abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58730201
Wat een speler, held.
pi_58731961
Hoop dat ie deze vorm tot (in de finale van) het EK vasthoudt.
  zondag 18 mei 2008 @ 13:33:09 #203
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_58741665
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:37 schreef SCH het volgende:
Hoop dat ie deze vorm tot (in de finale van) het EK vasthoudt.
dat dus
AFC AJAX
pi_58906828
quote:
Rafael geniet op zijn eigen fandag
Door TIM VOS

BEVERWIJK - De international deed er niet moeilijk over tijdens het Rafael van der Vaart Straatvoetbaltoernooi dat al sinds 2003 jaarlijks wordt gehouden. De HSV-middenvelder was de hele dag druk bezig met fotosessies, handtekeningen uitdelen en prijsuitreikingen bij zijn oude voetbalclub BVV De Kennemers in Beverwijk. Van der Vaart: ,,Of je nou hier rondloopt, of op de bank dvd’s kijkt. Dat maakt echt niets uit voor mijn rust.’’

Van der Vaart vindt het vooral belangrijk om elk jaar weer zijn waardering te laten blijken voor de tachtig vrijwilligers die de organisatie van het toernooi mogelijk maken: ,,Dat zo veel mensen van mijn jeugdvereniging nog steeds voor me klaar staan is gigantisch. Want zonder die tachtig vrijwilligers zou dit toernooi er niet zijn. De organisatie liep dit jaar gesmeerd. Daardoor kon ik me volledig richten op het slot van de Duitse competitie bij HSV en de EK-voorbereiding van het Nederlands elftal.’’

Toon de Wit is voorzitter van de zevenkoppige organisatiecommissie. Samen met onder meer Ramon van der Vaart, de vader van Rafael, zorgt hij ervoor dat het toernooi, de accommodatie en de aankleding daarvan tot in de puntjes zijn geregeld. De Wit: ,,Ik ken Rafael al vanaf zijn jeugd, en neem dit daarom graag op me. Hij heeft altijd oprechte belangstelling gehad voor andere mensen. Vandaar ook dat in 2003 van Rafael uit het initiatief tot deze dag ontstond. 25 mei was voor deze editie de enige nog vrije dag in zijn agenda, maar ondanks alle drukte is hij er ook dit jaar weer bij.’’

,,Ik heb een hoop fans in deze regio. Ik moet er voor hen en mijn oude club zijn.’’

Toch is het niet verwonderlijk dat de 53-voudig international met zijn hoofd al bij het EK zit, dat maandag 9 juni echt van start gaat voor Oranje met de wedstrijd tegen Italië. ,,Het blijft bijzonder om uit te komen op zo’n groot toernooi. Als ik straks in Zwitserland ben, vind ik het mooi om erover na te denken hoe het EK in Nederland leeft, daar kan ik echt van genieten.’’

Het wel of niet slagen van het EK valt of staat met overwinningen. ,,Succes bepaalt toch voor een groot deel de stemming in de groep. Tot nu toe is de sfeer fantastisch, en die moeten we tijdens EK proberen voort te zetten. Maar dat lukt eigenlijk alleen door wedstrijden te winnen. En je moet een beetje geluk hebben.’’

Titelverdediger Griekenland is volgens hem een goed voorbeeld daarvan. ,,Die ploeg kwam in 2004 in een bepaald soort flow terecht en werd Europees kampioen.’’

Dat hij voor Hamburger SV dit seizoen al 44 wedstrijden speelde, merkt hij nog niet aan zijn gestel. ,,Ik voel me fit en heb nog geen last gehad van pijntjes.’’ In tegenstelling tot twee jaar geleden, toen de international met een blessure aan het WK in Duitsland begon. Nu dreigt met Robin van Persie hetzelfde te gebeuren.

Van der Vaart is daar niet zo bang voor. ,,Maar hij is wel op tijd fit, denk ik. Robin is bovendien, net als ik, een speler die geen wedstrijdritme nodig heeft. Als ik terugkom van een blessure speel ik vaak beter, omdat ik dan enorm gretig ben.’’

Voor welke club Van der Vaart na het EK speelt, is nog onduidelijk. Van der Vaart: ,,Ik heb tegen het HSV-bestuur gezegd dat ik wegga als er een mooie club langskomt. Maar ik móet niet weg. Ik heb het in Hamburg erg naar mijn zin en bovendien loopt mijn contract nog twee jaar door.’’

De kans lijkt erg groot dat Van der Vaart vertrekt uit Hamburg, want geïnteresseerde clubs hoeven volgens hemzelf niet meer de hoofdprijs te betalen. De speler denkt dat het een transferbedrag is dat in deze tijden van megabedragen wel te overzien is. Zeker voor een speler van zijn kaliber. Van der Vaart: ,,Twintig miljoen zal het niet zijn, nee.’’

Mocht hij na de zomer niet terugkeren naar Duitsland, dan heeft Van der Vaart in elk geval stijlvol afscheid genomen van zijn huidige club in de Bundesliga.

,,Na de laatste competitie-wedstrijd moest ik als aanvoerder de supporters toespreken. Die begonnen meteen te roepen dat Nederland snel naar huis zou gaan op het EK. Heb ik samen met Mathijsen de microfoon gepakt en hard ‘Hup Holland Hup’ geschreeuwd.’’

Hij trekt er een vrolijk gezicht bij. ,,Het blijft toch lachen met die Duitsers.’’
pi_59925133
Atletico Madrid wil hem graag hebben en zouden 15 miljoen euro geboden hebben.
pi_59952654
quote:
Van der Vaart zegt nee tegen Tottenham
Door Sander Berends
Maandag, 07 juli 2008, 17:17

Rafael van der Vaart gaat niet naar Tottenham Hotspur. De 24-jarige middenvelder heeft een aanbod van de Engelse club naast zich neergelegd. ``De belangstelling bestaat al een tijdje, maar dat is niet de club waar ik graag naartoe wil. Tottenham is geen club waarvoor ik Hamburger SV wil opgeven", zegt hij in Sportweek.

Van der Vaart heeft nog een contract voor twee jaar in Noord-Duitsland. Naar verluidt mag hij volgend jaar voor een gelimiteerde transfersom van 1,5 miljoen euro vertrekken. ``De kans dat ik nu bij HSV blijf, is best groot", vertelt Van der Vaart. ``Zolang er geen clubs komen waar ik meteen nerveus van word, zie ik geen enkele reden om te vertrekken. En tot nu toe hebben die clubs zich niet gemeld. Volgend jaar is het rond deze tijd veel gemakkelijker om een mooie transfer te maken.
Zou wel erg verrassend zijn wanneer hij gewoon in Hamburg blijft.
pi_59952950
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:53 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

En kut voor Ajax, want 22% van een heel erg laag transferbedrag is wel verrekte weinig..
pi_59953023
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:08 schreef Radegast het volgende:

[..]

En kut voor Ajax, want 22% van een heel erg laag transferbedrag is wel verrekte weinig..
wellicht in de winterstop nog
pi_59955639
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:53 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

The Spurs vind ik voor Rafael ook niet echt een promotie. HSV en Spurs zijn toch wat gelijkwaardige clubs, spelen beide Europees voetbal. En HSV doet de laatst ejaren veel beter mee om de bovenste plaatsen dan Spurs. Waarom dan switchen?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60006322
quote:
HSV komt met deadline voor Van der Vaart

Hamburger SV heeft Rafael van der Vaart een deadline in het vooruitzicht gesteld. Als de aanvallende middenvelder in de week voor de eerste speelronde in de Bundesliga nog behoort tot de HSV-selectie, mag hij de club niet meer verlaten. De eerste speelronde in Duitsland staat 15, 16 en 17 augustus gepland.

De club van trainer Martin Jol hoopt zo te voorkomen dat het enkele dagen voor het sluiten van de transfermarkt op 31 augustus nog snel op zoek moet naar een vervanger.
pi_60013815
quote:
Marca: Van der Vaart naar Real

Een levensgrote foto van Rafael van der Vaart siert donderdag de voorpagina van de Spaanse sportkrant Marca. Volgens het toonaangevende medium heeft de spelmaker van Hamburger SV zijn fiat gegeven aan een vijfjarig contract in het Santiago Bernabéu. Transfersom: twintig miljoen euro. Eerder deze week gaf de 25-jarige Oranje-international duidelijkheid over zijn toekomst: hij zou die Rothosen alléén verlaten indien een Europese topclub zich zou melden. Clubs van het kaliber Atlético Madrid of Tottenham Hotspur maakten geen kans, zo benadrukte de Nederlandse smaakmaker van de Bundesliga-club.

Volgens Marca wil Real Madrid in de komende dagen de komst van de Heemskerker afronden. Eerst zal Pedrag Mijatovic, technisch directeur van Real Madrid, met zijn Duitse collega Dietmar Beiersdorfer om de tafel zitten om vervolgens in overleg met voorzitter Ramón Calderón defitinief tot zaken over te gaan.

HSV-coach Martin Jol hoopt dat zijn landgenoot nog minimaal een jaar aanblijft. "Rafael was afgelopen seizoen bij dertig goals betrokken en heeft zich volledig vereenzelvigd met de club. Hij kan in één adem genoemd worden met Kaltz, Magath of Hrubesch", somde Jol drie gezichtsbepalende spelers uit de geschiedenis van HSV.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60013998
Misschien kan Madrid het uitshirt ook meteen Oranje maken?
pi_60014810
Vooral van der Vaart en Sneijder niet samen op stellen, Ronald K - want dat gaat toch nooit!
pi_60014927
Straks gewoon het middenveld van het EK bij Real
pi_60016887
zou zonde zijn voor z'n carriere. er is helemaal geen plaats voor hem en de fans zitten ook niet op hem te wachten.
pi_60016896
Zou een mooie club zijn voor Raf.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60017263
quote:
Op de site van Bild reageert Van der Vaart, die momenteel vakantie viert in Spanje, zelf op de overgang. ,,Ik heb het ook gelezen en zal me daarover verder laten informeren. Meer kan ik op er dit moment nog niet over zeggen.''
pi_60018361
Ik weet niet, maar waarom zou Real nog een aanvallende middenvelder aantrekken?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:43:15 #219
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_60018465
Leuk;

Robben,
Van Nistelrooy
Drenthe
Sneijder
van der Vaart

Real het nieuwe Barca...

Maar feit is wel dat als Ronaldo erbij zit ze op papier wel een mega goed team hebben staan.
Wel grappig om te zien dat hij of all places in Spanje op vakantie is....
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_60018524
Hij is toch deels Spaans? En z'n opa en oma wonen in Spanje? En Spanje is toch z'n favoriete land ongeveer?

Niet zo raar dan.
pi_60018647
Zou wel een mooie aanwinst zijn voor Real.
VD Vaart is de enige Nederlander van dit moment die ik wel bij Barcelona zou willen zien.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:07:54 #222
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60019053
Maar waar moet hij spelen dan?
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:30:32 #223
159022 AminBen
El Maestro
pi_60019647
Van der Vaart komt op zijn knieen naar Madrid en ik vind hem ook een hele goede speler, maar hij is niet echt nodig verder.
pi_60019745
Veel te hoog gegrepen voor hem.

Maar goed, laat hem maar gaan. Verdient Ajax nog wat centjes aan hem.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_60019934
Ze hebben Raf beter nodig in Inter of Barcelona..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')