquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:08 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Zeker, het is grappig om te lezen, maar na één keer heb je dat ook wel gezien. Dan kun je nog beter Dianetics erbij pakken.
Alsof er iets is wat moslims wel mogen en wij (niet-moslims) niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:41 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat mogen alleen moslims doen.![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:49 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Je moet toch wat schrijven als je zelf geen antwoord op je beweringen weet
Zonder onderbouwing. Waarom een ode? Zodat wetenschappers en geintereseerden zoals ik het niet kunnen lezen. Zodat de vrijheid van meningsuiting alweer een ondergeschoven kindje kunnen zijn. Zulke mensen zijn netzo erg als de fundamentalistische moslims. Die verbieden ook de bijbel in Suadie-Arabie. Maar goed mensen die op elkaar lijken haten elkaar vaak.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef linkeloutje het volgende:
Mijn klacht: Winkels die allerlei religieuze boeken hebben maar weigeren een Koran in het assortiment op te nemen
![]()
ode aan die winkels
Van hunzelf. Het is een onderdeel van het Islamitisch geloof.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Van wie mogen hun dat alleen
Nou ja dan roep je een Fatwa uit. Meestal wordt die aangevraagd door een moslim die jurisprudentie wil hebben over een voorval of iets in de Shariah. Dus eerst daarop wachten en dan geef je je mening. Of je doet het gewoon en kijkt hoeveel Moslims jouw mening delen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:55 schreef Hereco het volgende:
[..]
Alsof er iets is wat moslims wel mogen en wij (niet-moslims) niet.
Zo denken zij dat het is.. en dat neem ik ze helemaal niet kwalijk hoor. Daar kunnen ze ook niets aan doen. Dat soort dingen schijnen dus in dat boek te staan. Dus, als je niet over een goed relativeringsvermogen beschikt, koop dat boek niet, want dan word je net als hun.
grappig is dat alleen lesser lifeforms tekeer gaan op de koran en moslims. Kan ik maar een ding uit concluderen, angst.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:49 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Je moet toch wat schrijven als je zelf geen antwoord op je beweringen weet
je vergeet Tripitaka, Tao Te Ching, Satanistische Bijbel, Boek der Grotten etc etc..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:01 schreef Paramnesia het volgende:
Aangezien ik mijn rijtje compleet wil hebben thuis (Bijbel, Tenach, Koran, Bhagavad Gita)....
Heb ik, de rest zal ik nog wel naar kijkenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:07 schreef Mrln het volgende:
[..]
je vergeet Tripitaka, Tao Te Ching, Satanistische Bijbel, Boek der Grotten etc etc..
Tripitaka? Zoiets als sonja bakker alleen dan met paddo's?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:07 schreef Mrln het volgende:
[..]
je vergeet Tripitaka, Tao Te Ching, Satanistische Bijbel, Boek der Grotten etc etc..
Ik begin mijn opmerking op het punt waar jij mee eindigdquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:57 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
, lieve schat (ik ga er van uit dat je een vrouw bent).
Je opent het topic met deze opmerking:
[..]
Zonder onderbouwing. Waarom een ode? Zodat wetenschappers en geintereseerden zoals ik het niet kunnen lezen. Zodat de vrijheid van meningsuiting alweer een ondergeschoven kindje kunnen zijn. Zulke mensen zijn netzo erg als de fundamentalistische moslims. Die verbieden ook de bijbel in Suadie-Arabie. Maar goed mensen die op elkaar lijken haten elkaar vaak.
[..]
Van hunzelf. Het is een onderdeel van het Islamitisch geloof.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatwa
En tenzij jij een mufti bent (wat mij onwaatschijnlijk lijkt) gaat dat er niet inzitten. Of je bekeert je tot islam, zorgt ervoor dat vrouwen in geaccepteerd worden als islamitisch geleerde en spreekt hem uit. Dan wel. Maar volgensmij wil jij geen moslim worden. Zo wel, laat het me weten, bekeerlingen zijn het meest extremistisch.![]()
etc etc...quote:2:191, And slay them wherever ye catch them.
4:84, Then fight in Allah’s cause.
4:141, And never will Allah grant to the unbelievers a way (to triumph) over the believers.
5:33, The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter.
8:12, I will instill terror into the hearts of the unbelievers: smite ye above their necks and smite all their finger-tips off them.
8:17, It is not ye who slew them; it was Allah.
8:60, Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
8:65, O Prophet! rouse the Believers to the fight. If there are twenty amongst you, patient and persevering, they will vanquish two hundred: if a hundred, they will vanquish a thousand of the Unbelievers.
9:5, But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, and seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem.
9:14, Fight them, and Allah will punish them by your hands, cover them with shame, help you (to victory) over them, heal the breasts of Believers,
9:23, O ye who believe! take not for protectors your fathers and your brothers if they love infidelity above Faith: if any of you do so, they do wrong.
9:28, O ye who believe! Truly the Pagans are unclean; so let them not, after this year of theirs, approach the Sacred Mosque.
9:29, Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.
9:39, Unless ye go forth, (for Jihad) He will punish you with a grievous penalty, and put others in your place; but Him ye would not harm in the least.
9:73, O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be firm against them. Their abode is Hell - an evil refuge indeed.
9:111, Allah hath purchased of the believers their persons and their goods; for theirs (in return) is the garden (of Paradise): they fight in His cause, and slay and are slain: a promise binding on Him in truth, through the Law, the Gospel, and the Qur’an
9:123, O ye who believe! fight the unbelievers who gird you about, and let them find firmness in you: and know that Allah is with those who fear Him.
22:9, (Disdainfully) bending his side, in order to lead (men) astray from the Path of Allah: for him there is disgrace in this life, and on the Day of Judgment We shall make him taste the Penalty of burning (Fire).
22:19-22, These two antagonists dispute with each other about their Lord: But those who deny (their Lord),- for them will be cut out a garment of Fire: over their heads will be poured out boiling water. With it will be scalded what is within their bodies, as well as (their) skins. In addition there will be maces of iron (to punish) them. Every time they wish to get away therefrom, from anguish, they will be forced back therein, and (it will be said), "Taste ye the Penalty of Burning!"
25:52, So obey not the disbelievers, but strive against them herewith with a great endeavour.
25:68, Those who invoke not, with Allah, any other god, nor slay such life as Allah has made sacred except for just cause, nor commit fornication; - and any that does this (not only) meets punishment. (But) the Penalty on the Day of Judgment will be doubled to him, and he will dwell therein in ignominy.
37:22-23, "Bring ye up", it shall be said, "The wrong-doers and their wives, and the things they worshipped- Besides Allah, and lead them to the Way to the (Fierce) Fire!
47:4, Therefore, when ye meet the Unbelievers (in fight), smite at their necks; At length, when ye have thoroughly subdued them, bind a bond firmly (on them): thereafter (is the time for) either generosity or ransom: Until the war lays down its burdens.
48:13, And if any believe not in Allah and His Messenger, We have prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!
48:29, Muhammad is the messenger of Allah; and those who are with him are strong against Unbelievers, (but) compassionate amongst each other.
69:30-37, (The stern command will say): "Seize ye him, and bind ye him, And burn ye him in the Blazing Fire. Further, make him march in a chain, whereof the length is seventy cubits! This was he that would not believe in Allah Most High. And would not encourage the feeding of the indigent! So no friend hath he here this Day. Nor hath he any food except the corruption from the washing of wounds, Which none do eat but those in sin."
De Satanistische bijbel vind ik zelf best een aanrader. De eerste helft van het boek heeft een aardig nuchtere en interessante kijk op het leven. Het tweede deel was mij teveel 'kijk ons eens duistere praktijken verrichten in onze kelder', maar misschien dat ik gewoon niet zo van die zweverigheid houquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:09 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Heb ik, de rest zal ik nog wel naar kijken![]()
Ja bij een boekhandel bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:15 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Ik begin mijn opmerking op het punt waar jij mee eindigd
Waarom moet een boekhandel de koran te koop hebben..Er zijn zat manieren om aan dat boek te komen..
Mooi zo, leuk voor je. Ik ga liever dood. Want ik sterf voor mijn ideeen.quote:Ik slaap nog liever onder een brug dan dat ik me tot de Islam ga bekeren
Ja en de Bijbel ook, en Lolita want pedofilie is taboe in onze samenleving en zet mensen alleen maar aan. En nu we bezig zijn Kuifje in Afrika, pffff ja hertekenen dat boek.quote:Laten ze de koran maar eerst aanpassen aan de levenswijze van deze tijd en aan de keus om in een westers land te willen gaan wonen
bij het christendom kan dat ookquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:23 schreef Mrln het volgende:
De koran heeft idd enkele wel zeer bedenkelijke punten:
[..]
etc etc...
je kunt t ook dusdanig interpreteren:Als Islam een vorm is van zeg maar...hmmm kanker, dan is het boven geqoute de tumor.
Een rijtje nietszeggende zinnetjes die onder elkaar gezet heel wat anders betekenen dan in hun context. Score!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:23 schreef Mrln het volgende:
[..]
etc etc...
je kunt t ook dusdanig interpreteren:Als Islam een vorm is van zeg maar...hmmm kanker, dan is het boven geqoute de tumor.
Neuh maar dan hoeft het boek niet verboden te worden. Er zijn millioenen boeken die niet passen binnen onze cultuur en wetssysteem waaronder ook partijprogrammas van grote partijen. Ik wil die dingen gewoon kunnen lezen en zelf mijn oordeel vellen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:27 schreef Litso het volgende:
[..]
Een rijtje nietszeggende zinnetjes die onder elkaar gezet heel wat anders betekenen dan in hun context. Score!
En ja, ik weet dat er ook dingen in staan die niet te rechtvaardigen zijn in onze cultuur en ons wetssysteem, maar dit is wel heel makkelijk proberen te scoren.
dacht ik t niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:27 schreef Litso het volgende:
[..]
Een rijtje nietszeggende zinnetjes die onder elkaar gezet heel wat anders betekenen dan in hun context. Score!
Zo kan je elk boek wel zwart maken. Ik pak even de Nederlandse vertaling erbij en jouw eerste quote.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:23 schreef Mrln het volgende:
[..]
etc etc...
okee, en nu even de volgende zin:quote:2:191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
quote:2:192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
Nou ja dat mogen ze toch. In mijn opinie niet getuigend van enig relaiteits-zin maar als ze zeggen 'mijn mening is dit want dat staat in dat boek' dan moeten ze dat vooral doen. Dat betekend niet dat dat boek aangepast moet worden, dat betekend dat die menen in jouw opinie zich moeten aanpassen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:40 schreef linkeloutje het volgende:
Mensen kunnen zich aanpassen, teksten niet.
ben ik het helemaal mee eens...mensen kunnen zich aanpassen.Het nadeel dat als die mensen iets zeggen over de westerse cultuur,waar de westerlingen andere denkwijze in hebben zijn juist de moslims die hun mening doorschuiven naar de koran .wat ze nu eigenlijk zelf vinden van hetgeen wat de koran daarover schrijft ze dan geen eigen mening meer blijken te hebben
Tuurlijk en 'Why UFO's are the signs of the coming of christ' was de bestseller van de week.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:58 schreef linkeloutje het volgende:
Als jij op internet zoekt kom je vast wel ergens op een site waar de orginele Koran te koop zal zijn.
Iedere boekhandel mag ook zelf bepalen of hij als ondernemer de koran wil verkopen..
Vaak is het ook zo dat winkels producten te koop hebben waar over het algemeen veel vraag naar is.Omdat je vaak in meerdere oplage moet bestellen.
Misschien had die winkel wel geen Koran omdat er amper vraag naar is..Daar wel eens bij stilgestaan
Heb je de koran gelezen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:44 schreef Bresser het volgende:
misschien was het wc papier tijdelijk uitverkocht en hebben de inwoners hun toevlucht gezocht in het grootste schijtboek aller tijden....
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
okee, en nu even de volgende zin:
[..]
Dat is niet echt wat er staat.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:36 schreef Mrln het volgende:
[..]
mosterd-na-de-maaltijd context, vermoordt iemand vijandig en begraaf hem daarna als een vriend
![]()
nu haal je psies net datgene aan wat door de meeste moslims net NIET nageleefd worden
![]()
![]()
![]()
quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:31 schreef Mrln het volgende:
[..]
dacht ik t niet?ik zal zeggen...haal de context erbij svp en bewijs dat t niet zo is...ik daag je uit
![]()
Dus jij verwacht in een christenboekwinkel een koran.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:39 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Tuurlijk en 'Why UFO's are the signs of the coming of christ' was de bestseller van de week.![]()
Boeken lijken me makkelijk 2 a 3 jaar te laten liggen, minder vergankelijk dan levensmiddelen.
Het lijkt mij wel duidelijk waarom hij er niet was, en ik vind dat een gevaar voor onze rechtsstaat als dit zich zou doorzetten. Het gaat niet om het feit dat hij niet te krijgen voor me was, want hij is makkelijk te krijgen. Het gaat erom dat ik van iedere middelgrote boekenwinkel die een religie afdeling heeft, verwacht dat ze een Koran te koop hebben. Juist van een boekenwinkel die de voorpost is van het vrije woord zou ik beter verwachten.![]()
De bijbel ook maar dat heeft vast al iemand genoemd.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:23 schreef Mrln het volgende:
Zoals?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:35 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
De bijbel ook maar dat heeft vast al iemand genoemd.
zit er soms zaagsel in je kop? lees gewoon eens wat er staat, with eyes unclouded by hate pleasequote:
Als wilders de bijbel zou willen verbieden, plus al het andere religie, dan zou ik naast hem staan met een machinegeweer om hem te beschermenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:55 schreef ouderejongere het volgende:
Als Wilders ook de Bijbel wil verbieden ben ik bereid om te sterven, maar dan wel met een bomgordel en samen met die peroxideclown.
als wilders beide wil verbieden, krab ik ik nog een keer aan mijn kop en slaap rustig verderquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als wilders de bijbel zou willen verbieden, plus al het andere religie, dan zou ik naast hem staan met een machinegeweer om hem te beschermen![]()
![]()
nee, jij gaat mij helpen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:44 schreef PeZu het volgende:
[..]
als wilders beide wil verbieden, krab ik ik nog een keer aan mijn kop en slaap rustig verder![]()
nooit van mijn leven dat ik zou steven voor een nichterige mozart wannabe limbabweneesquote:
Adam en Eva staat ook in de Koran, alleen anders verteld. Homo's worden nog harder gehaat in de Koran. En als ik me niet vergis staat het homo gedeelte waar jij op doelt, in het Nieuwe Testament.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:11 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Homo's bijvoorbeeld. En het hele lul verhaal van Adam en Eva.
jij gaat mij ook helpenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:05 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Adam en Eva staat ook in de Koran, alleen anders verteld. Homo's worden nog harder gehaat in de Koran. En als ik me niet vergis staat het homo gedeelte waar jij op doelt, in het Nieuwe Testament.
In Oude Testament en Koran staan veel gelijke dingen.
Noem nog is 'haatdragende teksten in de bijbel'...
Maar...maar maar doe het dan voor alle mooie chicks die ons zullen aanbidden als de nieuwe goden! Denk aan al het zaad wat over hun lichaampjes heen kan vloeien, terwijl wij ons de ware goden kunnen wanen!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:48 schreef PeZu het volgende:
[..]
nooit van mijn leven dat ik zou steven voor een nichterige mozart wannabe limbabwenees![]()
hmm temptingquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:07 schreef RickoKun het volgende:
[..]
jij gaat mij ook helpen
[..]
Maar...maar maar doe het dan voor alle mooie chicks die ons zullen aanbidden als de nieuwe goden! Denk aan al het zaad wat over hun lichaampjes heen kan vloeien, terwijl wij ons de ware goden kunnen wanen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |