abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52620389
Hallo,

Ik zoek rubbertjes om onder boxen te plakken om zo het geluid te dempen richting de onderburen. Weet iemand waar ik die het beste kan halen? Doe het zelf zaak? Bouwmarkt?

Bvd
pi_52620542
Rubbertjes alleen gaan de boel niet genoeg ontkoppelen denk ik.
Als je je speakers maximaal wilt ontkoppelen zal je ze op spikes moeten zetten.
Die spikes moet je dan op een stuk kurk of rubber dopjes zetten. eventueel nog een stoeptegel/plaatje marmer eronder.

Spikes haal je bij de betere audiozaak, en rubbers hangen bij bossen in de bouwmarkt.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_52620596
Ga eens op zoek op htforum.nl er zijn hele topics over vol geschreven. Over het gebruik van spikes, rubbertjes, matten, koppelen, ontkoppelen etc. Het schijnt dat je bijv door gebruik van spikes 'koppelt' waardoor je beter trillingen doorgeeft aan de vloer, terwijl veel mensen juist denken dat het tegengestelde effect bereikt wordt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_52620653
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef Sjoewe het volgende:
Die spikes moet je dan op een stuk kurk of rubber dopjes zetten. eventueel nog een stoeptegel/plaatje marmer eronder.

Spikes haal je bij de betere audiozaak, en rubbers hangen bij bossen in de bouwmarkt.
zou ik kunnen proberen, maar denk je niet dat ik al een heel eind kom als ik gewoon een stuk kurk of rubber onder de boxen plaats?
pi_52620670
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef Sjoewe het volgende:

Ehm? Volgens mij moeten de spikes juist rechtstreeks op de tegel staan, en moet het rubber tussen de tegel en de vloer?

Ik snap de theorie erachter sowieso niet. Want als ik mijn speakers op spikes op mijn houten vloer zet, dan zou je denken dat het contactoppervlak minimaal is, waardoor minder trillingen kunnen worden doorgegeven.
Maar ik las ook weer ergens dat er een verschil is tussen acoustisch koppelen en mechanisch koppelen ofzo?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:21 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52620695
The truth was in here.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:05:57 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52620751
Halve tennisballen! Even zwart spuiten en klaar.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52620770
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:02 schreef Dagelijks het volgende:

[..]

zou ik kunnen proberen, maar denk je niet dat ik al een heel eind kom als ik gewoon een stuk kurk of rubber onder de boxen plaats?
Ik denk het niet, je moet het oppervlak minimaliseren. Op een spike is het oppervlak waarop de speaker staat nogmaar 2 mm2 of iets dergelijks. Als je daar dan nog rubber onder legt om de doorgegeven trilling te dempen en dat nog eens opvangt met een massief stuk steen, dan ellimineer je wel alle doorgegeven resonantie van de speakerkast. (binnen het redelijke tenminste).
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_52620840
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ehm? Volgens mij moeten de spikes juist rechtstreeks op de tegel staan, en moet het rubber tussen de tegel en de vloer?

Ik snap de theorie erachter sowieso niet. Want als ik mijn speakers op spikes op mijn houten vloer zet, dan zou je denken dat het contactoppervlak minimaal is, waardoor minder trillingen kunnen worden doorgegeven.
Maar ik las ook weer ergens dat er een verschil is tussen acoustisch koppelen en mechanisch koppelen ofzo?
Ik snap de theorie verder ook niet, ik weet alleen dat het erg succesvolwas bij m'n oude kamer die erg gehorig was met een houten vloer. Er zal vast nog een andere methode zijn. This worked for me.
pi_52621651
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:09 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik snap de theorie verder ook niet, ik weet alleen dat het erg succesvolwas bij m'n oude kamer die erg gehorig was met een houten vloer. Er zal vast nog een andere methode zijn. This worked for me.
Die tegel heeft volgens mij niet zoveel zin in jouw voorbeeld. Je ontkoppelt namelijk de speakers dmv die rubbers, dus wat je beter had kunnen doen is de speakers koppelen dmv spikes aan de tegel. En dan rubbers onder de tegel plaatsen om de hele boel te ontkoppelen. Jouw manier werkt denk ik ook wel, alleen heeft de tegel dan weinig nut.
pi_52621867
Ja ik denk dat je gelijk hebt. De tegel dient er vooral voor om de resonantie op te vangen idd. Dus in jouw voorbeeld gaat dat inderdaad beter.
pi_52622522
En om nog even op de vraag van TS terug te komen; De spikes en tegels zijn met name bedoeld om resonantie van de kast te beperken. Met je buren heeft dit weinig te maken. Ik heb gelezen dat je bij de bouwmarkt wasmachinedempers kunt kopen die ook geschikt zijn om onder je speakers te plaatsen.
pi_52639911
Ja ik denk ook eerder aan meubel dempend materiaal;
Goede geluidwerende wanden/vloeren en plafonds hebben een zwevende ophanging. Natuurlijk zweven ze niet echt, maar wand/vloer/plafond wordt met dikvilt tegen oorspronkelijk casco geplaatst. En dan zo dat de tussen ruimte geen klankkast wordt of door dom isolatie materiaal trillingen doorgeeft.

Afin terug bij de glad materiaal speakerkast als je die met iets laat zwaven boven bv een parketvloer dan ontstaat er soort sub speaker ruimte onder de speaker. Mijn suggestie is lekker vilt noppen (voor meubel) onder de speaker plakken en dat zaakje op een dempende tapijttegel zetten en onder die tapijt tegel zit de jouw kamer vloer bedekking die a) een hardboard ondervloer heeft met daarop b) een vilt of foam folie geluidswerende ondervloer met daarop c) je vloerbedekking. Want met een houten vloer kun je de speaker desnoods aan een microscopische triton draad aan het plafond hangen; geluid lekt en de beneden buren zullen blijven genieten van jouw muziek keuze zolang de vloer niet minitieus is geisoleerd.
pi_52647067
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:05 schreef Biogarde het volgende:
Halve tennisballen! Even zwart spuiten en klaar. [afbeelding]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Squash balletjes zijn kant en klaar zwart te krijgen. Ik heb onder iedere speaker 3 halve balletjes en heb geen trillingen meer.
pi_52648033
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:51 schreef deom het volgende:

[..]

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Squash balletjes zijn kant en klaar zwart te krijgen. Ik heb onder iedere speaker 3 halve balletjes en heb geen trillingen meer.
Wat kosten die balletjes?
pi_52661357
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat kosten die balletjes?
Zal zo'n 3 euro per stuk zijn en je hebt er drie nodig voor twee speakers.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:13:12 #17
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52664577
Gewoon vibrapods. Die zijn niet duur (33 euro per 4). http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=18636&cat=251&page=4
pi_52688870
33 euro per 4 vind je niet duur voor iets wat ook met rubbertjes van 10 cent kan?
  zondag 26 augustus 2007 @ 09:19:40 #19
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_52692620
Die vind vast ook dat een stuk koper van 300 euro beter klinkt dan een stuk koper van 30 euro
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:27:35 #20
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_52719618
mijn boxen incl sub staan op zelfgedraaide spike`s van automatenstaal ( lees gewoon pisbakken ijzer) en dat scheelt de buren een hele hoop gedreun als ik een filmpje kijk.

je kunt ook gewoon een plank pakken 4 schroeven erdoorheen en daar je box op zetten en klaar is de TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')