Nou, Tele2, dáár ben je lekker mee. Dát is pas een baggerbedrijf.
![]()
_!
Wij Tele2 TV Bronze aangevraagd (Internet 20 MB + Telefonie + TV (hoeven we niet, alleen voor 20 MB internet)), alles netjes telefonisch geregeld, bevestiging gekregen en netjes laten lopen. We hadden inloggegevens gekregen om online orderstatus te volgen, maar de inloggegevens werkten niet :/ Helpdesk gebeld, nieuwe gegevens kregen
Dus we hebben de order in de gaten gehouden, stond er ineens "Tele2 heeft de order geannuleerd." Ook stond er een verkeerd telefoonnummer genoteerd (....269 ipv ....629), wellicht dat dat ermee te maken had. De helpdesk gebeld, het zou worden doorgegeven aan een andere - niet telefonisch bereikbare - afdeling, uiteindelijk gefixed, maar geen wijzigingen.
Uiteindelijk via Tweakers contact gekregen met iemand die tweedelijns werkt bij Tele2, die kon me zeggen dat ik geen vrij tweede aderpaar had en dat Tele2 niet kon leveren. Hij kon de order opnieuw aanmaken (dan zou mijn huidige verbinding gewoon afgekapt worden i.p.v. vloeiend overgaan in Tele2), of de order geheel annuleren.
Ondertussen had ik ook gelezen dat Tele2 je geen inloggegevens geeft, maar alleen een zelfconfigurerend modem waar je verder geen beheerdersrechten over krijgt, en waar ze eens in de zoveel tijd nieuwe firmware op flashen (provisioning)... al je settings zijn dan kwijt, waaronder ook WLAN. Standaard hebben die krengen namelijk onbeveiligd WLAN aan, met SSID-broadcasting aan. Ze leveren nog net geen bordje mee om in je tuin te zetten "FREE WiFi"...
Ik heb hem maar gevraagd de boel te annuleren, na al dit gepruts hoef ik Tele2 niet meer.
Tele2
![]()
En Concepts gaat hier ook niet, ze kunnen niet hoger leveren dan 4 MB, ook al zit ik op een ADSL2+-centrale (Breda-Doornbos), maar Concepts levert via het BBNed-netwerk en die hebben daar geen ADSL2+-apparatuur staan...
Concepts