quote:Volgens het CBS is iedereen wiens ouders (of één van de ouders) in het buitenland is geboren, of zelf in het buitenland is geboren (met buitenlandse ouders) allochtoon.
Op vrijdag 15 februari 2002 12:24 schreef lantapara het volgende:
Wat is volgens FOK een allochtoon?Ik ben benieuwd?
Voor de cijfers over allochtonen gebruikt het CBS echter alleen allochtonen uit niet-Westerse landen.
quote:LOOOOL
Op vrijdag 15 februari 2002 12:42 schreef Potter het volgende:
Iemand die niet werkt en toch geld krijgt.
1 van elders afkomstig <=> autochtoon
-past in het profiel van opsporing verzocht
-minimaal twee keer per week naat een wauwelende en jammerende imam luistert.
-homo's inelkaar slaat
-een dikke werpzeug met hoofddoek als moeder hebt, die geen nederlands praat
-minstens 4 broertjes hebt die allemaal mercedes rijden maar niet gewoon werken
-minimaal 3 zusjes waarvan 1 achter de ramen en twee uitgehuwelijkt aan een debiele achterneef uit het land van herkomst.
Pas als je voldoet aan al die voorwaarden, dan mag je je allochtoon noemen. Zoniet, dan ben je al te ingeburgerd en val je onder de autochtonen. Vind ik dan hè
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou Lantaarnpaal, ehh ik bedoel Lantapara, ik vind dat je pas allochtoon bent als je:-past in het profiel van opsporing verzocht
-homo's inelkaar slaat
-minimaal 3 zusjes waarvan 1 achter de ramen en twee uitgehuwelijkt aan een debiele achterneef uit het land van herkomst.
Pas als je voldoet aan al die voorwaarden, dan mag je je allochtoon noemen. Zoniet, dan ben je al te ingeburgerd en val je onder de autochtonen. Vind ik dan hè
quote:Ik heb het gevoel dat je een belangrijk detail vergeet...maar dat zou racistisch zijn om te zeggen...
Op vrijdag 15 februari 2002 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou Lantaarnpaal, ehh ik bedoel Lantapara, ik vind dat je pas allochtoon bent als je:-past in het profiel van opsporing verzocht
-homo's inelkaar slaat
quote:Fout. Volgens de wet ben je alleen maar allochtoon als je niet blank bent (en dus uit een niet-westerse samenleving komt zoals iemand al zei). Jouw vader is Duitser dus vreemdeling.
Op vrijdag 15 februari 2002 12:29 schreef Dikke het volgende:
Ik ben volgens de wet een allochtoon (mijn vader is in Dld geboren), maar ik voel me écht geen allochtoon
In de praktijk wil dat zeggen dat iemand een school bijv. wel subsidie krijgt voor iemand van Marokkaanse afkomst die hier geboren is en vloeiend Nederlands spreekt, maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.
quote:Precies. Voor die Oekraïner zou ook een zak geld op tafel moeten komen.
Op vrijdag 15 februari 2002 18:30 schreef Witchfynder het volgende:[..]
...maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.
quote:Probleem zit 'm ook niet in die lessen zelf (alhoewel ook vaak inhoudelijk erg vaag, denk aan fietscursussen voor allochtone vrouwen - hoe verzin je 't)!
Op vrijdag 15 februari 2002 22:26 schreef Gellius het volgende:
Alle gezwets en demagogie terzijde: het is toch verdorie terecht dat geld wordt uitgetrokken om immigranten een beetje les in Nederlandse taal en gewoonten te geven? Ik hoor maar al te vaak het gecombineerde verwijt 'zij (!) kunnen aanspraak maken op veel te veel regelingen' en 'ze passen zich niet aan'... het is kiezen hoor, jongens. Het één of het ander. Grmbl.
Probleem zit 'm in de toch zeer veel voorkomende desinteresse van allochtonen voor bedoelde cursussen! 't Is dat ze soms gewoon moeten, maar anders kwam een flink percentage al helemaal niet opdagen!
Veel (nee, niet alle) allochtonen hebben echt niet de intentie om zelfs maar gedeeltelijk te integreren - ze huppelen vrolijk rond in de subcultuurtjes rond moskee en georganiseerde misdaad.
Ik spreek uit ervaring: heb zelf de nodige 'lessen' mogen geven aan 'integrerende' allochtonen, maar helaas nog nooit zo'n gedemotiveerde en passieve groep meegemaakt!
quote:Persoonlijk zou ik het überhaupt liever aan de Oekraïner willen geven, maar dat terzijde.
Op vrijdag 15 februari 2002 19:31 schreef Gellius het volgende:[..]
Precies. Voor die Oekraïner zou ook een zak geld op tafel moeten komen.
quote:En daar zit vast een boeiende argumentatie achter:
Op zaterdag 16 februari 2002 01:39 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Persoonlijk zou ik het überhaupt liever aan de Oekraïner willen geven, maar dat terzijde.
"...
quote:Precies! Laten we ze het geld met koffers tegelijk toewerpen, het hoeft toch alleen maar opgehoest te worden door de eerlijke, oppassende, hardwerkende burgerman!
Op vrijdag 15 februari 2002 19:31 schreef Gellius het volgende:[..]
Precies. Voor die Oekraïner zou ook een zak geld op tafel moeten komen.
quote:Wat heeft het feit dat iemand blank of niet blank is nou te maken met allochtoon??? En zeker als zou het bij wet geregeld zijn. Waar zou je de grens trekken...is een Turk nog een blanke? En iemand uit Zuid-Spanje, waar de mensen betrekkelijk donker zijn (Moren), is deze persoon dan niet-blank? Ok, natuurlijk zul je een blanke persoon minder snel allochtoon noemen dan een niet-blanke. Maar een Duitser is dus allochtoon, net zoals die Oekraïner en die Marokkaan.
Op vrijdag 15 februari 2002 18:30 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Fout. Volgens de wet ben je alleen maar allochtoon als je niet blank bent (en dus uit een niet-westerse samenleving komt zoals iemand al zei). Jouw vader is Duitser dus vreemdeling.
In de praktijk wil dat zeggen dat iemand een school bijv. wel subsidie krijgt voor iemand van Marokkaanse afkomst die hier geboren is en vloeiend Nederlands spreekt, maar niet voor een vanuit Kiev vers overgevlogen Oekraïner die amper Engels spreekt, laat staan Nederlands. Over discriminatie gesproken.
Zou je de letterlijke betekenis erbij halen, dan kun je zelfs stellen dat bijv. iemand uit Zuid-Holland een allochtoon is wanneer deze zich in een andere provincie bevindt. Dit is dus zeer letterlijk genomen en zal waarschijnlijk niet voorkomen in de praktijk.
Door de vele postings hier op Fok betreffende allochtonen, en waarbij er steeds over dezelfde bevolkingsgroepen werd gesproken, nl. Turken, Marokkanen en Surinamers, zijn de mensen op Fok "vergeten" wat men verstaat onder het begrip allochtonen. Dit begrip houdt dus meer in dan uitsluitend mensen van bovenstaande afkomst.
quote:gaat gij dood , alstublieft ... dank u
Op vrijdag 15 februari 2002 12:42 schreef Potter het volgende:
Iemand die niet werkt en toch geld krijgt.
quote:Mijn vraag aan jou is:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:24 schreef lantapara het volgende:
Wat is volgens FOK een allochtoon?Ik ben benieuwd?
Allochtonen zijn ook mensen, net als autochtonen.
En on topic: Volgens mij zijn de koningin en Heur familie ook allochtoon. Franse afkomst, nog wat verder terug vermoedelijk Joods en uiteindelijk net als iedereen (zo wordt verondersteld) Afrikaans. De familie d'Orange heeft zich ook niet echt aangepast, spreken vreemd, begrijpen ogenschijnlijk weinig van Nederland, en leven van een riante uitkering.
Ik bedoel maar... traditioneel biedt Nederland goede carriereperspektieven voor allochtonen. Ikzelf ben overigens 50ste generatie Fries/Germaans/Batavierse afkomst en heb ik nog steeds integratieproblemen.
De meest frustrerende vorm van discriminatie vind ik nog steeds dat een aanzienlijk deel van de Nederlandse vrouwen mij niet dezelfde sexuele rechten gunt die ze andere mannen wel hebben toegekend. Niet alleen is dit ethisch onaanvaardbaar, het is ook erg jammer.
Ik bedoel maar... allochtoon zjn is "in the eye of the beholder", en discriminatie lijkt een natuurlijk onderdeel van het recept mens. Dat maakt de schotel natuurlijk niet smakelijker, maar plaatst het wel in een breder perspektief.
quote:
als je zoekt met "marokkanen" weet je alles. tientallen topics zijn daar over en wellicht dat daar iets voor je tussenstaat in een zinvolle discussie
Zeker wel. De vragen die zo bij me boven komen borrelen zijn hoe mensen omgaan met identiteit, wat de relatie is tussen cultuur en identiteit, of identiteit essentiëel is, waar cultuur begint en geloof eindigd, enzovoorts... breek me de bek niet open.
Wat kost een consult?
Beste breedbeeld, ik heb zelf ook breedbeeld en denk dat we op zelfde nivo zitten (Topkwaliteit!)
Antwoord op je vraag;"Ik vraag gewoon iedereen te reageren op mijn verhaal/stellingen/argumeten/etc...
als ik naar mijn idee een opbouwende mail krijg (met positieve energie in de woorden, ben ik berijd tijd vrij te maken voor een "consuld""!
Ik zeg niet de wijsheid in pacht te hebben maar uit mijn omgeving blijkt dat ik op algemene onderwerpen me aardig staande kan houden. Ik ben ook iemand niet niets zomaar aan neemt en sluit af met dit verhaal;
lees dit goed en aandachtig en reflecteer het op de onderwerpen in het forum!
Op een dag in het bos werd een konijn plots ruw gestoord in zijn slaap door een harde knal. hij schok op en dacht "de wereld vergaat! Ren voor je leven!!" En begon te rennen.....toen kwam hij een beer tegen en die vroeg hem waarom hij rende, het konijn antwoorde;'' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' De beer was geschokt en begon mee te rennen. Samen rende ze door het bos en kwamen later een vos tegen en de vos vroeg waarom rennen jullie??? De beer antwoorde '' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' En de vos, de beer en konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen een hert tegen en die vroeg hen waarom rennen jullie? De vos antwoorde;'' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' En het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een bever tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het hert antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!"' En de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een vogel tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het bever antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een hamster tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het vogel antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een schildpad tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het hamster antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een paard tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het schilpad antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En het paard, de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een mol tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het paard antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" En de mol, het paard, de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos, de beer en het konijn begonnen weer te rennen door het bos en kwamen na een tijdje een Uil tegen en die vroeg waarom rennen jullie? En het mol antwoorde'' wereld vergaat! Ren voor je leven!" de wijze Uil vroeg de mol hoe hij erbij kwam? En de mol antwoordé"het paard zei het" de wijze Uil vroeg het paard hoe hij erbij kwam? En het paard antwoorde"de schilpad zei het". De wijze Uil vroeg de schilpad hoe hij erbij kwam? En het schilpad antwoorde"de hamster zei het". De wijze Uil vroeg de hamster hoe hij erbij kwam? En het de hamster antwoorde"de vogel zei het". De wijze Uil vroeg de vogel hoe hij erbij kwam? En het vogel antwoorde"de bever zei het". De wijze Uil vroeg de bever hoe hij erbij kwam? En het bever antwoorde"het hert zei het". De wijze Uil vroeg het hert hoe hij erbij kwam? En het hert antwoorde"de vos zei het". De wijze Uil vroeg de vos hoe hij erbij kwam? En de vos antwoorde"de beer zei het". De wijze Uil vroeg de beer hoe hij erbij kwam? En de beer antwoorde"het konijn zei het". De wijze Uil vroeg als laatste het konijn hoe hij erbij kwam? En het konijn antwoorde"Ik lag lekker onder een boom te dromen en opeens werd ik wakker door een harde knal, de knal was zo hard en dichtbij dat ik hem bijna kon voelen, ik dacht meteen dat de wereld verging en besloot te rennen!".
De wijze Uil vroeg het konijn waar hij lag te dromen cq slapen. Het konijn antwoorde'" Onder een boom aan het begin van het bos" De wijze Uil vroeg het konijn hem naar deze boom te brengen. Het konijn begon te lopen de Uil volgde en zo ook de mol, het paard, de schilpad, de hamster, de vogel, de bever, het hert, de vos en de beer. Na een hele lange tocht terug het bos in kwamen ze eindelijk bij de plaats waar het konijn lag slapen. De wijze Uil nam afstand en bekeek de boom....hij zag een grote boom met grote appels erin, de appels waren groen en geel. Een appel was al rijp en die lag op de grond, precies waar het konijn sliep! Hij liep naar rijpe appel toe, raapte hem op en gooide hem in de lucht. De appel viel met een doffe klank op de grond. Hij konijn reageerde meteen en zei;"Dat lijkt precies op de knal die ik hoorde en keek vragend?? De wijze Uil concludeerde dat de wereld niet verging en keek hoofdschuddend naar mol. En de mol werd rood. De Mol keek hoofdschuddend naar het paard. En het paard werd rood. Het paard hoofdschuddend naar het schilpad. En het schilpad werd rood. De schilpad keek hoofdschuddend naar de hamster. En de hamster werd rood.De hamster keek hoofdschuddend naar de vogel. En de vogel rood. De vogel keek hoofdschuddend naar de bever. En de bever werd rood. De bever keek hoofdschuddend naar het hert. En het hert werd rood. Het hert keek hoofdschuddend naar de vos. En de vos werd rood. De vos keek hoofdschuddend naar de beer En het beer werd rood. De beer keek hoofdschuddend naar het konijn. En het konijn werd rood. "Laat dit een les voor jullie zijn!" zei de wijze uil en ging naar huis.
:-)
Het geheel gaat over minderheden..
quote:Vind dat een tikkie overbodig..
(Dhr ***** dienst Sociale Zaken en Werk, afdeling statushouders):Inleiding over het huidige beleid, specifieke projecten, reslutaten en gesignaleerde knelpunten.
Per 11-11-2000 staan er (fictief) 5000 allochtone klanten ingeschreven (hiervan zijn 500 van Surinaamse afkomst, 500 van Antilliaanse/Arubanse afkomst, 330 van Molukse, 600 Aziatisch ect ect)
Vervolgens een stukje verderop:
Dhr ** geeft informatie over de afdeling Statushouders.
Het klantenbestand bestaat uit 100% allochtonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |