abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:27:09 #1
159067 NTCE
[Vietnam veteraan]
pi_52561589
Hoi,

Mijn sportschool brengt elke keer als ze niet kunnen incasseren bij hun leden, 8 euro in rekening (onder het mom van administratiekosten). Ik vind dit wel heel erg hoog, mag dit eigenlijk wel?

En natuurlijk hebben ze dat nooit tegen mij gezegd, en heb ik ook nergens kunnen teruglezen, sinds kort hebben ze bij de bali dan de "algemene voorwaarden" waarin dat staat aangegeven. Nu kan elke flapdrol zomaar wel de voorwaarden wijzigen? dus welke regels zijn hieraan verbonden.. een versienummer...of een datum?

Gr..

NTCE
long dark curly hair with a smooth face, crystal blue eyes and a stunning body, yep thats my girl.
pi_52561946
Hoi,

Dat mag zeker.

Gr.

bijdehand
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52561958
Is automatische incasso verplicht? Anders gewoon via acceptgiro's betalen, heb je heel dat probleem niet. Wel op tijd betalen dan hé
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:41:20 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52562003
8 euro is relatief weinig. Ook al staat het niet in de voorwaarden, dan nog is het best redelijk en billijk dat je 8 euro bijdraagt in de meerkosten omdat jij in gebreke bent. Overigens is 8 euro lang niet kostendekkend, als ik daar de tent runde was het een stuk meer geweest.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:11:12 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52562901
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:41 schreef soylent het volgende:
8 euro is relatief weinig. Ook al staat het niet in de voorwaarden, dan nog is het best redelijk en billijk dat je 8 euro bijdraagt in de meerkosten omdat jij in gebreke bent. Overigens is 8 euro lang niet kostendekkend, als ik daar de tent runde was het een stuk meer geweest.
Voor de vijf minuten meerwerk die de boekhouding heeft
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52563283
Ik zou gelijk naar een andere sportschool verkassen
pi_52563374
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:41 schreef soylent het volgende:
8 euro is relatief weinig. Ook al staat het niet in de voorwaarden, dan nog is het best redelijk en billijk dat je 8 euro bijdraagt in de meerkosten omdat jij in gebreke bent. Overigens is 8 euro lang niet kostendekkend, als ik daar de tent runde was het een stuk meer geweest.
Hoe ziet het financiele proces er uit in een situatie waar een storno meer dan 8 euro kost?
pi_52563397
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor de vijf minuten meerwerk die de boekhouding heeft
8¤ is echt niet zoveel, dat is ongeveer wat een gemiddeld personeelslid in een kwartier tijd aan de baas kost. Verder is het degene die te weinig op zijn rekening heeft die in gebreke blijft, dus ik vind het fair dat ze nog maar 8¤ aanrekenen.

Wij starten een factuur altijd met; administratiekost aanmaken factuur: 33¤.
Daarachter komt werkzaamheden; 10 minuten. Forfait 1u werk: 50¤.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52563448
Ik vraag mij ook altijd af of die kosten gespecificeerd kunnen worden, ik zou wel eens willen weten waar die 'administratiekosten' dan uit bestaan. Veel bedrijven hebben belachelijk dure medewerkers in dienst bij de administratie als ik dat soms zie.
pi_52563452
Het zijn vaak vrij reele kosten. Medewerker moet de uitdraaien bekijken van wie niet betaald heeft. Nieuwe brief sturen etc, mislukte incasso's is de bank ook niet blij mee. Het zal ongetwijfeld in hun algemene voorwaarden ook staan. Kortom genaaid.

En als je slim bent, betaal je gewoon. Een schuld die bij mij begon met 600 euro 'renteloze' lening is geeindigt in een rechtzaak die me 3400 euro heeft gekost. Ik betaal nu, 2 jaar na die rechtzaak nog steeds daaraan af....
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:30:34 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52563504
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor de vijf minuten meerwerk die de boekhouding heeft
Plus het nogmaals aanbieden van de incasso-opdracht, het sturen van de herinneringsbrief (toner, papier, envelop, postzegel). Als je boekhouder dit overigens in 5 minuten doet wil ik hem inhuren. Daarnaast vergeet je nog de tijd+kosten van het aanhoren van het gezeik die de servicedesk kwijt is als de klant gaat opbellen om erover te zeuren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52563512
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

8¤ is echt niet zoveel, dat is ongeveer wat een gemiddeld personeelslid in een kwartier tijd aan de baas kost.
Je antwoord luidt dus : Een financieel proces waarbij iemand die storno's afwerkt er maar 1 per kwartier kan doen. Ok.
quote:
Verder is het degene die te weinig op zijn rekening heeft die in gebreke blijft, dus ik vind het fair dat ze nog maar 8¤ aanrekenen.

Wij starten een factuur altijd met; administratiekost aanmaken factuur: 33¤.
Daarachter komt werkzaamheden; 10 minuten. Forfait 1u werk: 50¤.
Is dat B2B of B2C en is het in een procedure waar geen verstek werd verleend al eens toegewezen?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:31:08 #13
159067 NTCE
[Vietnam veteraan]
pi_52563524
ik weet nooit wanneer die stinkerds incasseren, verschilt altijd, nooit een vaste datum.
En het moet in mijn beleving altijd zijn opgenomen in de voorwaarden. Ik vind 8 euro nogal erg veel, misschien niet voor een bedrijfsproces, maar wel voor een service. Ze bieden namelijk ook geen andere betaalmogelijkheid.
long dark curly hair with a smooth face, crystal blue eyes and a stunning body, yep thats my girl.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:33:32 #14
159067 NTCE
[Vietnam veteraan]
pi_52563601
Ik vind het redelijk als ze een herinnering versturen en na deze herinnering oas de kosten berekenen. maar niet meteen!
long dark curly hair with a smooth face, crystal blue eyes and a stunning body, yep thats my girl.
pi_52563652
zo kan je ook alles afdoen als "jamaar zoveel kosten hadden ze niet". Ik heb ooit eens op een pcbeurs iets heel goedkoops gevonden, waarvan ik dacht van zo'n kans krijg je nooit meer, ik moet toch maar 5 eurocent in het rood, dus zelfs al is het 20% intrest, dan nog ben ik maar een cent kwijt.

Uiteraard draait dat anders uit; allerlei kosten aangerekend gekregen en in totaal 6¤42 in het rood. De bank heeft daar zelfs helemaal niets voor moeten doen, dat is volledig gecomputeriseerd, dus of ik nu 1 dag op -5c stond of niet maakt hen niet uit, en zij moesten nooit 12800% intrest betalen om dat bedrag een week lang te missen (daar komt het namelijk op neer, op 1 week tijd heb ik 12800% intrest betaalt). Dan loop je toch ook niet te miepen dat ze meer vragen dan wat hun reële kosten zijn, dan vind je jezelf gewoon dom dat je daar op dat moment niet aan gedacht hebt (maar stiekem ben je blij dat je toch nog goedkoop af bent)
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:33 schreef NTCE het volgende:
Ik vind het redelijk als ze een herinnering versturen en na deze herinnering oas de kosten berekenen. maar niet meteen!
Een herinnering sturen kost sowieso een postzegel, kost sowieso nōg eens extra tijd... gewoon tijdig betalen of het is opgelost. Als je het bij een bedrijf zoals Telenet een paar keer lapt om te laat te betalen gooien ze je gewoon buiten als klant, zoek dan maar een ander. Eigenlijk zou je sportclub dat ook moeten doen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52563687
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:28 schreef santax het volgende:
Het zijn vaak vrij reele kosten. Medewerker moet de uitdraaien bekijken van wie niet betaald heeft. Nieuwe brief sturen etc, mislukte incasso's is de bank ook niet blij mee. Het zal ongetwijfeld in hun algemene voorwaarden ook staan. Kortom genaaid.
In een half uurtje kun je er 100 gedaan hebben.
quote:
En als je slim bent, betaal je gewoon. Een schuld die bij mij begon met 600 euro 'renteloze' lening is geeindigt in een rechtzaak die me 3400 euro heeft gekost. Ik betaal nu, 2 jaar na die rechtzaak nog steeds daaraan af....
Waaruit bestaat die 2600 euro? Ik heb zelf nog geen zaak meegemaakt waarin kosten tot zo ver waren opgelopen (m.u.v. rente, maar daar is in dit geval als ik je goed begrijp geen sprake van).
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:36:21 #17
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_52563710
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:28 schreef santax het volgende:
Het zijn vaak vrij reele kosten. Medewerker moet de uitdraaien bekijken van wie niet betaald heeft.
Wat een onzin zeg. Ga je dan ook mensen die al betaald hebben kosten in rekening brengen voor het controleren of ze al betaald hebben?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_52563762
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:35 schreef Alicey het volgende:
In een half uurtje kun je er 100 gedaan hebben.
Op 18 seconden haal jij iemand uit de lijst, voer je zijn adres in voor op de envelop, loop je naar de printer achter je briefje, vouw je dat in 3, steek je het in de enveloppe, doe je er de postzegel op & zorg je ervoor dat het in het vakje "post uit" terecht komt?

Als je ooit geen werk hebt; bel me maar. Zulk personeel zou toch wel goud waard zijn.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
Wat een onzin zeg. Ga je dan ook mensen die al betaald hebben kosten in rekening brengen voor het controleren of ze al betaald hebben?
Tuurlijk niet, van de bank zie je enkel terug welke klanten een ontoereikend krediet hadden om de verrichting uit te voeren. Bij een betaling wordt dat inderdaad gecontroleerd ja, maar dan werk je normaal met een een opgegeven code waaraan je direct je klant kan herkennen (door de pc dan). Dat een kleine sportschool dat evt niet doet begrijp ik wel.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:38:30 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52563778
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

8¤ is echt niet zoveel, dat is ongeveer wat een gemiddeld personeelslid in een kwartier tijd aan de baas kost. Verder is het degene die te weinig op zijn rekening heeft die in gebreke blijft, dus ik vind het fair dat ze nog maar 8¤ aanrekenen.

Wij starten een factuur altijd met; administratiekost aanmaken factuur: 33¤.
Daarachter komt werkzaamheden; 10 minuten. Forfait 1u werk: 50¤.
Hij verdiend het in een kwartier, en het kost hem maar 5 minuten. Trust me, ik doe het regelmatig. En dan hebben wij (nog wel) een verouderd systeem waar alles handmatig gaat.

Het is terecht dat ze het doen, maar ik vind het wel een beetje overdreven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:38:55 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52563793
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:36 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Ga je dan ook mensen die al betaald hebben kosten in rekening brengen voor het controleren of ze al betaald hebben?
Alle bedrijfskosten zijn als het goed is in de prijs inbegrepen. Anders maakt het bedrijf verlies. Wat een rare vraag.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52563850
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:38 schreef sanger het volgende:
Het is terecht dat ze het doen, maar ik vind het wel een beetje overdreven.
Bwah overdreven? 8¤'tjes?

Ik kan je verzekeren dat klanten die te laat betalen aan ons echt wel blij zouden zijn met 8¤'tjes kosten

(komt namelijk een 2de administratief werk aan te pas, dus wij rekenen sowieso 33¤ + dan intresten over het bedrag. Daar staat wel tegenover dat alle facturen 2 maanden betaaltermijn krijgen voor we eigenlijk de opvolging ervan beginnen. Vanaf 2008 wordt die 33 trouwens 45¤ )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52563924
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:38 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Op 18 seconden haal jij iemand uit de lijst, voer je zijn adres in voor op de envelop, loop je naar de printer achter je briefje, vouw je dat in 3, steek je het in de enveloppe, doe je er de postzegel op & zorg je ervoor dat het in het vakje "post uit" terecht komt?
Nee en dat zeg ik ook niet. Uit de lijst kies ik iedereen uit, het financiele systeem spuugt alle herinneringen uit en in een paar minuutjes vouw ik die in drieen, frankeer ik ze en leg ik het stapeltje bij te versturen post.

Wanneer je alles een voor een gaat doen duurt het langer, maar dan is het aan je eigen inefficiente werkwijze te wijten.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:48:41 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52564102
Overigens ben ik van mening dat alle kosten samenhangend metdebiteurenbeheer onder de bedrijfskosten vallen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52564145
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]
Vanaf 2008 wordt die 33 trouwens 45¤ )
Om een factuur te maken, het moet niet gekker worden en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_52564171
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:48 schreef sanger het volgende:
Overigens ben ik van mening dat alle kosten samenhangend metdebiteurenbeheer onder de bedrijfskosten vallen.
Wanneer er niet betaald wordt zoals afgesproken (Niet binnen de termijn) vind ik dat reele kosten in rekening gebracht mogen worden. In het andere geval zadel je klanten er mee op die wel op tijd betalen. Maar een sleutelwoord is hier wel reeel en niet zomaar lukraak bedragen met 2 of zelfs 3 cijfers voor de komma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')