abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 09:52:34 #251
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52954143
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:50 schreef appelsap het volgende:
Ja, zo zielig. Ik zou hem dan het liefst uit bed halen en lekker troosten.
Ik doe dat wel heel stiekum hoor . Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52954218
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik doe dat wel heel stiekum hoor . Ik smeer dan wat spul op haar onderkaakje zodat ze fijn verder kan slapen meer eerst even lekker knuffelen met mamma
Aaah.
Als ik Damian op dat moment uit bed haal dan wordt het huilen alleen maar erger en dan komt hij daarna heel moeilijk in slaap. Dus zolang hij er niet wakker van wordt laat ik hem maar liggen.
pi_52958932
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?

tot gister ; 9, 12, 15, 18, 21 uur voedingen, ongeveer
  woensdag 5 september 2007 @ 13:47:37 #254
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52959024
De richtlijnen zijn 6 maanden k_p
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 13:50:42 #255
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52959115
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
de flensjes zijn nu 3,5 maand. ik heb het idee dat 5x 150 cc niet meer voldoende is (allebei zo'n 5,5 kilo), dus ben ik vandaag begonnen met 5x 180 cc. Vanaf wanneer mogen ze ook wat anders dan melk ? Of wanneer zijn jullie begonnen met fruit enzo?

Richtlijn is wat E.T. Al aangaf, 6 maanden.
Fruit ben ik mee begonnen toen ze net 5 maanden was geweest. En rijstebloem net zo.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 5 september 2007 @ 14:29:42 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52959957
KP, op het cb zeiden ze tegen mij 4 maanden wanneer ze er aan toe zijn. Maar nu lees ik hier 6 mnd. IN principe hebben ze tot 6 mnd geen bijvoeding nodig. Maar op het cd zeiden ze ook dat ze wanneer ze pas met 6 mnd beginnen met hapjes, bepaalde smaken al niet meer willen of moeilijker willen. Anna is nu 14 weken en krijgt 4x 165 en 1x180 om 7,11,15,19 en 23 uur (en ze weegt 6300 gram). Er is mij wel geadviseerd niet gelijk 30 cc meer in de fles te doen. Misschien in stapjes van 150 naar 180 flessen toe?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52960414
die 1x 180 is dan eigenlijk 195 cc, toch ? Je rekent de voeding dan even niet meer?
Zoals je schrijft is 165 incl. voeding ?

Vind dat wel even lastig, omdat de laatste voeding tussen 21 en 21.30 is. Ze liggen rond 22.15 - 22.30 gewoon in bed..tot 's ochtends 9 uur ! Heb helemaal geen zin om tot 23 uur te wachten op de laatste voeding. Misschien moet ik om 16 uur en 19 uur weer 150 geven....en dan rond 21.30 weer 180. Dan hebben ze 3x 180 en 2x 150 gedronken.....
pi_52960611
K_P, hoe doe je het normaal? Elke fles dezelfde hoeveelheid want dan zou ik niet gaan wisselen met hoeveelheden, maar gewoon elke keer een even grote fles geven. Ik zou de tijden van de flessen gewoon hetzelfde houden zoals je het nu hebt, als dat goed gaat?
Ik zelf zou het gewoon in stapjes doen. Nu beginnen met 5x 160, volgende dag 5x 170, meteen naar 180 is voor die kleintjes wel veel. Je zou het natuurlijk kunnen proberen misschien dat ze nergens last van hebben. Damian kreeg er in ieder geval flink krampjes van omdat het teveel was, en toen ik het in stapjes deed ging het prima.
Hier op het CB adviseren ze ook pas van af 6 maanden iets anders, eerder wordt er ook niet over begonnen tenzij je het zelf aangeeft. Rijstebloem mocht volgens hen al wel eerder dan 6 maanden.
  woensdag 5 september 2007 @ 15:08:14 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52960832
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...

Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!

[ Bericht 15% gewijzigd door Memmel op 05-09-2007 15:19:29 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52961571
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Ik ben met Mikael ook met 3,5 maand begonnen met fruit. Maar dat heb ik wel in goed overleg met cb gedaan omdat Mikael geen fles meer wilde. En met af en toe een eetlepel fruit dronk ie zijn flessen ook gewoon weer.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52961662
Ik heb zonet de Chris een manicure gegeven .. Hij had 2 open rode stipjes op zijn wangen, en nog wat rode streepjes. Dus een babynagelvijltje gepakt en de oorzaak weggehaald. En Chris heeft er vrolijk doorheen geslapen. Heb alleen het scherpe eraf gehaald. Niet te kort gedaan dus.

Chris heeft vandaag een goede drinkdag.. Meestal laat hij wel een bodempje staan in zijn flesjes. Maar vandaag drinkt hij zijn drie 135cc KV flesjes leeg (inc poeder). En zijn twee 120cc BV flesjes ook. We mogen wel oppassen dat hij niet teveel krijgt, want hij komt wel 7 keer in 24 uur... (grofweg rond de 1, 5, 9, 11, 15, 18 en 21 uur)
Hij mag 150 tot 180 ml per kg toch? dus dat zou iets van 700 tot 850 ml hebben (hij weegt ongeveer 4,7 kg)...
Nou ja. Misschien laat hij de rest van de dag wel wat grotere gaten, of toch nog wat bodempjes staan.
  woensdag 5 september 2007 @ 17:53:24 #262
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52963140
KP fruit is echt af te raden. Daar reageren ze veel sneller allergisch op als op bv. worteltjespuree. Toch zou ik er nog niet aan beginnen. Hun darmstelsel kan het waarschijnlijk nog helemaal niet aan.
Brent was bijna een half jaar toen ik begon met groentehapjes. Fruithapjes ben ik pas een week of 4 later gaan doen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. In principe zit alles wat ze nodig hebben in de melk die ze de eerste 6 maanden krijgen.

Wat je wel zou kunnen doen is vanaf 4 maand rijstebloem door de melk doen en er zo een beetje pap van maken. Dat vult wat beter en dan kunnen ze ene beetje leren happen (Of een shcep of 2 door de fles, is wat harder zuigen maar dan worden ze lekker moe en het vult!)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52963323
De reden dat ik wat aan het rommelen ben is eigenlijk, omdat ze zo kort slapen. Ze moeten binnen de 12 uur die ze wakker zijn die 5 voedingen drinken.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:05:47 #264
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52963396
Ik vind dat nogal moeilijk... Ik voedde nl. op vraag en daar zat nooit zo lang tussen...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 5 september 2007 @ 18:25:06 #265
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52963856
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
pi_52966244
Ik heb het probleem gevonden waarom Damian zijn laatste fles niet wilde.
Er zit een klein scheurtje in de speen die ik over het hoofd heb gezien.
Hij heeft dus al die tijd wel honger gehad..
Ooh wat voel ik me op dit moment een slechte moeder!
  woensdag 5 september 2007 @ 20:12:22 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52966335
Ohhhhh, Appelsappie....niet doen. Je hebt het nu ontdekt. Dus het komt goed. Damian heeft het je al 600x vergeven.
pi_52966660
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
  woensdag 5 september 2007 @ 22:53:05 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970629
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:08 schreef Memmel het volgende:
K_P: 165 en 180 is inderdaad inclusief voeding. Ik geef haar voor de laatste voeding altijd iets meer, daar slaapt ze lekker op. Dus in totaal drinkt ze 840 cc voeding.
Qua tijden moet je natuurlijk je eigen schema aanhouden! Lekker hoor van 21 uur tot 9. Misschien ga je merken dat ze die 3 uur tussen relatief grotere flessen te kort gaan vinden. Dat ze dus makkelijk naar 4 uur tussen flessen kunnen. In dat geval ligt je schema weer overhoop...
Anna redt het nu van 23 uur tot ong 7 uur 's nachts. En dat is ook het schema wat aansluit bij ons werkschema, dus dat is ook wel makkelijk...

Appelsap: wat moeten we met rijstebloem? Extra voeding, dikkere flessen? Waarom kan ik dat geven? Als ze hongerig zijn na de flessen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Maak me eens wat wijzer alsjeblieft!
Ik ben wel geen Appelsap maar ik weet het ook
Rijstebloem kan je vanaf 4 maanden (en ja, dat is mij in het ziekenhuis verteld) naar behoefte in de laatste fles doen, gewoon 1 a 2 el BIJ de flesvoeding (geen andere hoeveelheden dus)...dat vult hun buikjes lekker en ze slapen er lekker op door
(Ze noemen het ook wel "Lammetjespap")

Ik heb er btw geen dikkere flessen voor hoor. Gewoon goed doorroeren, 1 el is wel genoeg voor zo'n kleintje als Anna.

Groente en fruit zou ik toch minimaal tot 4 maanden wachten KP..liever langer nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 06-09-2007 09:18:02 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 5 september 2007 @ 22:54:37 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970676
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:24 schreef appelsap het volgende:
Nee, ben er ook wel blij om.
Al begin ik nu weer te twijfelen. Hij laat nu weer 150cc staan van de 200.
Ik weet het niet meer! Misschien toch het schema omgooien?
Hoeveel melk heeft een baby van 6 maanden eigenlijk nodig?
Nikky had je toch al een handige link gegeven? Hier is er ook nog eentje Klik
  woensdag 5 september 2007 @ 22:57:22 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52970758
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Memmel het volgende:
Over die alergische reacties heb ik toch nog een vraag: is het nou zo, dat een kind het in zich heeft om alergisch te reageren, onafhankelijk van het tijdstip waarop je het aanbiedt, of is het zo dat ze - wanneer ze er voor een bepaalde leeftijd niet mee in aanraking komen - als het ware over die alergie heengroeien en die reactie dus niet zullen vertonen?
Beetje krom gesteld, maar snap je wat ik bedoel?
Ik snap het en dat laatste klopt ja. Niet in alle gevallen natuurlijk, maar je hebt wel veel minder kans op dat soort reacties als de darmpjes eenmaal echt goed gerijpt zijn.
pi_52972731
Hmm.. ook maar een vraagje over eten dan

Ethan is bijna 6 weken (en ruim 5kg) en zit nu sinds vorige week op advies van het cb (omdat hij na z'n 90cc fles nog zichtbaar honger had) op 6 x 120, z'n schema op een goede dag is ongeveer: 05:00 / 08:30 / 12:30 / 16:00 / 19:30 / 23:30, maar soms heb ik het idee dat het nog te vroeg voor hem is om op 6 flessen te zitten en dat zelfs die 120 per fles te weinig voor hem is. Hij drinkt altijd alles netjes op, gaat braaf slapen en is dan vaak binnen 2 uur later klaarwakker en lijkt honger te hebben (speentje of z'n eigen knuistje maakt hem 2 seconden stil totdat ie merkt dat er geen melk uitkomt, lijkt wel). De meeste keren valt hij na behoorlijk wat gebler uiteindelijk weer in slaap en zo komen we toch op de 3.5/4 uur interval, maar ja.. echt van harte gaat het zeg maar nog niet.

Het inslapen en slapen zelf gaat nu allemaal heel erg goed en ik ben bang dat te riskeren doordat hij steeds zo huilend/hongerig wakker wordt terwijl dat eigenlijk nog niet zou 'moeten' dus ik heb zelf echt een beetje het idee dat hij meer per fles of toch nog vaker moet eten.. ik neig zelf naar meer per fles, maar iemand andere tips/ideeen hiervoor?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52974916
Ik zou hem ook meer geven. Honger is honger. Volgens het CB hier "mag" er ook op aanvraag flesvoeding gegeven worden. Als je BV zou geven, dan zou je hem waarschijnlijk ook vaker laten drinken. Valt toch te proberen ? Iets anders weet ik ook niet.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:19:19 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52975273
Je mag op aanvraag geven als je maar niet boven de liter uitkomt.
Anders is het te belastend voor zijn niertjes.
pi_52975353
Zolang je niet boven de liter fv uitkomt per dag kun je kijken of je of meer in de flessen doet of evt. een voeding nog extra geeft. Ik zou zelf voor het laatste kiezen, omdat die maagjes maar zo klein zijn en zo'n plens zo veel is. Evt. 's ochtends wat korter op elkaar omdat ie dan net de nacht heeft gehad.
Dus bv. 5.00-7.00-11.00-14.30-18.30-22.30

Ik weet niet of het met jullie voeding kan, maar bij Fleur kon ik 's ochtends voor een hele dag de voeding klaar maken. Dus dan kon ik gewoon ook 130ml geven ipv gebonden te zijn aan de 30ml verhogingen per schep.

Mwana........hoe is het met Nune???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')