abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52623170
Albert Luque Martos
(Barcelona, 11 maart 1978) is een Spaans profvoetballer. Sinds 2005 speelt hij als aanvaller bij het Engelse Newcastle United, na eerder in eigen land bij onder andere Real Mallorca en Deportivo La Coruña
te hebben gespeeld.

Luque begon in de jeugdopleiding (cantera) van FC Barcelona. Louis van Gaal, destijds hoofdtrainer bij de club, vond de Catalaan echter niet goed genoeg en liet met in 1997 naar Real Mallorca B vertrekken. In het seizoen 1998/1999 maakte Luque zijn debuut in het eerste elftal van de club. Na een jaar verhuurd te zijn geweest aan Málaga CF in het seizoen 1999/2000, bewees Luque zich vanaf 2000 in het eerste elftal van Real Mallorca als een veelvuldig scorende aanvaller aan de zijde van de Kameroener Samuel Eto'o. Het tweetal werd goede vrienden en zien elkaar als broers. Luque heeft Eto'o al meerdere malen aangeduid als mi hermano negro (mijn zwarte broer). Mede door de doelpunten van Luque kwam Mallorca in 2001 uit in de UEFA Champions League. Na eerst al negen competitietreffers te hebben gemaakt in het seizoen 2000/2001, scoorde Luque ook de winnende treffer in het tweede kwalificatieduel tegen het Kroatische Hajduk Split. Uiteindelijk eindigde Real Mallorca als derde in de groepsfase. Nationaal ging het echter niet erg goed met de club, maar mede dankzij veertien doelpunten van Luque bleef degradatie Real Mallorca net bespaard.

De prestaties van de aanvaller waren niet onopgemerkt gebleven: eerst nam Spaans bondscoach José Camacho hem op in de selectie voor het WK 2002 en vervolgens contracteerde Deportivo La Coruña hem voor 15 miljoen euro. Bij Deportivo speelde Luque meer als schaduwspits of vleugelaanvaller, maar toch was hij nog regelmatig trefzeker. Na het voor Deportivo zeer teleurstellend verlopen seizoen 2004/2005 vertrok Luque voor 14 miljoen euro naar Newcastle United, waar hij een vijfjarig contract tekende. Zijn debuut in de wedstrijd tegen Manchester United was veelbelovend, maar in de wedstrijd daarna tegen Fulham FC liep de Catalaan een hamstringblessure op. Op 17 april 2006 scoorde Luque uiteindelijk zijn eerste doelpunt voor Newcaste United tegen Sunderland FC

In het seizoen 2006/2007 kwam hij weinig tot spelen en Luque wilde Newcastle United graag verlaten. In januari 2007 toonde PSV serieuze interesse en verder werd tussen Newcastle United en AFC Ajax gesproken over een ruil van Luque met Ryan Babel. Luque zag vooral een overgang naar PSV wel zitten, maar de transfer vond uiteindelijk geen doorgang doordat de voorzitter van Newcastle United niet instemde.

Nationaal elftal:
Luque won in 2000 op de Olympische Spelen van Sydney de zilveren medaille met Spanje. In de finale was Kameroen na strafschoppen te sterk, nadat de wedstrijd in 2-2 was geëindigd. Luque kwam tweemaal als invaller in actie in de groepswedstrijden met Zuid-Korea en Chili. Voor het Spaans nationaal elftal speelde Luque zeventien interlands, waarin hij twee doelpunten maakte. De Catalaan was de grote verrassing in de Spaanse selectie voor het WK 2002 in Zuid-Korea en Japan. Hij dankte zijn uitverkiezing aan zijn uitstekende vorm bij Real Mallorca. Op 12 juni 2002 debuteerde Luque voor Spanje in de groepswedstrijd tegen Zuid-Afrika. Hij verving na 78 minuten Fernando Morientes. Zijn tweede interland speelde hij vier dagen later tijdens het achtste-finaleduel tegen Ierland. Tien minuten voor de reguliere speeltijd kwam Luque als vervanger van Raúl González in het veld. Spanje werd uiteindelijk in de kwartfinale uitsgeschakeld door Zuid-Korea na strafschoppen. Twee jaar later behoorde Luque tot de Spaanse selectie voor het EK 2004 in Portugal. Hij speelde slechts één wedstrijd. In het laatste groepsduel tegen gastland Portugal viel de aanvaller na 72 minuten in voor Joaquín Sánchez. Luque kon de 1-0 nederlaag en daarmee de uitschakeling op het EK niet voorkomen. De aanvaller maakte enkele maanden na het EK zijn eerste interlanddoelpunt, op 9 oktober 2004 tegen België. Op 4 juni 2005 maakte Luque tegen Litouwen zijn tweede en tevens de winnende treffer. Zijn (tot nu toe) laatste interland speelde de aanvaller op 7 september 2005 in de kwalificatie voor het WK 2006 tegen Servië en Montenegro. Nadien speelde Luque nog wel voor het Catalaans elftal.
quote:
1998/99 Real Mallorca Spanje Primera División 5 0
1999/00 Málaga CF Spanje Primera División 23 3
2000/01 Real Mallorca Spanje Primera División 32 9
2001/02 Real Mallorca Spanje Primera División 36 14
2002/03 Deportivo La Coruña Spanje Primera División 32 7
2003/04 Deportivo La Coruña Spanje Primera División 32 8
2004/05 Deportivo La Coruña Spanje Primera División 37 11
2005/06 Newcastle United Engeland Premier League 14 1
2006/07 Newcastle United Engeland Premier League 7 0
2007/08 Ajax?, PSV?, Feyenoord? Eredivisie
Begeerd door zowel Feyenoord, PSV en Ajax.
Tot nu toe lijkt Ajax de beste papieren te hebben om de spanjaard binnen te halen.

Iemand die door de vaderlandse top 3 in de belangstelling staat die verdient wel een eigen topic!

Filmpje van Luque

[ Bericht 1% gewijzigd door sjimz op 23-08-2007 15:31:17 ]
pi_52623197
ajax dus, logisch
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:21:08 #3
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52623362
Die gaat gewoon naar Spanje. Ik ga er iig niet vanuit dat de top 3 zijn salaris van 1,5 - 2 miljoen kan ophoesten. En dat voor een speler van wie je helemaal niet zeker bent of hij nog wel zo goed is.
pi_52623392
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die gaat gewoon naar Spanje. Ik ga er iig niet vanuit dat de top 3 zijn salaris van 1,5 - 2 miljoen kan ophoesten. En dat voor een speler van wie je helemaal niet zeker bent of hij nog wel zo goed is.
Sevilla schijnt ook inderdaad belangstelling voor hem te hebben, maar volgens mij pas als Kone niet haalbaar is.
pi_52623595
Gaat niet naar Nederland denk ik
Moet je ook even het filmpje wat ik in het Ajax topic poste in de OP zetten
pi_52626073
quote:
Albert Luque ficha por el Ajax

Albert Luque jugará en el Ajax de Amsterdam la próxima temporada, según ha anunciado Radio Marca. El futbolista catalán no ha tenido suerte en su aventura en el Newcastle, ya que las lesiones y la falta de oportunidades han marcado su periplo en la Premier. El zurdo llegó a Inglaterra en la campaña 2005-06 procedente del Deportivo y apenas disputó seis partidos de liga, sin conseguir lograr un tanto.
Marca zegt dat Luque komend seizoen ajacied wordt.
pi_52626181
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Marca zegt dat Luque komend seizoen ajacied wordt.
Ja, en nu nog een '10' voor Ajax
pi_52630921
Naar Ajax dus.

Slotje!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_52630970
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:26 schreef Dylan Dog het volgende:
Naar Ajax dus.

Slotje!
http://www.alfinaldelapalmera.com/content/view/1078/36/

Maar dit topic kan wel open blijven hoor

Kijken hoe hij het in nederland gaat doen.
pi_52631259
quote:
Tegenover Radio Sevilla heeft Luque laten weten toch naar Ajax te gaan. Dat meldt de regionale versie in Sevilla van de Spaanse krant ABC. "Ik ben Betis dankbaar voor de interesse, maar ik ga toch naar Ajax", aldus Luque. Volgens het bericht kon Betis niet verder gaan dan een salaris van 1,5 miljoen terwijl Ajax 2,2 miljoen euro zou hebben geboden. Het wachten is op een officiële mededeling van betrokken partijen.
Ik moet het nog zien....Een Nederlande club die een transferslag gaat winnen vanwege het geld van een grote Spaanse club
pi_52631474
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:37 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien....Een Nederlande club die een transferslag gaat winnen vanwege het geld van een grote Spaanse club
Zo groot is Real Betis Sevilla nou ook weer niet
pi_52633236
Gare voetballer , mooi als hij naar Ajax gaat en niet naar Feyenoord
Ik support gevallen topclubs!
pi_52635487
Het is vaak gezeik inderdaad, weinig bijdrages met meningen.

Ajax maakt handig gebruik van de al aanwezige Spaanse jongens, is een dikke pre voor Luque.
That's all folks!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 23:10:00 #14
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_52636125
quote:

[..]

Real Betis zo groot? Spelen die überhaupt Europees? Dat kan ook nog meespelen.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_52636126
Ik ben er niet rouwig om dat hij niet naar PSV gaat, toch ben ik wel benieuwd naar de verrichtingen van Luque bij Ajax

wat offtopic verwijderd!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 23:11:43 #16
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_52636179
Nederlandse competitie is natuurlijk veel minder sterk dan de Engelse. Ik verwacht toch wel een aantal goals van die jongen.
pi_52636223
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:10 schreef dndiek het volgende:
Ik ben er niet rouwig om dat hij niet naar PSV gaat, toch ben ik wel benieuwd naar de verrichtingen van Luque bij Ajax

wat offtopic verwijderd!
Was gewoon ontopic hoor.... Zelfde strekking als menig andere post in dit topic.
pi_52636224
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:11 schreef Corksterr het volgende:
Nederlandse competitie is natuurlijk veel minder sterk dan de Engelse. Ik verwacht toch wel een aantal goals van die jongen.
Hij heeft zich in de Primiera Division altijd makkelijk staande weten te houden.
Soms kom je in een bepaalde competitie gewoon niet goed tot je recht.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 23:18:19 #19
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_52636370
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij heeft zich in de Primiera Division altijd makkelijk staande weten te houden.
Soms kom je in een bepaalde competitie gewoon niet goed tot je recht.
Precies. Aangezien hij gewoon goed presteerde in Spanje verwacht ik best wat van hem nu hij in een kwalitatief slechtere competitie speelt. Wat wordt zijn positie?
pi_52636401
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:18 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Precies. Aangezien hij gewoon goed presteerde in Spanje verwacht ik best wat van hem nu hij in een kwalitatief slechtere competitie speelt. Wat wordt zijn positie?
Dat ligt eraan hoe Henk ten Cate wil gaan spelen.
Of hangend op links of achter de spitsen zie ik hem wel komen.
pi_52636841
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is vaak gezeik inderdaad, weinig bijdrages met meningen.

Ajax maakt handig gebruik van de al aanwezige Spaanse jongens, is een dikke pre voor Luque.
Ajax betaalt hem gewoon het meeste qua salaris

Maar ik dacht dat Ajax een nieuwe 10 zocht ?
pi_52636895
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:33 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ajax betaalt hem gewoon het meeste qua salaris

Maar ik dacht dat Ajax een nieuwe 10 zocht ?
Als de haalbare 10 niet te vinden is zal je toch een andere oplossing moeten zoeken.
En misschien komt er nog wel een 10, het blijft gissen.
pi_52637608
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:12 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Was gewoon ontopic hoor.... Zelfde strekking als menig andere post in dit topic.
Maar het valt wel op dat je inhoudelijk niet vaak je mening over iets geeft. Liever wijs je iemand op een fout of zeg je dat je iets maar niets vind.
That's all folks!
pi_52641858
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:19 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe Henk ten Cate wil gaan spelen.
Of hangend op links of achter de spitsen zie ik hem wel komen.
Achter de spitsen niet, want Perez was ook een aanvaller en Henk Ten Cate wil daar een middenvelder en geen aanvaller.
pi_52642264
Ik snap de interesse van zowel PSV als Ajax in deze kerel niet. Feyenoord zou voor hem de beste club in NL zijn. Hij kan dus beter uit Nederland wegblijven...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52642357
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:44 schreef Fetai het volgende:
Gare voetballer
!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:01:11 #27
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52642868
Drie honden vechten om een been en AZ gaat ermee heen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:34:26 #28
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52643494
quote:

[..]

Tering jantjes een salaris van 2,2 miljoen euro. Is dat op jaarbasis of een totaal bedrag verdeeld over 2 jaar? Iemand een indicatie van de hoogste salarissen in de Nederlandse competitie?

Had hem graag bij Feyenoord gezien, maar wanneer een bankzitter om zoveel salaris vraagt dan bij nader inzien niet meer. Blijft een risico zo een speler en om dan meteen zoveel salaris te bieden, ben wel benieuwd naar zijn verrichtingen.
pi_52643996
huurbasis van 1 jaar lijkt me

Hij zal wel meteen de best betaalde speler van de competitie zijn
pi_52644086
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:59 schreef the_legend_killer het volgende:
huurbasis van 1 jaar lijkt me

Hij zal wel meteen de best betaalde speler van de competitie zijn
Het schijnt dat hij gewoon voor 2 jaar tekent en dat hij transfervrij overkomt.
pi_52644245
ik denk dan dat salaris per jaar.

Betis kan 1,5 miljoen wel per jaar betalen en Ajax heeft dus 2,2, geboden aan salaris
pi_52644526
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Ajax heeft dus 2,2, geboden aan salaris
Het geld brandt in de zak kennelijk...

Ik vind het eigenlijk wel grappig. Al jaren hoor je in Amsterdam de klacht dat aankopen van Koeman steevast "kut" blijken te zijn. En nu zijn ze blij met een speler waar Koeman interesse in heeft. Die nota bene voor de hoofdprijs langs komt, terwijl hij jarenlang een beetje hetzelfde heeft laten zien als Patrick Kluivert (die was voor de helft nog wel de bank gaan warm houden).

Ik zie het nut ook niet van de aankoop. Suarez is al gekomen als vervanger van Babel. Bovendien is het afgelopen jaar nog geïnvesteerd in maar liefst drie andere flankspelers en een centrale spits (met extragratis rollator). En dan nu nog een aanvaller erbij?
pi_52644619
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het geld brandt in de zak kennelijk...

Ik vind het eigenlijk wel grappig. Al jaren hoor je in Amsterdam de klacht dat aankopen van Koeman steevast "kut" blijken te zijn. En nu zijn ze blij met een speler waar Koeman interesse in heeft. Die nota bene voor de hoofdprijs langs komt, terwijl hij jarenlang een beetje hetzelfde heeft laten zien als Patrick Kluivert (die was voor de helft nog wel de bank gaan warm houden).

Ik zie het nut ook niet van de aankoop. Suarez is al gekomen als vervanger van Babel. Bovendien is het afgelopen jaar nog geïnvesteerd in maar liefst drie andere flankspelers en een centrale spits (met extragratis rollator). En dan nu nog een aanvaller erbij?
jarenlang? Hij heeft 2 seizoenen in de PL slecht gepresteerd (wat ook kan liggen aan het feit dat iedereen in Newcastle verneukt wordt) daarvoor was hij gewoon een international die goed speelde bij Deportivo la Coruna.
pi_52644640
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Had hem graag bij Feyenoord gezien, maar wanneer een bankzitter om zoveel salaris vraagt dan bij nader inzien niet meer. Blijft een risico zo een speler en om dan meteen zoveel salaris te bieden, ben wel benieuwd naar zijn verrichtingen.
De salarissen in de PL liggen nu eenmaal vele malen hoger, dan hier in de Eredivisie. Had je kunnen weten. Denk overigens niet dat het een risico is om hem zoveel salaris te bieden.

Zeer goede speler die, als hij komt, een van de 'revelaties' gaat worden in Nederland.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:31:01 #35
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52644792
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef Happel het volgende:
De salarissen in de PL liggen nu eenmaal vele malen hoger, dan hier in de Eredivisie. Had je kunnen weten. Denk overigens niet dat het een risico is om hem zoveel salaris te bieden.

Zeer goede speler die, als hij komt, een van de 'revelaties' gaat worden in Nederland.
De Nederlandse competitie groeit mee met de Europese maatstaven. Wil je internationaal een serieuze speler worden is het blijkbaar noodzakelijk dergelijke salarissen te bieden. Dat hij kans heeft om een relevatie te worden zal ik zeker niet ontkennen, ken de speler zijn geschiedenis en in zijn Deportico tijd vormde hij samen met Makaay een dodelijk koppel.
pi_52644838
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

De Nederlandse competitie groeit mee met de Europese maatstaven. Wil je internationaal een serieuze speler worden is het blijkbaar noodzakelijk dergelijke salarissen te bieden. Dat hij kans heeft om een relevatie te worden zal ik zeker niet ontkennen, ken de speler zijn geschiedenis en in zijn Deportico tijd vormden hij samen met Makaay een dodelijk koppel.
Alleen groeit het salaris in Nederland niet genoeg in vergelijking met de toplanden en Rusland, Oekraine , Griekenland en Turkije.

De verschillen worden nog steeds groter.
pi_52644993
2.2 mln

Ik dacht dat Sneijder voor ongeveer dat bedrag bij Real voetbalt....
pi_52645243
AZ Gaat er ondertussen gewoon mee van door .
pi_52645795
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:24 schreef sjimz het volgende:
jarenlang? Hij heeft 2 seizoenen in de PL slecht gepresteerd (wat ook kan liggen aan het feit dat iedereen in Newcastle verneukt wordt) daarvoor was hij gewoon een international die goed speelde bij Deportivo la Coruna.
Voordat PK naar PSV kwam had hij ook maar 2 jaar slecht gepresteerd en daarvoor had hij meer gepresteerd dan Luque.

Met alle respect, maar een speler die 2 jaar lang geen donder heeft laten zien een salaris geven van 2,2 mio per jaar in NL... zou ik niet doen.
pi_52645876
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voordat PK naar PSV kwam had hij ook maar 2 jaar slecht gepresteerd en daarvoor had hij meer gepresteerd dan Luque.

Met alle respect, maar een speler die 2 jaar lang geen donder heeft laten zien een salaris geven van 2,2 mio per jaar in NL... zou ik niet doen.
Alleen Kluivert heeft het bij 2 verschillende clubs mogen proberen.
Newcastle (Waar iedereen faalt) en Valencia.
DIt zijn dus 2 verschillende mogenlijkheden bij 2 verschillende ploegen met 2 verschillende speeltsijlen in 2 verschillende competities.
Dat is anders dan 2 jaar bij dezelfde club niets presteren.
pi_52646074
Ajax kiest voor het sportieve succes, als ze hem zoveel salaris bieden. Voor de fans wel een bemoedigende keuze lijkt me. Ik snap nog steeds niet wat ze bij Newcastle met hem hebben gedaan. Qua voetbal zou hij makkelijk mee moeten komen daar.
That's all folks!
pi_52646473
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:06 schreef sjimz het volgende:

Dat is anders dan 2 jaar bij dezelfde club niets presteren.
Ik zeg niet dat Luque sowieso niets gaat presteren, ik zeg alleen dat ik niet in zie waarom Luque, gelet op de prestaties, ineens de best betaalde speler van de eredivisie moet worden.

Het is gewoon veel geld voor een gokje...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:37:36 #43
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52646691
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat ze bij Newcastle met hem hebben gedaan. Qua voetbal zou hij makkelijk mee moeten komen daar.
De laatste paar jaar is er bij NU geen vast systeem meer te vinden. Topspelers komen en gaan en ondergaan een periode waarbij ze ver onder hun niveau presteren.
pi_52669486
Volgens het AD voor 3 jaar naar Ajax...
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 07:44:07 #45
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_52669756
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 04:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens het AD voor 3 jaar naar Ajax...
De Telegraaf zegt precies hetzelfde...
pi_52673895
quote:
Ajax contracteert Albert Luque Martos

Amsterdam, 25 aug 2007
Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van de Spaanse voetballer Albert Luque Martos. De aanvaller tekende vandaag zijn contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2010.

Luque werd op 11 maart 1978 geboren in Spanje en begon zijn voetbalcarrière in de jeugdopleiding van FC Barcelona. In 1998 ging hij over naar Real Mallorca, het seizoen daarop werd hij verhuurd aan Málaga CF. In 2002 maakte Luque zijn debuut voor het Spaanse nationale elftal, waarvoor hij tot nu toe 17 maal uitkwam. Hij maakte tijdens het WK in 2002 en het EK in 2004 deel uit van de Spaanse selectie. In 2002 maakte hij eveneens de overgang naar Deportivo La Coruña. Voor deze club speelde hij in totaal 101 wedstrijden in de Primera División en maakte hij daarin 26 doelpunten. In 2005 maakte Luque de overstap naar Newcastle United.
Ajax.nl
pi_52673929
Mooie aankoop. Gewoon een erg goede speler.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52673942
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:38 schreef venomsnake het volgende:
Mooie aankoop. Gewoon een erg goede speler.
Hopelijk laat hij zijn Deportivo tijd herleven.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:55:04 #49
123545 DatMeenJeNiet
pi_52674214
2.2 miljoen

Hij verdient 3x zo veel als de rest van de selectie.
pi_52674238
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
2.2 miljoen

Zo dan weet jij meer dan ik (Over het salaris van de rest van de selectie)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:59:49 #51
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_52674292
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
2.2 miljoen

Als hij woensdag Ajax naar de CL schiet, heeft hij zijn jaarsalaris al terug verdiend.
pi_52674296
Die 2,2 miljoen is ook een uit de lucht gegrepen bedrag. Diezelfde bron melde dat hij voor 2 jaar had getekend terwijl het nog niet rond was.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52674312
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:59 schreef snowwie2 het volgende:

[..]

Als hij woensdag Ajax naar de CL schiet, heeft hij zijn jaarsalaris al terug verdiend.
Dat zal moeilijk worden, hij is namelijk nog niet speelgerechtigd.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:00:58 #54
123545 DatMeenJeNiet
pi_52674314
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zo dan weet jij meer dan ik (Over het salaris van de rest van de selectie)
Ik denk dat al die Johnny Heitinga's rond de 700k per jaar verdienen. Een paar zitten daar boven en de jeugdspelers enzo eronder. (maar ik kan er naast zitten)
pi_52674324
Albert Luque Martos
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:11:52 #56
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52674501
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:59 schreef snowwie2 het volgende:

[..]

Als hij dat doet verbrand ik al mijn ajax shirts
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_52674517
TT-change
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_52674521
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ik denk dat al die Johnny Heitinga's rond de 700k per jaar verdienen. Een paar zitten daar boven en de jeugdspelers enzo eronder. (maar ik kan er naast zitten)
geloof me Klaas Jan Huntelaar verdient echt wel rond de 1,5 miljoen hoor
AFC AJAX
pi_52674528
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:11 schreef stefmans het volgende:

[..]

Als hij dat doet verbrand ik al mijn ajax shirts
Ja dat is makkelijk zeggen.
100% dat je al je ajax shirts niet hoeft te verfikken.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:25:27 #60
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52674738
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja dat is makkelijk zeggen.
100% dat je al je ajax shirts niet hoeft te verfikken.
Goh jij bent ook wakker zo te zien
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_52677380
Bij Depor een fantastische speler, bij NUFC kwam het er niet uit. Hopelijk leeft hij in Amsterdam weer helemaal op. Het is wel een jongen die veel kwaliteit heeft. Ik ben benieuwd of hij het gaat laten zien bij Ajax.

We hebben bij Ajax in ieder geval weer genoeg alternatieven voor de aanval:

-------------- KJH ----------------
Luque --- Suarez --- Kennedy

Dat is niet misselijk
pi_52678193
Te aanvallend.

Ajax heeft wel veel aanvallers dus ze zullen altijd wel 4-3-3 spelen nu.

Ajax heeft deze speler gekocht he ?
Maar voor hoeveel ?
pi_52678233
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Te aanvallend.

Ajax heeft wel veel aanvallers dus ze zullen altijd wel 4-3-3 spelen nu.

Ajax heeft deze speler gekocht he ?
Maar voor hoeveel ?
De geruchten lopen uiteen van gratis tot 8 miljoen euro.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:25:25 #64
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52678251
Lucky Ajax koopt Lucky Luque

die grap is vast maar 23908x voorbij geweest

Maar ik vind het een goeie aankoop van Ajax, mits hij blessurevrij blijft. Kijk naar Arveladze. Ajax durfde het niet aan omdat hij bij de Rangers altijd in de lappenmand lag, maar bij AZ heeft hij toch niet teleurgesteld.
Confidence through competence
pi_52678350
quote:
Te aanvallend.
Vind ik wel meevallen. Met nog drie controleurs op het middenveld vind ik het zeker niet aanvallend:

----------------- KJH ----------------
Luque ------- Suarez --Kennedy
--- Davids* ------------ Gabri -----
--------------- Heitinga* ------------
Vermaelen -- Stam --- vd Wiel ---
-------------- Stekelenburg --------

Davids* is nu geblesseerd, dus daar kan Urby of Vertonghen spelen.
Heitinga* als de tegenstander met een aanvallende minddenvelder (10) speelt. Anders kan Maduro daar prima spelen.

Lijkt me een erg goede opstelling
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:29:25 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_52678358
quote:
Te aanvallend.
Nee hoor:

1
2
3
4
5
6
--------------- Stekelenburg ---------------------
Ogararu ---- Stam ----- Vermaelen ----- Emanuelson
------------- Gabri - Davids ---------------------
Bakircioglu -------------------------------- Luque
---------------------- Suarez --------------------
------------ Huntelaar ---------------------------
pi_52678397
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

De geruchten lopen uiteen van gratis tot 8 miljoen euro.
Ik las al 10 miljoen ergens, maar dat lijkt me echt teveel.
Ik denk wel een miljoentje of 5

Dat Ajax PSV en Feyenoord aftroeft met deze transfer vind ik onzin.
Ze hadden hem op het oog maar ze hebben nooit actie ondernomen !

PSV 8 maanden geleden wel ja maar toen schreef bijna iedereen hem nog af, maar nu hij naar Ajax gaat zijn wel veel mensen positief over hem
pi_52678426
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:29 schreef twi het volgende:

[..]

Nee hoor:
[ code verwijderd ]
Dat is meer 4-4-2 ja .
Dat ziet er wel wat stabieler uit.
pi_52678437
Welkom Spaanse vriend!
pi_52678564
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Vind ik wel meevallen. Met nog drie controleurs op het middenveld vind ik het zeker niet aanvallend:

----------------- KJH ----------------
Luque ------- Suarez --Kennedy
--- Davids* ------------ Gabri -----
--------------- Heitinga* ------------
Vermaelen -- Stam --- vd Wiel ---
-------------- Stekelenburg --------

Davids* is nu geblesseerd, dus daar kan Urby of Vertonghen spelen.
Heitinga* als de tegenstander met een aanvallende minddenvelder (10) speelt. Anders kan Maduro daar prima spelen.

Lijkt me een erg goede opstelling
Ga er maar 100% vanuit Emanuelson zeker in de basis staat onder Ten Cate
Deze zal wel op de plek van Davids spelen en Davids als hij fit is op de plek van Heitinga
pi_52678671
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:38 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ga er maar 100% vanuit Emanuelson zeker in de basis staat onder Ten Cate
Deze zal wel op de plek van Davids spelen en Davids als hij fit is op de plek van Heitinga
Ik ga nergens vanuit. Ik post alleen de opstelling die in mijn ogen de beste is.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:46:06 #72
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52678734
Als de reacties leest op bijvoorbeeld het feyenoord-netwerk dan wordt Ajax flink uitgelachen met deze paniekaankoop.
M.a.w 020 smijt weer met geld en doet paniekerig is het credo daar. Terecht?
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52678740
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik ga nergens vanuit. Ik post alleen de opstelling die in mijn ogen de beste is.
Oh ik dacht dat je gok deed naar de basis opstelling

pi_52678784
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:46 schreef ihugster het volgende:
Als de reacties leest op bijvoorbeeld het feyenoord-netwerk dan wordt Ajax flink uitgelachen met deze paniekaankoop.
Ach, toen Bosz met een Feyenoord-delegatie naar Newcastle ging om over deze speler te onderhandelen, hoorde ik hele andere geluiden. Het tij kan verkeren blijkt maar weer.
pi_52678785
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:46 schreef ihugster het volgende:
feyenoorders die Ajax uitlachen?

Ik denk dat ze daar voorlopig hun mondje dicht moeten houden, aangezien zij al 5 jaar geen deuk in een pakkie boter schieten

Maar om even op je vraag terug te komen, bij Depor vond ik Luque geweldig. Bij NUFC was het niet veel. Ik hoop dat hij zijn niveau van Depor kan halen, dan hebben we een fantastische aankoop gedaan. Even afwachten dus allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')