Zie http://www.foreignaffairs(...)s-second-decade.html voor het gehele artikel.quote:
....In addition, the United States and Canada should begin to merge immigration and refugee policies. It will be impossible to include Mexico in this process until the development gap is narrowed. In the meantime, the three governments should work to develop a North American passport, available to a larger group of citizens with each successive year.
Finally, North American governments can learn from the EU's efforts to establish EU Educational and Research Centers in the United States. Centers for North American Studies in the United States, Canada, and Mexico would help people in all three countries to understand the problems and the potential of an integrated North America -- and to think of themselves as North Americans. Until a new consciousness of North America's promise takes root, many of these proposals will remain beyond the reach of policymakers.
Gelijk heb je. Ik schat dat er veel minder mensen dan 1% van de Amero en de Noord Amerikaanse Unie weten. Ze zeggen het 1 of 2 keer in het nieuws en zo kunnen ze achteraf zeggen van, he, we hadden het toch verteld.quote:[b]
Eigenlijk is het te bizar voor woorden allemaal. In die site waar jij naar link Aurora staat een recent filmpje van CNBC waarin die Amero gewoon besproken wordt, en ik schat dat nog geen 1% van de wereldbevolking hiervan op de hoogte is. Het is te leip.
Ja, de Mexicanen die nu niet verzekerd zijn maar massaal worden ingezet door de Amerikaanse burgers gaan dan legaal werken en wonen. Die mensen krijgen aansluiting bij de moderne westerse wereld en de westerse wereld krijgt goedkope krachten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:29 schreef Aurora025 het volgende:
De Euro een verbetering? naja
Als bij de Amerikaanse Unie de grenzen open zijn, gaan alle mexicanen massaal naar de verenigde staten. Wat nu nog streng verboden is, wordt dan legaal.
Minder vrijheden? Open grenzen, makkelijkere betalingen over de grens, vrij om te gaan en staan waar je wilt zonder verantwoording te hoeven afleggen. Je bent vrij om drugs te gebruiken als je wilt, je mag auto rijden, motor rijden, vliegtuigen besturen, parachute springen en ongestoord je mening verkondigen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:29 schreef Aurora025 het volgende:
Hoe meer er gecentraliseerd gaat worden, hoe minder vrijheden wij krijgen. Vind je dat een verbetering? Ik niet
Ten eerste is het de manier waarop dit gaat. Stel je voor dat er geen EU was maar pak m beet een jaar of 25 geleden Duitsland, België en Nederland ineens 1 superstaat zouden worden en je zou er niets van afweten tot het moment dat het gebeurt. Ineens is er een nieuwe munt, kunnen ladingen arme oost-duitsers de Nederlandse steden bevolken (zoals nu bv Polen in Europa een probleem vormen). Plus er komt een heel nieuw onderwijssysteem wat jou en je kinderen ervan moet indoctrineren dat er niet meer zoiets bestaat als een Nederland maar slechts een Noordwest-Europese unie. Het is landverraad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:05 schreef Blue-eagle het volgende:
En wat is nou precies het probleem, zelfs als dit echt is? De Verenigde Staten zelf zijn ook een combinatie van verschillende "landen" (de staten), zoals de Europese Unie ook een verzameling landen zijn, die samenwerken op verschillende niveau's.
De Euro is een verbetering, een algemene wereldmunt zou op langere termijn ook een oplossing kunnen zijn.
Ok nu snap ik tenminste jouw standpuntquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ten eerste is het de manier waarop dit gaat. Stel je voor dat er geen EU was maar pak m beet een jaar of 25 geleden Duitsland, België en Nederland ineens 1 superstaat zouden worden en je zou er niets van afweten tot het moment dat het gebeurt. Ineens is er een nieuwe munt, kunnen ladingen arme oost-duitsers de Nederlandse steden bevolken (zoals nu bv Polen in Europa een probleem vormen). Plus er komt een heel nieuw onderwijssysteem wat jou en je kinderen ervan moet indoctrineren dat er niet meer zoiets bestaat als een Nederland maar slechts een Noordwest-Europese unie. Het is landverraad.
Ten tweede is het slechts 1 ontwikkeling binnen een groter plan. Als je je wat in dit onderwerp verdiept besef je dat dit slechts het begin is en uiteindelijk de hele wereld onder 1 centraal gezag komt te staan. Dit is slecht omdat een overheid in dienst van het volk moet zijn en in een dergelijk systeem is het precies andersom.
Als dit ergens anders zou staan zou het snel een schop in TRU krijgen, zo zijn de fokkers nou eenmaal.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:39 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Maar waarom staat dit in TRU, wat heeft dit met paranormaliteit te maken..![]()
Zou je je in willen lezen voordat je af gaat zeiken ajb?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:56 schreef _The_General_ het volgende:
Natuurlijk, de Amerikanen gaan zich het economische veel zwakkere Mexico op de hals halen
De ontwapening is dan ook in volle voorbereiding. Denk aan 'bowling for columbine', hoe paranoide dat ook klinkt, en FEMA wat in tijden van crisis het recht heeft alle wapens af te pakken. Crisis is het instrument om nieuwe wetgeving etc. door te drukken dus het is slechts wachten tot de pleuris uitbreekt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:23 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Ok nu snap ik tenminste jouw standpuntIk ben er zelf niet zo bang voor (sceptisch als ik ben jegens dit hele verhaal) - ze kunnen dit er niet zomaar doorheen drukken. Zeker in de USA niet met al die patriottische lui - het volk heeft daar volop toegang tot (semi) automatische wapens en zullen dit ook gebruiken.
Fanatieke nationalisten worden sinds wereldoorlog 2 al gedemoniseerd en met de huidige omstandigheden zal het niet lang meer duren voordat je als terrorist gekwalificeerd wordt als je tegen het gezag optreedt. Dus ook daar heeft men een oplossing voor. In de VS is daar al een stuk verder mee, het land is in principe al een fascistische staat, al is dat in de dagelijkse praktijk nog niet zo erg te merken, de wetgeving is al klaar. Verder zal bij de juiste crisis iedereen smeken om eenheid en verzoening en gewillig alles opgeven waar een land, cultuur, religie etc. voor staat. We krijgen dan een super-verenigde naties.quote:In Europa zal men wat apathetisch zijn, wij hebben niet de middelen om een regering met geweld omver te werpen, maar, zoals het overal geldt, een paar honderd fanatiekelingen, gesteund door de rest van het volk, zullen redelijk makkelijk snel slachtoffers kunnen maken onder de onderdrukkers.
Nogmaals, de juiste crisis zal het gros van de mensen over de streep trekken. De pijn van verdeeldheid zal zo groot worden dat iedereen eenheid wil.quote:En dan heb je nog ons eigen leger, toch ook mensen zoals jij en ik (sortof) met een mening. Een paar korporaals die protesteren en je hebt de bal aan het rollen.
Ik zou niet zo optimistisch zijn.. Er is dus een crisis nodig. Ik weet niet of je de beurzen een beetje gevolgd hebt de laatste week maar er zitten duidelijk problemen aan te komen. Verder heb je de situatie in het midden oosten welke elk moment uit de hand kan lopen. Het kan binnen een paar jaar bekeken zijn denk ik.quote:Kortom: het zal zo'n vaart niet lopen. Een langzaam proces: sure. Maar niet "van de ene op de andere dag" of zelfs week
Geen hoger plan? Hier enkele quotes:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef GekkeGerben het volgende:
Nou dit schiet weer enigszins door jongens. De North American Union is vooral gericht op het bieden van een tegenwicht aan de sterke opkomst van de Eurozone (die men in Noord-Amerika niet verwacht had) en het sterke China (dat wordt pas écht een wereldmacht). Daarnaast zal het inderdaad niet zo'n vaart lopen. Het enige wat het hele proces danig kan versnellen is een totaal faillissement van Noord-Amerika waarbij ze dus de hulp van Mexico en Canada hard nodig hebben om er weer bovenop te komen.
Om hier nu weer gelijk een 'hoger plan' achter te zoeken is enigszins vergezocht. Overal ter wereld moeten economieën gaan samenwerken omdat ze anders niet overleven. Dat heet economie, geen plan van Satan........
Ik heb er een topic over geopend, maar het is wel lastig om dit los te zien van conspiracy theoriën omdat je dan een hoop relevante informatie moet negeren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:14 schreef Plotinus het volgende:
@ TS, je had toch gewoon kunnen proberen dit topic in POL of NWS te plaatsen? Lijkt me een legitiem en normaal onderwerp (zolang er niet over de Illuminatie gesproken wordt want dan vraag je er gewoon om naar TRU of BNW geschopt te worden)! Kan een mod dit niet gewoon verplaatsen, ik zou hier graag wel een normale discussie over willen hebben (zonder de conspiracy theoriën).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |