Maar zou het dan zijn dat je lichaam adrenaline aanmaakt, of melatonine juist NIET aanmaakt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 04:40 schreef Morwen het volgende:
Ik denk dat het hetzelfde werkt als met pijn, als je enorm veel pijn hebt maken je hersens een stof aan die de pijn natuurlijk bestrijdt (zelf ondervonden). Zal met slaap ook wel zo werken, mind over matter maar dan in samenwerking met de stoffen in je eigen lichaam.
Dat eerste vermoed ik, melatonine maakt je slaperig en doet je willen slapen waar je dus tegen vecht daarna neemt adrenaline het over. Denk ik hoor of caffeine, kan ook nogquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 04:41 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Maar zou het dan zijn dat je lichaam adrenaline aanmaakt, of melatonine juist NIET aanmaakt?
Man, als je lichaam caffeine zou aanmaken, hoe relaxed zou dat zijn!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 04:43 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dat eerste vermoed ik, melatonine maakt je slaperig en doet je willen slapen waar je dus tegen vecht daarna neemt adrenaline het over. Denk ik hoor of caffeine, kan ook nog
Interessante toevoeging, alleen ging het topic daar niet over....quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 04:48 schreef Biogarde het volgende:
Ik werk in de wisseldiensten en mijn lichaam is redelijk fucked up qua ritme. Weet regelmatig niet welke dag het is. Door dit 'ritme' haal ik regelmatig nachten door. Ik slaap soms 48 tot 36 uur niet.
Ah ja, heb weleens een wegtrekkertje, maar op een één of andere manier weet ik wakker te blijven en zelfs actief te zijn. Heb vanmorgen om half 7 nog m'n was staan doen![]()
Ik drink veul koffie, rook, zuip en vreet onregelmatig. Wellicht dat dat er mee te maken heeft?
Dat heb ik dus iedere dag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 04:50 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Interessante toevoeging, alleen ging het topic daar niet over....
In jouw geval is het (net als bij mij overigens) gewenning...Het gaat hier over het fenomeen "over je slaap heen zijn". Dat je de hele tijd op het punt van inkakken staat, en ineens klaarwakker bent voor minimaal 12 uur
En toch ook mind over matter, want als je geen nut had om wakker te blijven zou het je dan ook lukken? Dat bedoelde ik met mijn pijnverhaal, als je niet anders kan dan is de geest nog altijd sterker dan het lichaam. Mits wilskracht natuurlijk, hoe vaak hoor je niet dat mensen "wachten" met sterven tot juist die ene persoon langs geweest is. Of juist wachten tot iedereen weg is...... Beetje lugubere wending, maar wel een voorbeeld dat de geest sterk is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 04:48 schreef Biogarde het volgende:
Ik werk in de wisseldiensten en mijn lichaam is redelijk fucked up qua ritme. Weet regelmatig niet welke dag het is. Door dit 'ritme' haal ik regelmatig nachten door. Ik slaap soms 48 tot 36 uur niet.
Ah ja, heb weleens een wegtrekkertje, maar op een één of andere manier weet ik wakker te blijven en zelfs actief te zijn. Heb vanmorgen om half 7 nog m'n was staan doen![]()
Ik drink veul koffie, rook, zuip en vreet onregelmatig. Wellicht dat dat er mee te maken heeft?
Tuurlijk speelt dat ook mee. Maar laten we het even interessanter maken. Wat nou als ritme of gewenning geen factor is. Dat je net zoals mij je ritme kunt schakelen zoals je wilt? Dat het dus geen bepalende factor meer is. Wat dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:33 schreef koejoeloek het volgende:
Denk dat het komt omdat je lichaam gewend is om op een bepaalde tijd wakker te worden, en hoe dichter je bij dat punt komt hoe meer je lichaam actiever word, energie gaat aanmaken etcetera. interessante vraag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |