Voor de vijf minuten meerwerk die de boekhouding heeftquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:41 schreef soylent het volgende:
8 euro is relatief weinig. Ook al staat het niet in de voorwaarden, dan nog is het best redelijk en billijk dat je 8 euro bijdraagt in de meerkosten omdat jij in gebreke bent. Overigens is 8 euro lang niet kostendekkend, als ik daar de tent runde was het een stuk meer geweest.
Hoe ziet het financiele proces er uit in een situatie waar een storno meer dan 8 euro kost?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:41 schreef soylent het volgende:
8 euro is relatief weinig. Ook al staat het niet in de voorwaarden, dan nog is het best redelijk en billijk dat je 8 euro bijdraagt in de meerkosten omdat jij in gebreke bent. Overigens is 8 euro lang niet kostendekkend, als ik daar de tent runde was het een stuk meer geweest.
8¤ is echt niet zoveel, dat is ongeveer wat een gemiddeld personeelslid in een kwartier tijd aan de baas kost. Verder is het degene die te weinig op zijn rekening heeft die in gebreke blijft, dus ik vind het fair dat ze nog maar 8¤ aanrekenen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor de vijf minuten meerwerk die de boekhouding heeft
Plus het nogmaals aanbieden van de incasso-opdracht, het sturen van de herinneringsbrief (toner, papier, envelop, postzegel). Als je boekhouder dit overigens in 5 minuten doet wil ik hem inhuren. Daarnaast vergeet je nog de tijd+kosten van het aanhoren van het gezeik die de servicedesk kwijt is als de klant gaat opbellen om erover te zeuren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor de vijf minuten meerwerk die de boekhouding heeft
Je antwoord luidt dus : Een financieel proces waarbij iemand die storno's afwerkt er maar 1 per kwartier kan doen. Ok.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
8¤ is echt niet zoveel, dat is ongeveer wat een gemiddeld personeelslid in een kwartier tijd aan de baas kost.
Is dat B2B of B2C en is het in een procedure waar geen verstek werd verleend al eens toegewezen?quote:Verder is het degene die te weinig op zijn rekening heeft die in gebreke blijft, dus ik vind het fair dat ze nog maar 8¤ aanrekenen.
Wij starten een factuur altijd met; administratiekost aanmaken factuur: 33¤.
Daarachter komt werkzaamheden; 10 minuten. Forfait 1u werk: 50¤.
Een herinnering sturen kost sowieso een postzegel, kost sowieso nōg eens extra tijd... gewoon tijdig betalen of het is opgelost. Als je het bij een bedrijf zoals Telenet een paar keer lapt om te laat te betalen gooien ze je gewoon buiten als klant, zoek dan maar een ander. Eigenlijk zou je sportclub dat ook moeten doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:33 schreef NTCE het volgende:
Ik vind het redelijk als ze een herinnering versturen en na deze herinnering oas de kosten berekenen. maar niet meteen!
In een half uurtje kun je er 100 gedaan hebben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:28 schreef santax het volgende:
Het zijn vaak vrij reele kosten. Medewerker moet de uitdraaien bekijken van wie niet betaald heeft. Nieuwe brief sturen etc, mislukte incasso's is de bank ook niet blij mee. Het zal ongetwijfeld in hun algemene voorwaarden ook staan. Kortom genaaid.
Waaruit bestaat die 2600 euro? Ik heb zelf nog geen zaak meegemaakt waarin kosten tot zo ver waren opgelopen (m.u.v. rente, maar daar is in dit geval als ik je goed begrijp geen sprake van).quote:En als je slim bent, betaal je gewoon. Een schuld die bij mij begon met 600 euro 'renteloze' lening is geeindigt in een rechtzaak die me 3400 euro heeft gekost. Ik betaal nu, 2 jaar na die rechtzaak nog steeds daaraan af....
Wat een onzin zeg. Ga je dan ook mensen die al betaald hebben kosten in rekening brengen voor het controleren of ze al betaald hebben?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:28 schreef santax het volgende:
Het zijn vaak vrij reele kosten. Medewerker moet de uitdraaien bekijken van wie niet betaald heeft.
Op 18 seconden haal jij iemand uit de lijst, voer je zijn adres in voor op de envelop, loop je naar de printer achter je briefje, vouw je dat in 3, steek je het in de enveloppe, doe je er de postzegel op & zorg je ervoor dat het in het vakje "post uit" terecht komt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:35 schreef Alicey het volgende:
In een half uurtje kun je er 100 gedaan hebben.
Tuurlijk niet, van de bank zie je enkel terug welke klanten een ontoereikend krediet hadden om de verrichting uit te voeren. Bij een betaling wordt dat inderdaad gecontroleerd ja, maar dan werk je normaal met een een opgegeven code waaraan je direct je klant kan herkennen (door de pc dan). Dat een kleine sportschool dat evt niet doet begrijp ik wel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
Wat een onzin zeg. Ga je dan ook mensen die al betaald hebben kosten in rekening brengen voor het controleren of ze al betaald hebben?
Hij verdiend het in een kwartier, en het kost hem maar 5 minuten. Trust me, ik doe het regelmatig. En dan hebben wij (nog wel) een verouderd systeem waar alles handmatig gaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
8¤ is echt niet zoveel, dat is ongeveer wat een gemiddeld personeelslid in een kwartier tijd aan de baas kost. Verder is het degene die te weinig op zijn rekening heeft die in gebreke blijft, dus ik vind het fair dat ze nog maar 8¤ aanrekenen.
Wij starten een factuur altijd met; administratiekost aanmaken factuur: 33¤.
Daarachter komt werkzaamheden; 10 minuten. Forfait 1u werk: 50¤.
Alle bedrijfskosten zijn als het goed is in de prijs inbegrepen. Anders maakt het bedrijf verlies. Wat een rare vraag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Ga je dan ook mensen die al betaald hebben kosten in rekening brengen voor het controleren of ze al betaald hebben?
Bwah overdreven? 8¤'tjes?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:38 schreef sanger het volgende:
Het is terecht dat ze het doen, maar ik vind het wel een beetje overdreven.
Nee en dat zeg ik ook niet. Uit de lijst kies ik iedereen uit, het financiele systeem spuugt alle herinneringen uit en in een paar minuutjes vouw ik die in drieen, frankeer ik ze en leg ik het stapeltje bij te versturen post.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Op 18 seconden haal jij iemand uit de lijst, voer je zijn adres in voor op de envelop, loop je naar de printer achter je briefje, vouw je dat in 3, steek je het in de enveloppe, doe je er de postzegel op & zorg je ervoor dat het in het vakje "post uit" terecht komt?
Om een factuur te maken, het moet niet gekker worden en ik heb er ook nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Vanaf 2008 wordt die 33 trouwens 45¤)
Wanneer er niet betaald wordt zoals afgesproken (Niet binnen de termijn) vind ik dat reele kosten in rekening gebracht mogen worden. In het andere geval zadel je klanten er mee op die wel op tijd betalen. Maar een sleutelwoord is hier wel reeel en niet zomaar lukraak bedragen met 2 of zelfs 3 cijfers voor de komma.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:48 schreef sanger het volgende:
Overigens ben ik van mening dat alle kosten samenhangend metdebiteurenbeheer onder de bedrijfskosten vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |