Mijne is in idle toch maar 10% cpu belasting.... tevens staan er onnoembare progammas aanquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:22 schreef Verbal het volgende:
Derde poging (ik word steeds uit FOK! geknald als ik op 'invoeren' druk.
Niet om te vloeken in de kerk, maar omdat mijn nieuwe systeem langzaamaan steeds meer realiteit dreigt te worden, toch de volgende vraag. Ik heb besloten vooralsnog niet over te gaan op Vista, ivm de nodige onbestendigheid en nodeloze belasting van geheugen en processor, alleen al 33% tijdens idlen, heb ik mij laten vertellen
Dus omdat ik in XP blijf, zal ik vooralsnog toch niet boven DX9 komen, en dus wil ik weten of ergens terug te vinden is hoe een ATI X1950 (?) zich verhoudt tot een 8800GTS 320 onder DX9. Iemand tips of zelf enig idee?
V.
95% idle? Nou dan weet ik niet wat voor troep jij op je pc hebt staanquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:47 schreef dikkedorus het volgende:
Mijn CPU draait 95% idle onder Vista. Als je een leuke videokaart hebt is Vista sneller dan XP. Dus voor performance is Vista aan te raden, mits je hardware hebt waar Vista iets mee kan. (Ikzelf een 3500+ en een 6800GT)
Oudere games draaien vaak wel iets minder onder Vista, vooral slechte ports zoals RSV hebben het extra lastig.
Ingewikkeld he, compjoetersquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:11 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
95% idle? Nou dan weet ik niet wat voor troep jij op je pc hebt staan
Socket is puur het processorvoetje, als een socket en processor hetzelfde zijn, past de cpu dus fysiek op het moederbord. De aansturing van de cpu gebeurt echter door de chipset (northbridge), die op het moederbord zit. Als deze chipset niet weet hoe hij met een bepaald type cpu om moet gaan, zal het dus niet werken, ook al past de cpu gewoon in de socket. Mogelijk zal het na een firmware upgrade wel werken, omdat de chipset dan "leert" hoe het nieuwe type processor aangestuurd moet worden.quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de socket en de chipset?
Handleiding moederbord.quote:Hoe kun je checken of de chipset ook C2D ondersteunt?
V.
OMGquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:11 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
95% idle? Nou dan weet ik niet wat voor troep jij op je pc hebt staan
Wablief? ik snap niet wat je bedoeldquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OMG.
Ik stel voor dat je snel terug naar ONZ gaat ok?
Een C2D is het beste. E4300 icm een 8800 loopt als een raket. En zo'n 4300 kost een drol.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:05 schreef nigel2 het volgende:
Ik heb nu een acer T660 2.8ghz pentium D.
Welke processor moet ik nemen om het beste uit de 8800gts te halen?
Kan ik mijn drollen bij jou inleveren dan?quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Een C2D is het beste. E4300 icm een 8800 loopt als een raket. En zo'n 4300 kost een drol.
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.htmlquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:13 schreef Verbal het volgende:
Maar zijn er ergens vgl warenonderzoeken tussen de verschillende kaarten, als in antwoord op mijn vraag?
V.
Ik vind 95% eigenlijk best veel... Ik heb, weliswaar onder XP, een idle van 99%. Of is 95% normaal onder Vista?quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:47 schreef dikkedorus het volgende:
Mijn CPU draait 95% idle onder Vista. Als je een leuke videokaart hebt is Vista sneller dan XP. Dus voor performance is Vista aan te raden, mits je hardware hebt waar Vista iets mee kan. (Ikzelf een 3500+ en een 6800GT)
Oudere games draaien vaak wel iets minder onder Vista, vooral slechte ports zoals RSV hebben het extra lastig.
Heb je toevallig Volkswagen?quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:25 schreef Biogarde het volgende:
Vergelijk tussen een Mercedes en een Fiat Panda.
Lees mijn post nog maar eens.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:29 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Wablief? ik snap niet wat je bedoeld![]()
Vista zelf doet uiteraard niks.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:04 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik vind 95% eigenlijk best veel... Ik heb, weliswaar onder XP, een idle van 99%. Of is 95% normaal onder Vista?
In combinatie met?quote:
E6750quote:
Dus mijn 5600+ @ 6000+ presteert beter dan jouw E6750?quote:Op donderdag 6 september 2007 21:08 schreef Frumzel het volgende:
[..]
E6750
2GB Kingston HyperX 800Mhz
MSI 8800GTS OC
Asus P5KC
Recom Powerstation Window (maar dat boeit natuurlijk niet)
Geen idee. Heb de jouwe niet getestquote:Op donderdag 6 september 2007 21:12 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Dus mijn 5600+ @ 6000+ presteert beter dan jouw E6750?
Blijkbaar wel dus, aangezien ik met dezelfde videokaart op 10200 zit.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef dikkedorus het volgende:
De 6000+ presteert vaak nog onder de E6600 (bijv. transcoden), dus ik gok dat een 5600+ OC de E6750 er niet uittrekt.
quote:Op donderdag 6 september 2007 22:10 schreef dikkedorus het volgende:
Welke benchmark? Elke nieuwere versie geeft lagere cijfers.
In Everest heb ik bij de CPU en memory-benchmarks ook een hogere score dan de E6750.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:27 schreef dikkedorus het volgende:
Vreemd dat 3Dmark zulke hoge cijfers geeft.
Op Toms Hardware staan wat transcoding stats en daar trekt de E6750 de 6000+ er uit en in games blijkbaar ook.
True, aan de wilskracht ligt het zeker niet. RESTECP daar ook voor. En ze hebben een gigantische groep kopers voor zich weten te winnen de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:36 schreef Dibble het volgende:
Dat over die 65 nm heb je gelijk maar ik heb toch wel diep respect voor die jongens bij het AMD kamp.Oké, de 6400 mag dan een X2 uitmelkertje zijn maar toch, dat ze uberhaupt Intel proberen bij te benen zegt toch wel wat over hun wilskracht imo.
Als deze 6400+ zich kan meten met de 6750 van intel, dan zal de barcelona toch zeker wel een heel stuk sneller worden dan de 6400+ en zal vast ook wel aan de Q6*** kunnen tippen, zo niet deze verslaan.. dit wordt dagen aftellen tot de release van AMD's barcelona![]()
Veel minder complex dan een processor. Geloof me. Weleens foto's gezien van de friteuses die ze gebruiken bij Processors en GPU's?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:42 schreef dikkedorus het volgende:
Hey een GPU is anders, maar zeker niet minder complex
Tsjah kun jij niks aan doen, wel grappig imo dat wanneer Intel met een snelle CPU over de vloer komt iedereen massaal overstapt op Intel, en als AMD een snellere heeft klaarstaan stapt iedereen ineens massaal over naar AMD, hoezo kuddegedragquote:Maar goed, ik tuin net zo hard in het marketingverhaaltje van Intel.
Blijven ze met die Barcelona btw op AM2? Of stappen ze weer over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |