Dat klopt (bedoelde ik ook te zeggen eigenlijk met de laatste alinea).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:22 schreef punkjunk het volgende:
Ja en daarnaast is zijn de LC modellen héél anders als Ibanez (de nieuwe Ibanezzen dan) modellen en spreekt het dus ook een andere doel groep aan.
Binnen Ibanez heb je ook veeeel verschillen. George Benson's, Artcore's en RG's kun je niet over één "Ibanez-kam" scheren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:12 schreef VaderJacob het volgende:
Ik heb de discussie even wat verder door gelezen, en even los van persoonlijke voorkeuren und zo.
De voorbeelden Ibanez en LC. De LC gitaren blijven budget gitaren, en natuurlijk zitten er dan weleens goede series tussen die niet veel onderdoen voor duurdere gitaren. Ik heb zelf een LC bas met een nieuwprijs van 240 euro die net zo lekker speelt als bijv een Squier van 350 euro (beetje lame voorbeeld maar owkee). Dus in dat opzicht is de prijs kwaliteit van LC gewoon goed. Ibanez is ook erg goed qua prijs kwaliteit in de lage regionen. Maar is vele malen sterker in de breedte, en maakt ook erg goede en dure modellen. Waaronder bijv de Steve Vai en Satriani gitaren. En daar betaal je dan wel weer veel voor vanwege de naam dus dat neemt de prijs kwalieteit van de duurdere gitaren weer wat weg. Zijn overigens nog steeds geweldige gitaren.
Mijn persoonlijke voorkeur bij gitaren licht bij Ibanez, voor mijn stijl gewoon heel veel keus en prijs kwaliteit is gewoon erg goed. LC is ook erg goed qua prijs kwaliteit maar vanwege de mindere keus moet het dan maar net het geluid zijn wat je zoekt.
Ja dat zeg ik, veel keus en sterk in de breedtequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Binnen Ibanez heb je ook veeeel verschillen. George Benson's, Artcore's en RG's kun je niet over één "Ibanez-kam" scheren.
Oh zo in de breedtequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, veel keus en sterk in de breedte![]()
Actief: batterij aangedreven/gevoed, hogere output.quote:
Thanxquote:
Niet meer, maar in die tijd wel [toen het even niet in handen van Dean Zelinsky zelf was geloof ik].quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Made in tsjechië? Worden daar gitaren gemaakt? Goeie aanwinst man, leuke specs.
Word aan gewerktquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
@dean: gefeliciteerd dude, dat betekend natuurlijk wel: een soundsample
Nee en ja. Het is wel een VX, maar dan de oude serie [uit Tsjechië dus]. Jou link is de nieuwe lichting en die komt uit Korea. Daar heb ik de Transparent Braziliaburst versie van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:49 schreef ibaneX het volgende:
@dean toffe gitaar(you make me doubt) ist deze? http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANVX&a=9&treeID=2_1
Voor weinig kun je hier (Hoorn) een prachtige MarshallMG15CD ophalen (versterker heh).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:16 schreef Cid het volgende:
Ik ben van plan weer eens met gitaar lessen te beginnen. Ik heb een paar maanden les gehad voor klassiek gitaar, maar goed na de zoveelste keer sinterklaasliedjes spelen gaat ook vervelen...
Nu vind ik klassiek gitaar mooi om naar te luisteren, maar echt kippe(n?)vel krijg ik van electrisch gitaar. Wellicht wil ik dat ook eens proberen, is het aan te raden om eerst met klassiek verder te gaan om vervolgens een keer over te stappen naar electrisch? Of zijn hier ook mensen die meteen begonnen zijn met electrisch gitaar?
Aan welke aanschaf prijs moet ik ongeveer denken voor een leuk beginners setje (electrisch) trouwens?
Die heb ik. Zijn erg goed moet ik zeggen. Lekker veel output maar niet overdreven veel [precies goedquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:46 schreef Witchfynder het volgende:
Dean, die Vx heb je wel met de originele pickups er nog in? Hoe zijn die?.
As We Fight!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:37 schreef guitarist.nl het volgende:
Nog mensen die naar http://www.geuzenpop.nl/ gaan?
De drummer van m'n bandje heeft 2 vrijkaartjes omdat hij bij de radio werkt!
Kijk, dat klinkt goed.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Die heb ik. Zijn erg goed moet ik zeggen. Lekker veel output maar niet overdreven veel [precies goed], bakken bottom end maar ook wel lekker duidelijk en helde. Man, hoe omschrijf je dat eens... het is niet alleen 'bass' maar hoog en mid komt ook goed door.
Weet je wat, kom anders eens spelen![]()
Mala Vita heb ik op Lowlands gezien, dat was best leukquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:37 schreef guitarist.nl het volgende:
Nog mensen die naar http://www.geuzenpop.nl/ gaan?
De drummer van m'n bandje heeft 2 vrijkaartjes omdat hij bij de radio werkt!
Cool! Maar zat die Super Distortion nou in de nek? Die doet het namelijk juist erg goed in de brug. Lekker hot, goeie mids, goeie volle tonequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:28 schreef Deansensitized het volgende:
Niet meer, maar in die tijd wel [toen het even niet in handen van Dean Zelinsky zelf was geloof ik].
En dankjewel. Ben er erg tevreden mee, speelt/klinkt erg goed.
dan zou ik em in de nek stoppen..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Cool! Maar zat die Super Distortion nou in de nek? Die doet het namelijk juist erg goed in de brug. Lekker hot, goeie mids, goeie volle tone![]()
Ik moet nogal veel schakelen met mijn gitaar en aan mijn pedalboard moet ik ook even wennen. Het is bijna tapdansen geblazen, push-pull pot, switch en zingen... pfffquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dan zou ik em in de nek stoppen..
maar ik gebruik dan ook de brug pickup voor rhythm en nek voor lead![]()
lekker warme volle leads, en scherpse strakke rhythm. das geil.
mwah voor leads switch ik eigenlijk bijna nooit, alleen als ik er toch al de tijd voor heb, of opneem.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik moet nogal veel schakelen met mijn gitaar en aan mijn pedalboard moet ik ook even wennen. Het is bijna tapdansen geblazen, push-pull pot, switch en zingen... pfff![]()
dat doet toch bijna iedereen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar ik gebruik dan ook de brug pickup voor rhythm en nek voor lead![]()
nou, nek is normaal voor rhythm, en brug voor leads.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
dat doet toch bijna iedereen?
ik wel in ieder geval, en iedereen die ik ken zo ongeveer ook.
Ja dat heb ik vaker gezien inderdaad, weet ook niet waar dat op slaat want dat klinkt helemaal nergens naar en niemand doet dat dan ook.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou, nek is normaal voor rhythm, en brug voor leads.
enzo. zo staat het zelfs aangegeven op mn LP special II![]()
Ik doe dat eerlijk gezegd vrij weinigquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
dat doet toch bijna iedereen?
ik wel in ieder geval, en iedereen die ik ken zo ongeveer ook.
Ja maar je gaat vast geen ritmes spelen op je neckelement neem ik aan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik doe dat eerlijk gezegd vrij weinig![]()
Nu heb ik een push-pull potje waarmee ik mijn brug element (Seymour Duncan JB) in een single coil stand zet. Dat gebruik ik meer voor de leads...
Nee idd... af en toe ska-licks op het neckelement, maar that's it..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja maar je gaat vast geen ritmes spelen op je neckelement neem ik aan?
Misschien clean een keer, maar met distortion vast niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |