juist niet de romeinen waren er meesters in de mensen vrijwillig romaan te willen worden je tradities mocht je behouden zolang je maar gewoon belasting betaalde en je koest hieldquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:07 schreef EricT het volgende:
[..]
De pax romana die ten koste van eeuwen oude tradities en gebruiken werd afgedwongen.
Nee, slechts aan handel me dunkt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:33 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
we hebben het niet alleen over het moderne imperialisme. Het gaat om het kolonialisme an sich. Vanaf de eerste ontdekkingsreizen. Is het aannemelijk te veronderstellen dat bij de ontdekking van Indie onze toenmalige machthebbers gedacht hebben aan de invoering van een democratie?
dat geldt niet voor alle gebiedenquote:Op maandag 27 augustus 2007 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ah daarom handelden ze zelf in slaven ze waren bang voor concurentie![]()
wel de meeste toen de slavenhandel nog gold zijn er maar weinig europeanen diep in afrika geweest diebleven allemaal rond de kust hangenquote:
wie zegt dat we het alleen over afrika hebben?quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wel de meeste toen de slavenhandel nog gold zijn er maar weinig europeanen diep in afrika geweest diebleven allemaal rond de kust hangen
nu daar komen de meeste slaven vandaanquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:47 schreef EricT het volgende:
[..]
wie zegt dat we het alleen over afrika hebben?
Waarover dan nog meer?quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:47 schreef EricT het volgende:
[..]
wie zegt dat we het alleen over afrika hebben?
Daar kwamen allemaal geen slaven vandaan.quote:Op maandag 3 september 2007 21:40 schreef EricT het volgende:
[..]
![]()
Zuid/Noord-Amerika, Azie, Oceanie misschien?
Het was nog simpeler, als je geen Romein was kon je Romein worden. Dat deden mensen vrijwillig en in grote getalen en heeft de romeinse beschaving zeer sterk beinvloedquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:14 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het was indertijd heel simpel: Als het niet Romeins was mocht je het onderwerpen, niet-Romeinen waren inferieur. Zo gaat dat met beschavingen: De zwakkeren worden onderworpen aan de aggresieve dominante beschaving.
Slavernij heeft bijna overal ter wereld plaats gevonden!quote:Op donderdag 6 september 2007 02:02 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Daar kwamen allemaal geen slaven vandaan.
Dat weet ik, europese landen haalden hun slaven echter alleen uit afrika, daar ging het hier geloof ik even over.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:47 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Slavernij heeft bijna overal ter wereld plaats gevonden!
iddquote:Op donderdag 6 september 2007 10:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat weet ik, europese landen haalden hun slaven echter alleen uit afrika, daar ging het hier geloof ik even over.
Je hebt gelijk als je denkt aan de naar het continent Amerika gedeporteerde slaven, maar Europese kolonies in Azie haalden hun meeste slaven uit Azie.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat weet ik, europese landen haalden hun slaven echter alleen uit afrika, daar ging het hier geloof ik even over.
Ik dacht dat het in Nederland wettelijk verplicht werd meegebrachte slaven in Nederland vrij te laten, maar ik zoek nog naar bevestiging van zulk een wet..quote:Op donderdag 6 september 2007 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd
overigens 1 vraag waren er in europa ook zwarte slaven of werden die alleen maar verscheept richting amerika
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |