Nee hoor, de poetische inhoud van het boek is zeker goed. En met de goede chonlogische gids erbij kun je Mohammeds route van begin tot eind zien. Vond het als atheist zijnde leuk om te lezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef Kadoc het volgende:
Nou en, er staat toch alleen maar waardeloze onzin in. Lees dan een echt boek.
Lijkt mij ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef __Saviour__ het volgende:
bij een goede boekenwinkel hebben ze die echt wel
Niet echt nee omdat de verhaaltjes toch echt zijn opgeschreven door iemand, en het boek een zeer grote impact heeft op de geschiedenis en de wereld waarin we nu leven. Ietsje meer dan laten we zeggen Sneeuwwitje. Hoewel die is ook cool.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:06 schreef Tahiti het volgende:
Heb je ook bij de sprookjesboeken gekeken?
Zeker, het is grappig om te lezen, maar na één keer heb je dat ook wel gezien. Dan kun je nog beter Dianetics erbij pakken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Nee hoor, de poetische inhoud van het boek is zeker goed. En met de goede chonlogische gids erbij kun je Mohammeds route van begin tot eind zien. Vond het als atheist zijnde leuk om te lezen.![]()
Sprookjes ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:08 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Niet echt nee omdat de verhaaltjes toch echt zijn opgeschreven door iemand,
Sprookjes ook.quote:en het boek een zeer grote impact heeft op de geschiedenis en de wereld waarin we nu leven.
Klopt.quote:Ietsje meer dan laten we zeggen Sneeuwwitje. Hoewel die is ook cool.
Dan mag jij mij degene aanwijzen die zweert bij Sneeuwwitje alle joden te vernietigenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:10 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Klopt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:10 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Sprookjes ook.
[..]
Klopt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef LostFormat het volgende:
Reageer je ook zo gefrustreerd als ze geen abrikozenjam in de AH hebben?
Weet waar ze te koop zijn, heb er nu eentje cadeau gekregen van mijn oom. Maar het ging me er meer om dat die winkel het niet in zijn assoritiment had en weigerde het op te nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:22 schreef Victor_Eremita het volgende:
Bij Derijks hebben ze ze wel. Ik heb er ooit eentje als verjaardagscadeautje gekocht.
Hulde aan je uitspraakquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou eerder ontzettend pissig worden op de beheerder die waarschijnlijk uit blinde haat je koran heeft verscheurd. Ben overigens volledig atheïst maar reacties als 'er staat alleen maar waardeloze onzin in' etc zijn nogal kortzichtig als je bedenkt wat voor invloed religie op de wereldgeschiedenis heeft gehad. Als je dat eindelijk in perspectief ziet, moet je het maar eens overwegen de grote religieuze werken te lezen en anders voor altijd je domme mening over religie voor je te houden.
Eeh ja, vertaling is complex en de poetische context komt er niet goed uit naar voren. Maar het is gewoon de Koran vertaald, alleen dingen kunnen je ontgaan vanwege de vertaling. Maar de goede vertalers leggen alles nog een keer netjes uit met voetnoten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef Syd het volgende:
De koran haha, maar ik wil hem altijd nog keer lezen, maar mij is verteld dat de vertaalde versie iets heel anders is dan in het orgineel.
Je kunt ook Arabisch leren...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef Syd het volgende:
De koran haha, maar ik wil hem altijd nog keer lezen, maar mij is verteld dat de vertaalde versie iets heel anders is dan in het orgineel.
Dat mogen alleen moslims doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:27 schreef alors het volgende:
Spreek een fatwa uit over die winkel.
Van wie mogen hun dat alleenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:41 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat mogen alleen moslims doen.![]()
moet je wel op KORAN zoeken hé?!! AHAHHH!H!H!!::quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:44 schreef remlof het volgende:
Gelukkig heb ik al een Qor'aan. Belachelijk dat ze zo moeilijk te krijgen zijn tegenwoordig.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Van wie mogen hun dat alleen
Waarom?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]
moet je wel op KORAN zoeken hé?!! AHAHHH!H!H!!::![]()
:D!!!
D:!:DD):):) :!!
Je moet toch wat schrijven als je zelf geen antwoord op je beweringen weetquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:45 schreef Paramnesia het volgende:
[..]Jouw intelligentie-niveau schat ik zo rond de 90? Kom ik in de buurt. Mooi zo, ga maar terug naar je Praatjesmakers-topic en laat de grote mensen rustig discussieren.
Met liefde,
Para
maar gek, als je op koraan zoekt dan kan je met de 1ste hit al rectificaties beluisteren!quote:
scientologyquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:08 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Zeker, het is grappig om te lezen, maar na één keer heb je dat ook wel gezien. Dan kun je nog beter Dianetics erbij pakken.
Alsof er iets is wat moslims wel mogen en wij (niet-moslims) niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:41 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat mogen alleen moslims doen.![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:49 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Je moet toch wat schrijven als je zelf geen antwoord op je beweringen weet
Zonder onderbouwing. Waarom een ode? Zodat wetenschappers en geintereseerden zoals ik het niet kunnen lezen. Zodat de vrijheid van meningsuiting alweer een ondergeschoven kindje kunnen zijn. Zulke mensen zijn netzo erg als de fundamentalistische moslims. Die verbieden ook de bijbel in Suadie-Arabie. Maar goed mensen die op elkaar lijken haten elkaar vaak.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:03 schreef linkeloutje het volgende:
Mijn klacht: Winkels die allerlei religieuze boeken hebben maar weigeren een Koran in het assortiment op te nemen
![]()
ode aan die winkels
Van hunzelf. Het is een onderdeel van het Islamitisch geloof.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Van wie mogen hun dat alleen
Nou ja dan roep je een Fatwa uit. Meestal wordt die aangevraagd door een moslim die jurisprudentie wil hebben over een voorval of iets in de Shariah. Dus eerst daarop wachten en dan geef je je mening. Of je doet het gewoon en kijkt hoeveel Moslims jouw mening delen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:55 schreef Hereco het volgende:
[..]
Alsof er iets is wat moslims wel mogen en wij (niet-moslims) niet.
Zo denken zij dat het is.. en dat neem ik ze helemaal niet kwalijk hoor. Daar kunnen ze ook niets aan doen. Dat soort dingen schijnen dus in dat boek te staan. Dus, als je niet over een goed relativeringsvermogen beschikt, koop dat boek niet, want dan word je net als hun.
grappig is dat alleen lesser lifeforms tekeer gaan op de koran en moslims. Kan ik maar een ding uit concluderen, angst.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:49 schreef linkeloutje het volgende:
[..]
Je moet toch wat schrijven als je zelf geen antwoord op je beweringen weet
je vergeet Tripitaka, Tao Te Ching, Satanistische Bijbel, Boek der Grotten etc etc..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:01 schreef Paramnesia het volgende:
Aangezien ik mijn rijtje compleet wil hebben thuis (Bijbel, Tenach, Koran, Bhagavad Gita)....
Heb ik, de rest zal ik nog wel naar kijkenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:07 schreef Mrln het volgende:
[..]
je vergeet Tripitaka, Tao Te Ching, Satanistische Bijbel, Boek der Grotten etc etc..
Tripitaka? Zoiets als sonja bakker alleen dan met paddo's?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:07 schreef Mrln het volgende:
[..]
je vergeet Tripitaka, Tao Te Ching, Satanistische Bijbel, Boek der Grotten etc etc..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |