Nee, maar volgens milieudefensie moeten we allemaal in Smartjes rijden. En de overheid misbruikt dergelijke belangengroeperingen natuurlijk met graagte om de kas verder te kunnen spekken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:32 schreef Tarantallegra het volgende:
een doorsnee redelijke middenklasser is geen SUV of dieselslurper.
Weet je wat een mooie grap is. Neem de D5 motor van Volvo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:32 schreef Tarantallegra het volgende:
een doorsnee redelijke middenklasser is geen SUV of dieselslurper.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar volgens milieudefensie moeten we allemaal in Smartjes rijden. En de overheid misbruikt dergelijke belangengroeperingen natuurlijk met graagte om de kas verder te kunnen spekken.
uhuh, eerst dwingen ze ons in smartjes te rijden en daarna dwingen ze ons ook nog eens om minder te betalen voor het parkeren, de eikels!quote:Voor auto's die het milieu minder belasten wordt parkeren goedkoper.
gewoon, omdat het kan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:38 schreef draaijer het volgende:
Waarom zou je dan een SUV moeten straffen en de normale gezinsauto's niet?!
Milieudefensie is gewoon van de overheid. Althans voor een deel door subsidies. De overheid die allerlei clubjes financiert die vervolgens ageren tegen de overheid. Wie verzint zoietsquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar volgens milieudefensie moeten we allemaal in Smartjes rijden. En de overheid misbruikt dergelijke belangengroeperingen natuurlijk met graagte om de kas verder te kunnen spekken.
Je bent niet erg bekend met hoe de overheid werkt? Als de maatregel werkt (= er komt minder geld binnen), krikken ze gewoon de prijs op - onder het mom van nog beter voor het milieu.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:41 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
[..]
uhuh, eerst dwingen ze ons in smartjes te rijden en daarna dwingen ze ons ook nog eens om minder te betalen voor het parkeren, de eikels!
Benzineslurpersquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:52 schreef Party_P het volgende:
Goed plan. Waarom zou je in godsnaam in een dikke auto rijden die megavervuilend is. Alsof een normale middenklasser (of nog kleiner) niet voldoet.
Dat ze zelf al toegeven dat het milieu probleem er niet minder op wordt vink niet erg. Op deze manier krijgen ze gewoon meer geld, wat mij betreft op een goede manier. Benzineslurpers moeten het moeilijker gaan krijgen.
De polen zijn in het land. Die jatten slurpen alles wat los en vast zitquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Benzineslurpers. Man, die hebben we al héél lang niet meer in Europa.
daarnaast zorgen ze voor meer slijtage van de wegen, voor meer gevaar (voor anderen welteverstaan - de personen waar de gemiddelde SUV-bestuurder weinig om geeft), voor meer opstoppingen, een idioot straatbeeld, lawaai, etc etc etc.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:54 schreef Re het volgende:
die SUVs nemen toch al 1,5 plek in beslag dus dan mogen ze best meer betalen...
Die auto's?quote:
waarom denk je dat ze ook vaak getinte ramen hebben?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:27 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap nooit dat er nog mensen in die dingen durven te rijden. Ik zou me kapot schamen.
Je hebt het hele punt gemist dat grote auto's niet meer vervuilender zijn dan kleine? Je blaat vanalles hier maar het enige punt wat je maakt is dat je auto's die groter zijn dan een Smart het straatbeeld vindt vervuilen.quote:
Ja?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Weet je wat een mooie grap is. Neem de D5 motor van Volvo.
Exact deze motor zit in de Volvo S40, V50, S60, V70 en de XC90 (SUV)
Waarom zou je dan een SUV moeten straffen en de normale gezinsauto's niet?!
Wat een crap
De wegen worden al dubbel en dwars betaalt middels wegenbelasting en de vele andere heffingen. Jaarlijks leveren automobilisten nog altijd miljarden meer op dan er weer terug in het wegennetwerk wordt gestoken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:01 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
daarnaast zorgen ze voor meer slijtage van de wegen, voor meer gevaar (voor anderen welteverstaan - de personen waar de gemiddelde SUV-bestuurder weinig om geeft), voor meer opstoppingen, een idioot straatbeeld, lawaai, etc etc etc.
Als jij die 't' nou aan __________ geeft, dan krijg je er zijn 'd' voor terug.quote:
Als je daarmee op safari gaat of je land gaat ploegen? nee. Als je ermee door de binnenstad rijdt en zodoende voor veel overlast zorgt? ja.quote:Overigens kan ik een BMW X5 van het nieuwe modeljaar, bijvoorbeeld, wel waarderen en is mijn inziens allerminst vervuiling van het straatbeeld. Ben ik nu een misdadiger?
En jij gelooft dat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
Nee. Iets meer dan de helft van 70 procent. maar zo'n rapport kan je tig keer tegen het hoofd van TS trachten te gooien, het zal niet baten, door die plank kom je toch niet heen...
ja.quote:
Oftewel: alle grote overheidsinkomsten zitten erin.quote:Loonheffing CHECK
BTW CHECK
accijnzen op benzine CHECK
accijnzen op aardgas CHECK
accijnzen op water CHECK
accijnzen op electriciteit CHECK
BPM CHECK
gemeentelijke belasting weet niet
belasting over je woning CHECK
die verplichte verzekering CHECK
rioolbelasting weet niet
wegenbelasting CHECK
tolheffing weet niet
verwijderingsbijdrage weet niet
omzetbelasting CHECK
vermogensbelasting (4% oid maar liefst) CHECK (en 1.2% trouwens)
schenkingsrecht weet niet, maar lijkt me wel
successierecht weet niet, maar lijkt me wel
ja dat hebben ze dus gedaan.quote:Tel het maar eens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |