abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52628461
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef MNR het volgende:
Ff een tvp
[..]

Hoe kijk jij er tegenaan en hoe ga jij er mee om?

Imho is bewustwording is het antwoord.
Soms word je er beetje overvallen door de emoties denk ik. Dan niet te hard van stapel lopen is het geheim denk ik
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_52629387
Terugvindpost. Een DIKKE VETTE ONVERVALSTE terugvindpost. Gewoon omdat ik daar zin in heb. Oh ja: het leven lacht mij toe. Maar voor ik van slowchatten beticht word: ik ben nog steeds vrijgezel, maar ik hoop wel dat ik in Brussel de ware tegenkom. Dus tussen nu en 4 jaar van nu hoop ik vrijgezel af te zijn.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:08:04 #28
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_52630436
wat whoopsy zegt....(op brussel en ware na)
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_52631999
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:47 schreef Lips het volgende:
Nou laat ik er dan ook iets over zeggen. Even voortgeborduurd op het vertrouwen en de teleurstellingen waar het over gaat.
Ik heb in het verleden in zo'n beetje heel m'n omgeving wel het vertrouwen verloren en ben ook overbodig vaak wel teleurgesteld. Als gevolg daarop natuurlijk ook jaren lekker vertrouwd in m'n bunker geleefd. Als mensen niet dichtbij kunnen komen kunnen ze je ook geen pijn doen!!

Werd alleen beetje eenzaam in m'n bunker en ben me gaan beseffen (ok, met hulp van mensen die daar voor geleerd hebben) dat als ik niet bereid ben m'n kop te stoten dat ik dan eenzaam blijf.
Sta dus nu gewoon weer open voor vertrouwensbeschadigingen en teleurstellingen en ja hoor, ze komen gewoon nog steeds op je pad. Maar omdat ik er nu iets nuchterder naar durf te kijken doet het niet meer zo'n pijn en stap ik er makkelijker overheen.
Je moet gewoon openstaan voor nieuwe mensen en ze durven te vertrouwen. Er zijn er ook echt wel bij die het wel verdienen
Eens. En nu? Daten?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:39:25 #30
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52633075
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef MNR het volgende:
Ff een tvp
[..]

Hoe kijk jij er tegenaan en hoe ga jij er mee om?

Imho is bewustwording is het antwoord.
Door erachter te komen wat emoties zijn, wat ze met je doen en je te realiseren dat emoties je misleiden in positieve zin en in negatieve zin. In negatieve zin is het natuurlijk duidelijk, ze maken gebeurtenissen erger dan ze in werkelijkheid zijn. In 'positieve' zin is voor mensen minder duidelijk, emoties maken gebeurtenissen of personen groter en leuker dan ze in werkelijkheid zijn. Zie degene waar je gek op bent. Je maakt hem/haar in je hoofd helemaal geweldig, dan denk je dat je niet zonder degene kan. Dan raak je hem/haar kwijt en zit je in een enorm dal waaruit je niet uit kan komen (tenmisnste dat denk je). Al die emoties veroorzaken lijden.

Hoe kan je ermee omgaan?

Door te lezen. Kennis is macht. Denk dat heleboel psychologen werkloos zouden zijn als mensen zelf de moeite wilden doen.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52633521
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef JoeyT het volgende:
Denk dat heleboel psychologen werkloos zouden zijn als mensen zelf de moeite wilden doen.
Onzin, klinisch psychologen volgen veelal de DSM IV. Wat een groot verschil is met de zelfkennis die alleen jij zelf over jezelf kunt vergaren.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:53:49 #32
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52633541
quote:

Door te lezen. Kennis is macht. Denk dat heleboel psychologen werkloos zouden zijn als mensen zelf de moeite wilden doen.
eens

als een probleem tussen je oren zit, is dat ook de enige plek waar het opgelost kan worden...en de enige die dat kan doen ben je zelf...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:54:31 #33
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52633560
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef dawg het volgende:

Eens. En nu? Daten?
hoer
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:01:26 #34
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52633800
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef dawg het volgende:

[..]

Onzin, klinisch psychologen volgen veelal de DSM IV. Wat een groot verschil is met de zelfkennis die alleen jij zelf over jezelf kunt vergaren.
Ten eerste zit t volgens mij al niet goed met de werkgelegenheid , ten tweede bedoel ik met kennis vergaren wel kennis van wetenschappelijk niveau of iig geschreven door erkende psychologen. Het gaat hier op FOK! vaak om mensen die niet met hun emotes om kunnen gaan. Daarvoor heb je niet perse een psycholoog nodig.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52635113
hallo fok! singles!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:50:59 #36
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52635536
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef dawg het volgende:
Eens. En nu? Daten?
Alweer
*pakt agenda en post-it blokje*
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:54 schreef Abbadon het volgende:
hoer
Moet ik betalen dan?
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:39 schreef ChantalC het volgende:
hallo fok! singles!
Hoi ChantalC
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52635819
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:50 schreef Lips het volgende:

[..]

Alweer
*pakt agenda en post-it blokje*
pi_52640547
quote:
Door erachter te komen wat emoties zijn, wat ze met je doen en je te realiseren dat emoties je misleiden in positieve zin en in negatieve zin. In negatieve zin is het natuurlijk duidelijk, ze maken gebeurtenissen erger dan ze in werkelijkheid zijn. In 'positieve' zin is voor mensen minder duidelijk, emoties maken gebeurtenissen of personen groter en leuker dan ze in werkelijkheid zijn. Zie degene waar je gek op bent. Je maakt hem/haar in je hoofd helemaal geweldig, dan denk je dat je niet zonder degene kan. Dan raak je hem/haar kwijt en zit je in een enorm dal waaruit je niet uit kan komen (tenmisnste dat denk je). Al die emoties veroorzaken lijden.
Ah, ik herinner me dat je dit eerder hebt uitgelegd.
quote:
Lezen, nice! Heb je nog tips voor goeie artikelen/boeken of zo? Ben altijd geinteresseerd.

En vanavond uitgeweest, was gezelllig. Had ook behoorlijk wat gedronken, want voelde me licht in mijn hoofd. En op het einde van de avond, merkte ik dat bij veel mensen de emoties hoog opliepen. En dat vind ik dan zo grappig, dat alcohol mensen zoveel losser maakt, dat de remmingen wegvallen. En ik weet nog dat ik daar stond en het leek of ik als een van de weinige 'het hoofd koel hield'.

Zo was een vriend van me heel gevaarlijk bezig met een meisje terwijl hij een vriendin heeft. Ik vertrouw hem blind, dus ik ga er ook niet vanuit dat hij iets met dat meisje uit zou spoken. En toen zei een ander: "nou nee hoor, hij gaat foute dingen doen". Ik verbaasd.. en toen ben ik maar naar hem toegelopen en heb hem gevraagd wat hij ging doen. Toen zei hij dat hij maar beter naar huis kon gaan. Toen antwoordde ik: "ik denk ook dat dat verstandiger is. Denk ook niet dat je vriendin het zo leuk vindt als je nu nog met haar op stap gaat" (hij was de grens aan het opzoeken... en zij des te harder )

En er was weer een uitsmijter vanavond
Kon zijn gedrag totaal niet peilen, ik kom al 3 jaar bij die kroeg en kijk hem vaak aan als ik naar binnen loop (ik kijk graag iemand recht in de ogen) maar vanavond pakte hij me vast en zei: "alles goed, moppie?". Zei gewoon ja, maar toen hij in de kroeg ook nog op me afstapte en toen ik de deur uitging hij weer mijn aandacht vroeg, was ik toch wel verbaasd. Wat was er vanavond anders? En er lopen zoveel vrouwen daar.

Heb in ieder geval een fijne avond gehad, genoten van de muziek, het dansen en de mannelijke aandacht en het enige wat ik dan mis is initimiteit met een leuke kerel. En merk ook dat het van mij een hele bewuste keuze is om niet zomaar op de avanches van een kerel in te gaan. Heb liever dat ik langer wacht en een echte leuke kerel tegenkom van wie ik meteen heb van "ja!" dan dat ik genoegen neem met minder. En samen slapen lijkt me heerlijk, om ff even tegen iemand aan te kruipen, maar meer heb ik ook geen zin in met zomaar de eerste-de-beste. Dan maar wachten en ondertussen dat ene liedje van Jochem Myer draaien
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:46:50 #39
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_52641588
Geweldig liedje, beschrijft het positieve wat JoeyT verteld erg goed.
Ook mooi dat je zo'n leuke avond hebt gehad! Lijkt erop dat de uitsmijter je wel leuk vind alhoewel al dat spul wat in bars werkt in mijn ogen nooit geen relatiemateriaal is. (waar ik weer vanaf gestapt ben met mijn spanjaard... met andere woorden ik weet het zelf ook niet meer)
Wat moet je nu met sommige mannen, hoe lees je evt signalen? Ik heb vorige week 2 dozijn lange stelen rozen gekregen, lijkt me een duidelijk signaal. Maar toch krijg ik van diezelfde man ook veel signalen binnen van dat hij toch niets wil. Elke keer als ik afstandelijk doe rent ie mijn kant in, en als ik me dan wat open stel gaat ie weer weg. Ik snap er echt helemaal geen ene donder meer van hoor.
Ze zeggen vaak dat wij vrouwen niet weten wat ze willen en vaag zijn, maar mannen doen er niet voor onder zeg. wat een gedoe.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:13:34 #40
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52644356
Betrokkene wil met die rozen bewerkstelligen dat jij voor hem in katzwijm valt. Als hij van jou de indruk krijgt dat dat gewerkt heeft, kan hij de teugels weer wat laten vieren en zijn nonchalante coole pose weer aannemen.
Hij hoopt daarmee de mysterieuze, ongrijpbare en daarmee uiteraard volstrekt onweerstaanbare man voor jou te zijn.

Zoiets denk ik.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:16:20 #41
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_52644424
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:13 schreef Garisson72 het volgende:
Betrokkene wil met die rozen bewerkstelligen dat jij voor hem in katzwijm valt. Als hij van jou de indruk krijgt dat dat gewerkt heeft, kan hij de teugels weer wat laten vieren en zijn nonchalante coole pose weer aannemen.
Hij hoopt daarmee de mysterieuze, ongrijpbare en daarmee uiteraard volstrekt onweerstaanbare man voor jou te zijn.

Zoiets denk ik.
nou geweldig plan
pi_52644457
Ik las gisteren in mijn horoscoop (al geloof ik daar niet zo in ) dat ik eerlijk moest zeggen wat ik denk tegen mensen, in het bijzonder partner en/of diegene die je leuk vindt (zoiets was het in elk geval), maar dat lijkt me niet echt een goed idee. Gezien het feit dat ik niemand tegen het hoofd wil stoten.

Wat jullie? Zijn jullie helemaal eerlijk tegen je partner, of degene waar je meer voor voelt dan je voor een vriend/vriendin zou doen?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:30:46 #43
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_52644786
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:17 schreef dawg het volgende:
Ik las gisteren in mijn horoscoop (al geloof ik daar niet zo in ) dat ik eerlijk moest zeggen wat ik denk tegen mensen, in het bijzonder partner en/of diegene die je leuk vindt (zoiets was het in elk geval), maar dat lijkt me niet echt een goed idee. Gezien het feit dat ik niemand tegen het hoofd wil stoten.

Wat jullie? Zijn jullie helemaal eerlijk tegen je partner, of degene waar je meer voor voelt dan je voor een vriend/vriendin zou doen?
yup, ik ga altijd voor volkomen eerlijk. nou ja zo goed als. soms zijn kleine dingetjes voor je houden beter omdat ze kwetsend zouden kunnen zijn en toch niet zo belangrijk. Maar over gevoelens ben ik iig wel altijd eerlijk
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:36:37 #44
94676 Garisson72
pi_52644985
Als jij vindt dat jij tegen diegene moet zeggen wat je denkt, dan moet je dat doen. Je moet je helemaal niet afvragen of je iemand al dan niet voor het hoofd zal stoten. Je mag namelijk niet voor andere mensen denken.

Dat betekent dus dat je rekening moet houden met iedere mogelijke uitkomst, maar zolang jij eerlijk bent geweest en niemand moedwillig pijn doet, kan daar nooit iets mis mee zijn.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:38:43 #45
94676 Garisson72
pi_52645035
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:16 schreef QueenR het volgende:

nou geweldig plan
Ja wij mannen zijn me er één...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:47:42 #46
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52645300
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:16 schreef QueenR het volgende:

[..]

nou geweldig plan
voor sommige mensen is een plan altijd beter dan geen plan...hoe beroerd het plan ook is...

2 dozijn rozen...dan kun je net zo goed een groot bord om je nek hangen met 'ik vind je lief, wil je m'n vriendinnetje zijn?'
pi_52645405
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
Als jij vindt dat jij tegen diegene moet zeggen wat je denkt, dan moet je dat doen. Je moet je helemaal niet afvragen of je iemand al dan niet voor het hoofd zal stoten. Je mag namelijk niet voor andere mensen denken.

Dat betekent dus dat je rekening moet houden met iedere mogelijke uitkomst, maar zolang jij eerlijk bent geweest en niemand moedwillig pijn doet, kan daar nooit iets mis mee zijn.
Nou, op zich heb je gelijk. Vandaar dat ik ervoor kies om het voor me te houden. Ik kan over zulke dingen niet liegen, en ben op zulke momenten ook erg direct en bot, dus vermijd ik het. Of draai ik eromheen als het me gevraagd wordt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:52:16 #48
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52645425
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:17 schreef dawg het volgende:
over de belangrijke dingen wel, ja...dingen die de ander direct raken...

voor het overige; zo af en toe is een klein leugentje gewoon makkelijker, en zolang je er niemand mee kwetst kan het ook niet zoveel kwaad, denk ik...
pi_52645497
Ok, ik ga mijn vraag even herformuleren, want over het eerlijk zijn is iedereen, hoe politiek correct ook, het veelal wel eens.

Zeg je tegen diegene die je leuk vindt/je partner, wat je van hem of haar denkt/vindt, uit jezelf, zonder dat er aanleiding voor is, ookal weet je dat je iemand daarmee kan kwetsen? Hou je het liever voor je, tenzij het je direct gevraagd wordt? Hou je de schijn op tot het moment dat iemand je het direct vraagt?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:55:39 #50
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52645542
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
...en in welk wetboek staat dat?

persoonlijk vind ik dat eerlijkheid te makkelijk als excuus gebruikt wordt voor botte en nodeloos kwetsende uitspraken...eerlijkheid als waarde wordt overschat..degene die eerlijk is geweest, kan zichzelf wijsmaken het goede te hebben gedaan, want eerlijkheid is okee...persoonlijk vind ik dat onzin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')