abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:38:09 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52572978
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef Demophon het volgende:
Hmm, Nederland en België zijn al een keer samengeweest en toen gescheiden.
Dat was vanwege de Walen he. Wat Wals is Frans is! Slaat al dood!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_52573049
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef newsman het volgende:
Heero87, mag ik je een vreemde vraag stellen, jij bent Belg en je hebt een avater van Piet de Visser.
Die Piet De Visser - avatar verwijst naar de Piet De Visser - Award die ik op het fok! voetbalforum heb gekregen.
quote:
Ik vind dat eigenlijk wel humor. Ik ben een Nederlander met een beetje belgisch bloed, klein beetje maar toch zeker wat. We spreken dezelfde taal zo'n beetje, waarom zijn we vijandig naar elkaar. Alleen om die domme Oorlog die we hadden.
Maar ik heb helemaal geen haat of vijandigheid tegenover Nederlanders? Een gezonde rivaliteit, dat wel, maar absuleet geen hok of wraak. Ik heb zelf een paar goeie Nederlandse kennissen.

Maar dat betekent toch nog niet dat ik daarom zomaar bij Nederland wil komen? Onze culturen zijn gewoon zó fundamenteel verschillenden. Cultuur gaat verder dan louter de taal hé.
quote:
Een ding het zou aan mijn hart gaan, dat dalijk heel Vlaanderen Frans moet spreken, ik haat die kut taal.
Maar waar halen mensen dat toch? Er is toch helemaal geen sprake van een verfransing van Vlaanderen?
pi_52573089
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:40 schreef Heero87 het volgende:

Maar dat betekent toch nog niet dat ik daarom zomaar bij Nederland wil komen? Onze culturen zijn gewoon zó fundamenteel verschillenden. Cultuur gaat verder dan louter de taal hé.
die cultuur kun je toch gewoon behouden? Alsof er bij ons in NL geen verschillen zijn.
pi_52573158
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:41 schreef bersenka het volgende:

[..]

die cultuur kun je toch gewoon behouden? Alsof er bij ons in NL geen verschillen zijn.
Als we splitsen met Wallonië, is net dat cultuurverschil een grote reden om onafhankelijk te worden. En dan zouden we meteen in een ander land met een zo mogelijk nog groter cultuurverschil stappen?
pi_52573299
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was vanwege de Walen he. Wat Wals is Frans is! Slaat al dood!
Ja, dat kan dan wel zo zijn maar de Vlamingen gingen er vandoor met de Walen. Stel dat ze terug zouden willen naar een unie met de Nederlanders, wie zegt dat het nu wel goed gaat? Sorry, maar de Vlamingen komen mij een beetje onbetrouwbaar over. Zoals ik al eerder zei: je vrouw gaat er met een ander vandoor, dat blijkt niet te werken, waarna ze weer terugkomt en aangeeft weer een relatie met jou te willen beginnen. Hoe reageer jij dan?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_52573810
quote:
Maar waar halen mensen dat toch? Er is toch helemaal geen sprake van een verfransing van Vlaanderen?
duhhhhhhhhhhhhh, er is een taal strijd in Brussel, of was het je nog niet bekend, Vlamingen zijn boos geworden, men had ideën om Brussel tweetalig te maken, de Vlamingen pikken het niet meer.

Bron:VRT Nieuws.

Is dit staats tv of volgen jullie nog wel verhalen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:03:20 #67
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_52573839
Vlaams belang is voor fusie met NL...
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:06:20 #68
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_52573961
Och de enige reden dat dit niet gaat gebeuren is omdat den haag bang is voor een Groot Brabant!
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_52573969
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef GasTurbine het volgende:
Vlaams belang is voor fusie met NL...
Ja en dat maakt Vlamingen tig keer rijker, maar nee ze willen niet en bla bla, blijf je toch arm,jesus wat een gezeik.
pi_52574029
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:02 schreef newsman het volgende:

[..]

duhhhhhhhhhhhhh, er is een taal strijd in Brussel, of was het je nog niet bekend, Vlamingen zijn boos geworden, men had ideën om Brussel tweetalig te maken, de Vlamingen pikken het niet meer.

Bron:VRT Nieuws.

Is dit staats tv of volgen jullie nog wel verhalen.
1. Ideeën om Brussel tweetalig te maken? Brussel is al decennia lang tweetalig.

2. Brussel is Vlaanderen niet. Jij schilderde het af alsof gans Vlaanderen straks Frans praat als er niks gebeurt. Dat is gewoon belachelijk en totaal onrealistisch.
pi_52574053
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:06 schreef newsman het volgende:

[..]

Ja en dat maakt Vlamingen tig keer rijker, maar nee ze willen niet en bla bla, blijf je toch arm,jesus wat een gezeik.
Waarom zouden Vlamingen zo tig keer rijker worden?
pi_52574100
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:08 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Omdat ze dan Nederlander zijn en die zijn zuinig?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52574106
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:06 schreef __________ het volgende:
Och de enige reden dat dit niet gaat gebeuren is omdat den haag bang is voor een Groot Brabant!
Dat is humor.
The fox condems the trap ,not himself.
pi_52574120
quote:

[..]

Ge hebt geen verstand van Nederland, bijna te zot.
pi_52574171
Belangrijker:
Wat willen de Vlamingen.

Mijn voorstel:
Walonie bij Frankrijk
Vlaanderen bij Nederland
Gewest Brussel de Europese hoofdstad.
En de Belgiesche staatsschuld delen door drie.Ieder gewest een derde.
pi_52574177
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:10 schreef newsman het volgende:

[..]

Ge hebt geen verstand van Nederland, bijna te zot.
He?

Jij hebt blijkbaar geen verstand van België, want je komt met volstrekte waanzinverhalen over een Frans Vlaanderen en de ideeën om Brussel tweetalig te maken, terwijl dat laatste al decennia lang zo is.
pi_52574182
quote:

[..]

1. Ideeën om Brussel tweetalig te maken? Brussel is al decennia lang tweetalig.

2. Brussel is Vlaanderen niet. Jij schilderde het af alsof gans Vlaanderen straks Frans praat als er niks gebeurt. Dat is gewoon belachelijk en totaal onrealistisch.
Brussel ligt in Vlaams gebied simpel.
pi_52574221
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:11 schreef gtotep het volgende:
Belangrijker:
Wat willen de Vlamingen.

Mijn voorstel:
Walonie bij Frankrijk
Vlaanderen bij Nederland
Gewest Brussel de Europese hoofdstad.
En de Belgiesche staatsschuld delen door drie.Ieder gewest een derde.
Rest alleen de vraag nog: in welke competitie gaat Anderlecht spelen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52574231
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:11 schreef newsman het volgende:

[..]

Brussel ligt in Vlaams gebied simpel.
Brussel ligt NIET in Vlaams gebied. Brussel is een apart gewest, naast Vlaanderen en Wallonië. Brussel valt NIET onder Vlaamse bevoegdheid.
pi_52574267
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:11 schreef Heero87 het volgende:

[..]

He?

Jij hebt blijkbaar geen verstand van België, want je komt met volstrekte waanzinverhalen over een Frans Vlaanderen en de ideeën om Brussel tweetalig te maken, terwijl dat laatste al decennia lang zo is.
Ik heb gister de taal grens zien liggen op de VRT en die ligt onder Brussel, wat jij wil volhouden moet jezelf weten, maar er is een ernstige clash met Vlaanderen en Wallonie.

VRT bericht ik typ.
pi_52574301
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:14 schreef newsman het volgende:

[..]

Ik heb gister de taal grens zien liggen op de VRT en die ligt onder Brussel, wat jij wil volhouden moet jezelf weten, maar er is een ernstige clash met Vlaanderen en Wallonie.

VRT bericht ik typ.
Aub zeg. Kan iemand hier die kerel aan de wijs brengen dat Brussel tweetalig gebied is?
quote:
Wikipedia:
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest valt samen met het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad of het arrondissement Brussel-Hoofdstad. De instellingen houden rekening met zowel Nederlandstaligen als Franstaligen, al heeft het grootste deel van de bevolking Frans als eerste taal. De Vlaamse en de Franse Gemeenschap van België oefenen er hun bevoegdheden uit voor alle zogenaamd communautaire aangelegenheden, namelijk cultuur, onderwijs, en bijstand aan personen en gezondheidszorg.
pi_52574432
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:19 schreef erkel het volgende:
Vlaanderen en Wallonië dat botert ook niet echt meer samen, maar volgens mij zou het voor Wallonië rampzalig zijn een scheiding. Het is nu al niet het meest florerende gebied en dat wordt er echt niet beter op zonder de centjes van Vlaanderen.
Scheiding is juist goed in dat opzicht, subsidies zijn alleen maar doekjes voor het bloeden, zij maken de economie echter kapot.
pi_52574469
Ooh ja ik kijk terug, ze wilden dus van Brussel een franstalig gebied maken, sorry voor mijn fout ik geef het toe, van secundair word het helaas primair.

Mijn fout sorry.
pi_52574539
De Vlamingen pikten dus niet dat Brussel Franstalig zou worden, pfffffffffff hehe nu zijn we er, sorry het was dus erger.
pi_52574578
Ik mag fucking hopen van niet, ik haat Belgen man, zoals iemand al zei ze kunnen niet eens voetballen.
Ze zijn in alles minder dan Nederlanders, dit zou een dikke achteruitgang zijn.
Is de Nederlandse competitie net zo goed bezig komen Club Brugge en Anderslecht het verneuken
Een Jupiler League is genoeg en zelfs die is hoger dan die van de belgen.
pi_52574657
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:22 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik mag fucking hopen van niet, ik haat Belgen man, zoals iemand al zei ze kunnen niet eens voetballen.
Idd, straks moet ik nog fier zijn op Tommeke Boonen.
pi_52574664
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:22 schreef MikeLowrey het volgende:
Flikker is op met je kut voetbal. Heb je godverdomme niks beters te doen.Kom is met echte argumenten pauper.
pi_52574760
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:24 schreef newsman het volgende:

[..]

Flikker is op met je kut voetbal. Heb je godverdomme niks beters te doen.Kom is met echte argumenten pauper.
Ze noemen ons "dikke nekken"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:27:52 #89
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52574804
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, ik heb helemaal niks met Belgie en die gefrustreedrde heikneuters die er wonen. Ik kots net zo hard op de Belg als de Belg op Nederland. Verder ken ik in mijn omgeving helemaal niemand die een warm gevoel krijgt bij een hereniging, dus waar dat "alle Nederlanders" vandaan komt is mij een beetje een raadsel.
Daar sluit ik me geheel bij aan.
Het is mij een raadsel waarom Nederland zoiets als Vlaanderen erbij zou willen hebben.
Dat moet je toch helemaal niet willen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:27:56 #90
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_52574806
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:15 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Aub zeg. Kan iemand hier die kerel aan de wijs brengen dat Brussel tweetalig gebied is?
[..]
Misschien kan diezelfde persoon u dan even wijzen op de problematiek van de Vlaamse Rand...

Waar haalt FOK trouwens toch steeds die overtuigde Belgen vandaan? Kunnen die bij hun medevlamingen niet terecht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')