abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52570927
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:32 schreef Tarantallegra het volgende:
een doorsnee redelijke middenklasser is geen SUV of dieselslurper.
Nee, maar volgens milieudefensie moeten we allemaal in Smartjes rijden. En de overheid misbruikt dergelijke belangengroeperingen natuurlijk met graagte om de kas verder te kunnen spekken.
pi_52570951
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:32 schreef Tarantallegra het volgende:
een doorsnee redelijke middenklasser is geen SUV of dieselslurper.
Weet je wat een mooie grap is. Neem de D5 motor van Volvo.
Exact deze motor zit in de Volvo S40, V50, S60, V70 en de XC90 (SUV)
Waarom zou je dan een SUV moeten straffen en de normale gezinsauto's niet?!
Wat een crap
pi_52571064
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, maar volgens milieudefensie moeten we allemaal in Smartjes rijden. En de overheid misbruikt dergelijke belangengroeperingen natuurlijk met graagte om de kas verder te kunnen spekken.
quote:
Voor auto's die het milieu minder belasten wordt parkeren goedkoper.
uhuh, eerst dwingen ze ons in smartjes te rijden en daarna dwingen ze ons ook nog eens om minder te betalen voor het parkeren, de eikels!
pi_52571116
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:38 schreef draaijer het volgende:
gewoon, omdat het kan.
pi_52571127
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Milieudefensie is gewoon van de overheid. Althans voor een deel door subsidies. De overheid die allerlei clubjes financiert die vervolgens ageren tegen de overheid. Wie verzint zoiets .
pi_52571340
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:41 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

[..]

uhuh, eerst dwingen ze ons in smartjes te rijden en daarna dwingen ze ons ook nog eens om minder te betalen voor het parkeren, de eikels!
Je bent niet erg bekend met hoe de overheid werkt? Als de maatregel werkt (= er komt minder geld binnen), krikken ze gewoon de prijs op - onder het mom van nog beter voor het milieu.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:52:16 #37
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_52571457
Goed plan. Waarom zou je in godsnaam in een dikke auto rijden die megavervuilend is. Alsof een normale middenklasser (of nog kleiner) niet voldoet.

Dat ze zelf al toegeven dat het milieu probleem er niet minder op wordt vink niet erg. Op deze manier krijgen ze gewoon meer geld, wat mij betreft op een goede manier. Benzineslurpers moeten het moeilijker gaan krijgen.
Drugs are good mkay?
pi_52571509
jaja, dat zien we dan wel weer.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:54:58 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52571545
-edit- Nutteloos

die SUVs nemen toch al 1,5 plek in beslag dus dan mogen ze best meer betalen... het vervuilende aspect zet idd wat weinig zoden aan de dijk

[ Bericht 23% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 01:51:25 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52571559
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:52 schreef Party_P het volgende:
Goed plan. Waarom zou je in godsnaam in een dikke auto rijden die megavervuilend is. Alsof een normale middenklasser (of nog kleiner) niet voldoet.

Dat ze zelf al toegeven dat het milieu probleem er niet minder op wordt vink niet erg. Op deze manier krijgen ze gewoon meer geld, wat mij betreft op een goede manier. Benzineslurpers moeten het moeilijker gaan krijgen.
Benzineslurpers . Man, die hebben we al héél lang niet meer in Europa.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:55:59 #41
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_52571567
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Benzineslurpers . Man, die hebben we al héél lang niet meer in Europa.
De polen zijn in het land. Die jatten slurpen alles wat los en vast zit
Drugs are good mkay?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:56:55 #42
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52571596
Mooi, opbokken met die personentanks.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_52571758
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:54 schreef Re het volgende:
die SUVs nemen toch al 1,5 plek in beslag dus dan mogen ze best meer betalen...
daarnaast zorgen ze voor meer slijtage van de wegen, voor meer gevaar (voor anderen welteverstaan - de personen waar de gemiddelde SUV-bestuurder weinig om geeft), voor meer opstoppingen, een idioot straatbeeld, lawaai, etc etc etc.
pi_52572390
-edit- Zwaar nutteloos.

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 01:54:26 ]
pi_52572589
Ik snap nooit dat er nog mensen in die dingen durven te rijden. Ik zou me kapot schamen.
1) de prijs/kwaliteitverhouding van een DAFje is nog beter, dus je bent een sukkel die zich liet naaien door de verkoper,
2) mannen zullen dat niet toegeven, maar vrouwen wel: ze durven niet in een gewone auto te rijden, dus je laat je kennen als een schijterd,
3) de gevolgen wentel je af op andere verkeersdeelnemers, dus je toont je asociaal,
4) als je zo'n grote bak nodig hebt om je een volwaardig deelnemer aan het verkeer te voelen, begin je wel als een klein, miezerig mannetje.

Zag hier laatst een Hummer de parkeerplaats van de Aldi oprijden. Volgens mij heb je dan je prioriteiten wel verkeerd liggen.

Overigens wel grappig: iemand schrijft wat over uit de Telegrof en prompt heb je weer en scheldtopic. Heerlijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52572642
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

-edit-
Die auto's?
Nee, die eigenaars, natuurlijk.

Nou, doen ze tenminste nog een ding goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 01:57:06 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52572656
-edit- Niet op reageren

[ Bericht 84% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 01:57:43 ]
pi_52572701
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:27 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap nooit dat er nog mensen in die dingen durven te rijden. Ik zou me kapot schamen.
waarom denk je dat ze ook vaak getinte ramen hebben?
pi_52572721
Neem je toch geen auto , daaaaaaaaaaaaaaag
pi_52572767
-edit- Troll

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 02:00:51 ]
pi_52572877
Gelukkig voor de linkse gemeenteraad wonen er nog steeds yuppen (VVD, PVV etc stemmers) in Amsterdam, die via de vele diefstal belastingen het leven van de (meestal) allochtone uitkeringstrekkers via de uitkeringen en idiote subsidies mede mogelijk maken.
De middenklasse wordt nog gedoogd, zolang ze niet teveel protesteren tegen de overlast van K marrokkantjes en moslim geweld / discriminatie (Joden, homo's ouderen etc).
We moeten de boel toch bijelkaar houden, niet waar ?

Voor de yuppen is het nog een soort status symbool, hoe meer heffingen hoe beter, dan kunnen zij laten zien aan hun vrienden dat zij het zich kunnen veroorloven om in A'dam te wonen.
maar voor de steeds kleiner wordende middenklasse, de kleine winkeliers, de ouderen is het geen status symbool, zij kunnen geen kant op en hun eigen overheid doet niets voor ze.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_52573105
-edit- Niet doen.

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 02:03:40 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:54:18 #53
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_52573537
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:41 schreef Tarantallegra het volgende:

Bla bla bla
Je hebt het hele punt gemist dat grote auto's niet meer vervuilender zijn dan kleine? Je blaat vanalles hier maar het enige punt wat je maakt is dat je auto's die groter zijn dan een Smart het straatbeeld vindt vervuilen.

Om je voor te zijn: Ik heb niet eens een auto. Maar verder vind ik wel uit principe dat als je wegenbelasting betaald je overal terecht moet kunnen zonder verdere bijdragen.

Dit is een soort van persoonlijke smaak. Sommigen vinden grotere auto's mooi en anderen gunnen degene die ze hebben dat niet. Ga lekker weer met paard en wagen rondlopen in de stad mafketel.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_52573957
-edit- Troll

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 22-08-2007 02:07:21 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:17:37 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52574382
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Weet je wat een mooie grap is. Neem de D5 motor van Volvo.
Exact deze motor zit in de Volvo S40, V50, S60, V70 en de XC90 (SUV)
Wat een crap
Ja?

in de xc90 verbruikt diezelfde motor een stuk meer (gewicht, luchtweerstand etc.)
Huilen dan.
pi_52574648
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:01 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

daarnaast zorgen ze voor meer slijtage van de wegen, voor meer gevaar (voor anderen welteverstaan - de personen waar de gemiddelde SUV-bestuurder weinig om geeft), voor meer opstoppingen, een idioot straatbeeld, lawaai, etc etc etc.
De wegen worden al dubbel en dwars betaalt middels wegenbelasting en de vele andere heffingen. Jaarlijks leveren automobilisten nog altijd miljarden meer op dan er weer terug in het wegennetwerk wordt gestoken.

Overigens kan ik een BMW X5 van het nieuwe modeljaar, bijvoorbeeld, wel waarderen en is mijn inziens allerminst vervuiling van het straatbeeld. Ben ik nu een misdadiger?
pi_52574989
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:23 schreef Parabol het volgende:

[..]

De wegen worden betaalt
Als jij die 't' nou aan __________ geeft, dan krijg je er zijn 'd' voor terug.
quote:
Overigens kan ik een BMW X5 van het nieuwe modeljaar, bijvoorbeeld, wel waarderen en is mijn inziens allerminst vervuiling van het straatbeeld. Ben ik nu een misdadiger?
Als je daarmee op safari gaat of je land gaat ploegen? nee. Als je ermee door de binnenstad rijdt en zodoende voor veel overlast zorgt? ja.
pi_52575757
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

Nee. Iets meer dan de helft van 70 procent. maar zo'n rapport kan je tig keer tegen het hoofd van TS trachten te gooien, het zal niet baten, door die plank kom je toch niet heen...
En jij gelooft dat?

Loonheffing
BTW
accijnzen op benzine
accijnzen op aardgas
accijnzen op water
accijnzen op electriciteit
BPM
gemeentelijke belasting
belasting over je woning
die verplichte verzekering
rioolbelasting
wegenbelasting
tolheffing
verwijderingsbijdrage
omzetbelasting
vermogensbelasting (4% oid maar liefst)
schenkingsrecht
successierecht

Enz, enz, enz. Tel het maar eens op.

Trouwens: voor al die fokkertjes die hier onzin als 'terecht', 'dan rijd je maar in iets normaals', 'opbokken met die personentanks' en 'niets mis mee' plaatsen... precies de reden dat Nederland is geworden wat het is. Afgunst en bemoeizucht. Het is toch werkelijk niet te geloven dat er mensen voorstander zijn van zo'n schaamteloze afgunst- en ik-bepaal-wel-eventjes-wat-jij-mag-belasting.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52576126
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:55 schreef StefanP het volgende:

[..]

En jij gelooft dat?
ja.
quote:
Loonheffing CHECK
BTW CHECK
accijnzen op benzine CHECK
accijnzen op aardgas CHECK
accijnzen op water CHECK
accijnzen op electriciteit CHECK
BPM CHECK
gemeentelijke belasting weet niet
belasting over je woning CHECK
die verplichte verzekering CHECK
rioolbelasting weet niet
wegenbelasting CHECK
tolheffing weet niet
verwijderingsbijdrage weet niet
omzetbelasting CHECK
vermogensbelasting (4% oid maar liefst) CHECK (en 1.2% trouwens)
schenkingsrecht weet niet, maar lijkt me wel
successierecht weet niet, maar lijkt me wel
Oftewel: alle grote overheidsinkomsten zitten erin.
quote:
Tel het maar eens op.
ja dat hebben ze dus gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarantallegra op 21-08-2007 23:11:16 ]
pi_52576271
't is goed hoor. Geloof wat je wil. Je laat je wel heel erg beduvelen wanneer je gelooft dat je slechts 39% van je inkomen aan de overheid afdraagt.

Maar daar gaat het slechts zijdelings over. Het topic gaat over die walgelijke regeling om willekeurig ergens nog meer geld vandaan te peuteren, onder een lachwekkende smoes die zo slecht is dat het zelfs Milieudefensie duidelijk is dat het hier gaat om afgunst en geld aftroggelen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')