zou ik kunnen proberen, maar denk je niet dat ik al een heel eind kom als ik gewoon een stuk kurk of rubber onder de boxen plaats?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef Sjoewe het volgende:
Rubbertjes alleen gaan de boel niet genoeg ontkoppelen denk ik.
Als je je speakers maximaal wilt ontkoppelen zal je ze op spikes moeten zetten.
Die spikes moet je dan op een stuk kurk of rubber dopjes zetten. eventueel nog een stoeptegel/plaatje marmer eronder.
Spikes haal je bij de betere audiozaak, en rubbers hangen bij bossen in de bouwmarkt.
Ehm? Volgens mij moeten de spikes juist rechtstreeks op de tegel staan, en moet het rubber tussen de tegel en de vloer?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef Sjoewe het volgende:
Rubbertjes alleen gaan de boel niet genoeg ontkoppelen denk ik.
Als je je speakers maximaal wilt ontkoppelen zal je ze op spikes moeten zetten.
Die spikes moet je dan op een stuk kurk of rubber dopjes zetten. eventueel nog een stoeptegel/plaatje marmer eronder.
Spikes haal je bij de betere audiozaak, en rubbers hangen bij bossen in de bouwmarkt.
Ik denk het niet, je moet het oppervlak minimaliseren. Op een spike is het oppervlak waarop de speaker staat nogmaar 2 mm2 of iets dergelijks. Als je daar dan nog rubber onder legt om de doorgegeven trilling te dempen en dat nog eens opvangt met een massief stuk steen, dan ellimineer je wel alle doorgegeven resonantie van de speakerkast. (binnen het redelijke tenminste).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:02 schreef Dagelijks het volgende:
[..]
zou ik kunnen proberen, maar denk je niet dat ik al een heel eind kom als ik gewoon een stuk kurk of rubber onder de boxen plaats?
Ik snap de theorie verder ook niet, ik weet alleen dat het erg succesvolwas bij m'n oude kamer die erg gehorig was met een houten vloer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ehm? Volgens mij moeten de spikes juist rechtstreeks op de tegel staan, en moet het rubber tussen de tegel en de vloer?
Ik snap de theorie erachter sowieso niet. Want als ik mijn speakers op spikes op mijn houten vloer zet, dan zou je denken dat het contactoppervlak minimaal is, waardoor minder trillingen kunnen worden doorgegeven.
Maar ik las ook weer ergens dat er een verschil is tussen acoustisch koppelen en mechanisch koppelen ofzo?
Die tegel heeft volgens mij niet zoveel zin in jouw voorbeeld. Je ontkoppelt namelijk de speakers dmv die rubbers, dus wat je beter had kunnen doen is de speakers koppelen dmv spikes aan de tegel. En dan rubbers onder de tegel plaatsen om de hele boel te ontkoppelen. Jouw manier werkt denk ik ook wel, alleen heeft de tegel dan weinig nut.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:09 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik snap de theorie verder ook niet, ik weet alleen dat het erg succesvolwas bij m'n oude kamer die erg gehorig was met een houten vloer.Er zal vast nog een andere methode zijn. This worked for me.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Squash balletjes zijn kant en klaar zwart te krijgen. Ik heb onder iedere speaker 3 halve balletjes en heb geen trillingen meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:05 schreef Biogarde het volgende:
Halve tennisballen! Even zwart spuiten en klaar.[afbeelding]
Wat kosten die balletjes?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:51 schreef deom het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Squash balletjes zijn kant en klaar zwart te krijgen. Ik heb onder iedere speaker 3 halve balletjes en heb geen trillingen meer.
Zal zo'n 3 euro per stuk zijn en je hebt er drie nodig voor twee speakers.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat kosten die balletjes?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |