Soms word je er beetje overvallen door de emoties denk ik. Dan niet te hard van stapel lopen is het geheim denk ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef MNR het volgende:
Ff een tvp
[..]
Hoe kijk jij er tegenaan en hoe ga jij er mee om?
Imho is bewustwording is het antwoord.
Eens. En nu? Daten?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:47 schreef Lips het volgende:
Nou laat ik er dan ook iets over zeggen. Even voortgeborduurd op het vertrouwen en de teleurstellingen waar het over gaat.
Ik heb in het verleden in zo'n beetje heel m'n omgeving wel het vertrouwen verloren en ben ook overbodig vaak wel teleurgesteld. Als gevolg daarop natuurlijk ook jaren lekker vertrouwd in m'n bunker geleefd. Als mensen niet dichtbij kunnen komen kunnen ze je ook geen pijn doen!!
Werd alleen beetje eenzaam in m'n bunker en ben me gaan beseffen (ok, met hulp van mensen die daar voor geleerd hebben) dat als ik niet bereid ben m'n kop te stoten dat ik dan eenzaam blijf.
Sta dus nu gewoon weer open voor vertrouwensbeschadigingen en teleurstellingen en ja hoor, ze komen gewoon nog steeds op je pad. Maar omdat ik er nu iets nuchterder naar durf te kijken doet het niet meer zo'n pijn en stap ik er makkelijker overheen.
Je moet gewoon openstaan voor nieuwe mensen en ze durven te vertrouwen. Er zijn er ook echt wel bij die het wel verdienen
Door erachter te komen wat emoties zijn, wat ze met je doen en je te realiseren dat emoties je misleiden in positieve zin en in negatieve zin. In negatieve zin is het natuurlijk duidelijk, ze maken gebeurtenissen erger dan ze in werkelijkheid zijn. In 'positieve' zin is voor mensen minder duidelijk, emoties maken gebeurtenissen of personen groter en leuker dan ze in werkelijkheid zijn. Zie degene waar je gek op bent. Je maakt hem/haar in je hoofd helemaal geweldig, dan denk je dat je niet zonder degene kan. Dan raak je hem/haar kwijt en zit je in een enorm dal waaruit je niet uit kan komen (tenmisnste dat denk je). Al die emoties veroorzaken lijden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef MNR het volgende:
Ff een tvp
[..]
Hoe kijk jij er tegenaan en hoe ga jij er mee om?
Imho is bewustwording is het antwoord.
Onzin, klinisch psychologen volgen veelal de DSM IV. Wat een groot verschil is met de zelfkennis die alleen jij zelf over jezelf kunt vergaren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef JoeyT het volgende:
Denk dat heleboel psychologen werkloos zouden zijn als mensen zelf de moeite wilden doen.
eensquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef JoeyT het volgende:
Door te lezen. Kennis is macht. Denk dat heleboel psychologen werkloos zouden zijn als mensen zelf de moeite wilden doen.
hoerquote:
Ten eerste zit t volgens mij al niet goed met de werkgelegenheidquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef dawg het volgende:
[..]
Onzin, klinisch psychologen volgen veelal de DSM IV. Wat een groot verschil is met de zelfkennis die alleen jij zelf over jezelf kunt vergaren.
Alweerquote:
Moet ik betalen dan?quote:
quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:50 schreef Lips het volgende:
[..]
Alweer![]()
*pakt agenda en post-it blokje*
Ah, ik herinner me dat je dit eerder hebt uitgelegd.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef JoeyT het volgende:
Door erachter te komen wat emoties zijn, wat ze met je doen en je te realiseren dat emoties je misleiden in positieve zin en in negatieve zin. In negatieve zin is het natuurlijk duidelijk, ze maken gebeurtenissen erger dan ze in werkelijkheid zijn. In 'positieve' zin is voor mensen minder duidelijk, emoties maken gebeurtenissen of personen groter en leuker dan ze in werkelijkheid zijn. Zie degene waar je gek op bent. Je maakt hem/haar in je hoofd helemaal geweldig, dan denk je dat je niet zonder degene kan. Dan raak je hem/haar kwijt en zit je in een enorm dal waaruit je niet uit kan komen (tenmisnste dat denk je). Al die emoties veroorzaken lijden.
Lezen, nice! Heb je nog tips voor goeie artikelen/boeken of zo? Ben altijd geinteresseerd.quote:Door te lezen. Kennis is macht. Denk dat heleboel psychologen werkloos zouden zijn als mensen zelf de moeite wilden doen.
nou geweldig planquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:13 schreef Garisson72 het volgende:
Betrokkene wil met die rozen bewerkstelligen dat jij voor hem in katzwijm valt. Als hij van jou de indruk krijgt dat dat gewerkt heeft, kan hij de teugels weer wat laten vieren en zijn nonchalante coole pose weer aannemen.
Hij hoopt daarmee de mysterieuze, ongrijpbare en daarmee uiteraard volstrekt onweerstaanbare man voor jou te zijn.
Zoiets denk ik.![]()
yup, ik ga altijd voor volkomen eerlijk. nou ja zo goed als.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:17 schreef dawg het volgende:
Ik las gisteren in mijn horoscoop (al geloof ik daar niet zo in) dat ik eerlijk moest zeggen wat ik denk tegen mensen, in het bijzonder partner en/of diegene die je leuk vindt (zoiets was het in elk geval), maar dat lijkt me niet echt een goed idee. Gezien het feit dat ik niemand tegen het hoofd wil stoten.
Wat jullie? Zijn jullie helemaal eerlijk tegen je partner, of degene waar je meer voor voelt dan je voor een vriend/vriendin zou doen?
voor sommige mensen is een plan altijd beter dan geen plan...hoe beroerd het plan ook is...quote:
Nou, op zich heb je gelijk. Vandaar dat ik ervoor kies om het voor me te houden. Ik kan over zulke dingen niet liegen, en ben op zulke momenten ook erg direct en bot, dus vermijd ik het. Of draai ik eromheen als het me gevraagd wordt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
Als jij vindt dat jij tegen diegene moet zeggen wat je denkt, dan moet je dat doen. Je moet je helemaal niet afvragen of je iemand al dan niet voor het hoofd zal stoten. Je mag namelijk niet voor andere mensen denken.
Dat betekent dus dat je rekening moet houden met iedere mogelijke uitkomst, maar zolang jij eerlijk bent geweest en niemand moedwillig pijn doet, kan daar nooit iets mis mee zijn.
over de belangrijke dingen wel, ja...dingen die de ander direct raken...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:17 schreef dawg het volgende:
Wat jullie? Zijn jullie helemaal eerlijk tegen je partner, of degene waar je meer voor voelt dan je voor een vriend/vriendin zou doen?
...en in welk wetboek staat dat?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
Als jij vindt dat jij tegen diegene moet zeggen wat je denkt, dan moet je dat doen. Je moet je helemaal niet afvragen of je iemand al dan niet voor het hoofd zal stoten. Je mag namelijk niet voor andere mensen denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |