abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3172569
Wat is volgens FOK een allochtoon?

Ik ben benieuwd?

pi_3172638
Ik ben volgens de wet een allochtoon (mijn vader is in Dld geboren), maar ik voel me écht geen allochtoon
Return of the massive legend.
pi_3172771
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:24 schreef lantapara het volgende:

Ik ben benieuwd?

Volgens het CBS is iedereen wiens ouders (of één van de ouders) in het buitenland is geboren, of zelf in het buitenland is geboren (met buitenlandse ouders) allochtoon.

Voor de cijfers over allochtonen gebruikt het CBS echter alleen allochtonen uit niet-Westerse landen.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 15 februari 2002 @ 12:42:17 #4
21066 Potter
At your service
pi_3172824
Iemand die niet werkt en toch geld krijgt.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_3172867
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:42 schreef Potter het volgende:
LOOOOL
Lijkt meer op een Waal, hier in België
Une fois tu gagnes, mille fois tu perds.
pi_3173304
Iemand waarvan 1 of beide ouders uit het buitenland afkomstig zijn. (Dwz daar geboren..).
(Of zelf daar is geboren natuurlijk )
pi_3173375
al·loch·´toon (bn.)

1 van elders afkomstig <=> autochtoon

Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  vrijdag 15 februari 2002 @ 16:58:11 #8
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3176804
Nou Lantaarnpaal, ehh ik bedoel Lantapara, ik vind dat je pas allochtoon bent als je:

-past in het profiel van opsporing verzocht
-minimaal twee keer per week naat een wauwelende en jammerende imam luistert.
-homo's inelkaar slaat
-een dikke werpzeug met hoofddoek als moeder hebt, die geen nederlands praat
-minstens 4 broertjes hebt die allemaal mercedes rijden maar niet gewoon werken
-minimaal 3 zusjes waarvan 1 achter de ramen en twee uitgehuwelijkt aan een debiele achterneef uit het land van herkomst.
Pas als je voldoet aan al die voorwaarden, dan mag je je allochtoon noemen. Zoniet, dan ben je al te ingeburgerd en val je onder de autochtonen. Vind ik dan hè

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 15 februari 2002 @ 17:00:38 #9
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_3176827
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou Lantaarnpaal, ehh ik bedoel Lantapara, ik vind dat je pas allochtoon bent als je:

-homo's inelkaar slaat
-minimaal 3 zusjes waarvan 1 achter de ramen en twee uitgehuwelijkt aan een debiele achterneef uit het land van herkomst.
Pas als je voldoet aan al die voorwaarden, dan mag je je allochtoon noemen. Zoniet, dan ben je al te ingeburgerd en val je onder de autochtonen. Vind ik dan hè

I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
pi_3176885
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

-homo's inelkaar slaat

Ik heb het gevoel dat je een belangrijk detail vergeet...maar dat zou racistisch zijn om te zeggen...
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  vrijdag 15 februari 2002 @ 18:30:39 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3177661
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:29 schreef Dikke het volgende:
Ik ben volgens de wet een allochtoon (mijn vader is in Dld geboren), maar ik voel me écht geen allochtoon
Fout. Volgens de wet ben je alleen maar allochtoon als je niet blank bent (en dus uit een niet-westerse samenleving komt zoals iemand al zei). Jouw vader is Duitser dus vreemdeling.

In de praktijk wil dat zeggen dat iemand een school bijv. wel subsidie krijgt voor iemand van Marokkaanse afkomst die hier geboren is en vloeiend Nederlands spreekt, maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_3178362
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 18:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]
...maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.

Precies. Voor die Oekraïner zou ook een zak geld op tafel moeten komen.
pi_3179942
Tja, we leven in het land van de politieke correctheid he...
pi_3180006
Dooddoener...
pi_3180103
als je door dr. Pim misbruikt wordt in zijn verkiezingsstrijd
pi_3180123
Als je als zondebok gebruikt wordt?
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3180163
Alle gezwets en demagogie terzijde: het is toch verdorie terecht dat geld wordt uitgetrokken om immigranten een beetje les in Nederlandse taal en gewoonten te geven? Ik hoor maar al te vaak het gecombineerde verwijt 'zij (!) kunnen aanspraak maken op veel te veel regelingen' en 'ze passen zich niet aan'... het is kiezen hoor, jongens. Het één of het ander. Grmbl.
pi_3180428
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:26 schreef Gellius het volgende:
Alle gezwets en demagogie terzijde: het is toch verdorie terecht dat geld wordt uitgetrokken om immigranten een beetje les in Nederlandse taal en gewoonten te geven? Ik hoor maar al te vaak het gecombineerde verwijt 'zij (!) kunnen aanspraak maken op veel te veel regelingen' en 'ze passen zich niet aan'... het is kiezen hoor, jongens. Het één of het ander. Grmbl.
Probleem zit 'm ook niet in die lessen zelf (alhoewel ook vaak inhoudelijk erg vaag, denk aan fietscursussen voor allochtone vrouwen - hoe verzin je 't)!

Probleem zit 'm in de toch zeer veel voorkomende desinteresse van allochtonen voor bedoelde cursussen! 't Is dat ze soms gewoon moeten, maar anders kwam een flink percentage al helemaal niet opdagen!

Veel (nee, niet alle) allochtonen hebben echt niet de intentie om zelfs maar gedeeltelijk te integreren - ze huppelen vrolijk rond in de subcultuurtjes rond moskee en georganiseerde misdaad.

Ik spreek uit ervaring: heb zelf de nodige 'lessen' mogen geven aan 'integrerende' allochtonen, maar helaas nog nooit zo'n gedemotiveerde en passieve groep meegemaakt!

Looking for love in all the wrong places.........
pi_3181812
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 19:31 schreef Gellius het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het überhaupt liever aan de Oekraïner willen geven, maar dat terzijde.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_3183304
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 01:39 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het überhaupt liever aan de Oekraïner willen geven, maar dat terzijde.

En daar zit vast een boeiende argumentatie achter:

"...

maandag 25 februari 2002 @ 13:50:58 #21
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3294897
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 19:31 schreef Gellius het volgende:

[..]

Precies! Laten we ze het geld met koffers tegelijk toewerpen, het hoeft toch alleen maar opgehoest te worden door de eerlijke, oppassende, hardwerkende burgerman!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_3295002
Nederland is echt veel te ver doorgeslagen.
Als ik naar Joegoslavie ga en daar heibel ga schoppen krijg ik echt geen zak met geld om in Nederland een bedrijfje te starten...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3295023
mijn vader is in nederland verwekt, toen zijn mijn opa en oma naar indonesie gegaan om te werken, daar is hij geboren, en op 1 jarige leeftijd zijn ze weer teruggegaan naar nederland... ben ik dan volgens de wet allochtoon?
  maandag 25 februari 2002 @ 21:29:00 #24
19858 Miran_Shah
Moghul Emperor
pi_3301404
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 18:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Fout. Volgens de wet ben je alleen maar allochtoon als je niet blank bent (en dus uit een niet-westerse samenleving komt zoals iemand al zei). Jouw vader is Duitser dus vreemdeling.

In de praktijk wil dat zeggen dat iemand een school bijv. wel subsidie krijgt voor iemand van Marokkaanse afkomst die hier geboren is en vloeiend Nederlands spreekt, maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.

Wat heeft het feit dat iemand blank of niet blank is nou te maken met allochtoon??? En zeker als zou het bij wet geregeld zijn. Waar zou je de grens trekken...is een Turk nog een blanke? En iemand uit Zuid-Spanje, waar de mensen betrekkelijk donker zijn (Moren), is deze persoon dan niet-blank? Ok, natuurlijk zul je een blanke persoon minder snel allochtoon noemen dan een niet-blanke. Maar een Duitser is dus allochtoon, net zoals die Oekraïner en die Marokkaan.

Zou je de letterlijke betekenis erbij halen, dan kun je zelfs stellen dat bijv. iemand uit Zuid-Holland een allochtoon is wanneer deze zich in een andere provincie bevindt. Dit is dus zeer letterlijk genomen en zal waarschijnlijk niet voorkomen in de praktijk.

Door de vele postings hier op Fok betreffende allochtonen, en waarbij er steeds over dezelfde bevolkingsgroepen werd gesproken, nl. Turken, Marokkanen en Surinamers, zijn de mensen op Fok "vergeten" wat men verstaat onder het begrip allochtonen. Dit begrip houdt dus meer in dan uitsluitend mensen van bovenstaande afkomst.

Waar bin jij nou bezig??
pi_3302296
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:42 schreef Potter het volgende:
gaat gij dood , alstublieft ... dank u
pi_3383240
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:24 schreef lantapara het volgende:

Ik ben benieuwd?

Mijn vraag aan jou is:
Waarom wil je weten wat volgens FOK een allochtoon is? Denken de FOK-users anders dan de betekenis die in de vandale staat? Wat is het nut van deze onderwerp anyway?

Allochtonen zijn ook mensen, net als autochtonen.

woensdag 27 november 2002 @ 05:04:48 #27
40122 anthony68
Elke dag , nieuwe kansen...
pi_7014883
Sinds enige tijd volg ik de disscussies op dit forum. En ben soms heel verbaast over de reacties!
Mijn doel van deze orientatie is mijn wereldbeeld van mijn voorouders (midden) te vergroten.
Ik ben een 34 jarige protestant-christelijk gedoopte hidostaans/creolse surinamer (vader;creol/moeder;hindo) geboren en getogen in een blanke wijk in Den Haag/Nederland. Ik heb tot nu toe altijd nederlandse vrienden en vriendinnen gehad. Ook heb ik onder mijn vriendenkring surinaamse nederlanders, marokkanen,arubanen en antilianen,turken,moslims,duitsers,fransen,indonesiers,chinezen,grieken,portugezen en diverse mixen.
Tijdens het opgroeien in de eerste 20 jaar van mijn leven ben ik bijna nooit in aanraking gekomen met discriminatie, natuurlijk waren er wel uitzonderingen die dom zijn om me af te rekenen op mijn uiterlijk, maar die kwamen er bekaaid van af. Mijn opleiding is lagere school/LTS/MTS/HTS daarna heb ik in diverse bedrijven (nederlandse) stage gelopen. Mijn werkcarriare is met bij baantjes begonnen bij mijn vader in het bedrijf daarna bij verkoopbedrijven en uiteindelijk bij een adviesburo. Bij dit buro had ik als doelgesteld een bepaald nivo te halen. Ik werd na 3 jaar gepromoveerd en ging ook naar het buitenland.
Ook op mijn werk heb ik geen last van discriminatie gehad uitzonderingen daargelaten sterker nog als je aangeeft dat je een wil hebt en de juiste weg volgt met daarbij sterke argumenten gaan deuren voor je open. Deuren die gesloten zijn in relaties, cultuur, religie, seks, media, politiek etc. Openen als je de juiste sleutels gebruikt, als je bewust bent van deze sleutels niet alleen door je IQ en EQ maar ook SQ (spiritueel) dan bezit je vaardigheden en stijg je boven alle oppervlakigheid uit. Je straalt het ook uit en het wordt herkent. Door diverse mensen uit diverse culturen in diverse klassen, rangen en standen. De Truk is je deze sleutels eigen te maken en niet te blijven zwemmen in emotionele onderwerpen. Stijg boven deze emotie uit en gebruik je verstand als stuur.
Dat was mijn advies om te intregreren in de nederlandse/europese samenleving. En als jullie dat doen verdwijnen 50% van de discussies van dit forum!
Als jullie nu nog lezen begin ik met mijn tweede statement. Ook in de relationele sfeer is het van belang niet op uiterlijk maar op innerlijk aftegaan. Ook in mijn relaties zie ik dat ik mensen aantrek die mij intresant vinden. Als het wederzijds is klikt het meestal. Over het algemeen is de eerste intresse je reputatie daarna volgt je uitstraling en respect. Als je in een land woont of komt en de daar heersende waarden en normen respecteerd en toepast is het wat dat betreft ook geen probleem. Je moet alleen een persoonlijkheid hebben om je overal flexibel aantepassen. Op een hollandse verjaardag met een hollandse vriendin gedraag je je zus. En op een surinaamse party met een surinaamse vriendin gedraag je je zo. Als je net als ik op verschillende party's hebt gerouleerd en in contackt bent gekomen met verschillende culturen zie je ook weer dat hier ook geld dat de deuren zich (letterlijk/figuurlijk) openen met de juiste sleutels Een extreem voorbeeld; Wil je naar een houseparty in een extreem rechtse disco in berlijn???? Neem dan een kale blanke man mee hou je aan de kledingscode en eventueel een hoogblonde lekker wijf en je komt gegarandeerd binnen. Binnen concludeer je dat ze helemaal niet zo extreem zijn als ze zeggen maar gewoon gezellige frustraties. Kortom als je je aanpast heb je als zwarte succes bij witte en omgekeerd (eminem!)
Nu hoop ik je helemaal in mijn wereldbeeld te hebben lees dan verder....
Nu we denken dat we overal welkom zijn en alles kunnen bereiken vragen we ons af hoe we anderen die wel geconfronteerd worden met de problemen van goddienst en afkomt kunnen helpen. Ik voel me dan geroepen om deze mensen te helpen zodat (als zij willen) kunnen checken of het gras inderdaad groener is mail me anthony68@thatsme.nl
Verder denk ik erover om mijn familie te bezoeken in suriname en bent benieuwd hoe jullie over mij denken. (sommige van jullie weten dit al) maar voor de anderen vraag ik sterker nog daag ik jullie uit! Om op mij te reageren, haal alles uit de kast waar je problemen mee hebt in het algemeen of met mij omdat het anoniem kan. En ik beloof je (als ik het nodig vindt) de juiste sleutel (antwoord) te geven. Zodoende je energie te absorberen...je voelt hem als ....schrijf je problemen in positieve vorm/energie dan krijg je deze ook weer terug.
Heb je geen problemen maar wil je begeleiding/advies op een bepaald gebied aarzel niet en schrijf; Anthony68@thatsme.nl
Heb je intresse en of wil je me uitnodigen als ik in suriname kom geef dan aan uit welke motieven en argumenten die komen. Mail me dan en geef eventueel je wereldbeeld, afkomst en adres aan.
Conclusie;
Ik vraag iedereen een mening te geven over de voor- en nadelen van een gemengd huwelijk, wonen in een vreemd land en circuleren in relaties met verschillende mensen, jullie zijn allen ervaringsdeskundig!!!!
Afrika/india->Suriname->Nederland/Amerika
pi_7017824
Dat was een interessante, zei het verwarrende, post. Ik weet nog niet of ik begeleiding wil.

En on topic: Volgens mij zijn de koningin en Heur familie ook allochtoon. Franse afkomst, nog wat verder terug vermoedelijk Joods en uiteindelijk net als iedereen (zo wordt verondersteld) Afrikaans. De familie d'Orange heeft zich ook niet echt aangepast, spreken vreemd, begrijpen ogenschijnlijk weinig van Nederland, en leven van een riante uitkering.
Ik bedoel maar... traditioneel biedt Nederland goede carriereperspektieven voor allochtonen. Ikzelf ben overigens 50ste generatie Fries/Germaans/Batavierse afkomst en heb ik nog steeds integratieproblemen.

De meest frustrerende vorm van discriminatie vind ik nog steeds dat een aanzienlijk deel van de Nederlandse vrouwen mij niet dezelfde sexuele rechten gunt die ze andere mannen wel hebben toegekend. Niet alleen is dit ethisch onaanvaardbaar, het is ook erg jammer.

Ik bedoel maar... allochtoon zjn is "in the eye of the beholder", en discriminatie lijkt een natuurlijk onderdeel van het recept mens. Dat maakt de schotel natuurlijk niet smakelijker, maar plaatst het wel in een breder perspektief.

woensdag 27 november 2002 @ 11:47:14 #29
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7017894
als je zoekt met "marokkanen" weet je alles. tientallen topics zijn daar over en wellicht dat daar iets voor je tussenstaat in een zinvolle discussie
852002IWASTHERE
pi_7018190
quote:
als je zoekt met "marokkanen" weet je alles. tientallen topics zijn daar over en wellicht dat daar iets voor je tussenstaat in een zinvolle discussie

Zeker wel. De vragen die zo bij me boven komen borrelen zijn hoe mensen omgaan met identiteit, wat de relatie is tussen cultuur en identiteit, of identiteit essentiëel is, waar cultuur begint en geloof eindigd, enzovoorts... breek me de bek niet open.

woensdag 27 november 2002 @ 23:33:18 #31
40122 anthony68
Elke dag , nieuwe kansen...
pi_7033060
Ik ben een 34 jarige protestant-christelijk gedoopte hidostaans/creolse surinamer (vader;creol/moeder;hindo) geboren en getogen in een blanke wijk in Den Haag/Nederland. Ik heb tot nu toe altijd nederlandse vrienden en vriendinnen gehad. Ook heb ik onder mijn vriendenkring surinaamse nederlanders, marokkanen,arubanen en antilianen,turken,moslims,duitsers,fransen,indonesiers,chinezen,grieken,portugezen en diverse mixen.
Tijdens het opgroeien in de eerste 20 jaar van mijn leven ben ik bijna nooit in aanraking gekomen met discriminatie, natuurlijk waren er wel uitzonderingen die dom zijn om me af te rekenen op mijn uiterlijk, maar die kwamen er bekaaid van af. Mijn opleiding is lagere school/LTS/MTS/HTS daarna heb ik in diverse bedrijven (nederlandse) stage gelopen. Mijn werkcarriare is met bij baantjes begonnen bij mijn vader in het bedrijf daarna bij verkoopbedrijven en uiteindelijk bij een adviesburo. Bij dit buro had ik als doelgesteld een bepaald nivo te halen. Ik werd na 3 jaar gepromoveerd en ging ook naar het buitenland.
Ook op mijn werk heb ik geen last van discriminatie gehad uitzonderingen daargelaten sterker nog als je aangeeft dat je een wil hebt en de juiste weg volgt met daarbij sterke argumenten gaan deuren voor je open. Deuren die gesloten zijn in relaties, cultuur, religie, seks, media, politiek etc. Openen als je de juiste sleutels gebruikt, als je bewust bent van deze sleutels niet alleen door je IQ en EQ maar ook SQ (spiritueel) dan bezit je vaardigheden en stijg je boven alle oppervlakigheid uit. Je straalt het ook uit en het wordt herkent. Door diverse mensen uit diverse culturen in diverse klassen, rangen en standen. De Truk is je deze sleutels eigen te maken en niet te blijven zwemmen in emotionele onderwerpen. Stijg boven deze emotie uit en gebruik je verstand als stuur.
Dat was mijn advies om te intregreren in de nederlandse/europese samenleving. En als jullie dat doen verdwijnen 50% van de discussies van dit forum!
Als jullie nu nog lezen begin ik met mijn tweede statement. Ook in de relationele sfeer is het van belang niet op uiterlijk maar op innerlijk aftegaan. Ook in mijn relaties zie ik dat ik mensen aantrek die mij intresant vinden. Als het wederzijds is klikt het meestal. Over het algemeen is de eerste intresse je reputatie daarna volgt je uitstraling en respect. Als je in een land woont of komt en de daar heersende waarden en normen respecteerd en toepast is het wat dat betreft ook geen probleem. Je moet alleen een persoonlijkheid hebben om je overal flexibel aantepassen. Op een hollandse verjaardag met een hollandse vriendin gedraag je je zus. En op een surinaamse party met een surinaamse vriendin gedraag je je zo. Als je net als ik op verschillende party's hebt gerouleerd en in contackt bent gekomen met verschillende culturen zie je ook weer dat hier ook geld dat de deuren zich (letterlijk/figuurlijk) openen met de juiste sleutels Een extreem voorbeeld; Wil je naar een houseparty in een extreem rechtse disco in berlijn???? Neem dan een kale blanke man mee hou je aan de kledingscode en eventueel een hoogblonde lekker wijf en je komt gegarandeerd binnen. Binnen concludeer je dat ze helemaal niet zo extreem zijn als ze zeggen maar gewoon gezellige frustraties. Kortom als je je aanpast heb je als zwarte succes bij witte en omgekeerd (eminem!)
Nu hoop ik je helemaal in mijn wereldbeeld te hebben lees dan verder....
Nu we denken dat we overal welkom zijn en alles kunnen bereiken vragen we ons af hoe we anderen die wel geconfronteerd worden met de problemen van goddienst en afkomt kunnen helpen. Ik voel me dan geroepen om deze mensen te helpen zodat (als zij willen) kunnen checken of het gras inderdaad groener is mail me anthony68@thatsme.nl
Verder denk ik erover om mijn familie te bezoeken in suriname en bent benieuwd hoe jullie over mij denken. (sommige van jullie weten dit al) maar voor de anderen vraag ik sterker nog daag ik jullie uit! Om op mij te reageren, haal alles uit de kast waar je problemen mee hebt in het algemeen of met mij omdat het anoniem kan. En ik beloof je (als ik het nodig vindt) de juiste sleutel (antwoord) te geven. Zodoende je energie te absorberen...je voelt hem als ....schrijf je problemen in positieve vorm/energie dan krijg je deze ook weer terug.
Heb je geen problemen maar wil je begeleiding/advies op een bepaald gebied aarzel niet en schrijf; Anthony68@thatsme.nl
Heb je intresse en of wil je me uitnodigen als ik in suriname kom geef dan aan uit welke motieven en argumenten die komen. Mail me dan en geef eventueel je wereldbeeld, afkomst en adres aan.
Conclusie;
Ik vraag iedereen een mening te geven over de voor- en nadelen van een gemengd huwelijk, wonen in een vreemd land en circuleren in relaties met verschillende mensen, jullie zijn allen ervaringsdeskundig!!!!
fotos;
quote:

Wat kost een consult?
Beste breedbeeld, ik heb zelf ook breedbeeld en denk dat we op zelfde nivo zitten (Topkwaliteit!)
Antwoord op je vraag;"Ik vraag gewoon iedereen te reageren op mijn verhaal/stellingen/argumeten/etc...
als ik naar mijn idee een opbouwende mail krijg (met positieve energie in de woorden, ben ik berijd tijd vrij te maken voor een "consuld""!
Ik zeg niet de wijsheid in pacht te hebben maar uit mijn omgeving blijkt dat ik op algemene onderwerpen me aardig staande kan houden. Ik ben ook iemand niet niets zomaar aan neemt en sluit af met dit verhaal;
lees dit goed en aandachtig en reflecteer het op de onderwerpen in het forum!
Op een dag in het bos werd een konijn plots ruw gestoord in zijn slaap door een harde knal. hij schok op en dacht "de wereld vergaat! Ren voor je leven!!" En begon te rennen.....toen kwam hij een beer tegen en die vroeg hem waarom hij rende, het konijn antwoorde;'' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' De beer was geschokt en begon mee te rennen. Samen rende ze door het bos en kwamen later een vos tegen en de vos vroeg waarom rennen jullie??? De beer antwoorde '' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' En de vos, de beer en konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen een hert tegen en die vroeg hen waarom rennen jullie? De vos antwoorde;'' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' En het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een bever tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het hert antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' En de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een vogel tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het bever antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een hamster tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het vogel antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een schildpad tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het hamster antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een paard tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het schilpad antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En het paard, de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een mol tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het paard antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de mol, het paard, de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een Uil tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het mol antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" de wijze Uil vroeg de mol hoe hij erbij kwam? En de mol antwoordé"het paard zei het" de wijze Uil vroeg het paard hoe hij erbij kwam? En het paard antwoorde"de schilpad zei het". De wijze Uil vroeg de schilpad hoe hij erbij kwam? En het schilpad antwoorde"de hamster zei het". De wijze Uil vroeg de hamster hoe hij erbij kwam? En het de hamster antwoorde"de vogel zei het". De wijze Uil vroeg de vogel hoe hij erbij kwam? En het vogel antwoorde"de bever zei het". De wijze Uil vroeg de bever hoe hij erbij kwam? En het bever antwoorde"het hert zei het". De wijze Uil vroeg het hert hoe hij erbij kwam? En het hert antwoorde"de vos zei het". De wijze Uil vroeg de vos hoe hij erbij kwam? En de vos antwoorde"de beer zei het". De wijze Uil vroeg de beer hoe hij erbij kwam? En de beer antwoorde"het konijn zei het". De wijze Uil vroeg als laatste het konijn hoe hij erbij kwam? En het konijn antwoorde"Ik lag lekker onder een boom te dromen en opeens werd ik wakker door een harde knal, de knal was zo hard en dichtbij dat ik hem bijna kon voelen, ik dacht meteen dat de wereld verging en besloot te rennen!".
De wijze Uil vroeg het konijn waar hij lag te dromen cq slapen. Het konijn antwoorde'" Onder een boom aan het begin van het bos" De wijze Uil vroeg het konijn hem naar deze boom te brengen. Het konijn begon te lopen de Uil volgde en zo ook de mol, het paard, de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos en de beer. Na een hele lange tocht terug het bos in kwamen ze eindelijk bij de plaats waar het konijn lag slapen. De wijze Uil nam afstand en bekeek de boom....hij zag een grote boom met grote appels erin, de appels waren groen en geel. Een appel was al rijp en die lag op de grond, precies waar het konijn sliep! Hij liep naar rijpe appel toe, raapte hem op en gooide hem in de lucht. De appel viel met een doffe klank op de grond. Hij konijn reageerde meteen en zei;"Dat lijkt precies op de knal die ik hoorde en keek vragend?? De wijze Uil concludeerde dat de wereld niet verging en keek hoofdschuddend naar mol. En de mol werd rood. De Mol keek hoofdschuddend naar het paard. En het paard werd rood. Het paard hoofdschuddend naar het schilpad. En het schilpad werd rood. De schilpad keek hoofdschuddend naar de hamster. En de hamster werd rood.De hamster keek hoofdschuddend naar de vogel. En de vogel rood. De vogel keek hoofdschuddend naar de bever. En de bever werd rood. De bever keek hoofdschuddend naar het hert. En het hert werd rood. Het hert keek hoofdschuddend naar de vos. En de vos werd rood. De vos keek hoofdschuddend naar de beer En het beer werd rood. De beer keek hoofdschuddend naar het konijn. En het konijn werd rood. "Laat dit een les voor jullie zijn!" zei de wijze uil en ging naar huis.
:-)

pi_7916659
Uit een gesloten topic van Loedertje:
Wat is een allochtoon?
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2003 @ 20:03:08 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7916726
Hm, moet mij inlezen in een aantal stukken en verbaas mij namelijk ergens over..

Het geheel gaat over minderheden..

quote:
(Dhr ***** dienst Sociale Zaken en Werk, afdeling statushouders):

Inleiding over het huidige beleid, specifieke projecten, reslutaten en gesignaleerde knelpunten.

Per 11-11-2000 staan er (fictief) 5000 allochtone klanten ingeschreven (hiervan zijn 500 van Surinaamse afkomst, 500 van Antilliaanse/Arubanse afkomst, 330 van Molukse, 600 Aziatisch ect ect)

Vervolgens een stukje verderop:

Dhr ** geeft informatie over de afdeling Statushouders.
Het klantenbestand bestaat uit 100% allochtonen.

Vind dat een tikkie overbodig..
  Admin woensdag 15 januari 2003 @ 20:48:36 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_7917783
Sorry, maar deze gaat dicht, redelijk oud en redelijk veronzint.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')